- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Yettel topik
- Motorola Razr 40 Ultra - jó volt a terv
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Kicsit helyesbítenem kell az előző hozzászólásomat, van egy lényegi különbség az eddigi NEX7 - A77 összehasonlítások és az alábbi között.
Ugyanis itt már az új AF motoros és ami a legfontosabb féligáteresztő tükröt is tartalmazó adaptert alkalmaztak a NEX-7 vázon. Tehát féligáteresztő tükör az volt mindkét esetben.
Végülis ez is ez egy jó összehasonlítás, még ha ez nem is mutatja meg a NEX-7 igazi erejét.Megint más szempontból meg ez is jól mutatja azt, hogy a tesztelőknek talán ideje lenne levonni a következtetést, hogy a félig áteresztő tükör bizony nem pusztán fényveszteséggel = + erősítés = több zajjal jár, hanem bizony az élességre is negatív hatással jár.
Ezt jelenséget amúgy gyönyörűen le lehetne tesztelni, csak egy NEX-7 váz kéne, egy jóféle SLR obi meg a két gyári adapter, az egyik a féligáteresztős a másik meg az anélküli. Na így hamar kiderülne mennyi az annyi.
Mindettől függetlenül az előző tesztel kapcsolatban még mindig él, hogy ha élességet akarunk összevetni akkor azért nem árt ha az élességi sík mindkét esetben ugyanoda esik.
-
sebgutkopf
őstag
Nekem úgy tűnik, hogy azt azért már sikerült megcáfolni, hogy a 24mp-es szenzor sz@r, vagy zajos lenne. Az egy másik kérdés, hogy a jelenlegi és várható objektív választék mellett szükségünk van-e ekkora felbontásra. Elég meredek belegondolni,hogy nagyobb a felbontása mint sok stúdióba szánt FF gépnek. Vagy titokban a sony oda szánná?
A kétféle adapterrel való összevetésnek tényleg lenne értelme.
-
Tulku
veterán
Hááát itt a jpeg motor taknyolásától kezdve a kromatikus aberrációig mindent megfigyelhetünk...az látszik hogy nem élességbajnok, de szépen mos.
Raw-ból valószínű, hogy jobb képek pottyannak majd ki...Fedman kartács, az általad linkelt lapon a 4. sorban miről is ír a tag pontosan?
-
Tulku
veterán
Próbáld ki gugli lapfordítóval...érdemes elolvasni a kommenteket; sajnálkoznak a rasszizmus miatt.
Én nem tudom, melyik gépnek igazán jó a jpeg motorja, azt hittem a sanyié igen, amíg meg nem néztem a raw-okat...szörnyű a különbség. Itt egyértelműen a jpeg motor viszi a pálmát, bár a CA sok helyen fellelhető (még az egyik portré hajánál is, ez egy kissé aggaszt) bár ugyi tudjuk, hogy lájtrúmmban ez egy csúszka csupán...
Viszont egyébként áttörés, egy értelmes fényerős, stabis fix, nem túl drágán (3 hónapja azt mondtam volna, hogy olcsón, de a forradalmi erő tett róla, hogy ne mondjam)...
-
-
sebgutkopf
őstag
-
Tulku
veterán
-
sebgutkopf
őstag
Na ugye!
Annak idején nekem a G1 sebessége abszolút kellemes meglepetés volt. Most pedig úgy kaptam meg ezt a sebességet, hogy a gép megvételekor nem számoltam vele, hogy valaha ilyen lesz, így ez egy bónusz, aminek nagyon örülök.
Ezzel már együtt lehet élni.Ha ezek után valamelyik gyártó (feltételezem erre a panának a legjobbak az esélyei) meg tudná csinálni, hogy használható C-AF közben értelmes sebességű sorozatot is lehetne lőni és közben a téma a kijelzőn/evf-en következő maradna, akkor végképp a dlsr-ek nyakára mászna a milc.
-
sebgutkopf
őstag
Tulajdonképpen a G1 féle sebesség így reálisnak is tűnik. Lévén a szenzort 50 fps-el tudja olvasni a gép és azt tudja használni, illetve nem tudom, hogy itt van-e különbség az európai vagy amerikai verzió között, mert ott a videó is 60p-s tehát akkor annak az af-je is annyival megy, a kérdés, hogy az eu csak 50 a videó speckó miatt, vagy amikor fotózunk, akkor a szenzor által elérhető 60-al dolgozik?
Jól látod, nem gyorsabban tekeri az obit, hanem határozottabban és a lényeg, hogy a jó irányba és a megfelelő pozícióba, nem huntingol. Hétvégén használtam viszonylag kevés fényben és ami a végén a legjobban megmaradt, hogy nem kellett egy egy témára többször állítani, hanem ráállt és a kép éles is lett elsőre, nincs szűkség a biztonság kedvéért 2 képre, 1-ből 1 jó.
Az a 240hz elég komoly dolog. A lényeg, hogy látszik a törekvés és van remény, hogy idővel valóban elfogadható legyen.
-
sebgutkopf
őstag
Kár, hogy a sigma nem macro, vagy ha nem macro lehetne fényerősebb.
Már sokszor elmondtuk, hogy jobb lenne a két obi fordítva. Egy 50-es makró és egy 30-as fényerős... de valahogy a sony után sigmánál is másként gondolják.A 30-as macro-ról most elmondható, hogy párba lehet akasztani a 16-ossal.
Legutóbbi huzamosabb használat során (kiállításon) megint azzal szembesültem, hogy a zoom obi az én világom, ilyen helyzetben pótolhatatlan. Ha csak egy fixet használhattam volna, akkor vagy nem tudom mi lenne jó, hogy ne legyen túl szűk, és még részleteket is lehessen fotózni. Már a 24-es is túl szűk látószög lett volna, míg a 16-ossal a közeli téma már belefér, de nem lehet részleteket fotózni.
Valamint zárt térben megint szépen működött a nex, illetve örültem, hogy egy témáról elég volt egy kép, mindegyik éles lett. -
sebgutkopf
őstag
Ugye? A nex rendszer sweet spotja az 5n. A sony palettán a legjobb ár/érték arányú gép, nem is csoda, hogy az fogy a legjobban. A 7-est nem igazán tudom miért veszik ennyire. Ennyire kiéheztették a vevő jelölteket, hogy most végre van veszik mint az őrültek?
Remélem most már csak napok kérdése az 50-es megérkezése és nem hónapos téma. Előzőleg már volt, amikor jóra számítottam, volt amikor kevésbé szerencsésre, de most legutóbb én is ezt láttam, hogy 5n-en jól dolgozik (meg ott általában minden jobban elvan, ettől még persze nem fogok sigmát venni, mert ilyen fényerővel akkor se érdekel, ha olcsó vagy jól rajzol).
[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
Na most arra alapoztam hogy volt 2db 14-42-m ami állítólag felépítésében rosszabb, de élességében nem mint a 14-45. És bizony felbontásban eszméletlen nagy különbséget tapasztaltam a két objektív között. Bocsánat; nem vettem figyelembe, hogy az egyiket 5n-en a másikat GH1-G3-on teszteltem, illetve kifoghattam 2 rossz darabot is, de nekem ég és föld a két objektív felbontása közötti különbség. A 14-42 pl 42 mm-en f8-ig egy mosott impresszionista katyvaz, f8-on határozottan kiélesedik, de addig nem tanácsos használni, ellenben a nex optikája nálam már alap blendén is elég éles képet adott, sőt 55 mm-en nem is nagyon hagyta magát rekeszelni, jobb volt az 5,6-os élessége, mint pl a 8-as...ezt kissé furcsálltam is.
És még valami; a stabilizátora a nex kitobinak elismerten jó, de amint kézbe vettem tapasztaltam, hogy nem szóbeszéd...szinte áll a kép videó közben, láthatóan jobban stabilizálja a témát. És végül de nem utolsó sorban egy videósok számára markáns különbség; a nex obijával gyönyörűen lehet zúmolni videó közben, míg a 14-42-vel olyan darabos, hogy meg sem próbálom. Amennyiben ezek az ügyek a 14-45-el nem állnak fenn úgy minden 14-45 tulajtól elnézést kérek. -
Tulku
veterán
Ja bocs, most veszem észre, hogy Fedman kartács egy nex 5-ös képet tett elénk; kéretik kicserélni 5n-re...én megnéztem szerintem elég markáns különbség van
szerk: bár lehet az meg más lencsével van fotózva...na mindegy, én a nex kitzúmot 5n-en vizsgáltam...
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Kültérim most nagyobb tématávolsággal van csak, ez két egész alakos 1,8-on. Illetve bónuszba egy nagyobb téma (találkozón voltam) f8-on.
50f18 3dbLévén nem kimondottan portré obi, annyira krémesen nem mossa a hátteret mint egy bokehre optimalizált obi. Viszont éles. Az egész alakosoknál jól látszik, hogy a kép szélein a cipő, vagy épp másik végén sapka, arc teljesen nyitva is éles. F8-on meg már evidens, de azért mégis.
Ezt a hétvégén videóztam össze a géppel és az 50-essel. Ma vágtam össze, haver meg feltette. Sajnos youtube az 50p-t nem kezeli, így a mozgás és minőség elég béna az eredeti renderelt anyaghoz képest, amit itthon a tv-n meg tudok nézni:
vidiA videón egy két helyen én is rajta vagyok (ki mertem adni a kezemből a gépet), aki kiszúrja melyik vagyok én, kap egy piros pontot
[ Szerkesztve ]
-
vacsigusz
csendes tag
Én biztos nem veszem majd meg. Az 50/1.8-at még beszerzem + nex/... adaptereket manuálozok majd egy kicsit. Nex-F5 se igazán mozgatta meg a fantáziámat.
[ Szerkesztve ]
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
-
sebgutkopf
őstag
Kérdés, hogy hol kötnek kompromisszumot.
Ha 150 lenne az ára, akkor optikailag biztosan nem lenne valami nagy szám és a G betűre se biztosan érdemes. Persze racionális lehetne egy általad vizionált obi, abból több fogyhatna, de annyiért biztosan nem tudná azt a képminőséget, amire azt mondom, hogy woww
A fő vicc meg az lehet, hogy a júniusi bejelentés után vajon karácsonyig kapható lesz? -
sebgutkopf
őstag
Logikus. Lehet, hogy igazad lesz.
Na jó kép poénja még így is lehet: 1 ha jobban rajzol mint a 16-os palacsinta, 2. kicsi.
Összességében alkalmas lehet a 16/2,8 és a 18-55 együttes kiváltására egy személyben és akkor 2 obi az élet a 16-50 + 50/1,8.
Amikor kabátzsebben hordok gépet arra most csak a 16-os pancake az alkalmas, ha ezt minőségben jobban, illetve méretben ki tujda váltani, akkor mégis lehet számomra is ráció az obiban. -
Stitch
őstag
Na de az f2 mégiscsak f2. Valóban, egy SAL-16F28-cat szívesen ki is próbálnék, bár nem sok jót olvastam róla.
Amúgy én elfogult vagyok az ekv. ~28mm + nagy fényerő iránt. Ha rám szakadna a bank, akkor túrnék is valahonnan egy szép állapotú 5d mark I-et. EF 28/1,8-cam meg már van.
-
sebgutkopf
őstag
Az is eszembe jutott, hogy a video cropnak az esetek egy részében nem feltétlenül technológiai oka van, hanem egyszerűen a termék pozicionálása szerint a jobb/videósabb gépek privilégiuma a teljes szenzor szélességű video.
Célzok itt első sorban arra, hogy a nex 5n nem croppol (hogy az eredeti 5-ös se azt nem tudom), de a 3-asok viszont croppolnak a szélekből is. Még az se biztos, hogy a nex7 nem croppol. -
rumos14
nagyúr
az A55 nem croppolt, vázstabit használt videó közben is (tehát nem az Oly találta fel a spanyolviaszt az E-M5-tel). sokan fikázták, hogy húúú, stabi bekapcsolva, nyári melegben 5-7 perc után figyelmeztetés jelenik meg. de béééna.
mit tett erre a Sony? fű alatt áttért a szenzoron úsztatós elektronyos stabira videó alatt. nincs többé túlmelegedés, juhhéé. a stabilizálás is hatékonyabb valamelyest. a croppolásról meg csak apróbetúk szintjén beszélünk.
tehát: vázstabi kikapcs, helyette elektromos stabi, nincs túlmelegedés, van crop.további érdekesség h az A33 videónál szenzor stabit használt, mégis croppolt. ezt arra vezetem vissza, hogy az 14 mpixeles volt, az A55 pedig 16, és biztos a 16-ból crop mentesen lehetett "leképezni" a Full HD képpontokat, 14-ből meg nem. illetve tudja a fene
sebi: hmmm... mintha azt olvastam volna hogy az új 5D nem croppol és tényleg úgy határozták meg az 5760 horizontális pixelt hogy sima 3:1 leméretezéssel meglegyen a Full HD pixelszám.
abban viszont biztos vagyok hogy nem termékdifferenciálás áll a háttérben, pl. a Sony A77 (jelenlegi zászlóshajó) ugyanúgy croppol mint az összes 2011-12-es kiadású váz, és biztos vagyok benne, hogy a full frame SLT (A99?) is ezt fogja használni. -
rumos14
nagyúr
akkor vedd úgy, hogy meg vagy győzve
szobahőmérsékleten az A55 kikapcsolt stabival 29 perc videóra van hitelesítve, bekapcsolt stabival 9 perc.
sokan rinyáltak emiatt. hát a Sony gondolt egyet, videó alatt nincs többé szenzor stabi, nincs többé túlmelegedés (csak extrém körülmények mellett). -
sebgutkopf
őstag
Ez a Ricoh ez nem is palacsinta. Egyszerűen nagy Ettől nem sokban különbözik méretben a 18-55 kit zoom, ráadásul tele állásban ennyivel nem nyúlik meg.
Mondjuk a 16mm-ről indulás nem hinném, hogy segít a miniatürizálásban. Remélem mielőbb bejelentik és megtudjuk az igazat. -
sebgutkopf
őstag
nex7:
- 3 tárcsás kezelés
- videóban nagyon nem egy kategória (avchd 2.0 28 bmps)
- igen a nagyobb szenzorral jobb dof játék lehetősége, és ez soha nem fog változni
- akit érdekel, annak több részlet
- sarokba rakott oled evf (az evf mániásoknak)
- 14 bites raw fájlokCsúcsfény dinamikában az om5 végre sokat javult, de nem tudom hogy állnak most egymással szemben.
Lehet, hogy azt mondod nagyságrendileg egy kategória a szenzor a két gépben, de azért ne kovácsoljunk már abból előnyt az om5-nek, hogy csak kicsivel gyengébb valamiben. Attól még nem jobb.A fordított kérdés, hogy miben jobb az om5 a nex7-től:
- is
- szigetelt
- gyorsabb s-af, de a c-af még mindig nem az a szint, ami megdobbantaná a szívem.Az om5 előnye igazából az, hogy van rendszer körülötte, de ez nem a váz érdeme, hanem az mft-s gyártóké. Maga a váz annyira azért nem különleges és se utolérhetetlenül szuper.
Olyan szempontból kiszúrásnak tartom ezt a gépet, hogy van már egy rakat mft obi, jók is közötte, de normális vázból oly részről az om5 az első, ami nekem is tetszik. De milyen áron, akkor meg mit ér a rendszer.Remélem elég egyértelmű, hogy ezek mind a saját szemszögemből nézve írom.
-
sebgutkopf
őstag
Az obi összehasonlítás adott látószöget nézve úgy néz ki, hogy zeiss 24/1,8 vs pana 20/1,7. Jobban mos a zeiss? igen. A pana 25 már szűkebb látószög (ekv 36mm vs ekv 50mm).
Nem azt mondtam, hogy jobb, hanem nincs köztük érdemi különbség, nem jobb, de nem is rosszabb. Máshogy fogalmazva a sokat hangoztatott APS-C előnye e két váz között e téren gyakorlatilag elolvadt.
Ebben megegyezhetünk. Mindent összevetve valóban egyik se tudja egyértelműen maga mögé utasítani a másik vázat. Lemosásról meg végképp nem beszélhetünk.
-
HÁZIGAZDA
nézzük:
- zeiss 24/1,8: korrekt rajz, viszont túl nagy, túl drága
- sony 16/2,8: középszar rajz, viszont olcsó és kompakt
- sony 50/1,8: korrekt méret, rajz és ár, egyedül a fókusztávolság lett elkefélve
- sony 18-55: tulajdonképpen a legkiegyensúlyozottabb nex obi (ez elég sokat elárul a rendszerről)
- sony 55-210: muhahaha!
- sony 18-200: HAR-HAR-HAR-HAR!nagyjából a videózás manuális optikákkal témakörnél merül ki a nex előnye részemről, amint innen ellépdelünk, egyre több sebből vérzik a "rendszer". a sony egy hibátlan fixet sem tudott letenni az asztalra (lásd fent), a fuji nyitáskor hármat!
a vázak innovatív formájúak, a szenzorok jók, a videó specifikációi jók. pont, vége a történetnek, sajnos.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sebgutkopf
őstag
A sigma obiknak az a szerencséjük, hogy olyan kevés a sony obi, hogy ezért megveszik az emberek. Egyébként engem egy fix obi 2,8-as fényerővel és hangos af-el abszolút hidegen hagy.
Amikor gépet választ az ember, akkor nem csupaszítjuk le úgy a modellt, mint ahogy én tettem, hogy csak a vázat nézzük. Ezt szándékosan tettem, hogy rávilágítsak, hogy önmagában mint váz az em5 se a világ csúcsa. Nagyon jó, de nem egyedülálló. A mögötte lévő rendszer jelenleg már az, de az egy másik beszélgetés része.
De kíváncsi vagyok már mikor jön és milyen lesz az a sony 16-50 G-s palacsinta.
-
HÁZIGAZDA
nekem csak az a bajom, hogy annyira nem kicsi, annyira nem olcsó, és úgy tűnik, hogy annyira nem is jó. bőven megüti a mércét, én is megvenném, ha nex-eznék, de azért nehéz megemészteni ezeket, annak fényében pláne, hogy valóban 60-70 mm-esre illett volna tervezniük. 50/1,8-ból dunát lehetne rekeszteni, és azok is elég jók már f4-en, sőt.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
-
sebgutkopf
őstag
Hmmm... egész jó.
Jelenleg mft-ben ezek alapján nekem a 12-35 + 45/1,8 párosból állna a rendszer, több obit úgyse használnék. A baj az, hogy drága a 12-35, amit egy számomra tökéletes obiért talán ki is adnék, de ha kicsi kompromisszumos, akkor már sajnálom rá, hogy utána finnyázzakÜlök inkább a seggemen és figyelek tovább.
-
sebgutkopf
őstag
Van benne valami. Őszintén szólva nemrég, amikor elmentem sétálni pont az említett két obit vittem magammal és a zoomot hagytam otthon, majd néhányszor cserélgettem és eszembe jutott, hogy bezzeg két vázzal megúszható lenne a cserélgetés és akkor talán zoomolni se nagyon kéne. Eddig ezt a gondolatot nem mertem kimondani.
Érv mellette, hogy nyilván egy 5n jóval olcsóbb lesz mint egy igazán jó obi.
Viszont ellene szól, hogy később ha valamikor cserélni akarok 2 vázat kell cserélni, vagy ha csak az egyiket, akkor eltérő gépek esetén mindig lesz egy kedvenc. Az obi meg többnyire jobban tartja az értékét és később több generációnyi vázat is kiszolgálhat és eladni is könnyebb, mint egy technológiailag gyorsan avuló komponenst.A kis fotóstáskába (ha egyáltalán lehet azt táskának nevezni) két 5n azzal a két obival pont elférne a két rekeszben. Memókarim és akkum van elég 2 gép számára (most is 3 memkarim és már 4 akksim van).
Ebből az is látszik, hogy aki a fixek felé megy el, oda igazából a több váz a megoldás a kényelmes használatra. Akinek 1 váza van, annak nehéz kikerülnie a zoom-ot.
-
Ijk
nagyúr
Mert felesleges is. Sonynak is mirrorlesbe elég az APSC. Egyszerűen nem látom a különösebb indokát egy FF-es milc-nek. DSLR-nél más a helyzet, mert kapsz egy jóval nagyobb keresőt, és úgy áll a helyzet, hogy nem akaródzik APSC-re külön minőségibb obikat gyártani. A sonynak most az lenne a dolga hogy a NEX-7-et ellássa minőségi fix sorral.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
sebgutkopf
őstag
Érdekes koncepció. Még nem igazán látom, hogy érdemben mire jó. Így olyan mintha két választás lenne, vagy kicsi gép aps-c módban, vagy konverterezve FF odikkal, ami már úgyis dslr méret és módi, mondhatni nem látom az okát, akkor miért ne dslr-t venne valaki. Hacsak nem lesz olcsóbb egy ff dslr-nél, akkor érteném.
Van egy olyan érzésem, hogy ez a váz inkább puhatolózás, ami a későbbi irányt próbálja megtalálni és talán azért csinálják meg, mert meg tudják csinálni.
Az meg már marketing, hogy meg is mutatják, hogy képesek rá. Képesek kis vázba FF lapkát rakni, illetve most már van/lesz pd af a szenzoron, így vélelmezem, hogy az a-mount obik használatához nem kell áteresztő tükrös drága és nagy adapter, hanem elég egy egyszerűbb, ami nem rontja a képminőséget. A harmadik újdonság, amit az nex6 képekből kivenni látok, hogy végre eldobja a sony az idióta vakusaru csatlakozót és középérintkezős ttl vakcsatlakozásra áll át. -
sebgutkopf
őstag
Lehet, hogy a teszt gép kinézet még csal, mert így elsőre az 5r bennem is valami olyasmi érzést kelt, hogy volt egy eredeti egységes (nekem tetszetős) design, amit még a sima 5 hozott és az 5n tovább vitt. Majd a használati igények miatt ebbe beletoldottak két tovább vezérlést segítő gombot/tárcsát, ami az eredeti formával kicsit fura és igazítottak a váz szélén, de nem olyan egységes a megjelenése.
Mondjuk nálam egy váz külseje sose volt szempont. A lényeg, hogy a 2012-es modellekből nem akarok (szabad) vennem. Ettől még nem lett rosszabb az 5n (csak elavult?).Parci: a 6-osnak az ára érdekes lehet, mert az a gép lehet az, amelyik nagyon sokaknak betalál, ha nem szúrják el az árát. Ne feledjük, hogy az 5n se olyan háklis az obikra mint a 7-es és ezzel szemben elvileg a 6-osba egy az 5n-ben alkalmazottnál is jobb továbbfejlesztett szenzor van. Szerintem illene jobb sarkokat produkálnia.
Majd egy hét múlva meglátjuk.