- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Yettel topik
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Egy olyat lehet még én is bevállalnék...
Aztán szidnám magam akárhányszor csak belenézek a 200k keresőbe.No de ez a párhuzam kicsit sántít. Még jó pár évig szerintem 2000$ alatt se lesz FF mirrorrless, nem hogy 600-ért.
Miközben olcsó APS-C gépekből meg van egy rakat jelenleg is. Főleg ilyen duci formában mint ez az A3000.
[ Szerkesztve ]
-
lenan
aktív tag
A próféta szólt belőlem a vastag 3000-est nézve, de ez tényleg állat. Megnéztem pár manuál üvegemet. A távmérős nagylátszögűek 3-4 mm-t, a 100-as pl 15 mm-t mozog előre fókuszáláskor. Nem tűnik alapesetekben és végtelenre tekerve sem kevésnek a 18mm szenzormozgás. Talán a belső állításúaknál sincs gond, ha végtelen állásban csak előre-hátra mozgatja az egész testet. (szenzort) De ezt majd Roboter (vagy az élet) megmondja.
Azért ez kva jó.
Nex 7,9 utódban is megcsinálható a vázvastagítás nélkül, ha a szenzort és a bajonettet tolják előre 18mm-t, (fazonra mintha egy adapter lenne rajta), a váz vastagság kb marad, az E- obik (és minden más) lógnak 2 centit jobban ki. Ennyit megérne nekem, és biztosan másnak is. -
HÁZIGAZDA
jó, csak ugye igazán akkor van ennek "értelme", ha:
- ff a szenzor
- van benne ez az ide-oda mozgatás
- van egy rakat üvegednálad ott vannak a leicák, ezért lehet értelme, tényleg. de a userek 99%-a egyszerűen nem igazán nyer vele semmit. legalábbis ez a félelmem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FEDman
addikt
Tényleg dögös dolog lesz ha ezzel lesz AF a távmérős obikkal is.
Más kérdés, hogy a pici ügyes távmérős obik hogy festenek majd az közel A77 méretű lufi szerű modern vázon.
És attól tartok, ez megoldás (mozgató mechanika, motor) nem véletlenül került bele először egy ekkora vázba. Szerintem egy NEX-7 szerű vázba már nem fogják tudni ugyanezt belegyömöszölni.
-
HÁZIGAZDA
jó, de értsd meg te is, hogy a "távmérős obi" olyasmi, ami keveseknek van meg és marha drága (a leica, de a voigtlander sem olcsó). ez nagyon kevés embernek, de nagy truváj, ja (bár akarsz te egy ekkora vázat a kis obik mögé?)
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Funkcionálisan nincs hátrány, de méretben (még ha csak egy adapternyi is) és anyagilag igen, mert meg kell venni egy drága plusz alkatrészt a jelátvivős adaptert.
Ez az A mount hosszabb hanyatlása lesz, mert nem mondja ki a sony, hogy vége. Pedig ugyanúgy vége van mint az FT-nek vége lett az mFT megszületésével. Talán itt annyival elegánsabb a váltás, hogy az obik teljes funkcionalitással tényleg tovább élhetnek az új vázakon is, amit az oly/pana nem biztosított (ha jóhiszeműek vagyunk, akkor nem tudott, ha meg nem, akkor meg sz@rt bele). -
b.vr
őstag
-
b.vr
őstag
(SR5) First low resolution image of the Sony A7 mirrorles Full Frame!
szemből tetszik!
(bár az e-m1 meg felülnézetben volt okés. Aztán térben meg valahogy mégsem De tényleg nem ez az igazán fontos. Mondjuk pl. a rajzot nézve elgondolkoztatott hogy az expo-gomb az nem az előreugró markolaton van és vajon nem lesz-e ez kényelmetlen. Na majd kiderül)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
sebgutkopf
őstag
1985 előtt sokkal kevesebb kép készült és azok közül még kevesebb volt, ami mind technikailag és tartalmilag is igazán izgalmas volt.
Lehet ezen sokat rugózni, hogy 1940-ben is készültek jó képek, de tény, hogy a mai technika olyan képek elkészítését is lehetővé teszi, amiket 30 éve lehetetlen volt megcsinálni.
Nyilván olyan témát keres a fotós, amit a rendelkezésre álló felszereléssel el tud készíteni. Ma a fotózható témák köre sokkal tágabb és feltételezem, hogy újabb 10 év múlva még több mindent le tudunk majd fotózni értékelhető eredménnyel.
Persze ma tele vagyunk "szemétbe való képekkel", de szerintem ez a hiba nem feltétlen abból adódik, hogy sokat nyomjuk az expó gombot, hanem abból, hogy utána túl keveset a delete-et. -
sebgutkopf
őstag
Ez teljesen igaz, viszont sose tudhatom, hogy mire akadok. Ezzel az obival el tudok menni a városba, sőt egy eseményen mozgó környezetben is tudom használni (olyanokat nem szoktam megosztani) és persze jó tájképre is. Ez utóbbi célra csak nem veszek egy külön manuál obit, ha már úgyis van egy kiváló AF-es.
-
b.vr
őstag
Talán ha nem vennél minden sonynak szóló kritikát szinte személyes támadásként akkor nem írnál ilyeneket
Közben épp írtam az oly 45/1.8-at, ez iszonyat jó kis üveg 260 (!) euroért portréhoz, és persze, ha valaki ennél többet szeretne és van rá keret, akkor van lehetősége sokkal több pénzért is venni. Ez a lényeg, hogy van lehetősége.
(egyébként elég volt csak belegondolnom mennyit fognak kérni majd itt a 85/1.8-ért, és az Oly 75/1.8 kezdett kimondottan vonzóvá válni, sőt lassan már a pana 42/1.2 is, pedig ott még a horror árat is csak sejteni lehet )Másrészt itt még csak nem is erről van szó. Látom hogy valamiért Neked folyton a m43 ugrik be elsőre, csakhogy a potenciális vásárlók többségének meg majd a FF DSLR-ek, a Nikon D600/610 meg a Canon 6D fog beugrani (az A7r esetében meg a D800, stb)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
konyi79
addikt
A nex7 árazásán nyiván ezek után lazítani kellene a sonynak, mert nem biztos lenne piaca a hasonló árú ff gépek árnyékában.
Viszont ha tényleg ezt meglépi és kukázza a jobb nex vázakat amikor épp azt várom mit hoz ki nekem az 5n-t lecserélni(erre azért én kicsi esélyt látok/remélek), akkor tuti én kukázom az egész rendszert és eladok mindent, még a tv-t is mert sony.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Az utolsó két lencse tényleg olyan, mintha csak azért lenne ott irányba tegye a fényt a szenzorra.
Mi ebben olyan drága, a maradék tiszta Helios44...Az azért durva látószög ff gépeken a 12-15. Bár ezeknél nagyon kíváncsi vagyok a képszélek minőségére.
Meg gondolom nemigen kell rekeszelgetni ilyenkor.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Némi kételkedéssel elve. Ezt tényleg 13mm? Mármint ami FF-en 13mm az brutálisan nagy látószög a legagyobb látószögek 14-15mm-ről kezdődnek ez pedig még azok alá megy. Az a gyanús igazából, hogy ekkora látószögnél már szinte minden belelóg a képbe 30-40 cm távolságból már egész alakos kép készül. Itt meg a mókus épp derékig van a képben még ha felette van is szabad hely, akkor is gyanús.
-
FEDman
addikt
A mirrorlesseknél azért EVF panelen kívül még rengeteg dolgon múlik az hogy a végén milyen lesz a keresőkép minősége. Már csak a szoftveren is rengeteg minden múlik, de ha most ezt a részt mellőzük és csak a hardverre koncentrálunk akkor kevés fényben alapvetően 2 dolog fogja meghatározni azt, hogy egy EVF milyen zajos kevés fényben. Az egyik az, hogy milyen fényerős az objektíved, a másik pedig, hogy mekkora méretű és érzékenységű szenzorról kapja az EVF a keresőképet.
No most egy boltban vélhetően 3,5-5,6-os kit obival kirakott NEX-7 azt hiszem minden szempontból hátrányos helyzetben van ilyen téren egy RX1-hez képest.Még sose volt alkalmam gyakorlatban kipróbálni, de ettől függetlenül én is nehezen tudom elképzelni, hogy olyan rettenetes lenne a NEX-6/7 EVF-e.
Mindenesetre ha valaki ilyen gépet tervez venni akkor amúgy is érdemes előbb valamelyik boltban személyesen kipróbálni egyet.
-
FEDman
addikt
Olym még nem volt. A Pana az jellemzően nyitott rekeszre törekszik a keresőképnél, viszont van rekeszbeugratás, amivel lehet csekkolni a mélységélességet.
Sőt a rekeszbeugratáson túl expo szimuláció is van. Ilyenkor a rekeszen túl a képfrissítés is egyezik a választott záridővel. Ez két dologra jó, egyrészt ha valami bemozdulósat akarsz fotózni, akkor már expo előtt le tudod ellenőrizni a bemozdulás mértékét, másrészt ezzel egy csillagfotózás során vaksötétben is tud használható keresőképet adni. -
p_adam
addikt
Igen de csak azokkal az objektívekkel amivel az LA-EA1 is működött (SAM, SSM) és azokkal is lassú szóval inkább akkor van igazán értelme ha pl. valaki egy 135 STF-et akar ráaggatni.
LAEA3 ua mint az LAEA1 csak lefedi a FF-et az LAEA4 pedig ua mint az LAEA2 csak lefedi a FF-et (az AF is ugyanaz ezáltal FF-en már nem akkora területet fed le mint APS-C-n)
Crop szenzoros gépen is mennek ugyanúgy tehát jóval többet ér az a kis plusz a FF-es adapterért. -
rumos14
nagyúr
a gépben lévő AF nem, mivelhogy nincs AF motor a gépben.
1-es és 3-as adaptereknél csak a SAM és SSM jelölésű obikkal lesz AF, botrányosan lassú (SAM obikkal több másodperc, kipróbáltam). teljesen használhatatlan.
a metabones-szal sem lesz villámgyors AF, de az már használható. -
b.vr
őstag
"és ismét várhatja azt az 1-2 évet,amíg lesz jól működő pdaf a szenzoron a sonynál is"
Akkor most ki lehet mondani hogy a sony jelenlegi megoldása nem jól működik és azért van szükség erre az elég khm... "furcsa" 4-es adapterre?
Na meg persze abban van a fókuszmotor... bár azt sem értem hogyha már úgyis 2 váz van, akkor amelyikbe van szenzorra integrált pdaf, abba kellett volna tenni fókuszmotort is. Bár persze ha úgysem elég a fókuszrendszer a korábbi üvegekhez, akkor fölösleges...
Na mindegy, nem lepődnék meg ha vázak tekintetében gyorsabban jönne ki a Sony újakkal mint objektívek terén..."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
FEDman
addikt
Hát én nem vagy abban biztos, hogy egy A7r egy ilyen 350$-os emelvénnyel együtt is érdemben kisebb lesz, mint egy SLT A99.
Térfogatra kb. egy kategória lesz, azaz ugyanolyan dög lesz, csak ránézésre kényelmetlenebb, plusz a nagy méret ellenére marad z SLT-hez képest sokkal kisebb teljesítményű akksi.
Nekem ez így elsőre nem tűnik olyan túl jó üzletnek.És hát rendszer obik közül meg jelenleg csak az FE 35/2,8 az amivel relatíve kicsi tud lenni a cucc, az meg jó-jó, de egy APS-C Fuji X100s is pont ugyanott van látószögben, mélységélességben, jó keresője is van, viszont na az tényleg kicsi.
Azaz ha ilyesmiben gondolkoznék és lenne rá pénzem én előbb vennék egy FF DSLR-t, vagy SLT vázat és mellé egy Fuji X100-ast, hogy legyen valami kicsi is mellé.
Viszont én már el lettem rontva, én már nemigen szeretnék többet nagy tükrös gépet. Alapvetően mirrorless-ekben gondolkozok így a fent vázolt két lehetőség közül egyik se érdekel igazán.
Persze ez csak én vagyok. Ha nekem is lennének még elfekvőben remek Minolta obijaim biztos én is másképp látnám az egészet.
Amúgy a fent említett adapter működés szempontból tényleg egy SLT vázat csinál az A7r-ből. Ha érdekel itt van erről egy videó.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
Még egyszer, számomra itt arról van szó, hogy az oly _nem_ gyárt már szenzort, ha jól tudom a m43 gépeibe korábban a panától, aztán az e-m5-től kezdve a sonytól veszi a szenzort. Nem oldhatta meg amíg nem volt ilyen szenzor. (mondjuk az egy kérdés, hogy ez e-m1 szenzorát a vajon a sony tervezi is (akár kooperációban) vagy csak gyártja) Tehát eddig nem volt meg a technikai feltétel.
Ellenben a Sonynak megvolt. Így azért könnyen kialakulhat majd egy olyan benyomás hogy az A7 túl _korai_ Eddig "csak" az volt a probléma hogy nagyon kicsi a natív objektívpark (ráadásul az egyetlen fényerős normál látószögű fix meg nagyon drága) , most ha meg ahogy gyűlnek a tapasztalatok és mondjuk az fog kirajzolódni hogy a váznál meg problémás az AF, azért az nem jó hír.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
FEDman
addikt
A Fujinál nem csak erre használják a szenzorba integrált PD AF érzékelőket, hanem többek között a Fuji által kifejlesztett digital split image MF segéd is ezen alapszik. A régi távmérős obik mellett nem lenne egy hátrány ha az A7 is tudna ilyesmit.
És hogy valójában mennyire nem is egyszerű dolgok ezek, most hallgattam egy riportot egy Fuji mérnőkkel. Ezen a pofon egyszerűnek tűnő MF segéden is kemény 2 évet dolgoztak mire használható lett.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
"a nex-eket már gyártják pár éve, csak összebírnak rakni egy kontraszt alapú átlagos af-et (...) - a pdaf más dió"
Na de nem az helyzet, hogy már voltak olyan NEX-verziók, amelyekben pdaf+cdaf volt?
Mert persze, nem a cdaf a kérdés, hanem ha a nex-féle hibrid af eddig is mondjuk "kihívásokkal küszködött" (nem tudom, csak kérdezem) akkor végül is korántsem lenne meglepő a mostani helyzet.Viszont ezzel visszakanyarodnék egy korábbi mondatodhoz:
"A többiek az egész ,mókát a kontrasztalapon dolgozó üvegeik gyorsabbá tételéhet és a követő af jobb működédéhez használják csak."
Ugyanis szerintem pont ez a lényeg. A "csak" inkább az objektív-kínálat legacy üvegekkel történő bővítésére kellene hogy vonatkozzon (az egy másik kérdés, hogy pont a FF-NEX esetében a szegényes natív kínálat miatt ennek óriási jelentősége lenne...), de az igazi poén hogy a natív üvegekkel is gyorsítsa a fókuszálást mozgó célpontnál és/vagy követő módban.
A milc-eknek itt volt az egyik legnagyobb hátrányuk a dslr-ekhez képest, ami sok területről egyenesen ki is zárta őket.
Én sem azért szeretném ha a következő m43-vázamban lenne hibrid af mert régi 4/3os üvegekben gondolkoznék - én a natív m4/3os objektívjeimet szeretném használni, olyan helyzetekben is, ahol eddig nem tudtam!"mondjuk engem konkrétan sokkal jobban izgat, ha a távmérős nagylátszögűekkel (35 alatt) szar a képe mindkét variációnak"
Hát igen, ezt csak azért nem akartam felhozni a váznál mint problémát, mert itt (számomra legalábbis) még nem tisztult le mi a helyzet.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
sebgutkopf
őstag
Azzal, hogy nem igazán mondható, hogy kiforrott lenne a sony féle pd-af elég felemás helyzetet generál. Egyrészt azt már fél éve tudjuk, hogy a sony teljesen eldobta a tükrök, tehát nincs több SLT váz, viszont jövőre jönni fog A-mount-os alfa váz. Addigra pedig valamit csinálniuk kell, mert amit eddig az A7-től láttunk az abba a szegmensbe nem elég. Sőt az A mount váznak tudnia kell a rendes pd-af-re kitalált A mount obikat normálisan csavargatnia adapter nélkül rendes sebességgel. Most akkor vagy valamit már tud a sony, amit most direkt kihagyta az FE vázakból, vagy még csak itt tart a fejlesztésben, de akkor ha nem haladnak terv szerint a fejlesztéssel, akkor esélyes, hogy csúszni fognak az új vázak.
A másik gondolatom, hogy maga a működőképes pd-af rendszer az valóban egy rendszer. Tehát az egy dolog, hogy a sony gyárt és másoknak el is ad olyan szenzort, ami jó képrögzítő szenzor és van rajta pd-af érzékelő, míg az egy külön dolog, hogy ezeket az adatokat ki kell olvasni és kezdeni kell valamit vele a gépnek. Az pedig már a procin és algoritmuson múlik. Ezt a szenzor után történő dolgokat valószínűleg az Oly sokkal jobban megoldotta.
-
p_adam
addikt
A Sony-nál jól működő PDAF még nagyon messze van ez az EM1-től ami alkalmazástól függően még mindig messze van attól amire egy DSLR képes, talán ezért is nem sietnek a Canikon-nál.
Biztosan marad az A-mount, ezt már sokszor említették, a belépő és középszintű DSLR-ek amik egyre jobban kiszorlnak a mirrorless-ek miatt de a profi gépek maradnak és gondolom a Sony majd előbb utóbb oda is tervez valamit ha tényleg minden szinten konkurens szeretne lenni (mint ahogy az előbb linkelt cikk is említi).
E-mount-hoz sose lesz annyi "nagyon" fényerős objektív a méret és súly miatt. Meg úgy egyáltalán nem is lesz annyi objektív, mert ez az A-mount "kiváltsága" marad.
Attól még, hogy használható az adapter, nem optimális megoldás főleg nagyobb FF tele objektívek esetében.
A Canon meg a Nikon is csinálhatja majd ezt, hogy marad a foglalat csak EVF lesz és másfajta AF és emellé megy párhuzamosan a másik bajonettes vonal is.Ahogy ugyanúgy az EM1 se igazán jó azokkal a nehéz 43 (de optikailag kiváló) SHG objektívekkel mert túl kicsi és könnyű, nem olyan "profi" váz mint az E sorozat volt. Eredetileg tervbe volt véve egy E-7 de elvetették szóval ez jelentheti azt, hogy ez csak a 43 "hattyúdala", és tényleg ebben bíznak hogy ezt el lehet vinni DSLR szintig az m43-al, de egyelőre úgy tűnik, hogy a Sony nem ezen az úton megy, csak biztosítja az átjárást.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Le van tiltva szoftveresen (nem lehet f3.5 alá menni), a hack is ennyit csinál hogy "elhiteti" a géppel hogy még mindig f3.5 a rekesz miközben a lencse nyitva marad (az expozíciót meg korrigálja a gép probléma nélkül) szóval nem teljesen világos, miért tiltották le.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Azért az igazsághoz az is, hozzátartozik, hogy pl. a Voigtlander 15/4.5 Leica-n is ugyanúgy lilul, csak filmen nem vagy a Summicron 28/2 is csak a kódolás ezt valamennyire elrejti. Ahogy elkezdik ezeket használni úgyis lesznek Cornerfix korrekciós profilok meg egyebek amiket ki lehet próbálni, persze a legjobb ha eleve minimális mértékű ez a probléma.
Vannak egyéb nem sokkal nagyobb méretű opciók is pl. OM 21/2, 21/3.5 stb. egyelőre olcsóbbak is mint egy Leica vagy Zeiss ZM, de lehet még feljebb fog menni az áruk (főleg az előbbinek mivel csak a Summilux gyorsabb nála).
Az OM 28/2-t használom most, és crop-on az is elég jónak tűnik. FF-en nem lesz perfekt, de ez nem is várható el.
A Zeiss meg majd tervez hozzájuk manuális obikat jövő év végén, csak az áruk is olyan lesz. -
p_adam
addikt
Az a 35-80 nem semmi lehet, ahogy olvastam 100/2 szinű ami a kedvenc OM üvegem csak APS-C-n már túl hosszú és sokkal nagyobb is mint a 100/2.8. Láttam is egyet olcsón igaz nem a legszebb állapotban de ahhoz képest hogy anno mennyire horribilis ára volt most még tűrhető is ha felbukkan egyszer-egyszer, persze aligha használnám ki.
Egyébként kifelejtettem a Voigtlander 21/1.8-at ami gyorsabb mint az OM (és lehet van még más is) de szintén problémás. -
p_adam
addikt
Igen ahogy látom összekevertem valamivel, akkor lehet le is teszek az OM 21/2-ről
Valami csoda folytán mostanra kettőhöz is hozzájutottam (és az újat tartom meg), mindkettőt aukción csak az egyiket jópár másik dologgal pakolták össze, csak szerencsére a leírásban nem említették. 35-80-at is majdnem ugyanígy találtam csak más is kifigyelte, így ott be kellett érnem a második hellyel. De ilyen eset sajnos rettentő ritka meg már a kereskedők is eléggé figyelgetik ezeket...[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
"Vagy az a7-ben ott volt már a lens correction az agyában."
Ezt nehezen hiszem. Manuális obik esetén nincs kommunikáció a váz és az obi között, így majd ha ez elérhető lesz is, az akkor se lesz automatikus korrekció. A kis videón jó látszott, hogy ha majd lesz is, akkor is neked kell majd a korrekciók mértékét beállítani adott objektívekhez. Aztán ezeket a beállításokat név szerint el lehet menteni, de mivel ettől még a váz továbbra se fogja tudni, hogy mikor épp milyen manuális obit tekertél rá így gondolom ezek után is minden esetben neked kell majd menüből kiválasztani a megfelelő előre beállított korrekciót.
-
rumos14
nagyúr
a PDAF-ről mondjuk annyit, hogy sokan nem látnak markáns különbséget pl a NEX-5N és az 5R között (az utóbbiban van PDAF). én is használtam mindkettőt és nem tudom azt mondani, hogy hú, na az 5R, az igen! inkább csak belemagyarázás lenne. ami az 5N-nél és az 5R-nél is előfordul és zavaró, hogy videó közben az AF néha hajlamos a háttérben egy kontrasztosabbnak vélt témára élesíteni. PDAF ide vagy oda.
sztem alapvetően úgyis az ár alapján fog dönteni mindenki (A7 vagy A7r). -
FEDman
addikt
Ehhez slrgear se nagyon kellett, már az első vele készült képeken látszott, hogy egy bitang jól teljesítő alap obiról van szó.
Még amúgy a méretével is megtudnék barátkozni, viszont az ára már finoman szólva túl van az ingerküszöbömön. És hiába az FF vázak között relatíve olcsó az A7, ezzel az obival együtt végeredményben már büntet a végösszeg. És hát az FE 55-ös nélkül meg nem is érdekelne ez a rendszer.
Persze ha valaki tud és áldoz rá ennyit az nem jár rosszul vele. -
b.vr
őstag
Hm, hát igen. Végigpörgettem mit ír az autofókuszról, megmarad az általánosságok szintjén. Mondjuk annyiból megértem, hogy az Ő Leicás múltjával (meg talán még jelenével) az minden A7 posztjában leírja hogy (a gyakorlatának is köszönhetően) mennyire szeret manuálfókuszálni ezekkel a sonykkal.
valamint: "So the bottom line is that the Sony A7 and A7r will both work with most Leica M mount glass but some wide angles or ultra wide angles will give you bad color shifts on BOTH cameras so just beware of some lenses 28mm and under as some will work, some will not."
pedig a múltkor még kimondottan azt írta hogy ezekben a helyzetekben (némileg meglepő módon) a sima A7 jobb.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"