Hirdetés
Extrák, összegzés
Az extrák ezúttal nem hardveres képességekre terjednek ki, mivel a Ready 50 kizárólag navigálni tud. Nem játszik le 26-féle zene és 42-féle videoformátumot, nincsenek benne játékok, internetböngésző és hasonlók, még Bluetooth sem (ez az Active 50-esben van). TMC viszont van, ám ehhez két dolog szükséges. Az egyik, hogy a saját, TMC antennával egybeépített autós töltőt használjuk hozzá, a másik meg a TopMap magyar térkép, amit külön tudunk megvásárolni microSD kártyán. Ne feledjük a TTS (Text to Speech) funkciót sem, ehhez a TTS megjelölésű hangot kell választanunk a beállításoknál. Magyarból is van ilyen, így navigáláskor az utcaneveket is bemondja. Ezúttal is megkapjuk a Marco Polo City Guides útikönyv funkciót, ami az adott országról szolgál információkkal. A Beckernek számos saját, a navigációt segítő opciója is került bele. A BestTracks minden útvonaltervezésnél három alternatívát is felajánlj, illetve figyeli a vezetési szokásainkat és ezt is figyelembe veszi tervezéskor.
A SituationScan több részből tevődik össze. Alapvetően figyel vezetés közben, és adott esetben az útvonal egy részét vagy az egészet újratervezi, más útvonalat ajánlj föl (pl. érzékeli, hogy feltűnően lassan megyünk egy főúton, noha ott 70-nel lehet menni, tehát nagy valószínűséggel dugó vagy torlódás van, tehát jó lenne másfelé menni). Ugyanígy ha autópályán hirtelen balesetbe vagy lezárásba futunk és leterelnek minket, akkor egy kattintással megtervezi a visszajutáshoz szükséges útvonalat. Szintén autópályás dolog, amikor egy kijáratnál lejövün, noha nekünk még tovább kellene menni. Ilyenkor nem azonnal „vissza parancsol” minket, hanem a közeli helyek alapján igyekszik kitalálni, miért jöttünk le (pl. van a közelben egy benzinkút és tankolnunk kell, akkor el is vezet minket oda.). Parkoláskor is segítségünkre van, mert rá tudunk keresni a közelünkben lévő parkolóhelyekre, parkolóházakra és rögtön segít is odatalálni.
Úticél beírásakor csak olyan betűket ajánl fel, amik az adatbázis szerint létező nevek, tehát nem is tudunk rossz városnevet beütni. Mi több, figyeli a sűrűbben használt úticélokat és begépeléskor ezeket ajánlja fel legelsőnek. Látványos, de egyben hasznos extra is a 3D sávasszisztens. Az alaprendszer minden többsávos kereszteződésnél működik, a kijelző tetején nyílakkal látjuk, hova kell besorolnunk. Ám autópályán ezt 3D-s grafikával jelzi előre, ami egy többszintes autópálya csomópontnál igencsak jól jöhet (itthon erre még nem lesz szükség). Érdemes még megemlíteni, hogy a Becker térképei különleges, domborzati rajzolattal rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy a készülék valós, 3D módon mutatja a környezetet, tehát az emelkedő a kijelzőn is emelkedik, a szerpentin pedig tényleg felmegy a hegy oldalába. Emellett a 3D épületek nem is fontosak, főleg, hogy elég csúnyán is néznek ki.
Mindezt a hátlap alatti 1200 mAh-s lítium-ion akku üzemelteti. Önerőből nagyjából 3 órán keresztül működik, de alapvetően úgyis töltőről használjuk majd. Összegezve a Becker ismét azt hozta, amit vártunk tőle. Minőségi, igényes céleszköz, kizárólag navigálásra. A korrekt külső alatt korrekt belső is lapul, hiszen az iGO Primo 2.0-ra épülő szoftver sokat tud, de mégis jól kezelhető, viszont talán egy fokkal erősebb hardver beleférhetett volna. Főleg az alacsony felbontású kijelzőért kár, mert az 5 hüvelyk egyébként nagyon kényelmes. A Ready 50 ezen verziója jelenleg 50 ezer forintért vásárolható meg, ami persze soknak tűnhet egy noname, térkép és szoftver nélküli navihoz képest. Ám itt nem csupán kapunk egy remek szoftver és teljes Európát lefedő térképet. Ott van még a remek minőség, az átgondolt tervezés, a 2 év teljeskörű gyártói garancia és a teljesértékű támogatás. Ennek jó példája, hogy külön magyar forródrótot üzemeltetnek, ahol az eszközzel kapcsolatos bármilyen kérdésünkre válaszolnak, információt adnak. Ezeket pedig sokszor nem lehet pénzbeli értékben kifejezni.
![]() |
Becker Ready 50 |
Rusi
A készüléket a Smartshop biztosította, köszönjük.
A cikk elkészítésében a T-Mobile mobilinternet volt segítségünkre.