- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
Nem. Mutató ujj az expógombon, akkor középső-, gyűrűs- és kis-ujjal fogod a vázat, nem? A középső ujjnak kialakított mélyedéssel a vázat tartó középső ujj túl közel volt az első tárcsához, nem fértem hozzá mutató ujjal.
A portré-markolat csak az aljára kerül, a markolati fogáson nem változtat.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
FEDman
addikt
Ezen a reklámfotón elég jól látszik miért voan borzalmas helyen az A7 II-n az első tárcsa.
[ Szerkesztve ]
-
fotobolond
tag
válasz rumos14 #5597 üzenetére
A 2470z-el kapcsolatban Phillip Reeve tesztje korrekten rámutatott a 2470z legnagyobb hibájára. A sarkokkal még f8 és f11 rekeszértékekeken sem volt megelégedve, főleg 24mm-en. Mivel tájképek esetében gyakran használja az ember ezekkel a beállításokkal a gépet, ez elég nagy hibának tekinthető egy közel 500ezer Ft-s objektív esetében. Ha már FF-re váltok akkor nem szeretnék egy olyan alap obit (2470z az) aminek nagy a geometriai torzítása és nem úgy rajzol ahogy elvárható.
A 16-35 és a 70-200 jókat olvasgattam. Az árak az más tészta, de jelenleg egyik Milc sem budget.Miért váltok?
Az ok kettős. Részben amiatt mert szeretek szükületi/esti fényekben gyenge fényviszonyok között fotózni, másodsorban a nagyobb dinamikatartomány véget a sok tájképem miatt
Emellett a fotózás több, mint hobby lett nálam, így feljebb kívánok lépni. A dillemám azonban ugyanaz, mint sokaké nem szeretnék egy nehéz DSLR-t cippelni.
Sajnos a Sony kispadra tette az APS-C szériáját és pár objektív hiányzik a sorból, ami kérdés, hogy valaha is megérkezik e.A Fuji X rendszerét sem vetettem el mert azt gondolom a legtudatosabban felépített rendszer az utóbbi időkben megjellentek közül.
Eladó cuccok: LG V10 - RINGKE Fusion Crystal Clear tok - Új http://hardverapro.hu/apro/ringke_fusin_crystal_clear_tok_lg_v10_-_uj
-
.mf
veterán
válasz fotobolond #5605 üzenetére
"Miért váltok?
Az ok kettős. Részben amiatt mert szeretek szükületi/esti fényekben gyenge fényviszonyok között fotózni, másodsorban a nagyobb dinamikatartomány véget a sok tájképem miatt"Hasonló okokból (esti, szürkületi fények, dinamika, plusz nálam a zajmentesség alacsony ISOknál is) én is nagyon gondolkoztam rajta (A7m2, 28-70, 28, 55, meg adapterezve valami kistele, pl. LAEA4 + Tamron 90, s a Minolta 20 f2.8), és ha nem lett volna ez az ergonómiai szarvashiba, megjelent volna már a 28-as is, amíg kint voltam Japánban, illetve az angol nyelvet is tartalmazó nemzetközi modellnek nem lett volna 20%-os felára, akkor lehet, hogy már meg is vettem volna. De végül nem, maradtam az EM5-nél, és nem bánom. 20, 45, 9-18 voltak a fő obijaim, amíg Japánt jártam, pedig volt még nálam majd' fél tucat (17, 25 f1.4, 7.5 halszem, 12-32, 14-150). Az EM5 stabija jobb (néha egészen meglepő dolgokat is tud művelni, sok 1/2, néha akár 1" expok kézből a 20-assal, amihez a reciprok-szabály alapján 1/40 kéne), kezelése átgondoltabb és ergonomikusabb, a raw-kban is rengeteg a dinamika-tartalék (ebben is Sony szenzor van). A gép a három obival használtan az A7m2 árából megvan és még marad is, tehát kevésbé aggódok érte; s az egész tömegben is jóval kevesebb. Feldolgozott képek minőségében sem érzem, hogy szégyenkeznivalója lenne. (pár kép flickr-en az útról bő fele még átnézés és feldolgozás alatt).
A 6000 gondolom még jobb szenzorilag és AF-ben, ha meg még IBISt is kapna, eléggé vágnák az A7m2 alatt a fát.
Ezzel még elvagyok és kivárok egy-két generációt. Annyi minden fejlesztés van a levegőben (továbbfejlesztett IBIS; z-shift fókusz; BSI-szenzor; global shutter; továbbfejlesztett pixel-shift --> Foveonhoz hasonlóan minden pixelben teljes szín-információ; több PDAF pont és továbbfejlesztett AF; stb), bevárok még egy-két nagyobb ugrást a váltássalFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
fotobolond
tag
Ha a váz ára kedvezőbb lenne, akkor nem gondolkodnék annyit én sem. Oké 5 tengelyes stabi, FF szenzor de az árat én is magasnak tartom az A7m2-nek. Ha jól alakulnak a dolgok 2db obival tudnék indítani az A7m2 esetén, ami azért elgondolkodtató annak tükrében mennyi lehetne, ha nem FF szenzorról beszélünk.
Több ízben megnéztem az albumodat és megint ugyanaz a kérdés jött elő, mint több alkalommal. Megéri e gyakorlatban ez az árkülönbség az árát vagy maradjak APS-Cn és váltsak X bajonettre vagy m4/3ra ahol már igen széles az objektívpark . Az látom, hogy jelenlegi áron nem ad annyival többet az A7m2, mit amennyivel többe kerül.
Van időm még, de úgy érzem ha jelenlegi váz árak tartósan megmaradnak akkor nem váltok A7m2-re.
Eladó cuccok: LG V10 - RINGKE Fusion Crystal Clear tok - Új http://hardverapro.hu/apro/ringke_fusin_crystal_clear_tok_lg_v10_-_uj
-
80hun
addikt
válasz fotobolond #5607 üzenetére
Igazából szerintem nem olyan egetverő a különbség az A7 és az A7II között.
Az 5 tengelyes stabira akkor lenne szükséged ha manuális obikat akarná hozzá. A legtöbb sony obiban van stabi.
Egy sima A7 ára midjár barátságossab főleg ha akkor veszed amikor ép akciózik a sony.Pl a 16-70mmf4 tessar az milyen az se felel meg a céljaidra?
-
konyi79
addikt
Na SR4-nek hozta le a rumor időjárásálló lesz a régóta várt pro APS-C váz, ami azt kell jelentse jön új kitobi is mint arról korábban szó volt, ami szintúgy időjárásálló.
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5611 üzenetére
Van egy olyan érzésem, hogy ez a sok bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy ez most pontosan minek is lesz az utódja abból fakadhat, hogy ez lehet most nem a tipikus NEX formát viszi majd tovább.
Ezt abból gondolom, hogy úgy tűnik ez most tényleg egy pro váz lesz. Egy ilyenbe meg egy komolyabb EVF is dukálna. Viszont egy X-T1 szintű kereső egy NEX-7 méretű és típusú vázba már nem fog beleférni.
Ha ekkora keresőt kap, akkor szinte biztos SLR like "púpos" formát kap majd.
Kíváncsian várom mi lesz végül, az A6000-ből kiindulva biztos finom lesz.
-
konyi79
addikt
A NEX6/7 is nagyobb felbontású keresővel volt, de nem emlékszem a betekintő nyílása mekkora, de úgy rémlik annál is vignettált a sarka nekem szemüvegben mikor próbáltam
Szóval igen, ha marad a ragefinder forma, a betekintő rovására lehet csak, de nem a felbontáséra. Hozzáteszem nekem az A6000 keresőjének felbontásával nincs bajom, sokkal jobb, mint papíron mutat, de tény pro vázba nem tehet ekkorát a Sony. -
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5613 üzenetére
No de én itt nem is a felbontásra gondoltam.
Az sose jelentett gondot, maga a kijelző panel a legkisebb elem ezekben az EVF-ekben. Az igazi helyigényes elemek az ez elé tett lencsék.Az X-T1-ben ez így néz ki:
Ez dönti alapvetően, hogy mekkora lesz a keresőképed és hogy mennyire lesz majd kényelmes abba beletekinteni.
-
konyi79
addikt
Na akkor ezeket vidd vissza az üvegeshez, vágják felére (aka A6000)
Nem reménytelen a dolog, kényelmesebb méret legyen, de az X-T1 azért talán felejtős...
-
konyi79
addikt
Azt nem véletlenül tettem OFF-ba, és láttam az összehasonlítást én is. Tényleg kellemes az X-T1 mérete a kép alapján. Azonban a ragefinder formáért cserébe én beálldoznám azt a méretet, a Sony meg valószínűleg nem fog nagyobb keresőt rakni bele, mint a ropogós A7MKII-be.
Érdekes ez a sor egyébként (már amennyire itt a képeken megbecsülhetőek az arányok), pl X-E2-re nem hallok annyira sok panaszt...(#5617) 80hun
Hát b...k meg ha 3 tengelyes stabit kap (ha kap), szerintem nem ezzel lesz itt leválasztva a FF gépektől, arra ott a szenzorméret. Most a többi gyártót kell tökönrúgnia APS-C méretben.[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
Más téma, vki használt már LA-EA2 v. LA-EA4 adaptert.
Gondolkodom rajta , de akár 1, 3 -as verzión is, ha jól tudom a rekeszt az is állítja csak nincs af , nem beépített motoros obikkal.
A-mount korszakomból vonzanának a Minolta fém üveg obik. -
madgie
titán
válasz konyi79 #5618 üzenetére
Az X-E2 nagyjából az A7 II szintje EVF-ben, az X-T1 nem kicsit nagyobb képet ad. Szemüvegesként ez nekem nem mindig előny, de a kép-a-képben megoldással például átlátom teljesen szemüveggel is a keresőképet, kicsit oldalra tekintve meg mindig látom, hogy az aktuálisan kiválasztott területen hogy fest a kép 100%-os nagyításban.
Abszolút nem rossz amúgy az az A7/X-E2 szint sem, együtt lehet élni vele... csak hát a Fuji az X-T1-be azért elég betyáros keresőt rakott bele (D610 használó ismerősöm is elismerően kurjantott, mikor belenézett a Fujiba).
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5618 üzenetére
A Fuji keresőkben nem a méret az egyedüli jó dolog. De ez már egy olyan dolog, hogy bele kell nézni, ahhoz, hogy érzékeld a különbséget.
Az X-E2 keresője is tényleg nagyon jó a maga kategóriájában. De most ha jól értem a Sonytól egy időjárásálló bőven A6000 fölé pozicionált "profi" APS-C váz jön majd. Azt gondolnám egy ilyet az X-T1 ellen indítanák.
Az meg hogy az A7-ben mi van még önmagában nem jelent semmit. DSLR vonalon se ritka, hogy a csúcs APS-C vázat jobban felszerelnek, mint egy alsó kategóriás FF vázat.
-
lenan
aktív tag
Azért lehet más kompakt megoldásokat is kitalálni még, pl 90 fokkal elforgatni a kereső üvegrészeit stb. (pl részben x100, x-pro), ami a sarkon lévő betekintésnél elég sok helyet adhat az optikai felépítéshez. A mai méreteket sem hittük volna el 2-3 éve szerintem, lesznek még meglepetések ha ezt fontosnak gondolják.
Tisztelem becsülöm Madgie véleményét, én is próbálgattam, nekem pl. az A7s keresője sokkal jobban bejött mint az x-t1-é. Abban jobb,amitől én kényelmesebbnek, jobbnak érzem,és ez itt már nem a méret.
A legfontosabb, és amit én még szeretnék, ha nem lógna ki hátrafelé sem a kereső, ebben pl a fuji jobban bejön nekem sokkal mint az A7 széria, és igen, jó lenne mindez a bal sarkon. -
konyi79
addikt
Én eddig majd minden APS-C-re feltekert manualba beleuntam, ezért tuti nem vennék ilyen vázat. A crop megöli a karaktert. Akkor már egy ropiért osztogatott A7, vagy másfél év múlva A7II.
Inkább az évekkel ezelőtt szellőztetett Z-shift focus ütne nagyot, de azzal is megint visszakanyarok -FFSőt, továbbmegyek: számomra a szenzorstabi helyett ami értelmes fejlesztés a legalább -3-4 EV működő PDAF AF-S módban is, időjárás állóság, e-shutter. Sőt, az F-55 után szabadon ide is leszivároghatna, és global legyen az az e-shutter.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz konyi79 #5628 üzenetére
A váz már rég adott. A6000
A manuális obiból meg nem veszik el a pénz , mert amennyiért vettem el is tudom adni bármikor.
Néha még többért is :-)
Én pl kifejezetten kedvelem a régi obikat.
Ez kb olyan hogy FF obit soha ne rakj aps-c vázra. Miért?
Nikonhoz is értelmes telét csak FF-t kaptam, az aps-c telék mind kuka.Sőt továbmegyek volt már fenn aps-c 120mm biometar is és gyönyörűen karcolt.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Véletlenül se szeretném ezt a vitát újra indítani, de amúgy én is használok ám APS-C vázon FF manuál obit.
Ehhez képest viszont egy kicsit más tészta több ezer dollárt kiadni profi méregdrága rendszer FF obikra és közben meg megmaradni APS-C vázon. Na ez az ami egy picit már számomra túl van az ésszerűség határain. -
80hun
addikt
Én nem drága dolgokról beszélek.
Pl 110e-ért vettem a nikonhoz 70-300mm sp vc usd-t. Mivel sok választásom nem volt a telék közt.A manuál obik mind FF-k, ott sincs választásom.
Pl Vivitar 90mm f2.8 macro 1:1 23e ft, szerintem nem olyan egetverő.
Vagy most csíptem egy Industar 50mm f2.8 macrot 10e-értAbban igazad van hogy Sony FE obira nem költenék mert nincs mire felrakno és drága.
Ahoz kell egy A7 is. -
FEDman
addikt
-
lenan
aktív tag
válasz konyi79 #5628 üzenetére
Igen, erre nálam is a FF persze, és az 1.33 szorzójú kropp volt ami még hagyott karaktert eleget,sőt bizonyos digitális szenzor képi hibák nem jönnek elő. Bírnám ha az x-pro2-be tényleg kicsit túlméretes szenzort (1.3x) raknának.
(Óriási előnye lenne még hogy az elektronikus keresőnél is túlrajzolhatnák a képet a kereten túlra, mint egy távmérősnél, a keresőnek megfelelő minőséget kirajzolnak az XF obik bizonyosan (gondolom))
És valamiért a ricoh gxr ugyan 1.5 szorzójú de nem karaktergyilkos, azon mindennek szép a képe nagyon. -
lenan
aktív tag
-
lenan
aktív tag
Nálam még nem halt hamvába, bár nem használom, de itt pihen a szekrényben:-) Igen, szerintem is talán a legjobban megcsinált gép volt, a legjobb menüvel, gombokkal, fogással, mindennel.
Az M modullal egészen biztosan az egyetlen gép, ami teljesen kifogástalan bármilyen, akár 15 mm-es távmérős obival is. -
konyi79
addikt
Lehet. csak nálam fulladt be a manual lelkesedés, és lehet az is csak azért, mert még natív üvegekkel sincs időm elmenni szinte sose csak úgy képelgetni, de nekem pl a 135-ös fixek is kelletlenek APS-C-n.
(Viszont az FE70-200-at egyszer magamévá teszem főleg ha lesz időjárásálló APS-C váz alá ) -
80hun
addikt
Ha vkit érdekel. A legtöbb manuál obival van.
Nekem itt találtok képeket ahogy a gép kidopta, egyik sincs szerkesztve.
https://www.flickr.com/photos/131058577@N06/albums[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Elhiszem, ha neked az A7S keresője jött be, gondolom eleve másképp (jobban) erősít, mint az A7II-é (aminél például sötétben többet vártam... belenagyítós élességállításnál sokkal jobb, "simán" nem annyira), meg hát az X-T1 nagy méretű és rendkívül színes-szagos keresője is képes olyan furcsaságra, hogy az ehhez a böszme képmérethez társuló X-E2-vel azonos felbontású panel miatt látható lesz az EVF pixelszerkezete. Nem sokan szúrhatják ki, én rövidlátó vagyok, érzékeny vagyok az apró dolgokra, és néha zavar (de nem annyira, hogy igazán említést érdemeljen).
Szóval nincs tökéletes kereső, mostanában hajlamos vagyok
szégyenszemrea nagy méretű OVF-eket kedvelni, valahogy azon él a kép, ha kézzel kell behúzni az élességet.De mivel AF-es objektívjeim vannak (kivéve a 12-est, aminél nehéz hibázni), így le van sz@rva a "probléma"
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5643 üzenetére
Na az tipikusan az az objektív, ami a NEX-7 érzékeny 24Mp-es szenzorán sírt a képszéleken.
Felmerült azóta párszor a kérdés, hogy az A6000 milyen ilyen szempontból? Sokak szerint azon már biztos fejlesztettek és ilyen szempontból már nem olyan rossz.
Hát nem tudom, lehet csak eddig senki nem tesztelte ezt, de amúgy megnéztem itt az első képet és hát én nem látom, hogy itt olyan hatalmas változások lettek volna.
Teljesen ideális körülmények, szikrázó napsütés és a szélek szempontjából optimális f8-as rekesz. Ehhez képest ha belenagyítasz a nádasba, akkor középen szép éles, de jobbra balra haladva elég csúnyán elkenődik a szélek felé haladva.
Persze ez csak egy objektív, de ilyen szempontból nem túl biztató.
-
konyi79
addikt
Na igen, ez sokszor felmerült, de nemigem tesztelte még senki mennyivel jobb az A6k érzékelője.
Szerintem különben a fő problémát a kicsi bázistáv, azaz a kicsi szenzor-hátsó lencse távolság okozta. Az a 24-es lapka sokkal kevéssé finnyás pl az A77-ben meg a nikonokban. Az A6k szenzora meg érdekes mód nem jelent meg sehol máshol, azaz esélyes a MILC-ek kicsi bázistávolságához hangolták a mikrolencséket. A 1018 pl lágyul valamennyit, de szerintem elég korrekt a széleken is.A 30-as makró esetén majdnem teljesen mindegy mennyire lágyul a széleken, az a baj a középpontban is elmarad attól, amit egy makrótól várok. Ettől függetlenül a mutatott képből (itt nem az A6k-t akarom védeni) nem vonnék le túl sok tanulságot, mert egy makró ha közel végtelenen nem olyan éles lehet az is az oka, kisebb tárgytávolságra optimalizálták. Persze a 30-ast szerintem sehova.
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5647 üzenetére
Ez így van, de ezzel nem győztél meg, hogy az A6000 más lenne ilyen téren, mint a NEX-7.
A probléma nagyjából az amit leírtál. De az érzékeny szenzorok esetében lehet a jelenség ellen úgy is védekezni, hogy direkt erre fejlesztenek objektívet. A 10-18 is ilyen, az a NEX-7-en se olyan rossz.
Ez a fajta érzékenység inkább a nagyon szenzorra tolt kisebb fix obiknál problémásabb. A sokkal komplexebb zoom obikat meg eleve próbálják úgy megtervezni, hogy az ilyen lapkákon is jól teljesítsenek.
-
80hun
addikt
Itt vannak az új firmware-ek. A7/A7r/A7s and A6000
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Sony NEX-3 objektivvel eladó
- Canon Ixus 285 HS
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor