- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Yettel topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- iOS alkalmazások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz Ixion77 #26497 üzenetére
"éles határú bokeh körök"
Annyira nem is éles, ennél sokkal idegesebb bokéjú obikat is láttam már. Ebben a Tamron 28-75 is rosszabb, a két gyengéje a flare és az időnként ideges boke. Inkább az erős mechanikai vignettálás, azaz macskaszemes / swirly boke. Meg érzésre mintha egy kis field curvature és torzítás is lenne? De a lényegen nem változtat, tényleg karakteres, de nem zavaróan. Kicsi, könnyű, nem nagyon drága, van AF, nem rossz az élesség, jók a színek és a kontraszt - tetszik, több ilyen obi kéne (nem pedig olyanok, mint amiket sorra hoznak a gyártók. Z-re kicsit vonakodva megrendeltem az 50 f1.8-ast: akciózva még elfogadható volt az ára az élességét tekintve, csak a hagymakarikás, kicsit ideges boke és sterilitása annyira nem jött be; de miután megláttam, hogy 415 g, már nem is érdekel)
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Ixion77
őstag
Ezen a képen azért elég feltűnő. Igaz, léteznek még élesebb bokeh-jű obik is. Meg aztán a bokeh ízlés kérdése is. Én a lágyabbakat favorizálom, de azt olyat nyújtó obik általában vagy jóval nagyobbak, vagy kevésbé élesek. Nem is beszélve az árról, meg arról hogy nincsenek Sonyhoz kiadva.
Nem csoda, hogy bokeh ügyben már nem tette mellé a Planar 50-est Annak kedvemre való bokeh-ja van, annak ellenére hogy éles is (f1.4). De persze messze nem egy kategória se méretben, se árban. Azokat is figyelembe véve nyerőbb a Samyang 45.
(#26503) robi1979: Türelem, idővel be fog.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
robi1979
aktív tag
Ezzel ugye ezzel nem azt akarjátok mondani hogy a Sony új APSC-je+az új obik másfélért (értem én, ár nem számít) sznoboknak készült és ezért ez a lefölözéses ár?! Csak menne már be az A7III európai ára 1500 euro alá és akkor azt mondom majd hogy nem is volt annyira rossz döntés az a6300-am mellé a Tamron 28-75 2.8.
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
válasz robi1979 #26503 üzenetére
Ez normál ár, egyrészt újdonság, másrészt nem volt APS-C-re hasonló kombo azelőtt.
Nem mindenkinek kell a full frame, sőt nagyon sokan használnak 4:3-at, ez annyira felhasználó függő hogy mire ruházol be, de egy ff vázhoz mindig drágábbak az üvegek, ugyanez a szett egy A7III-mal picit többe kerülne. -
konyi79
addikt
Ha lett volna 6600 az új alapzoommal tavaly nyáron, nekem pl soha nem lett volna A7m3.
-
#96302336
törölt tag
Kb. de pont annyival ad csak többet az a6500-nál, hogy a kisördög megmozduljon. Az új processzor, azért mozgatja a fantáziám. De ami meg lecsillapít, az a szenzor, mert az meg ugyanaz tudtommal. Nem videózom, ha videóznék, nem lenne kérdés. Igazából az animal eye AF az ami miatt kéne.
-
mikrofon
addikt
válasz robi1979 #26503 üzenetére
Pedig de. Ez nem profiknak szól... És simán vinni fogják mint a cukkrot az a6600 + a két új obit. Szerintem már most elég sokan rendeltek ebből a szettből. És igen nem profik hanem egyszerű emberek a külföldi középosztályból...
Elég sokan lehetnek azok is akiknek a6500 van és csorgott a nyáluk az új af-re de az a6400-at visszalépésnek gondolták. Most léphetnek és még egy jó alapzoom-ot is begyűjthetnek hozzá megy egy igazi telét
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz kovsol #26510 üzenetére
A második pont kiváló példa az "ízlések és pofonok" alapelvre, a rengeteg zöld CA-val az átmeneti tartományban. Magam se tudom eldönteni hogy szeressem vagy hányjak tőle.
Mindazonáltal erős bennem a késztetés hogy adjak egy esélyt ennek az obinak. A 35/1.4 zavaróan nagy (nem fotós) társaságban."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
derrik
őstag
Tamron 16-28 f2.8 v valakinek van vele tapasztalata, üti a 28-75 színvonalát?
A Godox ad200 használható villanó és folyamatos fény üzemmódban is? -
cOxeR
Ármester
Sziasztok!
24mm-50mm tartományban keresek 1.4-es ( vagy 1.8-as rosszabb esetben) üveget/üvegeket ami javasolt Sony FF-re. Igazából, ami szoba jöhet 24, 35 és 50mm-es. Jó af-el.
Samyang 35mm volt nálam az kiesett, mert követő fókuszban elvérzik, leginkább egy bitang jó 35 lenne ideális. Más 35-ös üveg?
24-70GM/et akarom kiváltani 1-2 fixel.
24GM volt nálam az bitang, de félek, hogy az sokszor rövid lesz, biztosan kellene melle még egy fix, és ott meg már megy a dilemma, hogy 35 vagy 50... egyik közel van másik hosszú. (85-ősöm ugye van, meg 16-35-öm is)
Más gyártó alternatíva ami nem olyan lesz mint a samyang?[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
Sony FE 35mm f1.8
vagy ha nem tudsz dönteni a 35mm és 50mm között akkor pl. ott a Zeiss Batis 40mm F2. -
mikrofon
addikt
Szia,
Ha 35-öt keresel akkor szerintem a Sony-Zeiss 35/1.4. Nem a legjobb az AF, de nagyon jó képileg van egy sajátos megjelenés színben is és krémességben. Nekem az egyik legjobb objektívem volt képileg.
"Sajnos" a 24gm igen magasra emeli a lécet. Főleg af-ben és méretben. Ha ehhez hasonlót keresel az a 135gm, de az még magasabbra emeli a szintet. És az a baj hogy felirakod lösz vele párat és tényleg olyat szeretnél minden tartományban. Vagy legalábbis én így jártam.24gm mellett nekem volt 50, mert ugye gyakran túl tág volt nekem a 24mm. De az ötvenes nem jött be, volt hol túl szűk, volt hol túl tág. A 35 jobban tetszett és emberekhez portrékhoz jobban illet a megjelenése nekem az 50-esnél.
A 24gm után nekem az lett a bíztos pont és ahoz kerestem a többit. Aztán már a 135gm is
Ugyan mikor nekem 16-35GM objektívem volt nem volt még 24gm. De nekem jól kiegészítette a Zony 35/1.4.
A nehéz benne az hogy 24gm is jól jöhet mellé mert azért a 24mm-en igen sokat jelent a 2.8 vs. 1.4 témakiemelés és környezet elkülönítése esetén.Én lehet hogy 16-35GM + 24gm + 40 batis + 85gm és 135gm sorral próbálkozznék ha a legjobbat akarnám. Addig amíg nem jön a 40gm mondjuk f1.2-vel és 24gm fellépéssel.
Mióta javították a batis40 af-jét nagyon jó objektív lett és időnként a cf funkciója is hasznos. Azonban azt célszerű kipróbálni hogy képileg neked beillik-e a sorba. Szerintem nagyon jó.Amit te keresel azt szerintem csak a Sony vagy Zeiss lencsékkel lehet megtalálni. Nem véletlenül olyan drágák....
Szerk:
A Sony 35/1.8 nem ez a szint lesz. Az egy budget kategória lesz mint az 50/18 és a 85/1.8. Persze ettől nem rossz, csak van különbség ez a vonal és a gm vonal között.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Alapból elhessegettem, de most picit jobban megrágtam, azért kifejezetten jó pl egy Canon 35mm 1.4II-hez képest is, pedig ugye nem abba a kategóriába szánják.
35 teljesen jó, csak egyikkel se voltam teljesen kibékülve.
Vadászok belőle egyet tesztre szerintem, lehet nehéz lesz... de rairok max a sonyra. -
cOxeR
Ármester
válasz mikrofon #26515 üzenetére
Tiszta sor amit írsz, igazából 2 db GM váltaná ki... viszont pl ott van a 85GM azt se szeretem nyitva, inkább f2 körül használom, szóval ha f2-2.2-n elégedett vagyok pl a Sony 35-el akkor az is lehet megoldás.
Ez a fotózási habitusomból is ered egyszerűen nincs türelmem témát és szituációt fagyasztani, ismételni, hogy f2 alatt konzisztens jó eredményt kapjak.
Amúgy legtöbbet a 85-öst nyúzom... az a legmegbízhatóbb az összes közül.
135-öt is néztem, de a 70-200-at azért nehezen engedem el ( bar vicces, de szinte csak a két végét használom) meg a 16-35 is ugyanígy van, 16-20mm között annyira kell akar csak 1-1mm lehetőség, hogy azt azért nem tudom elengedni.
A 24-70 egyre kevésbé kedvenc... jo-jo de na ezek a prémium alap zoomok ilyenek a többi gyartónál is.
Képi világ tekintetében amugy meg az van amit írsz, minel inkább egy gyártó egy sorozatba szánt üvege ad konzisztens eredményt.
Zeiss nekem sose tetszett, szóval inkább akkor egy 35 műanyag, mint egy Zeiss.
Amúgy ez a 35-50 közi portré kérdés sose egyszerű igazából van relevenciája mindkettőnek, de lehet élni csak az eggyikkel is. Inkább a 35 amugy nekem is... egy 85-el, mint egy 50-es. -
robi1979
aktív tag
Egy gyors kérdés: létezik valami beállítás arra hogy minden egyes expo után ne mutassa meg az a6300 az elkészült képet és minél hamarabb lehessen újra exponálni? Tudom van sorozat mód is, de a Godox TT600 XT1-el nem tudja követni az a6300 sorozat módját.
-
kovsol
titán
Infóként megemlítem, hogy az A6100 nem kapta meg:
- az ISO AUTO min SS funkciót. (ez azért egy nagyon hasznos funckió)
- Switch V/H AF Area (ez nem hiszem, hogy annyira nagy érvágás)May the Force be with you!
-
NandorHUN
addikt
válasz kovsol #26522 üzenetére
Korábban volt olyan felvetés, hogy Sony lehozza a korábbi APSC gépeket a kínálatról, de éppen ezért nem hiszem, hogy így lesz.
Mert ISO AUTO min SS is benne van a 6300-ban, ha viszont csak 6100 6400 6600 marad, akkor a 6100 és 6400 között elég nagy lesz az árdifi, pedig ezek elég jó fukciók és tudja a 6300 is.www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
konyi79
addikt
válasz NandorHUN #26524 üzenetére
Pedig szerintem a korábbi modellek kifutnak.
Semmi értelme piacon tartani őket. Már így a számozás is egyértelműan adja:
6000=>6100
6300=>6400
6500=>6600Már ez a 3 modell is bőven elég, nincs értelme 6-nak.
Én korábban gondoltam, a 6300-nak nem igazán utóda a 6400, inkább a 6000-nek, hisz anyaghasználatra a 6300 jobb. De nem, egyszerűen csak optimalizáltak, olcsóbbá tették a gyártást. Sajnos itt sem egyedi eset, a kettőt előre egyet hátra... -
Sancza
tag
válasz NandorHUN #26524 üzenetére
Szép lassan ki fognak kopni a régebbi Sony gépek. A BHPhoto -n már jópár 6000-es és 6300-as gép discontinued státuszban van, a többi még raktárról kapható, amíg van, aztán valszeg azoknak is vége.
220volt -ban már nincs is listában 6300-as, 6000es-ből is csak pár kit változat kapható , szóval ezek a gépek már csak raktárkészletről vannak amíg vannak és valszeg a 6500nak is ez lesz a közeljövőben a sorsa
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
A katalógusban. Meg amíg kézbe nem veszed.
A kettő súlya kb teljesen megegyezik, míg a 6400 törzse vastagabb. Szóval ott valaminek belül kellett történni.
A 6400 csak felül és elől fém, míg a 6300 hátul is. Tény, ennek olyan nagy gyakorlati jelentősége nincs.Közben mégegy hiányzó dolog a 6100-ból: digitális szintező.
-
Arti1
aktív tag
Mondjatok légyszi valamit a Sigma Sony E 30/1.4 (C) DC DN objektívről, kezdőnek venném egy A6400-as mellé első objektívnek.
Lenne mellé pár Canon adapterrel, de ilyen fényerős Canon-om nincs, viszont árban ez a Sigma 30 tetszett meg...
Ha tudtok valamit ami jobb, ilyen áron, vagy ugyanilyen, de olcsóbb, légyszi javasoljatok másikathttp://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704
-
Arti1
aktív tag
válasz vihartigris #26530 üzenetére
Köszi szépen!
a 35 egy kicsit szűk lenne már, (tudom, egy lépés hátra ) úgyhogy akkor ez a Sigma leszhttp://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704
-
atis78
tag
Amennyire vartam az uj a6600-at annyira lett ez nekem csalodas.
Gyakorlatilag kapott a 6500 egy nagyobb akksit es az uj kepfeldogozo procit a legfrissebb AF algoritmussal.
Az uj 16-55-el meg egy rendszervaltast is bevallatam volna ha kicsit jobban megerolteti magat a Sony.
Legnagyobb problemam hogy nem voltak kepesek tovabbfejleztett szenzort beletenni ami nem produkal vegre video alatt massziv rolling shuttert.Ezt ezen az aron 2019-ben nem lett volna szabad szerintem.....
Latszik nagyon hogy csak epp annyit fejlesztenek amennyit feltetlenul muszaly es nagyon vedik a FF vonalat... -
kovsol
titán
válasz Nippon #26532 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy mondjuk fél-egy év múlva hova áll be az A6100 ára, főleg ha valóban kivezetik az A6000-t. Azt kitben már 150-160e Ft -ért beszerezheti az ember, az A6100 kit meg 1000€ lesz!! Óriási a különbség, és most az amazon.de oldalon meg is lehet venni az A6400 kitet 985€ áron. Ki fogja akkor megvenni az A6100 -t a kezdő árán?
Egyébként lehet jobb lett volna mark II néven kiadni őket.
A6000 mk II
A6300 mk II
A6500 mk II[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Neck
veterán
válasz kovsol #26534 üzenetére
Majdnem biztos, hogy az a kezdő ár az tévedés. Az A6400-at már egy ideje 1000 körül lehet venni.
Ahhoz irgalmatlan áremelés kellene az A6400 részéről, amit viszont biztos nem fognak meglépni.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
kovsol
titán
Pedig A6100 Európában 900€ a váz és 1000€ váz+16-50 kit árban rendelhető elő.
Én meg most kaptam levelet az amazontól, hogy a 200-600 -t nem tudják szállítani és új várható szállítási dátum október 10. - november 19. !?!?!
Több mint két hónapja előrendeltem már, ennyien rendeltek elő, vagy a sony nem szállít az amazonnak?[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Neck
veterán
válasz kovsol #26536 üzenetére
Az előrendelési ár az official RRP áron megy, amint kapnak készletet az Amazonnál, le fog menni arra az árra, amit a többi retailer is kínál - és az tuti ettől lentebb lesz.
Ha 800 fölött lesz, akkor tuti nem lesz létjogosultsága.
Én 500-600-ért tartanám nagyon jó vételnek, 700-ért még elmegy.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Márton
nagyúr
Azt értem, hogy egy RAW nagyobb dinamikatartománnyal rendelkezik, mint a JPG verziója, de az nem világos, hogy a konvertált jpg miért ég ki hamarabb? Ez csak a használt algoritmustól függ?
