Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • WindyJoe

    aktív tag

    válasz Rick4 #19469 üzenetére

    Haj, haj, megint kezdődik...
    Azért remélem a többi kresz szabályt nem így értelmezed...
    Összefoglalva:
    -Hogy egy kicsit előbbre is nyúljak, már itt is van némi probléma:
    (#19204) Rick4: "vagy ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). Vagy pl főút, melyet a kereszteződés után külön tábla jelez. De gondolom egy bizonyos mértékű autós forgalom az úton önmagában is alkalmatlanná teszi azt az utat kerékpáros közlekedésre...

    De tényleg a java nem is érti hogy vannak táblák, meg szabályok, erre jó példa, mikor a Széchenyi térről teker a múzeum felé. A Stefánia utcai zebránál ugyan van valamiféle felfestés, de neki a tábla jelzi a kerékpárút végét, majd a zebra másik oldalán megint van kerékpárutat jelző tábla. És ennek ellenére meg van győződve, hogy ő tekerhet a zebrán. Nem is szoktam elengedni őket ott ahol nincs elsőbbségük, és ezt a kresz szerint is helyesen teszem.... Kamera meg van a kocsiban, veszi ha van valami."

    -Az egész innen indult ki:
    (#19439) Rick4: "A főútvonal tábla a bicikliseknek jelent valamit. Mégpedig azt, hogy ha van az úttesttel megegyező irányban másik út, járda, akkor nem használhatja a főútvonallal jelzett utat kerékpárral. :U "

    -Erre jöt az idézet "megerősítés", ami már nem teljesen ezt állítja, hanem azt, amit én is mondtam:
    "54. § (1)334 Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
    (11)344 Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."

    -Majd jött az újabb téves állítás:
    (#19496) Rick4: "tehát: ha az újhídra felfelé a Szilléri stg-i kereszteződés után, vagy Újszegedről a Bérkert sori kereszteződés után is kint van egy egy sarkára fordított sárga négyszög, ami főútvonalat jelöl, akkor nem hajthatsz fel kerékpárral, mert van az úttal megegyező vonalon haladó járda."

    -És újra:
    (#19485) Rick4: "Jó, de attól függetlenül, hogy az járda vagy gyalogút esetleg mellékút, ha a vonalvezetése megegyezik annak az útnak a vonalvezetésével, amelyik egy sarkára állított sárga táblával főútnak van jelölve, akkor nem mehetsz az úton. Ha járda, ha nem. ;) Csak van aki ezt nem érti."

    -Majd a kedveskedés, miszerint "okos" riki jól értelmezi, más meg nem:
    (#19482) Rick4: "Szimplán csak annyit, hogy nekem sikerült egy ilyen nem túl bonyolult mondatot értelmeznem. ;] "

    -És megint csak újra:
    (#19481) Rick4: "Oda van írva, és a hídon átmenős esetnél is konkrétan leírtam, ha a főút mellett van járda, másik út, vagy bicikliút, akkor a kerékpárosnak ott kell menni. Szerintem ettől elég egyértelmű lesz, hogy a főútvonalon nem mehet.. :U "

    Csak azért írtam le, mert a vége eléggé elcsavarodott abba a lényegtelen irányba, hogy az újhídon mi van oldalt járda, vagy gyalogút.
    Van itt némi alapvető fogalomzavar: gyalogút; járda; gyalog- és kerékpárút; kerékpárút; kerékpársáv. Ajánlom figyelmedbe az úttal kapcsolatos fogalmakat innen...

    Ha nem kerékpározol nem olyan vészes, hogy ezeket nem tudod, mindaddig, amíg nem dudálsz rá főúton a szabályosan közlekedő kerékpárosra, mert szerinted ott nincs helye. Esetleg nem parkolsz le a kerékpársávon, vagy nem ütöd el a szabályosan kerékpárúton közlekedő kerékpárost a kereszteződésnél, mert úgy gondolod, ott nincs elsőbbsége. (Ne facsard ki, nem a Széchenyi teres elsőbbségadásos kereszteződésekre gondolok...)
    Vagy netán nem próbálod meg a témakörben az észt osztani...
    De essünk neki a jogszabály elemzésének, mely kimondja:
    Kerékpárral így kell közlekedni:
    -kerékpárúton
    -a kerékpársávon
    -erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon
    -ahol egyik sincs:
    -a leállósávon (Ez ugye csak autópályán van, de ott eleve nem kerózhatsz, tehát kilőve.)
    -a kerékpározásra alkalmas útpadkán (Ez is eléggé ki van lőve, mert többnyire füves, vagy göröngyös)
    -az út szélére húzódva:
    -a lakott területen kívüli úton (ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik)
    -a főútvonalként megjelölt úton
    Ergo ez azt mondja ki, hogy lakott területen belüli nem főútvonalon nem kell az út szélére húzódni. Semmi olyat nem állít, hogy nem mehetsz főútvonalon.
    Tehát (12 év fölött) mindenhol lehet menni, ahol autóval, kivéve ahol a kerékpárral behajtani tilos tábla van, valamint:
    -"Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni."

    Ez lehet hogy bezavarja még a zagyadat:
    "Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."
    Ez csak annyit tesz, ha van az úton "kerékpár nyom" is, akkor választhatsz, hogy hol mész.

    (#19513) pilótának is:
    Sajnos így van, sok mindent nem határoznak meg törvényileg fixen, ezt lehet kihasználni. Mindenki a maga előnyére...
    "Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."
    Ezt pl akinek az az érdeke úgy értelmezi, hogy egyirányú ut úttestje nem alkalmas a szembe kerékpározásra, ezért lehet a járdán menni, vagy pl a te esetedben is, a híd túl forgalmas ezért nem alkalmas a kerékpározásra, így fölmész a járdára. A rendőr viszont úgy értelmezi, hogy neki be kell szedni a napi sarcot és csak akkor nem alkalmas az út a kerékpározásra, ha legalább 10 lánctalpas harckocsi megy előtted végig egy eső utáni földúton. Ergo, gyakorlatilag mindenhol tilos a járdán menni. (Rick kedvéért: A gyalogúton még akkor sem mehetsz kerékpárral, ha a mellette lévő úton csak csónakkal lehet menni...)
    Le kell szállni és tolni, át a hídon, végig az egyirányú utcán a járdán stb... röhejes...

    (#19466) Rawulf: A Pandorum-ról se feledkezzünk meg, épp most néztük... (:

    (#19467) dying_star: Nem az a baj, hogy későn, vagy korán, hanem hogy miért ilyen rövid ideig... (:

    (#19475) fecus: Ret-be is lehet kapni. Én vettem egy elég gagyit, jónak nézett ki, lámpával kétoldalt és nem is volt olcsó. Erre használat közben derül ki h ez is csak kínai szutyerák, műanyag lencsékkel, kicsi a nagyítása, a lámpákba 2-2 AA elem kell és nem LED-es, ennek köszönhetően annyira böszme, hogy nem lehet tőle forrasztani, úgyhogy már le is szereltem.
    (Túl közelre fókuszál, és majdhogy nem az orrodat sütögeted forrasztás közben.) Műanyag lencséset ne vegyél, mert karcolódik, koszolódik, ezek után nehezen tisztítható, valamint nem elég éles a képe. 3-4× zoom alatt semmit nem ér, azt már majdhogy nem szabad szemmel is lehet látni. 1xx lábú SMD-knél legalább 6-10× kell, hogy normálisan lásd. Van egy sima nagyító lencsém is, amikor csak tehetem és nem kell mind a 2 kezem a művelethez azt használom

    [ Szerkesztve ]

    Ki korán kel, egész nap álmos és fáradt lesz! (:

Új hozzászólás Aktív témák