Angwatt CS1 - akár jó is lehetne

Nincs rossz áron a tudásához képest, van néhány remek képessége, de a stabilitásával nem voltunk elégedettek.

Bevezető

Ezt a rollert most a Banggood küldte ide, különösebben nem is kértük, de amikor kérdezték, hogy érdekel-e a dolog, akkor úgy voltam vele, hogy Angwatt márkájú masina még nem járt nálunk, pedig a CS1 már nem az első modelljük, ráadásul félig-meddig bevallottan a Kukirin ellen mennek — szóval jöjjön. Azzal érdemes rögtön kezdeni ezt az anyagot, hogy a CS1-nek ez a frissített verziója, elvileg újonnan már csak ezt kapni, ami már csak azért sem baj, mert egy csomó apróságon változtattak, de mondjuk a futóművet nem tervezték át. Kár.


[+]

A pálcika kategória felett már általában olyan gépeket találunk, amelyek kilógnak abból a félig-meddig tervezett szabályozásból, ami engedi, hogy a rollereket kerékpárként használjuk. Itt kapásból adott egy 30 kilogrammos tömeg, de ami ennél is fontosabb, hogy ennél a cuccnál a “tervezési sebesség” nagyobb, mint 25 km/h, ami nem azt jelenti, hogy ilyen sebességgel tervezték meg, hanem azt, hogy deklaráltan tud többel is menni. Vagyis elvileg közúton kéne használni.


[+]

A közúti használatnak nem csak a végsebesség a záloga, hanem a stabilitás is, hiszen 40-nel veretni a hazai úthálózat meglehetősen hektikus minőségű burkolatain nem veszélytelen. Az Angwatt CS1 11 inches defekttűrő abroncsokat és első-hátsó felfüggesztést kapott, papíron ez nem hangzik rosszul, de ezek a gumik bütykösek, szóval elvben arra is alkalmas a gép, hogy a burkolt útról letérve se jöjjön zavarba. Szóval megint egy “mindenre is” jó roller, ami végeredményben sehol nem lesz igazán jó — de ne szaladjunk ennyire előre.

Hirdetés

Kialakítás

A dobozban az összecsukott roller mellett imbuszkulcsot, töltőt és kézikönyvet találunk. Utóbbiért jár a pirospont, nem csak rendesen van illusztrálva, hanem még a szervizmenü opcióit is elmagyarázza. Az összeszerelés nem bonyolult, de a kormányrúdra nekünk kell feltenni a kijelzőt külön, plusz három csavarral rögzíteni szükséges a hátsó sárvédőt. De elég sokan jelezték itt-ott, hogy a CS1-nél azért nem árt megnézni minden csavart, hogy rendesen meg van-e húzva, nálam nem volt ilyen gond, de az ördög nem alszik (mert Hell-t iszik állandóan). Amit viszont muszáj állítani, az a két fék. Sima, alsópolcos, bovdenes fékünk van, gyárilag nagyon puhára véve, ezzel érdemes az első indulás előtt foglalkozni és úgy beállítani, hogy a fékkart tökig behúzva még a markolat és a kar közé beférjen az ujjunk.


[+]

A stucni felénk eső részén található egy fém kallantyú, ezzel lehet az összecsukott rollert rögzíteni, hogy meg tudjuk emelni. Viszont alapból eléggé lifeg, erre speciel érdemes ráhúzni, különben annak ellenére is zörögni fog menet közben, hogy a kormányoszlop felé eső részére tettek az idei modellnél egy kis gumikör, hogy ne verje le a festéket. Változott a kitámasztó is, most már elég masszív, illetve állítólag a kijelző fényerején is növeltek, de ettől még ugyanúgy nem lesz olvasható napfényben.


[+]

Ha már kijelző: a roller NFC-s kártyával indul és kapcsol ki, ezt kell a display elé tenni. Kettőt adnak belőle, hogy legyen egy tartalék. A bal oldali markolat felé esik a kezelőszerv, amin van néhány gomb, lámpa, duda, fokozat, on/off, plusz van itt egy D/S feliratú gomb is, ami felesleges, mert ez a roller csak egy motort kapott, nincs dual mód. Ha mégis D-be tesszük a rendszert, akkor a roller nem megy sehová. Alul egy indexkapcsolót találunk, ami csipog, ha a bármelyik irányba eltoljuk. Konkrét indexfény csak hátul van, a lábtámasz alatti lámpába tették, de nemigen látható. Közben a trepni két oldalán egy sárga LED csík fut végig, na ez persze csak simán világít, ha a lámpát felkapcsoljuk, de villogni nem tud, hol ebben a logika? Ha már lámpa: az első fény korrekt, plusz kap két segédlámpát a trepni elejére helyezve, szemből és oldalról jól látható a rollerező, hátulról kicsit kevésbé.


[+]

A kormányrúd végén levő markolatok rögzítése nem erős, simán lehet forgatni a gripeket, ami kicsit bóvli jellegű dolog. A gázkar hüvelykujjas, az adagolhatósága megfelelő, a kormány magassága viszont nem állítható. Széles a trepni, hátul van egy lábtámasz is, a töltést oldalról kapja meg. IP védelem hivatalosan nincs. A minőség kapcsán aggályos, hogy a kormányrúdból kitekergő kábelek csatlakozási pontját fedő gumigyűrű bal oldalt szétnyílt, elöl pedig csavarmenetet tátong, amit nem véd semmi. Ezzel együtt maga a kormány elég széles, ez mondjuk nem is árt, mert lesz olyan, amikor erősen kell markolni és egyenesen tartani.


[+]

A trepni alatt 21,3 Ah-s akkumulátor lakik, a gyártó szerint 65-80 kilométeres hatótáv várható el. Várhatjuk, de jó lesz az inkább olyan 45 kilométernek. Az sem rossz, de távol van a gyári értéktől. A hátsó agymotor névleges teljesítménye 1000 wattos, ez megítélésem szerint a peek teljesítmény, normál esetben inkább valahová 500-600 watt közé tenném. Hozzá kell tenni, hogy ez egy nehéz cucc, 30 kilogrammot nyom, ráadásul kifejezetten masszív, a hivatalos terhelhetősége 200 kilogramm, szóval jó súlyban levő júzerek is ráállhatnak.

Közlekedés

1000 watthoz képest kicsit lomha a masina, még az ötödik sebességi szinten is csak az első méterek tűnnek dinamikusnak, utána lassacskán növekszik csak a sebesség, de ha kitartóak vagyunk és az útviszonyok engedik, akkor az 50 km/h-s maximális tempó elérhető. Viszont nem javasolt. Az első C futómű geometriája nem sikerült túl jól, amin azzal próbálnak segíteni, hogy elég kemény marad a felfüggesztés, hogy ne üssön föl az első kerék, mert ebben az esetben hajlamos aláfordulni és szitálni. Egy kátyú persze ezt mindenképp előidézi, de érezhetően sokat kell állandóan korrigálni az egyenesfutáson nagy tempó mellett, őszintén szólva nem éreztem biztonságosnak a haladást 30-35 km/h-nál nagyobb sebesség felett.


[+]

A teljesítmény és a nyomaték hiánya emelkedőn is feltűnő. Enyhébb meredekség mellett nyélgázon tudtam tartani a 27-29 km/h-s tempót, de komolyabb kaptatóknál előfordult, hogy a roller nem bírta és megállt alattam. Ugyanazon az útvonalon ugyanaddig a pontig jutott, mint jó pár éve az első Xiaomi M365, pedig az papíron egy jóval alacsonyabb teljesítményű valami (persze könnyebb is), de más, 1000 wattos teljesítményt ígérő gépekkel a kaptatósabb részeken is feljutottam 14-16 km/h-s átlaggal, az Angwatt viszont ezt nem tudta megugrani. Mivel nem érződik dinamikusnak, ezért jóval többször használja úgy az ember, hogy ütközésig nyomja le a gázkart, ami biztos nincs jó hatással a hatótávra.


[+]

Viszont meglepően jól viselkedik a masina akkor, ha a burkolt utakról letérünk. Földúton, murván is komfortos a haladás, csak ne emelkedjen nagyon. A rücskös gumikkal annak ellenére nem rossz a tapadás, hogy csak hátul hajt. Messze nincs azon a szinten, mint egy Ninebot ZT3 Pro, de hát jóval olcsóbb is. Bluetooth kapcsolat és dedikált alkalmazás nincs, viszont a szervizmenüben lehet kapcsolni a tempomatot, hogy elindulhasson-e elrúgás nélkül és vissza lehet venni a maximális sebességet is a biztonságos szintre. És akkor még mindig van egy nagyon masszív és robosztus rollerünk, ami komfortosabb, mint egy városi pálcika, de nem kerül sokkal többe. Ha nem száguldozunk vele, akkor a stabilitása sem problémás, de a fékekkel nem voltam megelégedve és ha nem is akarok gyorsan menni, 1000 wattos teljesítménytől azért elvárnám, hogy meredekebb emelkedőn se jöjjön zavarba.


[+]

Így aztán az összegzés is felemás. Egyrészt adott egy kiemelkedően nagy terhelhetőségű, masszív, strapabíró váz széles és kényelmes trepnivel, este is jól észrevehető világítással, jelzésértékű indexszel. Van egy jól adagolható gázkarunk, a rücskös gumikkal le lehet merészkedni a szilárd utakról is, magas az alja, nem gond leugratni egy padkáról. Ehhez a 30 kilogrammos tömeghez viszont gyengécskék a fékek, a gép dinamikája elég visszafogott, de ha mégis felgyorsulunk vele, akkor hajlamos erősen veszteni a stabilitásából. 240 ezer forintos ára (kuponkóddal csak 205 ezer) viszont kedvező, de csak azoknak merem ajánlani, akiknek van annyi önuralmuk, hogy nem veretik mindig maximális tempóval, esetleg hajlandók költeni egy másik első rugóra és hidraulikus fékekre, de ennyiért van Kukirin G2 is, ami a Kukirinnak egy jobban sikerült modellje, az papíron csak 800 wattos teljesítményt ígér, mégis egy kiegyensúlyozottabb, összeszedettebb gép, bár valamivel kisebb akkuval és jóval kisebb terhelhetőséggel jön. De stabilabb. Az Angwatt CS1-nek vannak jó tulajdonságai ugyan, de összességében nem kiemelkedő roller, nálam pedig egy nagy vörös lámpa gyullad ki mindig alkalommal, amikor egy ilyen kétkerekűnél azt érzem, hogy nagy sebességnél ingatag és veszélyes.

Bog

A rollert a Banggood küldte, itt lehet megvenni. Ezzel a kupnkóddal lehet spórolni uszkve 35 ezer forintot: EUCS125