Airis T620 - belépő szintű navigációs PDA

Külső

Az árcédulán szereplő összeg ismeretében kicsit féltem, hogy vajon milyen minőségű is lesz a T620. A kézbevétel után kellemesen csalódtam, abszolút nem kelt gagyi hatást, bár látszik rajta, hogy nem egy kétszázezres gép. Kézbe véve nagyon könnyűnek tűnik, 130 grammnál nem saccoltam volna többnek, úgyhogy meg is lepődtem, hogy igazából ennél 40-nel nehezebb. Az illesztésekre egy szavunk nem lehet, a kütyü abszolút nem recseg-ropog, egész masszív benyomást kelt.

A készülékház téglatest formájú, a sarkok lekerekítettek. Tipikus „oldszkúl” PDA kinézetű, nem hivalkodó, szín és formavilága letisztult, az elegáns jelző viszont túlzás lenne rá. A fémnek látszani akaró műanyag előlap nagy részét a 3,5 hüvelyk átlójú érintőkijelző foglalja el, felette két állapotjelző LED, alatta pedig a kezelőszervek találhatók. Az öt irányú joystick elég törékenynek tűnik, de kényelmesen használható. Körülötte négy gomb van, melyek a rájuk festett ikonok ellenére természetesen szabadon konfigurálhatók.

A hátlap már nem akar fémnek kinézni, érdes, fekete színű műanyagból készült, mely meglepően kellemes fogást biztosít a T620-nak. A (szemből nézve) jobb felső sarokban található az igen méretes, teleszkópos stylus, mely méreténél fogva nagyon kényelmes. A teteje lecsavarozható, ám hogy miért, arról fogalmam sincs – a reset nyílásba ugyanis nem fér bele, ellentétben a toll hegyével. A stylus silója mellett található a külső antenna csatlakozó, az alatt pedig a beépített hangszóró. A hangminőség átlagos, a hangerősség viszont jónak mondható, a navigációs szoftver kellőképp hangosan szól rajta, ami ugye egy ilyen készüléknél nem hátrány.

Felül három mágikus betű olvasható: GPS. Ezt meglátva minden járókelő egyből tudni fogja, hogy nem egy akármilyen ketyere lóg a szélvédőnkre rögzítve, hanem egy navigációs PDA. Azonban egy fokkal talán még ennél is hasznosabb a felirat melletti két bemélyedés, melyek az autós tartó rögzítési pontjai.

Alul kapott helyet a standard miniUSB csatlakozó, melyen egyben a töltő csatlakozó is. Mellette figyel a reset nyílás, valamint egy stylussal használható on/off csúszka, amivel ténylegesen ki lehet kapcsolni a készüléket, nem csak standby-ba tenni. Jobb alul a mikrofon árválkodik, bal felül az SD/MMC kártyanyílás (pirospont!), alatta pedig a 2,5mm-es jack csatlakozó, valamint a bekapcsoló gomb.

A kijelző sajnos nem nyerte el a tetszésemet. Felbontása a szokásos 240 x 320 pixel (QVGA), átlója pedig 3,5 hüvelyk, azaz meglehetősen nagy méretű. A fényerő 11 lépésben állítható, minimálison biztos, hogy senkit sem fog zavarni vezetés közben, maximálison pedig felveszi a versenyt egy belépő szintű zseblámpa fényével. A színek viszont valahogy nem az igaziak, egyszerűen nincs jó képe - ráadásul a belátási szöge is elég kicsi.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Airis

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés