- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- iPhone topik
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
válasz tboldi #50901 üzenetére
Of course hogy van difi...
Nem véletlenül drágább mindenből a gyári (nem biztos h jobb is), de amikor az ember drágán vesz xart akkor felmegy a pumpa, pl a corolla gyári Toyota logós legszuroje 4800 huf, az utangyari 2600 körül van, az első 3k km után konkrétan foszlott a gyári, az egész legszuro házból és szívó rendszerből csomókban jött ki. Másodjára nem vettem meg, vettem valami noname utangyarit, az meg nem passzolt, akkor karomkodva visszamentem és mondtam h akkor kérek olyat ami jó bele... Adtak, igaz az volt 2600,de az 15k km után is egyben volt. Amikor még markaszervizbe hordtam akkor mindenből gyárit szamlaztak, aztán ciki volt amikor egy olajcseret otthon csináltam és az olajszűrőről a Toyota logó helyett a szék szék házikó vigyorgott... Ott mindig hordós valvoline-t használták, mert "az a gyári", aztán kiderült h nincsen meg a minősítése annak az olajnak. Úgyhogy ez a #csakagyari is csupán sznobizmus... Sokszor egy Castrol Edge jobb minőségűnek bizonyul mint a 10 éve gyárinak kikialtott olaj, mert közben eltelt 10 év és a Castrol nem állt le a fejlesztéssel..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #50901 üzenetére
Biztos van persze. De nagy arányban a jobb minőségű nem gyári cuccok is sokszor nagyon jó ár/érték aránnyal rendelkeznek.
De ez persze autó márka függő is. Az SX4-be a gyári Ecstar 5W30 12.300Ft lett volna, a prémium Eneos 9100Ft volt a 4 liter.
Tesóm KIA Ceed-be a "sima" olaj 18.000Ft volt a 5 liter. A Váltóolaj is sokkal drágább volt..... -
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2003-as 1.0-ás Swift, ami sajnálatos körülmények közt hozzám került. A jövőben elég gyakran lesz használva, szeretném kicsit rendbe tetetni, három kérdésem lenne ezzel kapcsolatban.
1. Nagyon eszi az olajat, múltkor 3/4-ig töltöttem, most megnéztem 1500 km után, a nívópálca alján épphogy volt valamennyi, szaladtam is az unixba... Általában hetente egy 80 km-es oda-vissza távot teszek meg, ennek felét pályán, nem tudom számít-e ez valamit. A blokkon nem látok folyást, hűtővíz nem fogy és nem is "koszos". Hogyan lehetne kideríteni, hogy mi a gond?
2. Szeretném a fékeket lecseréltetni körben minden betétet, tárcsát, mert a fékhatást nem érzem megfelelőnek, hiába taposom a pedált, nem akar úgy lassulni, ahogy én szeretném. Érdemesebb venni drágább cuccokat, pl. Brembo, Ferodo, Textart, stb. vagy csak a nevet fizetem meg? Illetve mi az, ami normális minőségű, de nem a legdrágább kategória? Fékolajat is szeretném lecseréltetni, mert azt hiszem mióta kijött a gyárból azzal megy, így 18 év után is. Láttam pl. egy ilyen szettet, erről vélemény?
3. Ötödik fokozatban van egy hülye "visító"/magasabb frekvenciájú hangja, ez honnan eredhet és mennyire lehet szopás a javítása?
[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Gyöször
senior tag
válasz AMD Power #50903 üzenetére
Ez az eneos egyébként mi? Van váltóolajuk de akárhogy nézem kb 2 fajta de mindkettő gl5. Olyan mai autóba sztem nem is kell. Nekem a Zsiguli hátuljába igen.
Nemtom mit esztek ezen. A japán első számú motorolaja nekem az lenne, hogy rá van írva jó Suzukiba. Egyszer átnéztem a kínálatot, akkor nem írták rá egyik olajra se.
A számomra prémiumnak tűnő eneos az a sustina talán, de nem sok időt szántam rá az ugyan úgy 16ezer Ft.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
válasz hentes555 #50904 üzenetére
1. Hidegen nézed a szintet minden alkalommal?
2. Részemről Ate vagy Zimmermann. Ezt a szettet nem venném meg, én nem vagyok a márkák keverésének híve. És fékfolyadékot (DOT4) mindenképp cserélj!
3. Talán a váltóból?
Amúgy így nehéz behatárolni egy internetes fórumon keresztül, az is lehet, hogy teljesen üzemszerű, amit hallasz. De egy váltóolajcserét is megejtenék, ártani nem árt, pláne, ha az sem volt még soha... -
AMD Power
titán
válasz Gyöször #50905 üzenetére
Nagyon sok helyen dicsérték. Nem az ára miatt vettem meg hanem kiváncsiságból. A gyári olaj is alig lett volna drágább bele. Szerintem az én csere periodusom mellett "nagy" baj nem tőrténhet. Ha lesz ebben az olajban 1 év alatt 8.000km akkor sokat írtam.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz hentes555 #50904 üzenetére
Először is részvétem.
Másodszor: motorolaj szintet reggel nézünk hideg motornál egy éjszaka állás után, legyen 1 literes a csomagtartóban, 18 éves autónál nem ritka h fogyogat...Valószínűleg minden gyári, úgyhogy a fék szettek mellé egy nagy szerviz is kelleni fog: folyadékok (fék, motorolaj, valtoolaj, hutoviz, hidraulika ha van), szűrők, szijjak, triumviratus csere, gyertyát is érdemes és gyújtókabeleket. Akkura méress rá, gumik hogy vannak? A gyújtás elosztot se felejtsd el...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Gyöször #50905 üzenetére
Agyon reklámozza a totalcar meg az importőr, amúgy egy Castrol-nyál nem lehet sokkal jobb, csak nagyon felkapták mostanság mert piacot akarnak szerezni neki...
Amúgy az NGK is Japán No. 1,mégis sok japán gyártó Densot ajánl..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Siriusb
veterán
válasz hentes555 #50904 üzenetére
Motorolaj: tegyél papírt éjszakára a motor alá, nézd meg, nem csöpög-e. Ha nem, akkor járasd ott helyben a motort 10 percig, lehet csak terhelés alatt csöpög (pl. olajszűrőnél).
Fékek: barátom is (sokat megy), én is (keveset megyek) valami indiai fékbetétet raktunk be pár éve, kb 3000 (!) Ft volt, mindkettőnknél bírja. Barátom most cserélte. Először én is minőséget akartam venni, de ha a másnál, aki sokat megy így bírja...
Én évek óta Eneos váltóolajat és motorolajat teszek a 2003-as WagonR-be, szerintem jó. Jövőhéten megyek venni motorolajat, szűrőket, meg egy klímabombát én is, mert olajcsere+vizsga lesz.
Szerk.:
És ahogy említették előttem, nézesd meg, nem-e rozsdásodik, rohad, kipuffogót nem-e kell cserélni. Én jónéhány évvel ezelőtt elvittem alvázvédelemre, szerintem nem ártott neki.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Gyöször #50912 üzenetére
Engem sem, mert évek óta tudjuk h a jó bornak nem kell cégér... Amit ennyire reklámozni kell az gyanúsan túlárazott, vagy kevesebbet tud mint amit ígér.
Amúgy Nippon Oil terméke mint az Ecstar, Eneos Sustina vagy Hyper jó az Scrossba... Kár h Kornél már nem olvassa ezt, mert ő eléggé körbe járta ezt az Eneos Sustina vs. Ecstar F9000 témát...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hentes555
senior tag
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Az autó többi része, a küszöbök rozsdásodásán kívül rendben van, szerencsére a futómű bekötési pontok nagyon szépek. Gyertyákat cseréltem, mert azok elég szarul néztek ki, váltóolajból is az ősszel kapott új Castrolt, mert az sem volt cserélve mióta a gyárat elhagyta, plusz az első rugók is szarul néztek ki, cserélve lettek.
Az olajszintet hidegen szoktam nézni mindig, állásnál tuti nem csöpög , mert garázsban áll, de megnézem járó motornál is. Ha nem ereszt sehol, hanem tényleg ilyen mértékben eszi, akkor azzal kell bármit tennem, vagy használhatom így is gyakori szintellenőrzés mellett?
A fékekre visszatérve, azért vennék valami jobb (de nem a legdrágább) tárcsa+betét szettet, mert ilyenen nem spórolnék, főleg hogy legtöbbször főúton vagy pályán használom, ott meg szerintem hatványozottan számít a fék, és lehet pont azon a 2-3 méteren fog múlni egyszer, hogy elkerülök-e egy ütközést. Lehet hülyeség, de én így állok hozzá. A Brembo+Textart visszaolvasva a fórumon ajánlotta még valaki(k), de ha jobb is van hasonló áron akkor értelemszerűen azt venném, erre az Ate márkára rá fogok nézni. Néztem Brembo Max tárcsákat, na azzal már én lennék a falu bikája, kár, hogy a lemezfelnitől nem látszana
Meg azért is szedetném szét, mert a bal első kerék felől fémes, a kerék forgásával arányos ütemű csikorgó hang hallatszik, ha a kormány középtől pár fokkal balra fordítva van, akkoris ha nem fékezek. Már elvittem egyszer egy szerelőhöz, de felemelve, a kereket kézzel forgatva nem érződött és hallatszott semmi, így akkor ráhagytuk a dolgot."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
2ozzmexy
senior tag
válasz AMD Power #50918 üzenetére
Nem jó, mert a GL5 nem tölthető olyan váltóba, aminél van bronz vagy réz.
Ahogyan Gyöszörrel a múltkor kibeszéltük csak a GL4 vagy GL4+ mehet bele, ha az Eneosnak van GL4 hajtómű olaja, akkor az jó lehet bele, bár én nem igazán találok bármilyen Eneost GL4 minősítéssel...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Siriusb
veterán
-
tboldi
nagyúr
-
AMD Power
titán
válasz Siriusb #50922 üzenetére
Nálam is úgy derűlt ki,hogy a FB csoportban írták a képhez,hogy Eneos váltóolajat vettem. De ugye az már csak GL5 gyárt... ami ugye nem jó az SX4-be. Így vihettem vissza és akkor cseréltem ki a Castrol-ra.
Persze a boltos csávó rá akart beszélni,hogy jó lesz az bele.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz Siriusb #50920 üzenetére
Rákerestem a sumo oldalán a kocsidra, hozza a webshopjuk ugyan ezt. Na ezafasság...
Egyébként régen én is raktam gl5 olajat szinkronos váltóba, természetesen a nemtudás miatt. Nem lett vele semmi. Úgy voltam vele, hogy mivel az api sg nél jobb az api sl, a gl4nél is biztos jobb a gl5 :-) Vegyél hamar egy belevalót, cseréld le, hátha a tiéd sem sínyli meg. Ajánlani nem fogok semmit, ti tudjátok mit szeret a wagonR, csak gl4 legyen. És ezt jó, ha mindenki bevési. Szinkronhoz, bronzhoz: gl4, hipoid difihez, stb gl5.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Siriusb
veterán
válasz AMD Power #50924 üzenetére
Még jó, hogy felhoztad a témát. Azt hittem, egy kimondottan Suzuki boltban hagyatkozhatok az eladóra.
Annyira szégyen, hogy már nem hívok kb. semmihez "szakembert", inkább nekifogok magam a ház körül mindennek, mert nem elég, hogy elkérnek egy rakás pénzt, de még sz@rul is csinálják. Hiába vagyok kétbalkezes, meg nem is értek hozzá, de lehet jobb munkát végzek...
De hogy már szoftveres megsegítéssel sem tudnak megfelelő olajat adni egy szakboltban, ettől elborul az agyam. -
Siriusb
veterán
válasz Gyöször #50925 üzenetére
Ez lesz, basszus. Inkább veszek bele gyorsan megfelelő olajat. Az is idegesít, hogy én még vigyázok is a kocsira, s megkap mindent, ami kell, esetleg a "normálison" túlmenően is.
Megmondom őszintén, én a Trabant szintjén rekedtem meg, ahhoz hozzá tudtam nyúlni, ez a WagonR nekem már űrtechnika.
-
Gyöször
senior tag
válasz laca891 #50931 üzenetére
Enyémbe is 75w gl4 kell.
Petronassal van valakinek tapasztalat? A Scross gépkönyv hátulján az auto váltóba írja, hogy vagy ecstar vagy petronas és nekik van 75w gl4 olajuk a manuálisomba. Hamilton elkocsikázgatott vele idén is, gondolom a nekem szánt flakonba is pont ugyan az a minőség kerül, mert a név kötelez :-) :-)ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Siriusb
veterán
Most már inkább kikérem a Ti véleményeteket, 2003-as WagonR+ vvt g13bb, melyiket?
váltóolaj:
Castrol multi / transaxle / Motul
Motul gl4-5-ös, nem tudom, ez előny-e vagy hátrány, viszont a leírásba odabiggyesztették, hogy nagyon alacsony hőmérsékleten is jól dolgozik, ami a rövid utak miatt jó lehet.motorolaj:
elvileg kitárgyaltuk már, hogy az Eneos 5w40 jó, de ha van más javaslat, meghallgatom.olajszűrő:
úgy tűnik, itt nincs gyári, melyiket vegyem? [link]lég- és pollenszűrővel annyira talán nem lehet mellélőni, csak ajánlanak valami normálisat.
-
a_tesz
Korrektor
válasz Siriusb #50944 üzenetére
A neten nehéz pontos adatokat találni. Ha kinyitod a motorháztetőt, és van alatta egy nagy fekete csík a motor tetején DOHC felirattal, akkor M13A és van vvt, ha egy nagy szürke 16 Valve felirat fogad, akkor G13BB és nincs vvt.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
AMD Power
titán
Tesóm egy KIA Ceed 1.6CRDi hajt. Azt mondta ,hogy még azután is jól megy az SX4, és még a váltó és annak áttétele is nagyon jó. Amúgy ez a kocsi sokkal jobb/több annál mint amit az ember gondolna róla első ránézésre.
-
Gyöször
senior tag
válasz AMD Power #50936 üzenetére
Nekem a castrol taf-x a Lada 5ös váltóba öntve megmentett egy váltó csere/felújítástól. Recsegett a 2es a gyári olajfeltöltésnél olyan 10 évvel ezelőtt, 1 est nem lehetett berakni hidegen. Olajcsere és azóta is ezek varázsütés szerűen megszűntek. Eskrossz váltó másfél évesen télen kapcsolhatatlan volt a gyári olajtöltettel. Kapott castrolt és simám lehet kavarni a váltókarral mint a málnaszörpöt. A döbbenetes az volt ahogy az 'új' autóm bement szar váltóval meg 3 doboz syntrans Fe vel a szervízbe kifelé jövet a szervíz kaputól meg már frankón működött. De az osztómű+hátsódifibe motult vettem mert van 75w85ösük. Viszont még nincs benne. A váltóban a castrolt le akarom cserélni vagy castrolra, hogy a maradék suzukis is kitakarodjon belőle, vagy petronasra mert most a castrollal van egy kis váltóhangja. Ezt más is jelezte. Szóval Siriusb meg neked sem tudok tutit mondani váltóolaj ügyileg, de sztem nektek a castrol nem rossz, sőt jó. Én motult tennék enyémbe, ha lenne sima 75w jük. De hátra majd beöntöm és kiderül változik-e valami.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
dethroner
veterán
válasz Siriusb #50944 üzenetére
Ne aggódj, nekem a rönó forgalmijában olyan teljesítmény adat szerepel a motorkódhoz, amivel nem is készült ez a fajta motor. Vagy hogy még jobbat mondjak, a családnevünk kezdőbetűje az évtizedek alatt valamelyik közalkalmazott hibájából kifolyólag egyszer csak megváltozott, és azóta helytelenül szerepel a hivatalos okmányokban.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest