Hirdetés
- IFA 2024: Pótolja az eddig hiányzó mélyeket a Shokz új csontrezgéses fülese
- IFA 2024: Miniatűr mérete ellenére is van benne Qi töltés és hőkamera
- IFA 2024: Alig vettük észre, olyan kicsi ez a telefon
- IFA 2024: Van értelme hőkamerát rakni egy tabletre?
- Hárommillióan jegyezték máris elő a Huawei Mate XT-t
- Netfone
- IFA 2024: Alig vettük észre, olyan kicsi ez a telefon
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- IFA 2024: A Timekettle új fordítógépe már közel van ahhoz, amire várunk
- Honor 200 Pro - mobilportré
- IFA 2024: Miniatűr mérete ellenére is van benne Qi töltés és hőkamera
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Roppant kecses lesz az S25 Ultra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
A Samsung fontolgatja, hogy megveszi a Nokia egy részét
it A Nokia mobilhálózati ágazatát veheti meg a Samsung, de a részletek még bizonytalanok.
-
Közel negyven év után új külsővel tér vissza az első Carmen Sandiego játék
gp A PC-re, konzolokra és mobil eszközökre szánt alkotás valamikor jövőre debütál.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kriszpontaz
veterán
"noha a konkrét autókra majd csak 2015 után számíthatunk"
Vissza a jövőbe -
nagyúr
válasz kriszpontaz #1 üzenetére
Most miért? Hat éve egyfolytában számíthattál rá eddig, és egészen a megjelenéséig ezután is számíthatsz. Tök ingyen van számítani bármire
Bár én kijátszottam a rendszert, mert én már 1998 óta számítok rá, de pszt, ez titok...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
őstag
Nagyon szép ez a 208-as. A dizájn csillagos ötös.
-
OPiiPO
veterán
"noha a konkrét autókra majd csak 2015 után számíthatunk, de a tervezési fázis már zajlik" - vissza a jövőbe?
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
noPublicFG
senior tag
Vagány kis autó! Citromsárga színben látom minden reggel, és fenomenálisak a formai megoldások rajta!
plus ça change, plus c'est la même chose
-
"A leköszönő márkaigazgató szerint a vártnál is nagyobb érdeklődés alakult ki a jelenlegi e-208-ra, ezért a következő generációban már nem lesz benzinmotor. Dízel most sincs."
Ezen meglepodtem, ezert utana neztem: konfigurator es arlista alapjan is van dizel: 1.5 BlueHDi.
Másolat_eredetije
-
hemaka
nagyúr
Tok meno kis auto ez szerintem, bejon a design.
-
mrlujoak
veterán
Remek üzleti/modellterv, várós a modell.
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
enté
csendes tag
Én nem venném egy kalap alá a prémiummodell 500-ast és a puritán Springet. A Stellantis-os egyesülés miatt a PSA-nak most a korábbiaknál is több nyereségre van szüksége, ezért kigyomlálják a korábbi kis pénzt hozó rétegmodelleket, egyszerűsítik a gyártást és egységesítik a műszaki alapokat. Egy ilyen helyzetben egy korrekt minőségű, de a feleslegesen drága kényelmi eszköktől megfosztott mini nem termelne elég hasznot és adott esetben még a drágább modellektől is vevőket szipkázna el. Pedig jó lenne valami a Citroen Ami és a következő 208 közé. Elég erős kijelentésnek tűnik, hogy 5 év múlva csak elektromos lesz belőle. A 14%-os részarány nem kevés, de ha a modellciklus végére sem tudják 50-60% fölé vinni az elektromos eladásokat és ezzel párhuzamosan nem lesz legalább 40%-os áresés, akkor biztosan maradni fog néhány kisebb benzines vagy gázos modell, akár a jelenlegi generáció továbbgyártásával.
-
adalbert1
veterán
Egyrészt az irány nagyon tetszik, üdvözlöm az elektromos autók térnyerését, én is szívesen vásárolnék majd egyet, de egyelőre nem látom, hogy infrastruktúra oldalról hogy lesz megoldva, hogy kellő mennyiségű és elérhetőségű töltő legyen majd itthon.
Most ha tankolnom kell, útbaejtem a benzinkutat amikor amúgy is megyek valahova, és jó esetben pár perc alatt végzek.
Ehhez képest régi építésű társasházi lakásban lakva nem látom, hogy miként tudnám otthon tölteni, vagy akár csak az utcán megoldani elég gyorsan és kényelmesen (az szerintem az emberek nagy többségénék nem opció, hogy szabadidejében töltőállomásokat vadásszon, vagy hogy pl. a heti nagybevásárlásra időzítse az autó feltöltését valamelyik áruház parkolójában - pl. mi van, ha nincs szabad hely?-).
Természetesen családi ház mellett nagyon jó lenne, akkor ez az egész töltősdi nem is lenne annyira érdekes, akkor már csak azt várnám, hogy ne legyen jelentősen drágább, mint egy benzines modell (vagy elengedném a kérdést, és mondjuk vennék egy használt Leafet). -
k-adi
nagyúr
készülnek az euro7-re, nem meglepő
gyere rolly meséld el itt is milyen jó az e208
-
Rolly
veterán
válasz adalbert1 #11 üzenetére
Panel és régi társasaházas övezetbe a parkolóba kell rakni 16A-es töltőket (ami fizetős) így az adó része is megoldható - lakosságnak - (38 ft-os áramot simán adhat ott a szolgáltató 50-60-80 Ft / kWh-ért) ... egy éjszaka 16A-rel 150 km-t tudna tölteni 1-1 autó körülbelül...
Áram kérdés:
- napi 40 km körül megy az átlag magyar így ezt kell tudni tölteni ...
- 3,6m autó van (ha csak a személyautókat nézzük)
- ha minden autót nézünk az itthon napi 144 m km
- téli fogyasztással (20 kWh / 100km) ez napi körülbelül 30 GWh áram (5-10%-ot raktam rá a fogyasztásra szállítási veszteségként)
- nyári fogyasztással (15 kWh / 100km) 23 GWh áram (5-10%-ot raktam rá a fogyasztásra szállítási veszteségként)
tehát ha fenti igaz lenne, hogy összes autó elektromos és el tudnánk osztani 24 órára a fogyasztást akkor óránkénti plusz:
- télen 1,25 GWh termelés kellene
- nyáron 1 GWh termelés kellene
ezek a hazai teljes áram fogyasztási csúcshoz képest (7 GWh) 17% plusz jelentene maximum... 7 GWh-t jelenlegi hálózat ki tud szolgálni és átlag 4-6 GWh között megy a fogyasztás
szép, de a valóság:
- még szebb mert 100%-os elektromos autó átállás várhatóan 2045-2050 között lesz itthon (átlag 15 éves autókkal járunk és még 5-7 évig simán lehet kapni benzines diesel hidrid autókat)
- rosszabb ennyire szépen - mint fent számítottam nem lehet elosztani a töltést bár sok ember sok időben elszórva fog tölteni lesznek csúcsok amik sajnos pont a mostani csúcsokra fognak rakódni (este hazaérők)
Elég sokat számolgattam már ezt a töltős dolgot elvileg a jelenlegi hazai termelés (ebben paks2 megvalósulásával és paks1 bezárásával számolva) 30% elektromos autót bír el biztonsággal. -
Somatom
veterán
Ha a 20KWh -t állítjuk szembe egy 6 literes városi fogyasztással, akkor KWh -nként cirka 6,6Ft -tal dobná meg az áram árát a jövedékiadó-kiesés kompenzációja. Plusz az áramveszteség és a kiépítési költség (ha nem akarják minden áramfogyasztóra ráterhelni az adót).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Azért a 6 literes városi fogyasztás nekem nem tűnik annyira reálisnak, szerintem simán több az azért. Nem szoktam mérni, de szerintem simán 7+ az a valóságban, nem hinném, hogy a legtöbb ember képes olyan takarékosan vezetni.
Tetszik ez a 208 amúgy, jó hogy nem crossover vagy suv, hanem hagyományosabb formaterv.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #16 üzenetére
Szándékosan alámentem, hogy villanyautós szempontból kedvezőbb érték jöjjön ki. De, közben csúnyán elszámoltam magam. Szóval, 1l benzin jövedéki adótartalma 110Ft körül van. Tehát a 6 literre jutó 660Ft -ot kell 20KW/h -val osztani, ami 33Ft -os adótartalom KW óránként. Ha hét literrel számolunk, akkor már 770/20=38,5Ft.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Juhaszatti
addikt
"napi 40 km körül megy az átlag magyar így ezt kell tudni tölteni"
Ez valami statisztikai adat? Csak azért kérdezem, mert szerintem még fölé is lősz vele. Nem bent élek a városban, hanem kint a peremén, de még így is elvagyok napi 30km-errel, ha a munkába járás mellett még a bevásárlást is belekalkulálom. Azokon a napokon amikor csak dolgozni járok, kevesebb. Ha meg bent élnék a városban, ennyi sem lenne.
Persze vannak ritkább alkalmak, amikor meg a 100km sem elég, így az átlagot ez felhúzhatja.
-
Rolly
veterán
válasz Juhaszatti #18 üzenetére
ez elvileg Magyarországi elfogadott adat... (bár lehet ebben a teherautók futása is benne van nem tudom)... Nálunk családban mi ekörül megyünk átlag. De rokonaim (8-10 autó) cirka napi átlag 5-10 kmt se mennek...
#17Somatom:
Azért emellé oda kellene rakni a környezet szennyezés költségeit (ami az EÜ kiadás máris ezen extra bevétel fele el is ment kiadásra ami egymást tudná kompenzálni...).
Nem álmodozok arról, hogy
- az áram otthon mindig 38 ft-ba fog kerülni (reális ára 60-70 Ft a mostani piaci helyzet körül)
- áramra nem fognak tudni extra adót rakni (max kinti töltőknél) mert bármilyen 220-as konnektorról lehet tölteni. Az áramot elég nehéz színezni mint régen a fűtőolajat
- de minden új autóban van GPS simán lehet km alapú adófizetés (akár műszakinként) vagy GPS alapján
- de ne legyünk naívak ezen útadókat a benzines-diesel autók is meg fogják kapni nem csak az elektromosak
- mivel a töltőállomásokat cégek telepítik (magán, multi, áramszolgáltató ott haszonnal fogják eladni az áramot mindig tehát a töltés telepítés költségét a fogyasztó fizeti a végén) -
#06658560
törölt tag
válasz Juhaszatti #18 üzenetére
Szerintem elég jól közelíti pedig a budapesti igényeket.
Nekem olyan munkáim voltak, amikor Örs-Tárnok távon kellett ingázni naponta, vagy Örs- Halásztelek. De a cég saját irodája is a Fehérvári úton volt, vagy később a BME-n. Az utóbbi volt 10km-re autóval legrövidebb útvonalon. A Fehérvári út 11-12, Tárnok már 32, Halásztelek 25-35. Mindkét helyen a kollégák jelentős része lakott nem a közelebbi végén Budapestnek. -
Somatom
veterán
A környezeti hatásokat sztem hagyjuk, mert totál lutri. Írok egy példát. Az olcsó villanyautó és olcsó üzemeltetés milyen következményekkel fog járni? Totális zsúfoltság a városokban, mert a több autóhoz nem lesz több hely. Sztem először inkább körgyűrű kéne. Az sokat javítana a környezetszennyezésen.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
totális lutritól szerintem azért messze van:
- ha az összes úton áll elektromos autó akkor is helyben 0 kibocsátáshoz konvergál (mert még fékpor sincs gumipor is max picivel több mint az autókon - bár ha állnak akkor semmivel se több )
- üzemanyag kipufogás nincs helyben és erőműben is fele harmada (mivel az erőművek kis része szén, gázolaj, gáz ...)
- körgyűrű ettől még kellene, hogy ne a városon menjen keresztül az átmenő forgalom
- de a városi autózást a nogo zónák és a dugódíjjal lehetne megoldani... illetve amit már elkezdtek, hogy a család második autója már fizeti a parkolási díjat...
- lehetne - megfelelő parkoló infrastruktúrával a P+R parkolást és közlekedést megoldani és városon belül meg lehetnének elektromos sharing carok...#Kopi31415 ez érdekelne engem, hogy milyen tervezet van én még nem láttam sehol ilyet.
ugye itthon a teherautókra van már általános útadó amivel a megtett km alapján fizetnek plusz díjat.. Egy ideig volt róla szó, hogy majd a személy autók is így fognak fizetni... De nem merték meglépni még...
-
sfefe
addikt
Mai elektromos autók csak játékszerek...
P+R parkoló kell marha sok és felfejleszteni a tömegközlekedést mert azért ugye Pesten nem a pestitől van dugó...Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
Rolly
veterán
abban igazad van hogy bizonyos területeken nőni fog az áram fogyasztás, de az eszközök hatékonysága és energia gazdálkodása is javul közben... (akár csak a 100W-os izzó helyett ma elég 15 W led, vagy egyre jobb klímák és hőszivattyúk lesznek). Szerencsére ezt mivel erre számítanak a szakemberek a megoldására is van idejük. Persze kérdés, hogy a hazai rezsicsökkentett áram mellett a lassan haveri áram cégekben lesz e megfelelő forrás és akarat a fejlesztésre...
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Wars Outlaws eladó
- Xbox series x. 16 hónapos gyári garanciával,gta v lemezes játékkal.
- SilverStone ST1000-PTS 80+ Platinum 1000W -MAGYAR GARI 2027-ig!!!
- Új Lenovo Thinkpad X1 Nano érintős 13" 2K laptop i7-1180G7 ,16GB,512 SSD, MAGYAR,Garancia,10 óra aku
- Call of Duty Modern Warfare III (postával)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen