Hirdetés

Honda e menetpróba

Nem lehet nem szeretni. A formaterv is iszonyú egyedi, a beltér vitán felül zseniális, a műszaki megoldások előremutatók, annyira cuki, hogy egy csomó apró hibáját is képes neki megbocsátani az ember.

Hirdetés

Külső

A Honda e egy jelenség. És egy egyéniség. Az a fajta autó, amiről persze mindenki tudja, hogy nem egy olcsó termék, de mégsem utált miatta az utca népe, hanem olyan élményeim voltak, hogy hosszú kilométereken át jöttek mögöttem, mellettem, aztán előttem más autók csak azért, hogy a benne ülök jól körbenézhessék a Hondát. Elölről a körszemei és a fekete-fehér kontúrjai miatt olyan, mint egy bánatos panda, oldalról a hot hatch korszak legjobb időszakát idézi, még ha itt a küszöbök feletti fekete sáv ügyesen csak optikailag csökkenti a felületek méretét, hátulról pedig olyan, mint egy metrókocsi, csak épp nem lehet eldönteni, hogy most jön, vagy éppen megy.


[+]

Nem nagy autó, elsősorban városi használatra készült, de azért nem egy szupermini, legközelebbi konkurense sok szempontból a Mini elektromos változata. Széltében és hosszában is hasonló a kiterjedés, de a Honda magasabb kissé. És az a vicces, hogy a Mininél a legtöbb specifikáció megadja a tükrökkel együtt értendő szélességet is — na, ilyesmi a Hondánál nincs, mert tükrök sincsenek, csak két pattanás látszik oldalt, amikben a kamerák üldögélnek. A koncepcióautó még háromajtós volt, ezt nem merték megtartani, szóval került oldalra még két ajtó — rejtett kilincsekkel, noha az első ajtókon levő kallantyúk is visszahúzódnak a karosszéria síkjába, csak akkor tudjuk rángatni, ha vagy a távirányítóval, vagy a telefonunkkal(!) NFC-t használva, vagy pedig simán a közelségünkkel jelezzük a verdának, hogy beszállnánk.


[+]

Keret nélküli oldalablak van mind a négy ajtón, ha meghúzzuk a kilincseket, akkor kissé lentebb tekerik magukat. Az autónak kicsike orra van, a motorháztető (ami alatt egy gramm motor sincs) közepén egy jókora fekete betét látszik, ebben van a töltőcsatlakozó, ezt a távirányítóval lehet nyitni. De minden mást is előre zsúfoltak a mérnökök (inverter, hűtés, indítóakkumulátor), szóval ide biztosan nem fogunk semmit pakolni, ami azt is jelenti, hogy akkor hátra kell rámolni, a csomagtér viszont elég vékonyka, ha bent van a két töltőkábel, akkor az már félig meg is töltötte a helyet. A hátsó ülés dönthető, de csak egyben, de még így sem lesz egy futárautó belőle.


[+]

Mivel a Honda e hátul hajt, ezért magasan is van a csomagtér padlója, viszont az első kerekeket olyan szögben ki lehet fordítani, hogy az tényleg döbbenetes, 8,6 méteres a fordulókör, iszonyú jól lehet vele manőverezni, kábé helyben megfordul. Nincsen spéci felni, spéci gumi, viszont a kis Honda igen masszív tömb, majdnem 1600 kilogramm a tömege, a súlypont alacsony, szóval iszonyatosan tapad az útra, de ez tényleg egy sárnehéz autó, amitől persze irtó merev, de amikor majd arról lesz szó, hogy mi újság a fogyasztással, akkor lesz meglepetés.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Hirdetés