Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
ma De ahogy arra számítani lehetett, ez is egy kétéves Nokia eszköz átnevezve.
-
Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
ph A GeForce és a Radeon megoldásokhoz is elérhető a promóció.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2389 üzenetére
Viszont kifutóként simán megkaptad olcsón a jó felszerelt Pana vázakat. Attól tartok itt ezt az árat úgy kalkulálták, hogy túl nagy áresés itt már nem lesz.
A Pana G10 egyébként tényleg nagyon hasonló volt. Kivéve hogy ott legalább a kezelőfelület tisztességes volt. Ettől függetlenül nagy lehúzás volt az is. És a G10-zel amúgy a Pana nagyot bukott (megérdemelten) és viharos sebességgel ki is vették a kínálatból. A jobban felszerelt azonos árú kifutó modellek mellett 0 értelme volt.
Itt persze nincs más hasonló Sony váz ami kifutóként versenyezhetne ezzel. Így most a Sony egy ilyen kifejezetlen pofátlan ajánlattal tudja kiszúrni a kispénzű vevők szemét.jjeahh:
A penge keresőjével és a kihajtható kijelzővel még egy G3 is fényévekre van ettől a váztól. -
rumos14
nagyúr
válasz rumos14 #2384 üzenetére
nézegettem pár hands-on preview-t, nekem vhogy az az érzésem, hogy a váz kong az ürességtől... feltételezem, a hsz-emben említett extrák mind elférnének benne. a váz formájával amúgy semmi bajom, csak éppen nagyon, de nagyon fapados.
akárhogy is, számomra egy NEX-6 méretű, kialakítású EVF-es gép sokkal szimpibb. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2392 üzenetére
Egyetértek. Akik eddig szimpatizáltak a nex vázakkal, azt mindig a nex6 és 7-es formaterve, funktiói és kezelése miatt volt. Ez a két váz a rendszer izgalmas vonala. A mi ki 5-öseink igen jó ár/teljesítményűek és kompaktak ami mellett már tudják a sony féle videózás esszenciáját.
De nézzük a jó oldalát. Olyan nagy a váz, hogy biztosan nincsenek benne agyon zsúfolva az alkatrészek, így valószínűleg nem fog a gép túlmelegedni videó közben.Ellenben ami jobb hír, hogy a zeiss zoom már szeptember végétől a boltokban lesz a sógoroknál.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2394 üzenetére
Mondhatni kár, hogy belső zoom-os. Ilyen áron G-s obi ilyen átfogással és fényerővel igazán izgalmas. A mérete viszont nálam kizárja. Na jó a 16mm kezdő miatt eleve a zeiss indul jobban nálam, de bakker egy G zoomok mind igen bitangok szoktak lenni képileg és ahhoz képest ár/teljesítményben jobb lehet a zeiss-nél.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2395 üzenetére
Úgy néz ki ez az új belépő szenzor, de számomra nem világos, hogy hova szánják. A nex7 vonalba a 24-es utódjának valami még nagyobb felbontás is elképzelhető (minek?), míg a elég kedvelt 16-os lapkát használó vázak utódjában vajon mi lesz?
Az iso100-16000-ből arra következtetek, hogy zajban az új 20-as lapka nem jobb mint a 3 éves 16mp-es. Vagy valamit még tudnak rajta reszelni 1 év alatt, amikor majd a nex6-ot cserélik? Mondjuk a pd-af-et is rá kell majd műteni.
Most úgy gondolom, hogy majd amit ősszel bejelentenek A bajonettes vázakat és ha lesz közöttük már tükör nélküli szenzor pd-af-el az lesz a nex6 utód szenzora. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2404 üzenetére
Ehhez bőven elég lett volna ha rápuszilják az új 18-105-öst. Aminek egyébként tényleg meglepően jó az ára.
Szóval én ezt totál nem értem. Lehetett volna simán vékony a váz és nagy a markolat, lásd Pana GH3.