Ugye mindenhol azt olvasni, használj rawot, mert akkor több részleted marad az árnyékokban és a világos részeken is.. Egy LR-mal konvertált jpg jobb ilyen szempontból mint a gép által kiköpött jpg? Esetleg a komolyabb gépeken állítható ez a görbe, hány bit jusson az árnyékos és világos részekre, csak akkor meg a középrész lesz sávos (banding)?Amúgy kezdem feszegetni az 5100 határait
Díjátadón kellett embereket fotóznom, de beltérben, kevés fénynél, ezért vakuztam.
Nem is a vaku teljesítményével volt gond, hanem a sebességével, mivel 4-5 mp-enként kellett volna villantani
A külső vakuk mindegyike tud már ilyen gyorsan újratölteni, vagy ott is van gyengébb, esetleg 10-et tud, de utána lelassul?.. (persze tudom, ehhez új váz is kellene..)Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
mikrofon
addikt
válasz Márton #26539 üzenetére
Érdekesség kép:
Godox v1:
újratöltés villám gyors (1,5>)Godox ad200Pro:
0,01 - 1,8 mp újratöltési időDinamikai tartomány nagyon leegyszerűsítve:
az összes elem (szenzor, szerkesztő, megjelenítő, stb...) kepésségétől függ, és a leggyengébb határozza meg. Ha RAW-ban lösz az az előnye, hogy magad határozod meg, hogy az adott felvételt, mennyire simítod ki (szűkíted a dinamikus tartományt), és a felső vagy az alsó tartományt csökkentett jobban, vagy szimmetrikusan.... Ezért szokták azt mondani, hogy a RAW-ban nagy a tartalék....[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz Márton #26539 üzenetére
[link]
Itt lesd meg. Az első az a jpeg ami kiesett a kamerából, a második a RAW képből exportált szerkesztés után.
Tamron 17-35 @17mm f8 -al készül egyébként. -1 expó kopenzációval, mert nem akartam, hogy az ég és a víz fehér része kiégjen teljesen.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Márton
nagyúr
válasz kovsol #26541 üzenetére
Én ezt mind értem, látom a különbséget a saját képeimen is.
A kérdésem arra vonatkozott, hogy miért nem tud olyan jpg-et kitolni a gép magából, ahol ugyanúgy nem ég ki az égbolt, mint rawnál? Nyilván nem lesz annyi szín, olyan szép átmenetek, talán banding is látható lesz, de miért kell lenyesni a tetejét/alját az exponak?
Hisz láthatjuk, utómunkával milyen szép jpg jön ki. Ezt nem tudná a hw. olyan sebességgel, ami elfogadható lenne fotózás közben? Vagy a jobb gépeken állítható, milyen legyen a görbe?A vakus tippet köszi, akkor olyan 100e-től indul a buli, ami már gyorsan tud lőni.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Márton #26543 üzenetére
A filléres Godox TT350-s is egészen jól használható általános célokra. (Az a5100-on sajnos nincs vakupapucs - arra nem tudod feltenni.)
szerk: A jpg 8 bites, a RAW meg az a6000-nél azt hiszem hogy 12 (jobb gépeknél 14 szokott lenni…). Innen a különbség.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Márton
nagyúr
válasz Bogyó bá' #26545 üzenetére
Oh, köszi a vakutippet!
Írtam: "persze tudom, ehhez új váz is kellene.."Tisztában vagyok a 8bit vs 12bittel. Kérdésem ettől még fennáll, hisz ez még nem ok arra hogy könnyebben kiégjen az ég Maximum arra, hogy az átmenetek nem sávosodnak, hisz jóval nagyobb a paletta.
Pumba: hopp, az 5100-on is van DRO mód, na majd megnézem milyen a rawból konvertálthoz képest.
[ Szerkesztve ]
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz kovsol #26547 üzenetére
Igen, az automata hdr-t próbáltam, jópofa, csak ember ne legyen a képen, főleg sok, mert tuti valaki szellemként jelenik meg
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Suzuki topik
- BestBuy ruhás topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen