Peugeot e-208 bemutató

A normál, benzines és dízel erőforrásokkal hajtott 208-asokkal egy időben lehetett kipróbálni az elektromos változatot is.

Hirdetés

Műszerfal

A 208-as egyik legmenőbb újdonsága a 3D i-cockpit. Ma már minden Peugeot olyan műszerfalat kap, ahol a kormány felett vannak a műszerek, maga a kormány pedig tök kicsi. Ezt senki más nem csinálja, amikor bevezették, akkor azért volt para, hogy mennyire jó ötlet, de állítólag a vásárlók nagyon szeretik. Ezt most egy digitális műszerfallal fejelték meg, ami az alapfelszereltségnek nem képezi részét, de Allure szintnél már elérhető.


[+]

A 3D műszerfal trükkje, hogy az alapvető kijelző előtt van egy HUD, tehát egy vetített, a vezetőhöz fizikailag is közelebb eső felület, amire szintén kitesz egy sereg infót a rendszer, a kettő együtt pedig konkrétan á-l-l-a-t. Irgalmatlan menő, nem hogy nem zavaró, hanem még javít is a láthatóságon, ott van mindig a pillanatnyi sebesség, de megjelenhet rajta a navigáció, a tárcsázó, az útvonal infói és az elektromos hajtás grafikája is. Mindez úgy, hogy éles, kontrasztos és jól látható, de közben a hátsó kijelzőn ott van az akkumulátor állapota és a hatótáv, ami kevésbé fontos vezetés közben, de azok is jól látszanak. Oké, megállapodhatunk abban, hogy funkcionális előnye vajmi kevés van, de növeli a felhasználói élményt, egyedi, látványos és mégsem kontraproduktív. Persze a gyártó mindenféle leolvasási-reakcióidőket kalkulált mellé, hogy ezt hány másodperccel hamarabb fogja fel a vezető, mint egy hagyományos műszer információit, de maradjunk abban, hogy tökmindegy, mert a 3D i-cockpit simán csak menő és kész.

Nemigen lehet ezt a 3D kijelzőt lefotózni, úgyhogy demonstratív módon beraktam a kezem, hogy látszódjanak a rétegek
Nemigen lehet ezt a 3D kijelzőt lefotózni, úgyhogy demonstratív módon beraktam a kezem, hogy látszódjanak a rétegek [+]

Esetleg itt látszik valamelyest, hogy a nullának van árnyéka, de a navigációs nyíl is a közelebbi rétegen van
Esetleg itt látszik valamelyest, hogy a nullának van árnyéka, de a navigációs nyíl is a közelebbi rétegen van [+]

Eddig tehát csodás minden, de sajnos a közkonzol tetejére rakott tablethez tartozó rendszer csúnyán belekakkant a ventilátorba, ez ugyanis majdnem megegyezik azzal, amit pont nemrég állt módomban kipróbálni egy DS 3 Crossbackben. És hát ott sem volt jó, meg itt sem jó. Több baj is van, az egyik az, hogy a klímavezérlést is az érintős felületre rakták, ami macerás. A kijelző körül nincsenek gombok, alatta sorakoznak egymás mellett, de ezek is érintősek (jajj), elég sok a véletlen mellényúlás eleinte.


[+]

A másik gond pedig a UI. Hogy ezt senki nem nézte át, az holtbiztos, a DS 3-nál látott összes ostoba hiba itt is megvan. Kezdve onnan, hogy nem működik az S10-zel a MirorrLink, egészen odáig, hogy vannak zsákutca menüpontok, ahová hiába lép be az ember, nem lehet csinálni semmit. Nem lehet nullázni a fogyasztási statisztikát (csak a vezető előtti kijelzőn van ilyen opció), ha fut az Android Auto és átugrunk a beállításokba, akkor nincs vissza gomb, miközben a klímánál van, ha vissza akarunk menni, akkor a telefon ikont kell a gombok között lentebb megkeresni, miközben a kormányon levő ugyanezen gomb a híváslistát hozza fel. Abszolút nem koherens a rendszer, nekem úgy is nyögvenyelős volt a használata, hogy tényleg pár hete kavartam napokig a DS 3-mal, tehát lett volna időm megszokni. Miközben tudna egy csomó hasznos dolgot is, időzített töltést lehet például beállítani, meg a különböző sofőrökhöz tartozhatnak különböző profilok.


[+]

Csatlakozókból ugyanakkor nem állunk rosszul. A középkonzol alatt van egy USB-A és egy Type-C is, mindkettőn mehet adat is a telefon és az autó között. A váltó előtt is le lehet dobni a telefont, elég nagy a hely, de felette nyílik egy rekesz, ami bizonyos felszereltségi szinten túl vezeték nélküli töltést is tud, kár, hogy a szilikon tokon már nem ment át... Viszont hátul is van két USB-A a két első ülés között.

[+]

A Peugeot biztosít okostelefonos alkalmazást is a 208-asokhoz. Nem egy különösebben összetett szoftver, de látszik az autó lokációja, az akku töltöttsége, a hatótáv, illetve a távolból lehet tervezni a gyári navigációval útvonalat és ráküldeni a kocsira, plusz előzetes hűtés-fűtés is indítható. A navigációt azonban nem erőltetném Magyarországon, a TomTom adatbázisa nem túl friss, nálunk pedig a forgalmi adatokat sem kapja meg a felület, tehát egy Android Autóval, vagy Apple CarPlay segítségével csatlakoztatott Waze fényévekkel jobb. Más kérdés, hogy ezeknek a képét a 3D i-cockpit nem tudja megjeleníteni.


[+]

A végére maradt a nagy kérdés, az árazás. Elég kemény eltérések vannak a benzines és az elektromos 208-ak között, míg a legcsirkébb, 75 lóerős, analóg műszerezettségű alapmodellt 4,2 millió körül el lehet majd hozni, az e-208 ára 10 millió fölött lesz (mínusz az állami támogatás), hiába mondja a gyártó, hogy hosszabb távon az üzemeltetési és karbantartási költségek alacsonyabb mivolta miatt elvileg ugyanoda érkezik anyagilag a júzer, ez alapvetően egy nagyon optimista megközelítés, duplaannyi pénzt kevesen fognak a villanyhajtásért kifizetni akkor, ha ezt a dögös, menő, vagány formát megkapjuk féláron is.

Bog

Azóta történt

  • CES 2020: Végleges autót mutatott a Byton

    A magát Tesla-riválisként fémjelző cég brutális mértékű anyagi hátszél mellett is csak két év alatt jutott el oda, hogy véglegesnek nevezhesse termékét: a kész kocsi helyenként innovatív, ám még mindig sok kérdést vet fel.

  • Peugeot e-2008 menetpróba

    Opel márkájú testvérmodelljéhez képest figyelemfelkeltőbb, fiatalosabb a Peugeot, nem csak külsejét, de infotainment rendszerét tekintve is, ez utóbbi működését azonban van még hova faragni.

  • Csak elektromos meghajtással jön majd a következő Peugeot 208

    A leköszönő márkaigazgató szerint a vártnál is nagyobb érdeklődés alakult ki a jelenlegi e-208-ra, ezért a következő generációban már nem lesz benzinmotor. Dízel sem..

  • Peugeot e-208 menetpróba

    Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.

Hirdetés