Ennek így semmi értelme. És a videó melletti melegedés se indok szerintem. Főleg itt ahol vélhetően a videó maga is csúnyán vissza lesz butítva a normális modellekhez képest.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2439 üzenetére
Nincs semmi bajom a Sony-val, ami szar az szar, nem szépítek a dolgokon. Viszont ha valami jó, mint pl a most bejelentett Zeiss 16-70/4 akkor azt is elismerem gond nélkül.
És a Panával ugyanígy vagyok. Ha valami hülyeséget csinálnak akkor őket is ugyanígy szidom. Például lehet úgy tűnik, hogy az A3000 csak azért van a bögyömben, mert Sony, de valójában mikor a Pana kihozta a G10-et akkor annak ugyanúgy nekiestünk és értelmetlen hulladéknak tartottuk.
Szóval semmilyen értelemben nem vagyok egy márka őrült.
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #2436 üzenetére
a sony tényleg kísérletező volt, nekem ez nagyon szimpatikus is egyébként. a két nagyot mondjuk nem hibáztatom, hogy nem azok (pontosabban: értem, hogy miért nem rúgják fel nagyon a saját szabályaikat), ők diktálják a piacot, ráérnek átvenni mások fejlesztéseit, ha látják, hogy azok működnek. a sony viszont be akarja magát küzdeni, neki muszáj valami újat hoznia, mert erőből - ezen a piacon - nem tudja lenyomni a canikont.
az slt amúgy bár "innovatív" volt (ősrégi cucc az is, de ezt megbeszéltük már sokszor), de nem jó válasz, így azért minimum felemásnak gondolnám a sikerét.
a nikon esetében meg az a vicc, hogy szerintem a nikon 1 egy baromira innovatív, technikailag tök jó cucc, amit egészen hülyén marketingelnek. barom ára van, rossz vázakat csinálnak, részben rossz obikat is, nevetséges, hogy a sony csinálja meg az 1"-os szenzoros kompaktot helyettük stb.
szóval érdekes dolog ez. mindenesetre én drukkolok a sony-nak, hogy tényleg valami durva újítást tegyen le az asztalra, kinézem belőlük, és bár magával a hírrel kapcsolatban szkeptikus vagyok, azt mondom, bring it on, motherfuckerz!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
fattyu
veterán
válasz rumos14 #2449 üzenetére
én az elnyelt egyharmad fét nem tudom elfogadni. sosincs elég fény. És ne jöjjünk azzal hogy elég jó a szenzor. Ez annak aki kicsit is tudatosan fotóz és tudja mi az hogy iso meg reciprokszabály annál leverte a biztosítékot. szóba se jöhetett emiatt a sony amikor tükrösért voltam a piacon.
hozzátéve hogy pl nagy nagyításon makrózásra még mindig inkább ovf mint evf de általános célra nekem már mindegy lenne. ( kéne egy truefinder az 5re )
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2449 üzenetére
Persze, nem teljesen hülyeség, vannak előnyei is, de ez azért erősen felhasználó függő is.
Például az akit nem érdekel a videó és nem szereti az EVF-et az eddig szerintem sikítva rohant a CaNikon markába még akkor is ha korábban elégedett Sony/Minolta tulaj volt az illető.
Na így viszont tényleg nehéz berobbanni a "nagyok" közé.A középkategóriától felfelé párhuzamosan kellett volna futtatni a kettőt és akkor nem zárnak ki senkit, mindenki eldönthette volna, hogy melyik a szimpatikusabb.
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #2453 üzenetére
nem kell ám minden rendszernek ugyanolyannak lennie. nem kell nagyobb szenzor a nikon 1-be sem, jobb vázak és obik kellenek, meg 1" kompaktok. amíg a sony 55-210 akkora, amekkora, lehet ráció egy kisebb lapkában is. a kérdés mindig az, hogy ki tudják-e jól használni. viszont a 60 fps 14 mp-en, meg brutál af olyasmi, amit jellemzően nem tud más rendszer.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #2460 üzenetére
a nikon 1-nek a technológiája jó, a vázak nem, azt nem csodálom, hogy egy végtelenül lebutított, 200e ft-os szappantartóban senki sem látta meg a spirituszt. az slt is izgalmasabb lett volna, ha például egy vf-4 szintű evf-et tesznek egy belépő tükrös vázba. ott rögtön mindenki megértette volna, hogy mit nyer a kicsi ovf helyett. az evf korszakot egyébként mondjuk igazán nem a sony hozta el, de ez részletkérdés.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #2484 üzenetére
Azt 959 euroért látom, az oly 75/1.8 is kb annyi (akciósan most 949, a black edition 999)
Nekem ennyit már bőven egyik sem ér/érne, de ha így lesz, itt is a két rendszer egymáshoz képest nagyjából párba állítható.
(illetve ha csak ezt nézném, akkor itt inkább a nex. De hát nem csak ezt nézném - sőt főleg nem ezt )[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
őstag
válasz rumos14 #2483 üzenetére
Na igen, picit PS gyanús a kép. Itt egy hevenyészett összevetés általam, a bajonett-egyeztetés után. A segédvonalak szerint ez nem 72-es szűrőmenet:
Bár emlékezzünk arra, hogy a nemrég itt is linkelt "csoportképen" az ügyes grafikus mekkorának ábrázolta a 18-200PZ-t...
De most leteszem a lantot, és mindenkinek jó hétvégét kívánok! Jövő hét szerdán okosabbak leszünk pletykák terén.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2483 üzenetére
Néhányszor szó volt már erről az obiról, de sose zeiss kontextusban. Piacképesebb lenne a logo nélkülsima sony-ként oss-el, ahogy az összes "normális" sony obi. Úgy még el is gondolkoznék rajta, hogy a 16-70 mellé érdekesebb lenne mint az 50-es.
Inkább nem leszek telhetetlen és a zoom-ra koncentrálok, azt értelmesnak tartom és hamarosan elérhető is lesz. Egész annyira, hogy ha sokkal később jelenne meg itthon, akkor alkalom adtán akár a sógoréknál venném meg. -
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #2504 üzenetére
a technológia izgalmas, bár nem világos még pontosan, hogy hogyan fókuszál majd idegen obikkal. egyszerűen bemozgatja a szenzort? magától vagy neked kell mozgatni? egyáltalán elegendő a szenzort mozgatni?
ezzel együtt innovatívnak tűnik, de ahogy az slt-nél, itt is látok némi kockázatot. legelőször is, a nikon 16-85 vr-em mögé miért venném ezt és nem egy d7100-at? (és itt most a nikon lehet canon stb. is, a 16-85 meg bármi más) milyen előnyt nyújt a sony, ami miatt eldobom a natív vázat?
azt látom, hogy az a-mountot most beleolvasztják az e-mountba, aminek természetesen van értelme, ez a jövő. azt nem látom, hogy miért lesz igazán úttörő ez a váz. kivéve, ha mf optikákkal is lesz af...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #2512 üzenetére
kiderül, csak annyit akartam mondani, hogy sok még a kérdőjel, és ahogy az slt is olyasmi volt, ami nem feltétlenül tömeges problémára adott választ, ez is olyan lehet. a "coolságát" a dolognak, bárhogy is implementálják, egy percig sem vitatom.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2504 üzenetére
Illetve most már tudjuk, hogy mit pakoltak ki az A3000-hez.
Egy dolog nekem nem tiszta. Az rendben van, hogy a manual obikkal lesz AF, de annyira a canon/nikon üvegekről beszél a csóka, hogy nem tudok elmenni mellette, hogy rendben felrakjuk lesz AF, de a modern obikon nincs blende gyűrű. A rekeszelést hogyan oldják meg, van olyan adapter, ami tudja, de AF-t nem visz át? Ilyenről nem tudok.
Szóval elsőre számomra ez csak arra megoldás, ahol van blende gyűrű, tehát a régebbi obik.Még egy dolog nem áll össze nekem, de itt lehet az ismereteim hiányosak. Az obiban a fókuszálás során megteendő lencse mozgások nem eltérőek? Gondolok arra, hogy egy tele obinál többet kell mozogni mint egy rövidebb obinál. Meddig elég a 18mm mozgás?
A szenzor mozgatás felhasználható arra, hogy növeljük az obi kihuzatát és egy normál obit alapból fizikálisan közelpontra tekerve a szenzor mozgatással kissi makró felé elmenjünk? -
FEDman
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz rumos14 #2523 üzenetére
talán mert, akik eddig csak a sony obipark miatt nem vettek nex-et, ezután már ez sem lesz akadály...vagyis manuál obi af=több nex vásárló...az E bajonettes obik árából, vagy olcsóbban már egész komoly üvegeket lehet beszerezni, nem beszélve arról, hogy megvalósulhatnának ilyen elképzelhetetlen dolgok is, mint egy noktor vagy nokton af-el...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2518 üzenetére
akárhogy is, k-ra rá kell állni az E-mount obikra a következő időszakban. a klasszik alpha vázaknak pedig sztem befellegzett. asszem időben szálltam ki...
Egyszerűen ez a logikus. Nem is értettem, amikor kijöttek az új fejlesztési irányok (minden full mirrorless PD AF-el), minek mondogatták szándékosan, hogy nem nem marad az A mount az E mellett csal azt feljebb pozicionálják. Ezekkel az A-s jelölésű E vázakkal a feljebb pozicionálás az E bajonettel is megoldott. Egyszerűen nincs további értelme az A mount-nak. Csak idő kérdése mikor dobja be a sony az A mountnál a törölközőt. Ezzel szemben nem értem mienk hoznak ki A-ra obi frissítéseket ahelyett, hogy E-re csinálnák meg őket.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2550 üzenetére
Igen, a mostani 18-200-asodnál biztos kellemesebb darab. Méretre, súlyra nagyon hasonlók, azonban a kényelmes használathoz ezen kívül a balansz se mindegy. Na itt a 18-105 belső zoomos megoldása miatt biztos kellemesebb. Tele állásban nem nyújtja kilométerekre ki a nyakát, mint a 18-200 így még ha súlyra nagyon hasonlók is, a 18-105 valószínű ekkor se lesz annyira orr nehéz.
-
rbalint88
addikt
válasz rumos14 #2559 üzenetére
szerintem írt az összes NEX-related e-mail címre, mert engem is nyomasztott vele.
Részemről egyelőre ennyi volt a NEX rendszer, ma viszik el a hármaskát. Szép volt, jó volt, de nem használtam a m4/3 mellett. Ismerős csajszinak meg tökéletes lesz a D90 helyett, amit a mérete és súlya miatt nem használt.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2598 üzenetére
A hordózást nem is tartottam komoly hibának a 16-50-nél, szerintem annak a vignettálás az igazi gyengéje. Ezeknél a nex obiknál a torzítás csak annyiból aggályos, hogy a széleken nincs annyi tartalék élesség szempontjából bennük, mint az mft obik esetében, amit a szoftveres korrekció megehet és még mindig jó a kép és eleve azzal van kalkulálva a látószög.
Egyébként én raw előhívásnál tipikusan az vagyok, aki a torzítás korrekciót 0-ra állítom (annyira szerintem nem zavaró) és csak a vignettálást korrigálom, de azt is csak részlegesen úgy 1/3 FÉ-t mindig benne hagyok. -
őstag
válasz rumos14 #2647 üzenetére
Na, az még érdekes lesz, ha nem döngöli földbe optikailag a kitobit... A fentebb linkelt tesztben is írta a tesztelő, hogy decenteres volt a 16-70-e. Mit szívnak mostanában a Zeissnél?! Lehet, hogy minden mérnökük a 3000 eurós Otus 1.4/55-ön dolgozott, a többit meg kiadták bérmunkába
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #2681 üzenetére
A FF NEX-ben engem sem ez érdekel (hanem a fényerős 50 (55) és 85) , de ha egyszer ez a friss hír, hát erre reagáltam
szerk: arra viszont tényleg kíváncsi vagyok csak úgy mindentől függetlenül, hogy egy ilyen telénél mekkora méretcsökkentést lehet elérni (ha lehet) a ff dslr alternatívákhoz képest.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
őstag
válasz rumos14 #2684 üzenetére
Én meg úgy gondolom, hogy igenis megmarad az A bajonett. Ezt nyilatkozták a Sonytól, legalábbis. A PRO szegmensben mindenképpen, mert oda kell a nagy méret az ergonómia és a sok kezelőszerv miatt, és az E bajonett nem ebbe az irányba halad... Ráadásul hamarosan elérhető lesz a Sony PRO szervizprogram (á la CPS) - szóval ez is azt mutatja, hogy komolyan terveznek a jövővel kapcsolatban...
Aztán persze ki tudja, hogy merre vezetik majd a hajót Náluk bármi megtörténhet.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #2684 üzenetére
"m43-ék sem itt érték el a legnagyobb bravúrokat."
Hát egzakt következtetéseket nem könnyű levonni, mert nem nagyon van pont ugyanolyan (meg amúgy is, anyaghasználat, szerkezeti felépítés, ki tudja minek mennyi a jelentősége - lásd régi vs.új Pana 14-140, az új mennyivel könnyebb, pedig még fényerősebb is), de mondjuk az Oly 75-300-nál ugyan a normál valamivel (0,5 stop) fényerősebb, viszont 620 vs. 423 g.
Vagy konkrétan az ekvivalens 70-200-nál, a Zuikonak van 1 stop előnye, de 1650 (!!) g szemben a Pana 360 grammjával (egyébként pont ez az objektív az, ami miatt tényleg csak elméletileg érdekel bármilyen FF 70-200 )De még egyszer, szerintem nem érdemes más gyártók példáiból jósolgatni meg találgatni mert túl sok egyéb faktor van. Szóval én tényleg kíváncsian várom mit fog tudni ez ügyben a Sony kihozni.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2697 üzenetére
Az oly - sony összeborulás óta a rendelkezésre álló technológia lényegében azonos a két cégnél. Illetve az slt modellből tanulva a sony már megoldotta a pd-af és videó együttműködését. Miért ne tudnák ezt a szenzor pd-af-el is megcsinálni? Ha ma még nem is megy, de egyszer menni is fog és az lesz az a pillanat, amikor az A mount funkcionális szempontból teljesen meghal.
Manuál obiban nem vagyunk egyformák. Többször próbálkoztam azzal a világgal, de nekem sose jött be. Ha van egy rendszerre natív AF-es 50/1,4-es obi, akkor mi a fenének szívassam magam egy manuális üveggel? Mire manuállal mindent beállítok a téma, vagy a pillanat varázsa rég elszalad.
-
ROBOTER
addikt
válasz rumos14 #2764 üzenetére
"úgy látszik, ilyen fényerővel és átfogással nem igazán lehet könnyebb/kisebb obit csinálni"
No de ez nem kisebb, vagy egyenlő, hanem nagyobb, mint a Canon, ami az egyik legjobb zoom a világon, referenciának használják optikai mérésekhez, tiszta fém, időjárásálló és miegymás.
Ezért nem értem. De csak ha igaz egyáltalán az adat.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2811 üzenetére
Az még egy érdekes kaland lesz, hogy FF-en mit rajzolnak a jelenlegi APS-C NEX obik. Alig várom, hogy lássam őket!
Amúgy így látatlanban pont a SEL 50/1,8-ról gondolnám, hogy esetleg egész tűrhetően kirajzolja az FF lapkát is. Egyszerű üveg és a külső mérete alapján is simán eltudom róla képzelni.
Vagy te már tudsz valamit, voltak már tesztelve FF-en ezek az üvegek?
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2814 üzenetére
Szerintem legnagyobb gond a hirtelen durván vignettáló obikkal lesz, mint pl a PZ 16-50.
A SEL 50/1,8 szerintem egyáltalán nem vészes ilyen szempontból, nagyon finom átmenetesen sötétedik. Ki tudja meddig tart ez még nála így.Meg a PZ is "csak" 1,5 EV sötétedést ír. A Canon 50/1,4 USM pl. FF vázon 2,71 EV-t vignettál, szóval lehet ott még tartalék.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs