- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android szakmai topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#96302336
törölt tag
Rengeteg sebből vérzik a mostani elektromos autózás. Ezeket előbb-utóbb meg kell oldani, mert ha úgy fog elterjedni, mint a múlt század elején a benzines, akkor nagy bajban lesz az energiaipar.
Kezdjük mindjárt a töltéssel, ha már a cikk ezt részletezi. Ha már több lesz az elektromos autó, mint a belső égésű, és nincs fejlesztve az elektromos infrastruktúra, akár össze is omolhat a villamos hálózat. Vegyünk példának egy 30 ezres kisvárost. Mondjuk legyen minden második családnak elektromos kocsija, ez úgy saccra 7000 autó. ezzel mennek el ugyanazokra az utakra, ahová eddig is a belső égésűekkel. Este szépen hazaérnek és felteszik a töltőre. Persze nem egyszerre fog megtörténni, de kb. 3-4 órás intervallumon belül, és éjjel gyakorlatilag az összes kocsi fenn van az elektromos hálózaton. Ez 7000X2,2kW/h. A mai elektromos hálózat, ami az utcákon van kiépítve nem erre van tervezve. Jóval alacsonyabbra méretezett, Egy átlagos 3-4 fős családi ház jelenlegi havi energiafogyasztása 340kWh. Tehát napi 10kW körül van. Ez az elektromos autó töltésével minimum a duplájára emelkedik. Nem bírja az elektromos hálózat, ha nincs fejlesztés. Országos szinten óriásira fog nőni az energiaigény. Menjünk tovább. A közösségi töltőállomások is át fognak alakulni. Egy belő égésű motor tankjának totális feltöltése kevesebb, mint másfél perc alatt megvan. Gyors töltéssel egy elektromos autó minimum fél óra. Ahhoz, hogy hatékonyan működjön a töltőhálózat, nem lesz elég a 6-8 kiszolgáló állomás, legalább a triplája, vagy négyszerese kell, tehát 20-25 töltő állomás kelleni fog, mert drasztikusan nő a várakozási idő. És ide nagyipari energiafogyasztást kell számolni, akár külön transzformátor állomással, mert óriási energiaigényt kell kielégíteni.
Ahhoz, hogy az elektromos autózás hatékony legyen teljesen új alapokra kell helyezni az energiaipart.
És nem is beszéltünk még a hatótávról. A fuvarozásról, és a hosszú távú autózásról, ahol a megtett távolság minimum 400km/nap.
Jelen pillanatban az elektromos autózás nagyon drága, dacára, hogy olcsóbb a töltése. Az amortizációt, és a szervizt is figyelembe véve nagyon nem éri meg az elektromos autó, egyáltalán nem olcsóbb, mint a benzines. Nem térül meg belátható időn belül a használata, rengeteg kompromisszummal jár, ha hosszú távra akar valaki menni velük, sokszor elkerülhetetlen, az elektromos autó mellé a hagyományos is.
Térjünk rá vissza 30 év múlva, mikor már kiforrott technológia és háttér lesz hozzájuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest