Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • A 2nd edition inkább jól átgondoltam indult, aztán a sok Codex és spec. szabály miatt kezdett néha megborulni a folyamatos játék. Ezért lett a 3rd Edition-tól visszalépés az eredeti "1st edition" irányába, ahol például nem kellett egy páncélátütésre is kockadobást tenni. Én a hangulata miatt nagyon szerettem a 2nd Edition-t, de lássuk be, a gördülékeny játékmenettől nagyon messze volt, még tapasztaltabb játékosoknál is láttam olyatt, hogy negyed órát törpöltek egy szituáció felett, hogy akkor most ezt a szabályt hogy is értelmezzük itt.

    Ezzel együtt én is úgy vélem, hogy mindkettő jó, de player-wise azért jobb a szabályok egyszerűsítése...

    A seregépítési megjegyzéssel egyetértek, én ezért (is) hagytam abba a játékot, szép és jó, hogy folyton jönnek új modellek, de azért a plastic modellek mellőzése a 90-es évek végén, 2000-es évek elején nagy szivatás volt.

    Az "átlagos" sereg nálam persze mást jelent, hiszen bő másfél évtizede nem játszom aktívan, de mindenre nem készülhetsz a legtöbb ellenféltípusra egyaránt, én is a gránátokban láttam amúgy a változtatási lehetőséget, igaz 2nd Editionban simán tudtál 100 pontokat elszórni Krak és Melta gránátokra (meg Vortex gránátra a karaktereknek). Nekem ez volt a 'válaszom' erősen páncélozott ellenfelekre. :)

    Én légi egységek ellen nem játszottam, csak olvastam battle reportokat anno, de a már említett (tán IG vs. Elda) battlereportban feltűnt ugye, hogy a Hydrák nélkül esélyesen odalett volna az IG győzelem (amúgy úgy rémlik, hogy abban volt már Baneblade is, sőt, az is túlélt mindent, még egy Assassin kártyát is)... Viszont ki az, aki berak alapból egy 7th Edition IG seregbe Hydra-t? Ha az ellenfélnek nincs repülő egysége, akkor irtó nagy point-sink...

    (Egy kis magyarázat: a Hydra egy dedikált légvédelmi egysége az Imperial Guard-nak, 4db Autocannon-al, ami nagyobb lőtávott kapott - régen nagyon ütős egység volt, mert a "swarm" gyalogságot is írthatta, mint az kaszás, és így ideális volt a hátul bújkáló első számú IG egységek, a tűzérség védelmére mind a levegőből, mind a susnyásból fenyegető veszélyek ellen... Csakhogy elvették tőle a földi célpontok elleni támadást, így már csak repülő (flying) vagy lebegő (skimmer) egységekre lőhet...)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    WH40k tabletop rpg, Only War:

    - Két hét előmunkálat után pénteken belevágtam az új Only War kampányba (itt az IG katonáival lehet vitézkedni) ahol Ciaphas Cain kalandjai után szabadon a "For the Emperor" könyv eseményeit dolgoztam át pen&paper rpg kompatibilisre. Játékosaim szerencsére lusta disznók, így csak magyar nyelvű könyveket olvasnak. Milyen igaza van a Blood Ravens SM-nek; "Knowledge is power, guard it well." :) Sajnos nem tudok hivatalos génorzó statokról így nekem kellett kreálnom, nagyon kíváncsi vagyok, h miként "muzsikálnak" majd a hős Tanithi F&O ellen. (el nem ítélhető módon a játékosok oda akartak tartozni)

    - Ezt a BattleReport srácot ismeritek? StrikingScorpion82 Én nagy élvezettel nézem a csatákat, sajnos valódi életben aligha lesz valaha is lehetőségem hasonló hobbiba belevágni ;)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • A Wh40k RPG a WhF RPG-hez hasonlóan a táblás játék értékeit veszi alapul, csak ~10-el megszorozva. Szóval ha génorzó statok kellenek, fogsz egy táblás Génorzó értéket, és felszorzod tízzel.

    Standard Genestealer:

    WS:6, BS:0, S:4, T:4, W:1, I:6, A:2, Ld:10, Save:5+

    A táblás battle reportok szépek, de ilyenkor valahogy mindig a számítógépes játékok villannak be - hiába, ott sokkal látványosabbak és szebbek a csaták. ;)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Most kaptam egy e-mailt a Neocores-tól, hogy nagyon sokan jelentkeztek a Wh40k Asset Manager pozira, és én kiestem az első kalapból. :(

    Így jártam...

    (azért az pozitív, hogy legalább azoknak is írtak, akik nem mentek át az első szortírozáson, általában a HR-esek nem veszik erre a fáradtságot...)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    Sajnálattal hallom, elég "dreamjob"-nak hangzott :( Nincsen más hátra, mint hogy sok sikert kívánjunk nekik és drukkoljunk, hogy f***a játékot hoznak össze.

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • sagajr78

    tag

    Cifu:
    Kicsit megkéstem a válasszal...

    1st edition-ben volt páncélátütés, már ha a járgányokra gondolsz. Igaz a vége felé volt szabály update is ahol meg szívóssága és sebpontjai voltak a gépeknek meg páncélmentőjük. Például a Land Raider-nek volt 8-as szívóssága, 6 sebpontja meg 3+-os mentője.

    A szabályok egyszerűsítése mindenképp kellett, ez vitathatatlan tény, bár ezt megtette maga a közösség is a 2nd edition életciklusának vége felé, elég sok játék gyorsító javaslatuk volt anno olvasható a White Dwarf magazinban és pár még hazánkba is begyűrűzött. Az egyszerűsítés mikéntje a rendszer reboot során, na az nem sikeredett túl jól és sajnos azokat a hibákat mind a mai napig görgeti maga előtt a rendszer. :(

    A műanyag készletek kezdetben elég drágák voltak az alkalmazott technológia miatt, ezért is érte meg sok gyártónak fém figurákat gyártani. Aztán a 2000-es évek közepe után jött egy jelentősebb javulás a technológiában és azóta jóformán már kivesztek a fém modellek a népszerűbb seregekből.

    A mire kell/van értelme készülni és mire nem dolog a pontértékek miatt jelenleg úgy működik, hogy bizony mindenre tudsz készülni, nem kell lemondanod semmiről ha nem akarsz. Egyedül a repülők azok amikkel nem kell foglalkoznod, mert magukban nem tudnak nyerni, nem tudnak célokat teljesíteni így ha kinyírsz minden mást (ami könnyű lesz ha te nem használod a repülő pontnyelőket így több pontod marad a játék kezdetétől használható egységekre), gyakorlatilag nyertél.
    Minden sereg rendelkezik számtalan egységgel és fegyverrel olcsón ahhoz, hogy teljesen mindegy mi jön szembe, azt kezelni tudja majd. Még a szélsőségeket is. A tyranidák és orkok miatt mindig is folyton használva voltak a lángszórók, minden más ellen meg plazmát és meltát hoztak a népek amik bármilyen célpontot kinyírnak, legyen egyszerű talpas vagy super heavy kategóriás monstrum. Azt ezen elhárító eszközökből a legszerencsétlenebbül összehányt listában is lesz 4-5 db 1000 pont alatt, külön egységekben és mindkét fő célcsoporttal szemben (tehát tömeg és elit kis létszámú vastag bőrű célpont ellenében). Szélsőséges esetekben összehozható olyan had is, ahol 1500 pontban van 20+ db lascannon, néhány plazma és 150+ gyalogos.

    A Hydra addig volt jó, míg nem érkezett meg az aktuális 7. kiadás és azt közvetlenül megelőzően az IG kódex. Addig a Hydra földre és levegőben is ugyanolyan jól lőtt és az ára nem volt vészes. Most már csak repülőket, skimmer gépeket (eldák és dark eldák meg tauk használnak ilyeneket) és röpködő szörnyetegeket tud normál módon lőni, felszíni célpontokat támadhat továbbra is, csak nem túl pontosan (D6-on 6-ra találja el az előtte álló gyalogost míg egy repülőt 4+-ra). Mondjuk 8 lövésével, amiket újradobhat, még így is be fog figyelni 1-2 találat legrosszabb esetben is nem repülő eszközökre, tehát nem teljesen elveszett, csak ennyi pontból meg hoz az ember simán autocannon-okat a gyalogjainak akiket egyébként is hoz a seregébe, azt ugyanott lesz tűzerőben, viszont olcsóbban letudja az egészet és ott a levegőbe lövés lesz kevésbé hatékony. Ámbátor ez is javítható, mert néhány küldetésben vannak olyan objektívák amik speciel tudják biztosítani csak úgy puszira a légvédelmi képességet bármely fegyvernek.

    Manapság már csak az rak be Hydrát aki az egyik kampány kiadványban leközölt formációt akarja használni amibe muszáj betenni egyet (ez egy alapvetően Leman Russ tank formáció egyébként csak amolyan tax gyanánt kötelezőre betettek egy darab Hydra önjáró légvédelmi gépet is). Inkább találkozni mini változatával a korábban említett aegis defense line quad gun-jában.
    Ott minimális ponttöbbletért (Hydra valami 75 pont az ágyús védvonal meg 100) kap az ember egy erős és nagy fedezékrendszert, meg egy ugyanolyan tűzerejű, de nehezebben elpusztítható ágyút, ami mögé berakhatja mondjuk a jobb lövészei egyikét és így még pontosabb is lesz mint az önjáró változat. Pedig nagyon szép modell a Hydra, csak jobban megéri a dobozából összerakható másik gép a wyvern (4 mortar egyidejű össztüze elég morálgyilkos tud lenni és piszok olcsó gépről van szó pontértékben ami még a szörnyetegek kedvét is elveszi a mókázástól).

    Rexdemon:
    Csöppet se sajnáld. Nagyon eszeveszett egy bagázs a GW. Volt már "szerencsém" dolgozni velük és közvetetten nekik, nem egy leányálom. Dream job maximum akkor lenne, ha szereted a hajtépést és a folytonos kötözködést jó ánglius nyelven. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Crytek

    veterán

    Egyre több a pletyka hogy készül a Dawn of War 3.

    Gigabyte Z170 D3H, i5 6600K@4.4ghz, 2x4GB Kingston Fury Hyper X DDR4, EVGA Supernova 650 G1, Zalman Z9, CM 212+,Zotac 1070Ti AMP! Extreme

  • Rexdemon

    aktív tag

    sagajr78: csak nem a Szukitsnak vagy a megboldogult Trollbarlang-nak dolgoztál? ;)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • sagajr78

    tag

    Rexdemon:
    Utóbbinak.

    Crytek:
    Csak aztán legyen is belőle valami. Egyelőre jobban izgat a Battlefleet Gothic PC-s verziója, elég jónak ígérkezik.

  • Hihi, a jó öreg Trollbarlang. Szép emlékek... :C

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    Nekem sok nincsen, mert "nemvók pesti" hanem a nép egyszerű, falusi gyermeke ;) Viszont az 1995-ös bajai Rúna tábor alkalmával haverkodtam a két Trollbarlangos emberkével (szégyellem, de nem emlékszem a nevükre, az egyik asszem' Khaaled volt) akkor rendkívül jókat nevettem az agymenéseiken. :)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Én is vidéki voltam és vagyok, de attól még jártam fel Bp.-re. A 90-es évek közepén az Oktogon mellett volt, ha jól rémlik, egy jóó nagy pincében. :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    A pince úgy emlékszem inkább a Nyugati Pályaudvar közelében volt a körúton, nem az Oktogonnál (ott a Valhalla Páholy könyvboltja volt ahol amúgy szintén szép számban lehetett kapni WH cuccokat). Aztán később voltak több helyen is (Andrássy úton egy két szintes helyen, aztán a Nagymező utcában egy szintén nagy belmagasságú boltban ahová maguk alakítottak ki galériát, illetve az utolsó időszakban volt még Budán is egy bolt).
    A pincés időszakot nagyon kedveltem, remek társaság, príma és hangulatos helyszín még ha kicsit szűkös is.

    Rexdemon:
    Szintén nem vagyok fővárosi, vidékiként jártam fel én is a fővárosba tanulni.
    A '95-ös táborban tudtam, hogy ott voltak, de én nem futottam beléjük, valahogy sikerült mindvégig elkerülnünk egymást. Pedig vittem zsetont is magammal pár figura megvásárlását tűzve ki magam elé mert beharangozták, hogy lesz ott helyben árusítás azt ez elmaradt. Meg aztán akkor éppen lekötött hogy másokat szórakoztassak (Live RPG, kártyatesztelések és miegymás). :)

    [ Szerkesztve ]

  • Crytek

    veterán

    Gigabyte Z170 D3H, i5 6600K@4.4ghz, 2x4GB Kingston Fury Hyper X DDR4, EVGA Supernova 650 G1, Zalman Z9, CM 212+,Zotac 1070Ti AMP! Extreme

  • PhobioNN7

    őstag

    Inkvizíció... :O hihetetlen tényleg, hogy nem lehet ezektől és space marine-októl elszakadni...

  • Rexdemon

    aktív tag

    Nekem nincsen bajom A Császár Inkvizíciójának Szent Rendjeivel (Innocence Proves Nothing) szerintem teljesen átjön a feeling. Sokkal jobban tartok tőle, hogy ez a "ha vége a kampánynak, akkor még évekig nyomhatod az open worldben" szöveg vmi Diablo/Van Helsing stuffot takar, csak WH40K-s lesz a textúra, meg a skillek neve. Mert az őszintén szólva nem nagyon hiányzik... (ilyen alapon egy Xcom: Enemy Within-szerű játék jobban bejönne WH40K-val megbolondítva)

    [ Szerkesztve ]

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Hintalow

    senior tag

    Azért inkvizíció nem igazán volt eddig fókuszban :N
    Az viszont engem is érdekelne, hogy miféle játékot akarnak kihozni belőle, egy diablo szerű HnS nem éppen megfelelő szerintem egy inkvizítor munkaköréhez... (főleg, hogy maguk az inkvizítorok az esetek többségében nem is vesznek részt harci cselekményekben, arra vannak az embereik)

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Attól függ, az Inkvizicó melyik ágát nézed. Ez a része (is) macerás a WH40k világában, mert anno csak "egy" Inkvizíció volt, a belső kör az Ordo Malleus-on kívül nem volt több "Ordo". A Malleus sem a démonokat, hanem magát az Inkvízíciót felügyelte, tehát aféle belső ellenőrzés volt.

    Aztán a Malleus-ból lett démonvadász rend, lett Xenos (idegenek elleni) és Hereticus (árulók, hitetlenek elleni) rend. Ehhez később még hozzácsapták a kisebb rendeket, mint az Ordo Hydra (imádon a novellát, de sajnos ezzel kinyitotta pandora szelencéjét Watson) vagy az Ordo Originatus.

    A Diablo szerű HnS bőven belefér a játékmenetbe, mert az inkvizítorok között is akad harcosabb és persze akad politikusabb személy.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    Ha valaki esetleg Baja kies városának közelében lakik, s ezt a fórumot olvassa (szinte kizárt, de hátha) akkor jelzem,h oldschool asztali szerepjáték társaságunkban lenne egy hely, ha a bátor jelentkező szeretne Only War rpg-ben játszani :)

    Erről lenne nagyba' szó :)

    [ Szerkesztve ]

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • sagajr78

    tag

    A GOG jóvoltából egész emberi áron megszerezhetők végre olyan klasszikusok, mint a Chaos Gate és a Final Liberation is (meg a Shadow of the Horned Rat). Aki ezen programokról lemaradt, annak érdemes kipróbálnia őket, mert mind a mai napig nagyon jó alkotások.

  • Crytek

    veterán

    Én teljes szívemből gyűlölök mindent ami MMO ,de hátha valakit érdekel:

    Warhammer 40k: Eternal Crusade Switches to Unreal Engine 4

    Gigabyte Z170 D3H, i5 6600K@4.4ghz, 2x4GB Kingston Fury Hyper X DDR4, EVGA Supernova 650 G1, Zalman Z9, CM 212+,Zotac 1070Ti AMP! Extreme

  • Rexdemon

    aktív tag

    Ezeket nagyon szerettem, viszont sehol nincsen fent a Dark Omen, ami nagyon klassz volt. (Warhammer Fantasy)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Rexdemon

    aktív tag

    Megvettem a Final Liberationt, egész mókás, de azt leszűrtem,h az idő azért sokat szépít a digitális emlékeken is :)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Kareszovics

    addikt

    Sziasztok!

    Eddig readonlyban követtem a topikot, de gondoltam bekapcsolódok (bár "tudatlan" fejjel volt, hogy iszonyat száraz volt :) ).

    Én először 1994-ben találkoztam először a WH40K világgal a Rúna magazin hasábjain.

    Gyerekfejjel (12 voltam :D ) akkoriban vastagon M.A.G.U.S-t toltunk; ez a durván sci-fi cucc számomra felfoghatatlan volt, főleg szintén a magazinban reklámozott horror árú "ólomkatonák", illetve terepasztalok. Sose volt rá pénzem (lévén akkor nem voltam kereső ember), angolom se volt hozzá elég erős, valamilyen szinten el is felejtődött az egész dolog.

    Aztán eltelt talán bő 10 év és PC-n a Dawn of War megjelenésével viszont láttam ezeket a "csudás" katonákat. Na azóta, ha csak PC játék szintjén is, de be vagyok szopódva az egészbe. :) Próbálok minden játékot felhajtani (igen a brutál gagyi Kill Team is megvan :B ). Persze van pár újabb, amire még nem volt pénzem, de akciók idején megpróbálom felhajtani Őket.

    Hirtelen ennyit szerettem volna írni, Üdv Mindenkinek! :)

    http://steamcommunity.com/id/sgtavitus?l=hungarian

  • Üdv a klubban! :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Killer01

    őstag

    Eddig én is csak olvastam a topikot, de akkor bekapcsolódok:
    milyen PC játékok készültek erről az univerzumról? Gyanítom kimaradt pár az életemből...

  • Kareszovics

    addikt

    Én a magam részéről Steam-en szoktam csemegézni Warhammer játékok közül, illetve régi klasszikusok most jelentek meg GoG-on.

    Keresőbe Warhemmer, annyit dob, mint rohadás :)

    http://steamcommunity.com/id/sgtavitus?l=hungarian

  • Kareszovics

    addikt

    Életem első MOBA-jaként tegnap letöltöttem ezt a Dark Nexus valamit. Hát kíváncsi vagyok. :D Biztos nem rakok annyi órát bele, mint a Dawn of War szériába. :D

    http://steamcommunity.com/id/sgtavitus?l=hungarian

  • Csak hogy egy picit más vizekre evezzünk. A GW ugyebár pár hete megreformálta a kevésbé sikeres (?) Warhammer Fantasy (WhF) játékát. Konkrétan Age of Sigmar néven rebootolta.

    Az induló "szabálykönyv" kemény négy oldal, és letölthető külön. A seregekre vonatkozó szabályok az un. "hadi papírokon" (Warscroll) jönnek. A szépsége az egésznek, hogy innentől nem "kiadások" (Editions) lesznek, hanem folyamatosan jönnek majd az újabb és újabb szabályok (aféle 1.1, 1.2, 1.3, 1.3.1, 1.4, stb.). Még szebb, hogy a régi Warhammer Fantasy Lore ki lett dobva a kukába. Jött 8 világ (Realm), ami felett harcolnak a... Hatalmak. A "jók" oldalán első sorban Sigmar, aki analóg lett a Warhammer 40k féle Istencsászárral, aki még él. Sigmar legnagyobb harcosai a Viharhozta Örökévalók (irtó hülye fordításom a Stormcast Eternals-ra), vagyis a Sigmarite-ok (Space Marine...). Hogy még szebb legyen, őket nyolc Viharszülte (Stormcast) osztagba sorolják, akiknek jellegzetes heraldikájuk van. Space Marine Legions, máshol így hívják őket....

    Még a fajok is átalakultak, az Elfek immár Aelfek (vannak külön Highborn (ex-High Elf), Exiles (ex-Dark Elves) és Wanderers (ex-Wood Elfs). A Törpék (Dwarf) pedig Duardin néven ismertek. A Troll Slayer-ek immár Red Slayerek, zsoldos törpék. Vannak a Káosz és a Rend között, mellékvágányon álló fajok, mint a Death (ex-Undeads, bár ez képzavar), vagy az Orrucks (igen, ők a zöldek, orkok, gobbók, meg az aprólék, mint a Trollok). A Káosz ugye a csúnyák, mint a Halandók (Mortals, káosz-hívő emberek), Szörnyemberek (Beastmen) és persze a Démonok. A Skaveneket valami mágia miatt nem nevezték át.

    Effektíve a WhF fanok kitértek a hitükből, a világ történetének felrugása, gyakorlatilag alapról való felépítése brutális szintű erőszak a GW részéről.

    Ja, és ez miért téma? Mert a GW olyan komolyan vette a reformot, hogy még a székházuk előtti SM-et is lecserélték, a székházon lévő kétfejű Istencsászári sólyommal egyetemben:

    Nemrég még egy pletyka is elindult, hogy a Wh40k-t is megreformálják az Age of Sigmar alapján. A pletykát gyorsan cáfolták, de már ez is elég volt, hogy a Wh40k rajongók egy része vörös berzerkerbe menjen át... Szó mi szó, a GW ha lehet, minden eddiginél mélyebbre sűllyedt...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • PhobioNN7

    őstag

    Na majd ha ez lesz a 40K-val... huhúúú, ja, hogy arra már rég ráférne valami sztorit érintő változás... :W

    [ Szerkesztve ]

  • PhobioNN7

    őstag

    Ja igen, még ehhez fűzném hozzá, csak ez akkor nem jutott eszembe. Anno rengetegszer olvastam külföldi fórumokon hozzászólásokat, részletesen kifejtve, hogy a G.W. azért se akarja tovább görgetni a 40K történetet, mert hogy micsoda lázadást váltana ki a játékosokból, rajongókból! Azt erre tessék meglépnek egy ilyet, úgyhogy itt bizonyos szó sincs ilyenről, hogy esetleg a G.W. ilyentől tartva nem csinálni semmit, undorító sz@r bagázs :W

  • sagajr78

    tag

    A fantasy annyira nem generált bevételt már évek óta (a FW Horus Heresy figuráinak eladásai és bevételei egymagukban többszörösen túlszárnyalták a teljes WHFB eladásait, pedig itt pár figuráról, néhány járműről meg pár átalakító készletről van szó és nem is ez az igazán jó bevételt generáló szekció a GW berkein belül), hogy várható volt a "megsemmisítése" és helyére valami új behozása.

    Az Age of Sigmar nem WHFB reboot, hanem egy teljesen másik játék, másik világgal, csak már ismert szereplőkkel (még ha nem is mindegyikkel). Ezt nem rejtette véka alá a GW, csak valahogy a megjelenés pillanatáig nem esett le a WHFB rajongóknak a dolog, így meglepetésként érte őket a helyzet, holott már egy éve erre készítette fel őket az End Times.

    Az új rendszer egy starter szabályrendszerrel jött ki, ami nem a teljes rendszer. Viszont szépen folyamatosan és ingyen bővítik a rendszert a GW illetékesei. Meglepő módon nagyobb siker lett az AoS (no nem a WHFB játékosok körében), mint amire számítottak. A GW beszámolói és több bolt adatai alapján, elképesztő eladásokat produkálnak és aki nem rendelkezik WHFB-s gyakorlattal, annak a szabályrendszer is tetszik, mert végtelenül egyszerű, kimondottan kikapcsolódásra és sörmeccsekre, gyorsan lejátszhatóra lett kitalálva, kevés figurával.

    Ami a legfőbb változás ugye, hogy itt már nincsenek pontértékek, a csaták, scenario alapúak és wound szám alapján állítódnak össze a csapatok, amik aztán egymásnak esnek. Lényegében a tömbös, lassú és drága (mert sok figura kellett hozzá), valamint munkaigényes WHFB lecserélődött erre a pörgős skirmish játékra, nagyon szép figurákkal, amikből nem kell irgalmatlan mennyiséget megvenni és kipingálni, hogy aztán csak porosodjanak a polcon. Tulajdonképpen az lett a WHFB veszte is, hogy a temérdek szükségesnek tűnő figurát a régi játékosok már jó régen megvették és évek óta nem vásároltak 1-2 figuránál többet, új játékosok meg nem jöttek a horribilis árú és mennyiségű beszerzendő figura miatt. Ezen kívánt változtatni a GW és a régi, komoly vásárlóerővel nem bíró játékosok kiszolgálása helyett az újak becsábítása felé fordult, akiktől sokkal több pénzt remélhet.

    A székház előtti szobor cseréje Októberig lesz, után visszatér a SM. A nyár és az ősz eleje az AoS-nak van dedikálva, ezért lett lecserélve a szobor, aztán ősz közepétől visszatér a 40K. Ez egy reklámfogás és az újdonság promózása, ami úgy tűnik bevált.

    A 40K-ra szabályrendszeri frissítés férne rá már nagyon, de alapoktól újraépítve, nem hasra ütéssel történő pontérték meghatározással. Anno a 3. kiadáshoz készült is nem egy ilyen rendszer (Vehicle Design Rules, meg szörnykreáló és teljesen kidolgozott karakter generáló szépen lebontva) amiket aztán ahelyett hogy alkalmaztak volna a későbbiekben, inkább elvetették mert kiütött, hogy a SM egységek pofátlanul olcsóak a többi sereg figuráihoz képest... :(((

    A világ története meg halad előre, hiszen a történések és évszámok is jelentősen változtak a 40K első változata óta. Egyre több részlet kerül megismerésre, plusz a Black Library is erősen ráfeküdt a színesítésre és hézagok kitöltésére.
    Az utóbbi két kiadás szabálykönyvében voltak a leglátványosabb változások a sztoriban, a döglődő császárral, az Ultramarine rendház egyre függetlenedő és szabályokat áthágó viselkedésével, az egyre jobban terjeszkedő nidákkal és még sorolhatnánk.
    A vége meg már előre ismert, a Rhana Dandra (40K End Times ha így jobban tetszik), ami már közel van.

    Plusz nemsokára indul a külön Horus Heresy játék is a GW színeiben, műanyag készletekkel, külön szabálykönyvvel meg miegymással. Így ha le is húzza a redőnyt a közeljövőben a 40K, attól még ott lesz a SM kedvelőknek a 30K (Horus Heresy). Mondjuk a Necron és Nida, meg Tau fajok ekkor kukázódnak, a többiek viszont gond nélkül játszhatóak maradnak.

    Killer001:
    40K és WJFB számítógépes játékokról listát találsz az alábbi linken.
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • PhobioNN7

    őstag

    " A vége meg már előre ismert, a Rhana Dandra (40K End Times ha így jobban tetszik), ami már közel van."

    ezt egy picit kifejtenéd nekem bővebben?

    Ami inkább a 40K End Times-ra utalt, az a ' Talon of Horus ' könyv volt, számomra :F

    [ Szerkesztve ]

  • Kareszovics

    addikt

    Na ránéztem erre a Dark Nexusra. Kipróbálni sem sikerült, mert vagy én csináltam rosszul valamit, vagy üresek a szerverek, de nem tudtam joinolni egy meccshez sem, folyamatosan azt írta, hogy sorba vagyok állítva meccshez.

    Maga a menü + a karakterek kidolgozása illetve grafikája szánalmas; nem kéne erőltetni ami nem megy. Szerintem kapja a shiftdelt. :U

    http://steamcommunity.com/id/sgtavitus?l=hungarian

  • sagajr78

    tag

    A Rhana Dandra az eldák ítéletnapi jóslata, már nagyon régóta benne van a 40K vérkeringésében. Tulajdonképpen az eldák első feltűnésével jött be a köztudatba. Lényegében a végső összecsapás a káosszal aminek a végén a jelenleg ismert univerzum megsemmisül, teljesen elpusztul, hogy egy teljesen új jöhessen majd létre, mely mentes a káosztól.

    Ebbe persze minden és mindenki beledöglik majd. Az eldák az új istenségükkel, mely az összes halott elda energiáiból jön létre, tudnak majd győzedelmeskedni, ám ez elhozza a pusztulást mindennek és lehetőséget teremt az új kezdetre. Röviden ennyi.

    Minden efelé halad, az eldák lényegében a ténykedéseikkel erre készülnek, ezt készítik elő a farseer-eik segítségével. Minden más csak mellékes az amúgy is hanyatló 40K galaxisában (a Birodalom döglődik, az irányítói nem hagyják kipurcanni a császárt, holott az így újjászülethetne pár évszázad alatt ahogy tette már többször is a létezése során még mielőtt protézisbe zárták, a káosz szolgálóinak száma egyre nő, a nidák egyre nagyobb számban érkeznek a galaxisba, ébredeznek a necron dinasztiák, szóval kb folyamatosan End Times van régóta).
    A WHFB szintű nagy elpukkanás (az Öreg Világ felrobbanása és a realm-ek kialakulása a helyén) maga a Rhana Dandra lesz, a végső leszámolás.

    A The Talon of Horus nagyon messze van az End Times-ra utalástól. Ott a Black Legion megalakulásáról van szó, a kezdetekről és Abaddon felemelkedéséről, a Heresy-t követő első zavaros időszakból. Több ezer évre a jelentől. Ez a Black Crusade-ekhez tekinthető felvezetőnek inkább.

  • Rexdemon

    aktív tag

    Annyi a probléma ezzel, hogy a hivatalos kánon szerint az Arany Trónus&Istencsászár kombó tartja zárva/nyitva a az összeomlott warp-gate-et ami az Imperial Webway Projectből marad és aminek a tönkremenetele esetén szakadék nyílna a Valóságon és a hipertér az összes szennyét belehányná épp az Imperial Palace szívébe, ami nem lenne klassz. Még az is lehet, hogy hasonló anomália nyílna a Terra helyén, mint az Iszonyat Szeme.
    A Császár meg asszem' azért lett több ezer varázstudó áldozatával "létrehozva" hogy ne kelljen meghalnia, mert az újjászületéskor megennék a lelkét a hipertér démonai. (ahogy a sámánok jártak a prehisztorikus időkben, elveszítve az újjászületést) Itt írják a "history" szekcióban, csóró Malcador képe mellett

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • sagajr78: Az Age of Sigmar nem WHFB reboot, hanem egy teljesen másik játék, másik világgal, csak már ismert szereplőkkel (még ha nem is mindegyikkel).

    Őőőő.... Gyakorlatilag a WhF fajainak és hőseinek a ~80%-a ott van az AoS-ben, szóval ha ez nem reboot, akkor nem tudom mi az. Hogy új nevet adtak neki, és kézzel-lábbal hadakozik a GW, hogy ez márpedig nem WhF reboot, még nem változtat a tényeken.

    csak valahogy a megjelenés pillanatáig nem esett le a WHFB rajongóknak a dolog, így meglepetésként érte őket a helyzet, holott már egy éve erre készítette fel őket az End Times.

    A WhF rajongók évek óta sírnak, hogy a GW konkrétan tesz a WhF-re, nem tudják megújítani, nem tudnak sem lore, sem szabályok, sem hősök terén (valahol volt egy összesítés, 2000-től 2013-ig jött valami százas nagyságrendű új Wh40k hős, és három új faj. A WhF-hez ez idő alatt jött egy tucat új hős, viszont szépen lassan leépítettek hat sereget ez idő alatt. Szóval a történet a WhF rajongók szemszögéből úgy néz ki, hogy a GW egyáltalán nem fordít energiát a WhF-re, majd miután mutogatja az eladási listákat, és a WhF hanyatlását, egyszer csak csinál egy teljes rebootot, amibe hatalmas energiákat és erőforrásokat feccölnek. A WhF rajongók nem ok nélkül érzik azt, hogy a GW elárulta őket, miután másfél évtizedig gyakorlatilag cserben volt hagyva a WhF, egy rebootnál hirtelen annyi energiát fordítottak bele, hogy csak na - viszont tették mindezt teljes Lore rewamp-al is, holott a WhF lore-ja igazából jól volt felépítve, csak a kutya nem foglalkozott vele egy évtizede. A rajongók is főleg amiatt fordultak ki önmagukból, mert az eredeti Lore-ban lett volna bőven potenciál, nem lett volna szükség erre a kifordításra.

    Egyébként ebben én osztom véleményüket, mert az AoS Lore-ja zavaros és kiforrattlan a régi WhF Lore-jához képest...

    Meglepő módon nagyobb siker lett az AoS (no nem a WHFB játékosok körében), mint amire számítottak.

    A WhF rajongók egy jó része is átpártolt az AoS-re, lévén a WhF megszünt, szóval ott voltak a szép kis seregeik, de légüres térbe kerültek, mert az "újdonságra" pártolt át mindenki, ott voltak/vannak játékosok. Pont ezt hozzák fel sokan, hogy ha a GW annyit ölt volna bele a WhF fejlesztésébe, amennyit az AoS marketingjébe, akkor a 9th kiadás legalább ennyire sikeres lehetett volna.

    A vége meg már előre ismert, a Rhana Dandra (40K End Times ha így jobban tetszik), ami már közel van.

    Az tenne be még a világnak, ha itt is felrobbantják a Lore-t...

    Plusz nemsokára indul a külön Horus Heresy játék is a GW színeiben, műanyag készletekkel, külön szabálykönyvvel meg miegymással. Így ha le is húzza a redőnyt a közeljövőben a 40K, attól még ott lesz a SM kedvelőknek a 30K (Horus Heresy).

    Őőő.... Volt egy Horus Heresy még az 1990-es évek elején, amit Jervis Johnson készített, ezt "újrázták" 2010-ben.


    Az "első" Horus Heresy játék doboza

    Mondjuk a Necron és Nida, meg Tau fajok ekkor kukázódnak, a többiek viszont gond nélkül játszhatóak maradnak.

    A WhF/AoS is kukázott féltucatnyi fajt, és egy arcizmuk nem rándult közben. Sajnos. Engem viszont zavar, hogy ennyire minden az SM-ekről szól a Wh40k-ban... :(((

    Minden más csak mellékes az amúgy is hanyatló 40K galaxisában (a Birodalom döglődik, az irányítói nem hagyják kipurcanni a császárt, holott az így újjászülethetne pár évszázad alatt ahogy tette már többször is a létezése során még mielőtt protézisbe zárták, a káosz szolgálóinak száma egyre nő, a nidák egyre nagyobb számban érkeznek a galaxisba, ébredeznek a necron dinasztiák, szóval kb folyamatosan End Times van régóta).

    Éljen, végül is minden a Birodalomról szól, nem igaz? Hogy akadnak Ork, Tyranid, Chaos, Necron és Tau játékosok, és létezik nekik is történetük, a kutyát nem érdekli. Komolyan mondom a GW különös tehetségekkel tudja tökön szúrni saját magát, először felépíti az egészet az Űrgárdisták köré, majd szisztematikusan nekiáll lerombolni, csakmertazért...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    Annak idején a TSR volt ilyen; a D&D-AD&D rpg-ket micsoda szemétté silányítva végighúzták a porban, majd elhagyták,h csőd/nem ér semmi - ezután vette meg "bagóért" a WoTC az egész miskulanciát és a D&D3.0-val fényes diadalt arattak. Csakhogy itt nem fogják eladni senkinek...

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • sagajr78

    tag

    Csakhogy erről (a földi webway gate-ről) senki nem tud semmit abban a világban, erről mélyen hallgatott őkelme. A dolog egyetlen esetleges hátránya a Föld elvesztése lenne. Cserébe rövid időn belül Császár koma újjászületne azt lehetne hirdetni új Crusade-et a Föld visszaszerzéséért. :)

    A Webway hálózat meg egyébként is pusztul már nagyon régóta (erről hosszasan értekezik a Harlequin és elda kódexek sztori részlege). Ki tudja mennyire lenne ténylegesen problémás a helyzet? A Webway nagyobbik része már rég totálisan összeomlott, a maradék jelentős része instabil és veszélyes még az immaterium dögei számára is.
    Szerintem attól, hogy lenne egy kapu nyitva a Földön, az még nem feltétlenül jelentene galaxis méretű katasztrófát vagy kataklizmát. Főleg nem akkorát, mint ami az Eye of Terror létrejöttéhez lenne mérhető, ahol egy időben világok sokasága és lényegében egy teljes faj ment a levesbe aminek túlélői a mai napig csak tengődnek és készülnek az elkerülhetetlen végre.

    A császár meg nem egy sima sámán, hogy aggódnia kellene amiatt, ami a sámánoknak problémát jelentett. Ő a kollektív tudatuk megnyilvánulása, messze erősebb bármely egyszeri sámánnál, így ez a veszedelem nem fenyegeti. De írja is a linkelt oldalon, hogy halála esetén sem tudnak mit tenni vele az immaterium kreatúrái, azaz ha valakinek, hát neki nincs mitől tartania amikor a porhüvelye bemondja az unalmast és "meghal", nem fogja elszippantani semmi.

    Hatalmas potenciál lenne ebben a lehetőségben ha kiaknáznák végre az írók, de amíg nyújtható a Horus Heresy sztorija, mint a rétes tészta, addig abból fogják a lehető legtöbb pénzt kisajtolni. Majd ha az már kifutotta magát, akkor talán végre érdemben is előrelép a 40K is (főleg mert az évszámok alapján már 42K van az ottani jelenben). :)

  • Miből gondolod, hogy a Császár újraszületne? Nincs direkt Lore erre, és egyébként se jelente semmit, simán tökönszúrja a régi Lore-t a GW, ha úgy van kedve. Szóval ez is csak egy a rajongók által generált lehetséges Lore jövőképek közül.

    A Gateway beomlásának következményeit legalább ennyire nehéz megjósolni. Ha úgy akarja a GW, lesz belőle világméretű kataklizma, de az is lehet, hogy csak rettyintenek köré egy látványos harcot, és elintézik annyival, hogy lezárják... valahogy.

    Potenciál rohadt sok mindenben lenne még, csak kegyetlenül nem foglalkozik vele a GW.

    -Mi lesz Lion El'Jonson-al? A világ végéig sztázisban fog lenni?
    -Mi lesz Jaghatai Khan-al? Ő amúgy is a Webway-ben tűnt el, szóval ha csavart akarnak, a Gateway összeomlásakor megjelenhet újra a fizikai világban.
    -Mi lesz Leman Russ-al? Ő ugye a Káosz Szemében tünt el.
    -Mi lesz Roboute Guilliman-al? Ő is sztázisban szenveleg ugyebár.
    -Mi lett Vulkan-al? Nyom nélkül eltűnik?
    -Mi lesz Corax-al? Ő Russ-hoz hasonlóan a Káosz Szemében tűnt el.
    -Mi lesz Alpharius/Omegon-al? Mi lesz az Alfa légió sorsa, ha már ilyen kétlakiaknak mutatták be a Horus Heresy novellákban?

    -Mi lett a két kihúzott Légióval?

    -Mi lesz a Tyranidákkal? Belengették, hogy igazából az Astronomicon vonza őket, tehát especiel az Astronomicon gyengülése akár azt is jelentheti, hogy elhagyják a galaxist.

    -Mi lesz a Tau-val? Felépítették a legagresszívebb új birodalmat a semmiért?

    -Mi lesz az Orkokkal? Igazából a kutya sem kiváncsi rá....

    Lehet tovább sorolni. A lényeg, hogy bőven lehetne mit csinálni, de azon túl, hogy időről-időre csinálnak valami WTF bejelentést ("There are no Wolves on Fenris.") pontosan zéró alkalommal használták ki ezeket később...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    Szerintem az AoS nem reboot, nem az alapoktól változtat, hanem az egész játék léptéke és háttere is megváltozott olyan mértékben, ami már túllépi a reboot kategóriát számomra. Meg nem is így van reklámozva (a GW sem warhammer-ként jelöli és reklámozza a játékot). Pár ponton van egyezés de ez kevésnek tűnik az üdvösséghez.

    A WHFB hősök, az igazi hősök, aki tettek is valamit nem csak azért voltak, hogy legyen mindenkinél valami hozható delikvens, túlnyomó többsége meghalt az End Times során (volt egy összefoglaló a kampánykönyvek kapcsán ahol listázta egy lelkes olvasó a kinyírt hősöket), alig maradt életben néhányuk. Az egyik nagy rívás az End Times egy éve alatt pont azon volt, hogy milyen sok neves egyéniség pusztult el a kísérő könyvek oldalain leírt összecsapásokban.

    A Fantasy közössége sajnos nem volt elég számos és elég hangos, hogy kivívja magának az elvárt figyelmet. Ezek miatt a GW csak annyit tett bele a Fantasy megújításába, amennyit abból ki tudott szedni pénz formájában. Mióta a GW átalakult figuragyártóvá, azóta ez a sajnálatos a tendencia, azaz nagyjából 97-98 óta. Akkor volt arculatváltás, nagy céges átalakulás és akkor kezdtek el távozni a játék kitalálói és jöttek be a marketinges "szakemberek".

    40K-ban jelenleg az összes GW-s kódexben szereplő neves hős mennyisége: 103 (egyéb kiadványok nevesített egységeit is ide véve, plusz Forge World neves karaktereket ez a szám 140-re mászik fel, bár itt már olyan nevesített egyének is bele vannak számolva amik nem éppen karakterek, így a legfőbb fődémonok, vagy épp nevesített jármű parancsnokok). Tudom mert most számoltam össze őket (jó dolog is a seregépítő programocska). :)
    Százas nagyságrendű új hős biztosan nem érkezett a 40K-hoz a kérdéses időszakban, ellenben a régiek egész nagy része hosszú időre eltűnt aztán újra előkerült. De még velük együtt sem jönne össze a százas nagyságrendű új karakter mennyiség.
    Legtöbb neves karakter SM-nél van, mindennel együtt (tehát kampány kiegészítők, Forge World kreálmányok, supplement-ek és datasheet-ek) 26 (csak magában a kódexben 16), aztán jön a teljes káosz frakció több kódexének (CSM + démonok + Khorne könyv) és kiadványának összesítésével 20 hőssel (ezek jó részét a FW kreálta), majd a Space Wolf frakció 15 nevesített karakterrel.
    Az eldák még elérik a 10-et (mert van ott ugye eleve 6 főnix lord ami megdobja a számot), de a többiek a közelébe nem szagolnak ennek a számnak.
    A játék aktuális verziójából a GW ráadásul a régi karakterek egész sorát törölte a kódexekből, mert nem volt hozzá figura gyártva vagy már túl régi volt a figura (DE kódex esetében volt 8 neves karakter, most van 4, IG-nél eredetileg - tehát több kiadáson keresztül is képviseltette magát - volt 12, most van 7 úgy, hogy ezek közül 3 "új" jövevény azaz még csak 2-3 kiadás óta vannak jelen).

    Melyik 3 új fajra gondolsz?
    Teljesen új fajnak (tehát előtte a háttérben sem szerepelt, nem volt figura sem szabály hozzá korábban egyszer sem) a Tau jött be, a többi (Grey Knight-ok, Adeptus Mechanicus, mi több, még a Necron is) csak kibővítést kapott, de már a 2000-es évek előtt is része volt a 40K játéknak még ha csak pár egységgel is vagy WD listákkal. Talán még idevehetnénk a Dark Eldar fajt is, mivel a 3. kiadással jöttek be, de ők a régi eldar corsairs lista kibővítése, és még 2000 előtt megjelentek ('98-ban). A démonok szintén jelen voltak a 40K-ban külön listákkal is meg integráltan is, csak visszahozták a szeparációjukat. Azaz nem újak ők sem.

    A WHF Lore-ja valóban jó volt, de senki nem akart oda alkotni. Újdonságok nélkül meg elhal az egész. Alig készült regény és azokat is alig vették. Sajnálatos, mert tényleg jól kidolgozott világ volt. Az AoS meg nem rendelkezik saját világgal, nincs irodalma, nem világot teremt csak egy játékot kínál. Egyelőre. Azt ki tudja mivé növi majd ki magát, elvégre a WHF sem totálisan kidolgozva ugrott a játékosok elé, idő kellett mire kiteljesedett.

    Az AoS sikere alatt az eladásokat értem, mert a GW csak ezt nézi. Számukra csak ez a szempont a fontos és ez a siker fokmérője. Az új készletek állítólag nagyon szépen tejelnek nekik (és sajnos tényleg szépek azok a babák).
    Szerintem egyébként sok energiát nem fordítottak rá erre az új játékra sem. Az majd ezután jön ha a kezdeti lelkesedést követően is jól tejel a dolog. Lényegében két nagy figurakészletet kreáltak (a sigmari lovagok meg az új káosz figurák), meg összehánytak egy nagyon alap rendszert azt ennyi.
    Ennél még egy sima SM kódex update-be több energiát és pénzt beleöltek eddig mindig. Sőt egyes kampányaikhoz kiadott készletek és szabályok meg körítő szöveganyag is több melóval járhatott. De például az egész End Times 5 vaskos kötete és a számtalan gyönyörű figura és készlet ami ahhoz kijött az is nagyobb figyelmet kapott tőlük mint most az AoS.

    Az új Horus Heresy eléggé eltér a korábbitól, mert nem sima board game lesz, hanem a 40K-val megegyező méretarányú és kibővített szabályokkal megspékelt normál terepasztalos játék. Már a neten vannak az új műanyag készlet képei. SM mániákusok számára tuti vétel lesz (már abból, hogy a Forge World Horus Heresy cuccait milyen mennyiségben veszik), másoknak sok vizet nem zavar kategória.

    Az egész 40K kizárólag csak a SM-ről szól. A Birodalom is csak egy kirakat nekik ahol pozőrködhetnek, mindenki őket kell kiszolgálja vagy nekik kell áldozatul essen. Az egész háttér erre épül fel ami elég nagy hiba, mert pont ők azok a kik a legkevesebbet teszik az egész világ fennmaradásáért. A többiek (ideértve a nem módosított embereket és minden egyéb fajt is) nagyon el vannak hanyagolva mellettük. :(

    A GW vezetése sajnos magasról tesz a játékra (pedig olyan egyszerű lenne jól megcsinálni :O ), pontosabban minden általuk kiadott játékukra, ez már régen bebizonyosodott. A szabályok és minden más csak azért vannak, hogy eladhassák a figurákat amiket kitolnak és a lehető legtöbb pénzt gyűjtsék be ezért. Ez régóta érződik minden aktív játékukon. :((
    A specialist games kategória számára például csak jót tett, hogy a GW lemondott róluk, mert érdekes módon azóta is megvannak, számtalan gyártó készít hozzájuk figurát és aktív közösségeket is bőven találni még idehaza is.

    Én úgy tudom, hogy a WHFB-ről a legtöbben nem AoS-ra tértek át, hanem Kings of War-ra. Már azok akik nem skirmish game-et akarnak nyomni, hanem a megszokott tömeges harcot sok babával. Egy az egyben használhatóak a figurák, a szabályok jobbak mint a WHFB bármelyik formája. A világa szintén remek, a WHFB seregek mindegyike használható, szóval az érzés nem hogy romlott, inkább javult a váltás mellett döntők szerint.

  • Szerintem az AoS nem reboot, nem az alapoktól változtat, hanem az egész játék léptéke és háttere is megváltozott olyan mértékben, ami már túllépi a reboot kategóriát számomra.

    Akkor innen nézve ezt akár teológiai vitának is tekinthetnénk. :DDD

    A WhF sem mindig szólt 100+ modelles játékról 2000 pontos sereghatárnál, csak ide jutott a 8th edition-ra (pedig akkor még nem is Goblin seregről beszélünk). Én még emlékszem arra, amikor egy "átlagos" zöldbörű sereg is "csak" 60 modellből állt....

    40K-ban jelenleg az összes GW-s kódexben szereplő neves hős mennyisége: 103 (egyéb kiadványok nevesített egységeit is ide véve, plusz Forge World neves karaktereket ez a szám 140-re mászik fel, bár itt már olyan nevesített egyének is bele vannak számolva amik nem éppen karakterek, így a legfőbb fődémonok, vagy épp nevesített jármű parancsnokok). Tudom mert most számoltam össze őket (jó dolog is a seregépítő programocska).

    Csak a hivatalos Wh40k webshopban van 159 hős, vagyis karakter. A ForgeWorld még ehhez hoz vagy egy-két tucatot (sajnos ott külön nem lehet rákeresni, de gyors belenézésre is vannak nevesített Drenyáktól kezdve mindenfélék.)

    Melyik 3 új fajra gondolsz?

    Valamelyik fórumban voltak ezek a számok, én most hirtelen szintén csak a Tau, Necron és Dark Elf trióra tudnék gondolni, bár tény, hogy a Necron és a Dark Eldar is inkább a 90-es évek vége volt (sőt, a Necron blister még valamelyik WD-hez volt mellékelve, márpedig én 1996 után nem vettem WD-t).

    A WHF Lore-ja valóban jó volt, de senki nem akart oda alkotni.

    Én inkább úgy fogalmaznék, hogy azok, aki a WhF "gazdái voltak", azok eltávoztak, de ezt te is leírtad az előbb...

    Kb. az 6th edition óta döglődött a rendszer, a 7th editionnál már látványos volt, hogy ahogy a szabálykönyvet és a seregkönyveket harmadik-negyedik vonalbeli, sőt, tök ismeretlen emberek kezdték el alkotni...

    A kérdés az, hogy miért nem tudott megújúlni a rendszer? Miért nem tudták vonzóvá tenni? Azt ne mondja senki, hogy nem volt potenciál a világban...

    Az egész 40K kizárólag csak a SM-ről szól.

    Sajnos így van, és számomra azért fájó ez, mert rohadtul nem következetes a rendszer. A saját maguk szabályait nem követik (1000 fős rendek, és a többi).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    Én utoljára a 6. kiadás során néztem bele komolyabban a WHFB játékokba, de már akkor is bőven megvolt a 2000 pontos alap határ, mert már akkor is csak ettől a pontértéktől jöhettek legkorábban a lordok. :D
    Csak akkor még valóban kevesebb figura fért bele ebbe az értékhatárba, aztán folyamatosan csökkent a pontértéke mindennek (a lordok kivételével) és még inkább áthelyeződött a 2000 pontra a buli.

    Ezek szerint mást értünk hős alatt. A sima kapitányok, papok szerintem nem hősök fantasy terén sem, csak a nevesített egyedi változataik akik külön sztorit és külön kategóriát kaptak. Tehát egy sima imperial captain nem említhető egy lapon mondjuk a birodalom neves főpapjával vagy épp Malekith-tel vagy épp Lord Croak-kal, vagy csak Bugman bácsival. Na ez utóbbiak hősök, az előbbi meg egy kiskarakter, 12 egy tucat kategóriában. :N

    Az a szép a webshopban feltüntetett karakter kategóriában, hogy az ott lévő karakterek egy része nem neves karakter, hanem sima HQ választás vagy még csak nem is az, hanem egy elit vagy épp troop kategóriába tartozó karakter figura. Így a nagy démonok (Great Unclean One, Bloodthrister variánsok, Keeper of Secrets és így tovább) sima karakterek (egy kalap alá esnek a sima őrmesterekkel), nem hősök. Itt meg róluk volt szó. Mitől lenne ugyanazon hős kategória egy egyszerű szerelő (techmarine) mint mondjuk Marneus Calgar vagy éppen Aun'Va a legfőbb Tau ethereal?
    Azt a webshopban ugyanúgy karakter kategóriában találhatóak. Ott egy kategóriában van az összes noname tucat karakter és az egyediek egyaránt. De a játékban jól elkülönül a hős és a tucat karakter. :) A tucat legények meg léteztek már korábban is, náluk bővülés nem volt.
    Ja és a shop-ban elég sok a duplázás is, mert van külön figura eltérő páncélzatra ugyanabból a noname karakterből, illetve ha motoron van az is külön dobozt kapott és így növeli a számot, meg ugyanez a helyzet ha kísérettel van egybe csomagolva vagy épp magában áll, illetve ha régi vagy új variáns ha mindkettő kapható (elda warlock-ból és SM techmarine-ból van vagy 4-4 típus azt csak a rajtuk lévő kis bizbaszokban térnek el, azt mégis 8 helyet elvisznek és nem ők az egyetlen ilyenek), meg olyan figura is van a boltban ami jelenleg egyetlen kódexben sincs benne. :W

    Neves dreadnaught jelenleg csak a Space Wolf-oknál van (mindjárt kettő is, Bjorn meg Murderfang). Eltérő típusúak (nem csak simán dreadnaught a nevük) azok vannak (leginkább FW kínálatában), de nem karakterek és nem is nevesítettek, pláne nem hős kategória (tudom a háttér szerint a legnagyobb SM hősöknek kijáró megtiszteltetés bezáródni a bádogkaszniba, de ettől még nem lesznek valóban hősök). Amíg régen volt drenya és kicsit később extraként bejött a venerable drenya, Blood Angel-eknél Furioso, azóta már született egy csomó egyéb típus is (amik jó része egyébként vicces módon már a Rogue Trader-ben is jelen volt, így például a deredeo ami jelenleg az idegeket borzolja, meg a contemptor, de már külön névkategóriát kapott az ostromra felszerelt, a dupla lőfegyveres, a dupla közelharci fegyveres dreadnaught is mert az olyan cool :N ).

    Amúgy ha már a webshop-ot vesszük alapul, akkor a fantasy terén még hajmeresztőbb karakter mennyiség lenne (papok, varázslók és hero kategória). Az új chaos egymaga 103 ilyet tartalmaz, a Death 56-ot, a Destruction 53-at, míg az Order 152-t. Azt akkor ebben a nevesített szörnyek még nincsenek is benne. Azt a FW ide is gyártott ám modelleket és szabályokat.

    Jaja, a nekronok jócskán megelőzték kódexüket, még anno kiegészítésként jelentek meg a sima gyalogjukkal és destroyer-rel (mondjuk ez lehet később jött és már a normál 40K-hoz lett elkészítve) először a Space Crusade-hez, aztán kaptak a nagy érdeklődés miatt kisebb kódexet és szabályokat WH40k 2nd edition-höz. Valahol nekem is van azokból a gatyába rottyantott nekron figurákból valamelyik dobozom mélyén, sőt egy fél destroyer-em is akad (a gép megvan, az ücsörgő nekron meg eltűnt még jó régen valahová).

    A megújulás hiányát én részint a profilváltásnak és szemléletváltásnak tulajdonítom ami lezajlott a 90-es évek végén, részint annak, hogy akkoriban a 40K változásai miatt (3rd edition "egyszerűsítéseit" elég sokszor hozták fel a játékosok érvként arra, miért lett hulladék játék a 40K és miért ászok a fantasy játékosok akik nem engedik lesilányítani a saját stratégiai játékukat :) ) a WHFB játékosok elég hangosan elleneztek minden szabályrendszeri tényleges változtatást. Erről elég sokat hallottam, bár én nem folytam bele a dologba anno.
    Az sem segített, hogy nem nagyon voltak rendezvények. A 40K versenyek, nyílt napok és rendezvények világszerte egy csomó érdeklődőt vonzottak, de a fantasy valamiért nem. Aztán 2006-7 környékén a GW kiszállt teljesen a szervezésekből, nem volt több GW támogatott esemény, így az akkor még nagy nehezen fellelhető kisszámú WHFB rendezvény gyakorlatilag teljesen eltűnt (manapság van az ETC itt Európában ami lényegében csapatverseny, meg nagy ritkán valami klub összehoz kínkeservesen pár 10 fős versenyt azt kifújt) , ugyanakkor 40K-s rendezvények pedig megszaporodtak hogy nem szólt bele a dolgokba a GW.

    SM ellenszenv egyébként a legtöbb 40K játékosban ott van, azt mindhiába, ők maradtak mégis a poster child. Mi sem mutatja jobban, hogy csak a SM változatoknak egymagukban van 5 kódexük (amiből az egyik lényegében pár kivételével mindegyik rendet tartalmazza) azt még bővítenék is az egyen massza repertoárját továbbiakkal (pár külön kiegészítő könyvecske már készült nekik, így az Imperial Fist és az Iron Hands is kapott saját külön supplement-et).
    Azt a teljes 40K világ szintjén még légypiszoknak sem lennének jók, olyan kevesen vannak (még a sisters of battle különféle rendjei is egymagukban túlteljesítik a teljes összesített SM létszámot). A fene nagy hadjárataik amikben győzedelmeskednek (miután valaki más annyira leredukálta már az ellenfelet, hogy ők be merjenek menni hozzájuk azt egy bunyó után elhúznak a helyszínről magukénak mondva a győzelmet, holott a meló nagyja akkor kezdődik) és amire épül az egész játék háttere, a galaxis összes harctéri eseményének és jelentőségének elhanyagolható részét teszi ki. A tényleges harc az orkok-tiranidák-emberek között zajlik (utóbbiak közé értendőek a lázadók/eretnekké nyilvánítottak és a tényleges káoszhitűek egyaránt, ahogy a mutánsok is). Azt róluk alig esik szó. :(
    Az egész rendszer ott romlott el, hogy ők lettek az alap/etalon, hozzájuk lett igazítva mindenki más. Talán majd egyszer javul a helyzet, ámbátor így, hogy lesz külön SM játék a Horus Heresy-ben ahol SM öl SM-et, így a fene tudja, lehet még jobban eldurvul a dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • Rexdemon

    aktív tag

    Martyr pre-alpha gameplay&Juhász Viktor beszél

    Sztem amit eddig Van Helsingben láttunk azt modernizálják, bedobnak pár új dolgot és kész a WH40k game. És látszatra működik, engem megvettek kilóra :)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Malibutomi

    nagyúr

    Kosz hogy megemlitetted, imadtam regen, maig hallom: "Stop those goblins, they running with the loot!"
    Innen le lehet szedni: myabandonware.com

    [ Szerkesztve ]

  • BoB

    addikt

    Ezt most láttam először: BATTLEFLEET GOTHIC: ARMADA - TEASER

    Milyen játék lesz ez?

    Mostanában megszaporodtak a WH40K játékok vagy csak nekem tűnik úgy? Már csak valami kiemelkedő alkotás kellene.

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • sagajr78

    tag

    Ez a Battlefleet Gothic nevezetű űrhajós taktikai játék számítógépes átirata lesz. Van róla bővebb interjú is, meg van saját oldala is a készülő játéknak, plusz a 40K wiki-je elég sok infót ad magáról az egész alapjául szolgáló játékról.

    WH40K-s játékokból meg valóban sok lett bejelentve, de ezek jelentős többsége mobilra tervezet játék lesz, illetve MOBA.
    Normális játéknak majd jön a BFG és a NeoCore inkvizítoros H&S játéka.

  • RTS játék lesz, de én kicsit csalódott vagyok. Feltehetően a teaser a játék engine-el készült, és emiatt a játékban lévő modelleket látjuk. Azokon pedig nem látszik az, hogy ezek az űrhajók milyen brutálisan hatalmasak...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • PhobioNN7

    őstag

    BATTLEFLEET GOTHIC: ARMADA - GAMEPLAY TRAILER

    Engem már ott megvettek, hogy végre megint játszható lesz a Káosz, de a káosz hajók testreszabhatóságánál totálisan megvettek :DD :R

  • Rexdemon

    aktív tag

    Engem is, bár a Káosszal nem is értem,h milyen elvetemült eretnek akar játszani ;) Regicide is kijött, de nagyon kuksi, C64-en az Archon 1-2 izgalmasabb "battlechess" volt :(

    PS: személyes update, hogy az asztali rpg is szünetel bizonytalan ideig, mivel megszületett Nimród fiunk és a 2,5 éves nővérével együtt olyan dinamikus duót alkotnak, hogy az ellenség hátországában alkalmasak lennének zavarkeltésre, így sajna nincsen idő/energia játszani.

    [ Szerkesztve ]

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

Hozzászólok Aktív témák