Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #145 üzenetére

    Bizony megkérik az árukat a figuráknak. Hogy simogatná végig őket pár slaanesh daemonette. ;]

    A 2nd edition mai szemmel nézve egy nagyon más szemléletmódhoz íródott. Akkor még érződött a korábbi kiadás szerepjátékkal rokon hatása (a rogue trader-nél a leadership tulajdonság még 4 külön karakterisztikára volt bontva). Az a kiadás még inkább egész délutános társasjátékot és sok nevetést ígért meg hozott.
    Az újabb, 3. kiadás utáni rendszer pörgős csatározásra helyezi a hangsúlyt és kevés figurával vívott skirmish játékból átlépett nagyobb léptékű taktikai játék szintjére.
    Mindkét szemléletmódnak megvan a maga varázsa úgy vélem. Mindkettő élvezhető, talán az egyén szabadideje és türelme a meghatározóak abban, melyiket tudja az adott helyzetben igazán élvezni.

    A kockákból tulajdonképpen az akkoriban divatos teljes D&d készlet használva volt a játékban. A d4-től a d20-ig a teljes paletta a 6-8-10 és 12 oldalú kockákat is ideértve. Kétségtelenül tudott bonyolítani ha az ember belelendült a kavarásba a fegyverek terén vagy nekiállt nagy erejű egységgel közelharcban gépet gyepálni. :DDD
    Az egyszerűsítés egyértelműen kellett, csak valahogy a megvalósítás nem lett az igazi.

    Sereg összeállítás igazából manapság már a seregbeszerzés előtt kezdődik, köszönhetően a drága seregeknek. Legalábbis új játékosok esetén. Sőt gyakran nincs is seregépítés, helyette netes listaböngészés van és a nyerő seregkombinációk egyben megvásárlása.
    Aztán mivel minden sereg minden egysége több fegyver opcióval bír, így mindegy ki és mit vesz, garantáltan lesz a kérdéses egység repertoárjában és dobozában is fegyver minden ellenfél típusra.
    Majd ahogy jön egy új, erősebb kódex akkor egy az egyben kerül eladásra a "régi" sereg és vásárlódik az új. Így olcsón juthat új figurákhoz a szemfüles és türelmes játékos és örül a mindig újdonsággal nyerni akaró játékos is mert nem bukta a pénzének egészét. :C

    Tehát nem is nagyon rendelkeznek több figurával sokan, mint ami az egyetlen, fix pontszámra összerakott "nyerő" seregükben található, mégis van már alapból is variálási lehetőségük. Esetleg felbővítik 2000 pontra a nyerő listát azt így bővül a variációk száma úgy, hogy a hobbi költsége kezelhető szinten maradt. Ezek a netes "nyerő brancsok" pedig könnyedén verik el a gépekre épülő seregeket.

    Még aki csak pár alap egység dobozt vesz meg (az abszolút minimumot amit fel kell rakni egy csatában tehát 2 egységet meg egy vezért), netán egy battle force alapdobozt (ez általában a minimum kötelezőt tartalmazza és valamit még extrában), az is megkap minden opciót a dobozban, csak vennie kell pár mini mágnest és akkor cserélheti a figurái fegyvereit amikor csak akarja anélkül, hogy egy kazal figurát kéne odahaza tartania/megvásárolnia. Szerencsére ma már nem blister-ben árusítják egyesével a spec fegyveres csókákat meg külön dobozban az eltérő fegyver opciójú tankokat.
    A járművek variálása is a mágnesezéssel, esetleg csapolással és alkatrészekkel könnyen megoldható plusz befektetés nélkül.

    Tehát nem kell sok figura és sok pénz elköltése a variáláshoz és kombináláshoz. 1500 pontos seregbe még ha csak egyetlen figura/jármű készlettel rendelkezik is az ember, mágnesezéssel igen változatos felszereltség és ütőerő érhető el, akár teljesen más egységgé avatva a meglévő csapatot. Azaz az alapból mindenesnek összeállított (tehát hordát és gépet is kezelni tudó) sereg pillanatok alatt átalakítható/átfegyverezhető más irányultságúvá és még a pontérték is variálható. Könnyedén túlléphető a korábban fixnek gondolt pontszám vagy épp az alá be lehet csúszni kis változtatásokkal és így más dolgokat belerakni mondjuk a karakterek számára hogy ne kelljen új figurákat vásárolni.

    Az átlagos sereg számomra attól átlagos, hogy bármi ellen bevethető, tehát minden egységét eleve úgy kell felszerelni, hogy mindegy mi jön szembe, azt lebírja de legalább károsítsa. Ha nem tudhatod mire kell készülnöd, akkor készülj a legrosszabbra, azaz sok kemény célpontra, így kelleni fog tömeg ritkító (lángszórók és minden ami robbant), illetve nagy erejű jármű vadász eszközök. Ez utóbbiak a szörnyeket is viszik bár lassabban, mert egy jármű egy lövésből is elfüstölhető, ám egy szörny csak akkor fekszik le, ha az utolsó sebpontja is elfogyott.
    Egy knight sereg annyiban különleges, hogy sereg szinten nem kiemelkedően jók semmiben (egyénileg és egyetlen ellenféllel szemben igen, de abból a pontszámból kiállítható vagy több egység vagy hasonló/jobb képességű egység ami ellen már nem szerepelnek olyan jól), mégis bármit képesek elfuttatni vagy elpusztítani, ugyanakkor elpusztításuk sem igényel rákészülést vagy éppen különleges felszereléseket, mert annyira nem nagy az ellenállásuk.

    A legnagyobb aduászok a variálhatóság terén a seregek egységeinek őrmesterei. Annyiféle kis vacakot lehet rájuk aggatni pár pontért (amik a dobozokban megtalálhatóak eleve), hogy az elképesztő és ezek az extrák akár esélytelenségből veszedelmessé is tehetik az egységet.
    Mondjuk egy SM őrmester egy olcsó 10 pontos kombi-bolterrel már lerobbanthatja egy knight fél oldalát (leveri a pontjai felét). Ha kap egy 5 pontos melta bombát akkor meg közelharcban fel is robbanthatja. Ugyanez igaz tulajdonképpen minden seregre ahol van az egységekben karakter és neki opciói. Az ő fegyvereiknek variálása képes egy korábban kimondottan gyalogos elhárító, tömegritkító egységet felruházni gyilkos járműelhárító eszközzel vagy épp eszközökkel avagy egy járművekre veszedelmes egység kap a vezetője által komoly horda kontroll eszközt a fegyvertárába.

    Repülők leküzdése szerencsére nem probléma, a játékban sokkal kevésbé zavaróak mint mondjuk a kódex lapjain. Megvan bennük a potenciál, de igazándiból csak a gépekre veszélyesek, különösen a drága gépekre. Minden más célpont ellen drasztikusan romlik a hatásuk. Én nem is szoktam készülni ellenük, nem volt még rá szükségem sosem, pedig nem egyszer kellett szembenéznem 3-5 repülővel rendelkező seregekkel is, mégsem éreztem a hiányát a légvédelemnek, mert ami pontot az ellenfél a repülőkbe ölt, annyival kevesebbet kellett levadásznom mielőtt ő behozhatta volna a gépeit, így nem egyszer már azelőtt nyertem hogy egy repülő a pályára tévedt volna.

    Bármely gyalogos és jármű rájuk lőhet, mindössze a találati esélye lesz kicsi ha nem kimondottan légvédelmi eszközzel teszi azt vagy nem repülő a támadó is. Ennek a pontatlanságnak az ellensúlyozására szerencsére van minden kódexben lehetőség nem is egy.
    Például amelyik seregnek van rakétavetője, annak opciói között ott van a légvédelmi rakéta is pár pont befektetésért, azaz máris lesz kimondott légvédelmi egysége, ami normál módon lőheti egy fegyverrel az égen suhanó gépezeteket és szörnyetegeket.
    Ennél van gyakoribb és kedveltebb megoldás is, ami akár egy kis modellezgetés által házilag is összeállítható. Ez az aegis defense line, mely bármely seregnek elérhető mellvéd, 50 pontért majd fél pályányi vonalon biztosít igen jó fedezéket. Kis farigcsálás után pedig kiállítható a hozzá vehető légvédelmi ágyúk valamelyike (ahogy a hivatalos ágyú kinéz, annál nem nehéz jobbat kreálni, az alternatív gyártók sokkal olcsóbb modelljei meg még a farigcsálást is feleslegessé teszik). Akár lézer akár autocannon. Ezért a pár műanyag darabért (8 db fal elem és egy ágyú talp meg 2 fegyver) nem kevés pénzt elkérnek a boltban, holott kis kreativitással és melóval pár óra alatt elkészíthető az otthon, meg a természetben megtalálható anyagokból is. Fegyver konverzió is megoldható meglévő fegyverekből.

    Kicsit több melóval járó (vagy egy kazal pénz elköltésével) épületek egész sora is van még, ami a frászt tudja hozni a repülőkkel játszó játékosra és bármely faj számára elérhető, sőt egész komplexumok építhetőek ha valakinek ehhez van kedve. De ez egyben pénzben és pontok terén is drága, egycélú befektetés.

Új hozzászólás Aktív témák