Ninebot Kickscooter F40E - azért nem egy Ferrari

A Segwayhez tartozó márka kínálatának közepéről halásztunk egy tesztpéldányt, ami drágább, mint a kínai konkurensek, de érezhető, hogy milyen szempontból nyújt többet.

Kialakítás

Az F40E kialakításában az a kellemes, hogy bár látszólag nem nyújt semmi különlegeset, mégis minden ott van, ahol lennie kell. A 10 hüvelykes, tömlő nélküli kerekek defekttűrőek, de mégis adnak valami csillapítást, a trepni széles és csúszásgátló anyaggal van bevonva, a váz és a kormányrúd találkozása merev, a töltőcsatlakozó is itt van, tehát nem megy bele sár és víz, az összecsukás könnyű, a hátsó sárhányón levő pöcökbe akad be a kormányon levő csengő könnyen és stabilan. Aminek pedig a leginkább örültünk, hogy lassan 100 kilométernyi budapesti használat után sincs kotyogása a kormánynak, egyszer kell jól beállítani a gyorskioldó feszességét és onnantól jó. És megkapta az IPX5-ös tanúsítványt is, tehát esőben lehet csapatni.


[+]

Egy fékkarunk van a kormányon, ez a hátsó tárcsaféket üzemelteti, illetve a motor ellenállását is beveti (és ilyenkor még minimálisan vissza is tölt), szerintem menő ez a narancsszínűre festett megoldás is, a hatékonyság pedig átlag feletti, simán állóra lehet fékezni a kereket, már csak azért is, mert a hajtás viszont az első kerékre dolgozik rá. Az általános menetkomfort és összeszerelési minőség tehát a kategórián belül kifejezetten korrekt, a széles gumik miatt a fordulékonyságunk is remek, nem akar elbillenni a roller élesebb kanyaroknál sem.


[+]

A stucnin kapott helyet a kijelző, ami nem egy összetett megoldás, viszont napfényben is remekül látható a pillanatnyi sebesség, a töltöttség és az éppen használt fokozat kijelzése, más nincs is rajta, még a lámpa kapott egy indikátort, valamint van visszajelzője a túlmelegedésnek is, de ezt csak a kézikönyvből tudom, mert nálunk ilyen nem történt. A lámpa ikonja mellett a Bluetooth kapcsolatot is jelzi egy ábra. Egy gomb van alul, ha hosszan nyomjuk, akkor ki, vagy éppen bekapcsol a szerkezet, egy rövid nyomás a lámpát kapcsolja, két gyors bevitel pedig az üzemmódok között vált. Ha ennél több információra van szükségünk, akkor a telefonos alkalmazás lesz majd a haverunk.


[+]

A hátsó lámpa fékezésnél villog, vagy erősebben ég (ez beállítás kérdése), egyébként pedig fixen világíthat az elsővel együtt, ez elég jól látszik. Az első ellenben maximum csak átlagos. Jól jönnek sötétben az oldalsó fényvisszaverők, de előre is került egy közvetlenül a kerék fölé, valahogyan azt érezni a roller kapcsán, hogy egy csomó apró részletre figyelt a gyártó, miközben az összeszerelési minőség is rendben van.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Seat EXS KickScooter bemutató

    A spanyol autómárka neve alatt futó elektromos roller első-hátsó rugózással és defektmentességgel kecsegtet, ennek ellenére nem kompromisszummentes.

Hirdetés