Honda e menetpróba

Nem lehet nem szeretni. A formaterv is iszonyú egyedi, a beltér vitán felül zseniális, a műszaki megoldások előremutatók, annyira cuki, hogy egy csomó apró hibáját is képes neki megbocsátani az ember.

Belső

Kívülről is nagyon stílusos kocsi, de belül aztán tényleg olyan, mintha egy évtizedet ugranánk előre az időben. Svéd formatervezők zokognak a sarokban, olyan hangulata van a diófára hajazó (de tök műanyag) asztalnak, ami végigvonul a kijelzők előtt. Nincsenek burjánzó formatervi trükkök és csalafintaságok, felraktak egymás mellé három nagy kijelzőt, a két oldalra a kamerás visszapillantók kijelzőjét, alájuk tolták a fa hatású sávot, csináltak egy rendes klímakonzolt, igazából ennyi az egész, de látszik az összhatáson, hogy abból indultak ki, hogy itt lesz széltében öt display, aztán csináljunk köré valami ízléses berendezést. Sikerült.


[+]

Nyilván a tükrökkel indul az ismerkedés, mert kábé mindenkinek ez az első kérdése a Honda e kapcsán. Nos, ha valamit mindenkinek át kéne vennie az autóiparban, akkor az ez. Egyrészt nem lóg ki, szóval nem fogod lecsapni, ha egy parkolóházban kanyarogsz. (Tudom, bizonyára mindenki egy Fittipaldi, aki ezt olvassa és egyébként sem koccant még sosem, de lépjünk ki ebből a komfortzónából és fogadjuk el, hogy nem véletlenül van a szűkebb parkolóházakban levő oszlopok festése pont tükörmagasságban megcsapdosva.) Másrészt az oldalra biggyesztett kamerák látószöge jóval tágabb, mint egy bárhogy beállított normál tükörnél ez opció, kvázi azt is látjuk benne, aki mellettünk autózik. Nem kell örökké állítgatni, az anyósülésről bitre ugyanazt a képet látod, mint a sofőr, a belevilágító fényt tök ügyesen szűri, este klasszisokkal jobban látni benne, de autóztam tejködben, hát semennyire nem láttam annyira jól, mint hátra-oldalra, a kamerákra pillantva.


[+]

A púpokban levő kamerák elhelyezésével bizonyára eltöltöttek néhány munkaórát a japánok, mert úgy ül a lencse a kis szemölcsökben, hogy nem tud rámenni a víz, egyszerűen a menetszél elviszi a francba, de egyébként is hamarább csepeg le, mint hogy befelé elkezdjen folyni. A belső kijelzőkre pedig szépen felrajzolja sávváltáskor az útvonalunkat, persze a holttér-figyelő kis sárga visszajelzője is megvan. Kettő perc alatt lehet megszokni az egészet, onnantól minden, normális tükör egy oldschool megoldásnak érződik.


[+]

Nem ennyire pozitív a kép a belső tükör kapcsán, mert az is egy kijelző. A hátsó kamera viszont kevésbé jó, ha mocskos az autó hátulja, akkor nagyon rossz lesz a kép, este a mögöttünk jövő autók lámpái pedig ezeken a szennyeződéseken szétverődnek, aztán igazából semmit nem lehet látni. Az mindenképpen nagy poén, hogy ha tetőig rakjuk a csomagtartót, vagy kosárlabdázókat szállítunk hátul (szigorúan csak kettőt, mert az autó forgalmi szerint négy személyes), akkor azok nem takarják ki a kilátást, de a Hondánál is érezték, hogy ez nem tökéletes, ezért egy mozdulattal ki lehet kapcsolni a kijelzőt és marad egy sötétített üveges tükör, ami viszont pont ezért nem olyan jó, mert a hátsó szélvédő is sötétítve van, szóval nem lesz annyira jó az összhatás.


[+]

A szürke szövet ülések hibátlanok, a barna biztonsági öv remek poén, a két ülés között pedig a középkonzol alatt nincs semmi (de ki lehet húzni előre egy pohártartót és a padlóhoz közel is van egy szövetzseb), viszont ahol más autókban a váltó szokott lenni, ott csak pár gombot találunk. És itt megint álljunk meg egy pillanatra, mert a Honda e mérnökei nem abból indultak ki, hogy eddig itt váltó volt, akkor most is valami váltószerűt kéne nyújtani, hanem a PRND funkciókat egymástól teljesen elkülöníthető, mégis egyértelmű gombokra osztották rá, amiket odanézés nélkül is pár elindulás után magától megtanul az ember. Itt van az elektronikus kézifék és az egypedálos mód kapcsolója is, ugyanabban a diófás körítésben, mint amilyen a kijelzők alatti polc.


[+]

Hiába a sok kijelző, a Hondánál nem szálltak el a mérnökök a digitalizáció sárkányán repülve, a klímapanel maradt manuális. Két potméter (hőfok és befúvási erősség), pár gomb az első és a hátsó szélvédő fűtéséhez, valamint a levegőbefúás irányához, felettük pedig a vészindex: pont így kell ezt csinálni, odanézés nélkül is működik, egyszerű, megszokott megoldás. (Ugye érezhető, hogy érik az e-autós ergonómiai nagydíj?) A kijelzők előtti polcon is jó érzékkel tettek le három gombot (home, fényerő, némítás) és egy hangerőt szabályozó potmétert, komolyan azt lehet érezni, hogy összeült egy munkacsoport és alkottak egy olyan belteret, ahol minden pont ott van, ahol annak lennie kell.


[+]

A kormányon levő gombok elhelyezését is csak méltatni tudom, a bal küllőn van mindaz, ami az előttünk levő kijelzőt érinti, valamint a hangerő, jobbra pedig a sávtartó és a tempomat babrálható (tökéletes logikával), továbbá a kormányfűtést is itt lehet kapcsolni. A küllők mögötti flepnikkel pedig a visszatáplálás erőssége szabályozható. Van még valami? Persze, a parkolást segítő gyorsgomb, ami mindettől külön van, de fogjuk a városban használni sokat, mert nem csak az összes kamerát bekapcsolja (elöl, hátul, oldalt) és ad egy 360 fokos nézetet az összes előre felrajzolt segédvonallal, hanem adott esetben tök magától is beáll párhuzamos és merőleges parkolóhelyre is. Nyilván ki is áll, ha megkérjük.


[+]

Ezt egyébként nagyon ügyesen adja elő, szól, ha a megfelelő méretű hely mellett haladunk el, nyugtázzuk, hogy akkor ide most lesz szíves beállni, azért a rendszer megkér minket, hogy kicsit simogassuk meg a féket, hogy biztosan közbe tudjunk avatkozni, de onnantól teljesen magától intéz mindent. Előregurul a megfelelő pontig, aztán úgy betolat, mint a kisangyal, a végén még nekiáll a rendelkezésre álló hely közepére is odaigazítani az autót, ha viszont akár két kocsi is beférne, akkor jól rááll az előzőre, hogy hagyjon helyet másnak is.


[+]

A középkonzol alatt vannak a csatlakozók, két darab USB-A (egyik csak tölt, a másikon van adatátvitel is), egy HDMI(!) és egy 230 voltos konnektor (!!) található itt, de hátra is jutott két USB-A. Viszont nincs vezeték nélküli töltőpad, ami egy ilyen gadget-geek mennyországban kicsit furcsa. A HDMI-re viszont bármit rá lehet dugni, megy ki a kép a kijelzőre, simán fogtam egy Mi Box S-t, kapott áramot, aztán jöhetett a Netflix, de hozhattam volna egy konzolt is, az is működne. Azóta tudom, hogy igazából nem is lett volna ez ostobaság, mert annyit ültem különböző töltőkön lógva az ország random pontjain, amennyit még e-autóban nem, hát ezt az időt elüthettem volna bármivel.


[+]

A hátsó üléseken jóval kisebb a hely, az ajtónyílás is épp csak elégséges, de még erre is képtelen voltam haragudni, mert gyárilag adnak két barna, műbőr kispárnát, hát ez milyen cuki? De ez egy kicsi autó, szóval nem is számítottam itt óriási méretekre, rövidebb utakra elég, hosszabb utakra pedig amúgy sem megyünk, mert elfogy a hatótáv.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés