Ninebot Kickscooter F40E - azért nem egy Ferrari

A Segwayhez tartozó márka kínálatának közepéről halásztunk egy tesztpéldányt, ami drágább, mint a kínai konkurensek, de érezhető, hogy milyen szempontból nyújt többet.

Bevezető

A Ninebot amúgy szintén kínai, csak éppen beszállt a buliba a Segway. Azóta “powered by Segway” felirattal érkeznek a rollerek, miközben az eredeti befektetők között ott van a Xiaomi is, éppen ezért nem túlzottan meglepő, hogy a tesztre kapott F40E-n visszaköszönnek olyan részletek, amelyek Xiaomi modelleken is felbukkannak. Ám mivel ez a masina kicsivel többe kerül, mint 200 ezer forint, ezért nyilván az lesz a fő kérdés, hogy nyújt-e annyival többet, mint a Mi Electric Scooter 3, amely nemrég jelent meg itthon is és 20-25%-kal kedvezőbb árfekvésben van.


[+]

Ninebot márkanév alatt meglepően sokféle roller létezik, ember legyen a talpán, aki első blikkre ki tudja választani, hogy neki melyik lenne a jó. Szóval azt mondtuk a forgalmazónak, hogy adjon egy olyat, ami ár/érték kapcsán érvényes, adjon valami csúcsgépet (ez lett a G30Max, amiről majd később írunk tesztet), valamint kaptunk egy C10-et, amely kifejezetten gyerekeknek készült. Ez utóbbinak a teszteléséhez szükségszerű volt legalább egy gyerek is, az eredmény a lenti videón megtekinthető:

Az F30E viszont első blikkre egy tök átlagos roller. Ám azért van már tapasztalatunk egészes filléresnek tekinthető eszközök, combos, az európai követelményeknek semmiféle szempont alapján nem megfelelő gépek és persze a roppant népszerű Xiaomi modellek kapcsán is. A vásárlók zöme az első rollerét ár alapján választja, mindegyik 25 km/h-val megy az olcsóbb szegmensben maximum, a többi paraméterről pedig sokan azt vallják, hogy lényegtelen, egészen az első defektig, vagy egy rosszul sikerült fékezésig. Utána át lehet értékelni a kérdéskört, talán legyen belső nélküli a gumi, talán nem elég, ha ráállok a hátsó sárhányóra lassítás gyanánt, talán nem lenne rossz, ha nem nyeklene-nyaklana az egész szett — és ilyenkor már szóba kerülnek a valamivel drágább, de számos szempontból időtállóbb opciók.

Kialakítás

Az F40E kialakításában az a kellemes, hogy bár látszólag nem nyújt semmi különlegeset, mégis minden ott van, ahol lennie kell. A 10 hüvelykes, tömlő nélküli kerekek defekttűrőek, de mégis adnak valami csillapítást, a trepni széles és csúszásgátló anyaggal van bevonva, a váz és a kormányrúd találkozása merev, a töltőcsatlakozó is itt van, tehát nem megy bele sár és víz, az összecsukás könnyű, a hátsó sárhányón levő pöcökbe akad be a kormányon levő csengő könnyen és stabilan. Aminek pedig a leginkább örültünk, hogy lassan 100 kilométernyi budapesti használat után sincs kotyogása a kormánynak, egyszer kell jól beállítani a gyorskioldó feszességét és onnantól jó. És megkapta az IPX5-ös tanúsítványt is, tehát esőben lehet csapatni.


[+]

Egy fékkarunk van a kormányon, ez a hátsó tárcsaféket üzemelteti, illetve a motor ellenállását is beveti (és ilyenkor még minimálisan vissza is tölt), szerintem menő ez a narancsszínűre festett megoldás is, a hatékonyság pedig átlag feletti, simán állóra lehet fékezni a kereket, már csak azért is, mert a hajtás viszont az első kerékre dolgozik rá. Az általános menetkomfort és összeszerelési minőség tehát a kategórián belül kifejezetten korrekt, a széles gumik miatt a fordulékonyságunk is remek, nem akar elbillenni a roller élesebb kanyaroknál sem.


[+]

A stucnin kapott helyet a kijelző, ami nem egy összetett megoldás, viszont napfényben is remekül látható a pillanatnyi sebesség, a töltöttség és az éppen használt fokozat kijelzése, más nincs is rajta, még a lámpa kapott egy indikátort, valamint van visszajelzője a túlmelegedésnek is, de ezt csak a kézikönyvből tudom, mert nálunk ilyen nem történt. A lámpa ikonja mellett a Bluetooth kapcsolatot is jelzi egy ábra. Egy gomb van alul, ha hosszan nyomjuk, akkor ki, vagy éppen bekapcsol a szerkezet, egy rövid nyomás a lámpát kapcsolja, két gyors bevitel pedig az üzemmódok között vált. Ha ennél több információra van szükségünk, akkor a telefonos alkalmazás lesz majd a haverunk.


[+]

A hátsó lámpa fékezésnél villog, vagy erősebben ég (ez beállítás kérdése), egyébként pedig fixen világíthat az elsővel együtt, ez elég jól látszik. Az első ellenben maximum csak átlagos. Jól jönnek sötétben az oldalsó fényvisszaverők, de előre is került egy közvetlenül a kerék fölé, valahogyan azt érezni a roller kapcsán, hogy egy csomó apró részletre figyelt a gyártó, miközben az összeszerelési minőség is rendben van.

Menettulajdonságok, app

Az F40E abszolút megfelel az EU-ban általában alkalmazott jogszabályoknak, tehát 350 wattos motor hajtja, a maximális sebessége 25 km/h, van rajta lámpa, fényvisszaverő és fék. 3 km/h alatt nem kapcsol rá a hajtás, tehát erre a szédületes tempóra lábbal kell felgyorsítani, onnantól viszont már nyünnyöghet az elektromotor. A D és S fokozatok között maximális sebességben nincs eltérés, de D-ben kevésbé vehemens a gyorsítás és emelkedőn is elfárad hamarább, az S mód viszont leadja mind a 350 wattot. A cég szerint 20%-os emelkedőn is fel lehet menni, szerintem nem, vagyis talán ha feleennyi kiló lennék. Az ECO ellenben csak 15 km/h-s csúcssebességet engedélyez.


[+]

A hatótáv a gyártó szerint 40 kilométer, ha nem húzzuk fixen csutkán S módban a cuccot, akkor ez meg is van, hidegben nem annyira, de az általános közlekedési körülmények mellett ez kijön a masinából, ECO módban lehet picit több. A Ninebot azt mondja, hogy 120 kilogramm a terhelhetőség, ez fontos érték, mert az olcsóbb kínai rollereknél sokszor csak 100 kg a limit. Maga az eszköz egyébként 17,1 kilogrammot nyom a mérlegen. Az akkumulátor 10,2 Ah-s, a töltési idő pedig a 0-ról indulva 6,5 órát vesz igénybe.


[+]

Haladni az F40E-vel teljesen kulturált módon lehet, a motorerő is elég, a stabilitás is megvan, a trepni is kényelmes, nem lötyög semmi, a fék pedig hatékony. Egy telefontartót elviseltem volna a kormányra, de úgy nagyon más gondom nem volt, a sebességvisszajelzés pontos, a töltöttségi indikátor rovátkái sem ugrálnak, mint annyi más eszköznél, a kitámasztó karocska pedig ugyan filigránnak tűnik, de az sem lötyög és stabilan megállítja a gépet.

[+]

Ezúttal szerencsénk volt azzal, hogy a Ninebot egy jódarabig a szerkesztőség vendégszeretét élvezte, mert menet közben jött a kapcsolódó alkalmazáshoz egy frissítés, ami sokat javított a funkcionalitáson. Letöltés után az összepárosítás Bluetooth segítségével történik, onnantól egy csomó dolgot elérünk a telefonunkon, ami a rollerrel kapcsolatos. Látjuk az akkumulátor állapotát, a kalkulált hatótávot, az összes megtett kilométert.

[+]

Állítható a visszatáplálás erőssége, a féklámpa működése, bekapcsolható a “cruise mode”, ami azt jelenti, hogy ha 5 másodpercig húzzuk a “gázkart”, akkor utána el lehet engedni és tartja a sebességet. Mindezeken túl rögzíthetjük az útvonalunkat, a frissítés előtt nagyon ritkán tárolt koordinátát a gép, de aztán ez megjavult. És természetesen az utazásunkhoz van térkép, meg mindenféle egyéb statisztika is utólag, sőt. Kissé túlzásba esik a szoftver, mert állandóan azzal nyaggat, hogy osszuk meg a közösségi médiában, hogy merre jártunk és az nekünk milyen nagyon jó volt pont ezzel a géppel. Lezárni ugyan nem lehet a rollert, de beállítható, hogy ha valaki el akarja tolni, akkor villogjon és visítson ennek hatására.


[+]

Összegzés. A Ninebot F40E nem egy Ferrari, nem is lehet az, hiszen a szabályozás felső határát így is eléri, ennél erősebbet, gyorsabbat hivatalosan nem lehetne Európában forgalmazni. Mindenképpen drágább, mint egy noname kínai gép, de drágább a roppant népszerű Xiaomi cuccoknál is (a harmadik generációs Mi Electric Scooter 3 mintegy 25%-kal olcsóbb), ugyanakkor viszont a magasabb árért cserébe nyújt is valamit. Össze van rakva rendesen, stabil, könnyen használható, egyszerűen összecsukható, defektmentes gumikat kapott és korrekt a mellékelt alkalmazás is. Az apróságokra is figyeltek a minőségi kitámasztóval, vagy a töltési pont helyének kialakításánál, magyarán pont meg lehet indokolni, hogy mivel nyújt többet. Ugyanakkor nem mindenkinek van ilyesmire igénye, sokan teljesen elégedett gurulgatnak Kugoo, Himo, vagy egyéb, olcsóbb rollerekkel, a Ninebot ennél egy szinttel fentebb lő. Nem tudom megítélni, hogy X hónap és sokszáz kilométer után mennyire marad egyben, de a mi benyomásaink alapján több esélyt látok arra, hogy igen, mint hogy szétesne a városi utakon. Egy kellemes, alapvetően komfortos, egyszerű, de jól összerakott útitárs a Ninebot középkategóriás terméke, amit mi problémamentesen használtunk hetekig, ha nem is a piac legjobb ajánlata, de egy Tetszett plecsni simán mehet rá.

Ninebot KickScooter F40E

Bog

Azóta történt

Előzmények

  • Seat EXS KickScooter bemutató

    A spanyol autómárka neve alatt futó elektromos roller első-hátsó rugózással és defektmentességgel kecsegtet, ennek ellenére nem kompromisszummentes.

Hirdetés