- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlackPriest
őstag
válasz arnyekxxx #96 üzenetére
https://www.vezess.hu/hirek/2018/05/06/kotelezo-lesz-hangszorokat-szerelni-a-villanyautokra/
nyilván nem egy nyitott dob hangja, de azért valóban nem ért, ha hallanak téged. nem 2km-ről, de féktávon már igen.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
BlackPriest
őstag
válasz arnyekxxx #99 üzenetére
az elsőnél igen, de hogy mennyien férnek át egy lámpán, az nem mindegy, sok kicsi sokra megy. de mindenki annyival megy nagy arccal, amennyivel akar, max majd a túlvilágról átgondolja, hogy mekkorát tévedett, az meg sovány vigasz, hogy le kell ülni a másiknak.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #96 üzenetére
"Sokal inkább a kresz betartása ami megmentené az életeteket"
Ezzel egyetértek, de sajnos, nem nagyon tudom befolyásolni, hogy betartsák a kreszt. Amíg futárkodtam, naponta átlag háromszor ütöttek volna el a kreszt be nem tartók, ha nem lettem volna résen. Mivel egy ilyen ütközésnél egy sárvédő horpadása nem áll arányban a testem horpadásával, ezért baromira hidegen hagy a hang miatt sápítozók nyomora. Mellesleg, az aláírásomból sejtheted, hogy nem vagyok streetfighter típus.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz arnyekxxx #94 üzenetére
Nagyon rá vagytok kattanva, hogy a város "max. 50". Miközben napi szinten
járok 60-70-es szakaszokon is. Ha mondjuk egy 70-es szakaszon Mari néni
45-tel megy az autójával, az bizony indokolatlanul lassú haladás. SMKP-val
meg ugye elvárás. Igazából az SMKP teljesen elavult. Valójában nem létezik,
hiszen egy 60-70-et tudó 50-es 2T-nek nem "maximális tervezési sebessége"
a 45 km/h, csak lefojtják, hogy eladható legyen ebben a jogi környezetben is.Igenis veszélyesnek tartom ezt. Nem veszi fel a forgalom ritmusát - előzgetni
kell, stb. A magam részéről ilyen korlátozás mehetne a kukába, rendszámot
MINDEN motorizált kétkerekűre (de bringára sem ártana). De nem én döntök.Ui: bringások simán tekernek ott, ahonnan a KRESZ szerint ki vannak tiltva...
Lehet, hogy ha lenne rajta rendszám, akkor (a beazonosíthatóság miatt) nem.
De szerintem ezt sosem tudjuk meg. Igazából a kretén az autóban is kretén.Legutóbb pl. egy piroson áthajtó, és a zebrára rákanyarodó bringást vasalt ki
majdnem az a taxis, aki leszarta a pirosat, és az ott álló autót kikerülte...MaCS_70: azt a max. 40-et tudót a 30 év melyik felében használtad?
Én még fiatal vagyok, csak 10 éve motorozok Bp-en, ráadásul nem sokat, de
1 hónap 4T 50-es nagyon fájt. Főleg, amikor pl. a Petőfi hídra 30-cal ment fel.
(De hasonlóan egy betegecske 125-össel veszélyesnek tartottam felhajtani a
Lágymányosi hídra kb. 45-tel, miközben ott 70-nel jönnek... ha szabályosak.)Írod, hogy messze nem 50-es robogód van. Nekem se: nyilván nem véletlen...
"Ettől függetlenül baromságnak tartom azt a szabályozást, ami különböző
sebességhatárokat enged meg járműveknek."
Ennyi. Nem az a bűnöző, aki 60-70-et megy egy SMKP-val, hanem az elavult
szabályozást kéne az élethez utána húzni. 30 év alatt sok minden változott...[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz arnyekxxx #135 üzenetére
Mari néni az nálunk nagyfater. Indoka van lassan menni. Nem kevés. Én a 0-t javasolnám, de sajnos kellő mennyiségű ismertség és pálinka vagy pénz itthon mindent megold. Azt is, hogy olyan emberek kaphassanak jogsit, akik mellett max 5 pontos biztonsági övvel és bukókerettel érezném közepesen jól magam.
Az n+1 többsége sajnos olyan, akit nem szabadna kiengedni a forgalomba. Ezen szituk többsége azért nem jár mások és saját halálával, mert még azért a saját életvédelem dolgozik a többiekben. Sajnos a családban is volt nem kevés agyhalál jellegű szitu, de itt Pesten is nonstop látom az utcában mi megy. Nem értette a hölgy legutóbb, hogy miért gond az, hogy ő az egyirányúban már jött egy fél utcát és ő a másik egyirányúba akar bekanyarodni szembe. Nincs kérdés, jogsi el és oldd meg.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
DigitXT
félisten
válasz arnyekxxx #135 üzenetére
Te amúgy mennyit vezettél SMKP-t Budapesten? Picit sem veszélyes
feltartani mindenkit. Nem nekem kéne visszaadni a jogsimat, hanem
annak az autósnak, aki oldaltávolság tartása nélkül sávon belül előz...
(De neki is csak akkor, ha el is csap, mert amúgy szabályos az előzés.
Erre mondom, hogy néha utána lehetne húzni a KRESZ-t az életnek.) -
-
bot1978
senior tag
válasz arnyekxxx #143 üzenetére
Te melyik országban motorozol?
Nekem egy kétütemű Yamaha-m van 60-ra fojtva gyárilag és kész halál. Ha nyélre húzom akkor a seggemben vannak és folyton a tükröt nézem meg rajtam a para, ahogy elkezdek akár csak 50 körül menni azonnal letolnak a csába az előzgetők a szélére, mert szarik rá elfér e, mellémjön aztán tol le a szélére, mert szemből meg jönnek. Lent a szélén meg a busz hullámosra járta, szóval hosszában mehetek egy hullám tetején. Próbáld meg egy kis kerékkel milyen egy hullám tetején 50-el. Hátadon a hideg veríték azonnal. Közöm nincs BP-hez, én BP-n ezzel a kistestű sz@rral így 60-ra fojtva el sem mernék indulni, minimum 75km/h ha életben is akarok maradni. Szóval ha az komoly, hogy 45max akkor az vicc, az annak jó, aki nem megy sehová. Turistáskodik vagy nem tudom mit csinál, de tuti nem A-ból B-be jár rendszeresen. Egyszerűen az autósok megölnek, ha nekiállsz 45-el menni.[ Szerkesztve ]
-
vadkörte
addikt
válasz arnyekxxx #135 üzenetére
"Ha szerinted ez komolyan veszélyes akkor add vissza a jogsidat mert a közlekedés alapvető része a nálad lassabban haladók megelőzése."
Az ugye megvan, hogy max részigazságot mondasz. Mielőtt körbemagyarázod, had szögezzem le, nem szokott idegelni, ha gyök kettővel kocognak előttem. Képes vagyok Km-eket követni őket, ha nem tudok előzni. Ez miatt nem tépem a hajam.
Hogy mégis miért veszélyes a szituáció? Mert Mr. Murphy törvénykönyve alapján a sor végén mindig van egy barom, aki nem bír a talpával és neki fog állni előzni.
Akkor is, ha ez a DÖG jön vele szemben.
Az ősszel a 6-oson Pécs és Szentlőrinc között egy JohnDeer volt a konvoj felvezetője. A sor kb. Km-es, állandó szembeforgalommal. Mégis mindig volt aki bepróbálkozott az előzéssel, akkor is, ha látta, hogy nem fog beférni. Én meg halál nyugalomban kocogtam mögöttük. Kb. 5 perccel értem később Kaposvárra.
A másik sztori miatt épp alkatrészeket vadászok a kocsimhoz. Dombon felfelé kapaszkodó nyugdíjaskorú szocialista élmunkás mögül kivágott négy autó. A 4. már úgy, hogy látta, hogy jövök és nem fogunk elférni. Kb. magasról lesz***a. Én megálltam és elkerültem a frontális ütközést, a mögöttem haladó nem tudott megállni = vágathatom le a kocsim hátulját.Egyébként meg az ország ~98% NEM Budapest! Ez már nem közvetlenül Neked szól, csak úgy a Bp. közig. határaitól tovább látni nem hajlandóknak. Van pár vidéki (nagy)város, ami viszont nem sokban marad el közlekedési morál tekintetében Bp-től... Sajnos van hová fejlődni.
(#138) DigitXT:
A KRESZ-ünk 1972-es, hiába módosítgatják, akkor is ráférne egy alapos ráncfelvarrás.Üdv. V. Körte
-
vadkörte
addikt
válasz arnyekxxx #161 üzenetére
Annyira nem beszéltünk el egymás mellett.
(#167) Ribi:
Minden városnak van kissebb-nagyobb agglomerációja. Véleményem szerint aki képes agglomerációból - értsd Bp. szinten akár 10-30Km-ről, kis(sebb) város szintjén 5-15Km-ről is - robogózni, az meg is érdemli, egészségére. Ilyen felhasználásra tényleg édeskevés az 50-es csettegő. Ezek a kávédarálók városi közlekedésre alkalmasak, az agglomerációs ingázás nem városi, inkább települések közötti közlekedés. Nekem is van egy majd 50 éves Puch mopedem, de eszembe sem jutna kivinni városon kívülre, pedig annó édesapám a kis Babetta-val eljárt a Balatonra is melózni.
A robogók nem a relatíve alacsony sebességük miatt balesetveszélyesek, hanem a közlekedési kulturát még hírből sem ismerő népművészeti agyagedény (lyánykori nevén nevezve köcsög) egyéb közlekedőtől.
Mondom ezt úgy, hogy jellemzően autóval járok és bizony nap mint nap látok érdekes helyzeteket.
A helyi tömegközlekedés, pedig megyeszékhely, hááát... Érdekes, ha nem kell inkább nem használom. Kerékpárral meg csak jó időben (nem kedves bikefan-ok, a -10°C NEM jó idő... )
Amíg előzékenyen lehúzódtam az út szélére 10-30cm-re egyensúlyozva a hepehupás padkaszélen a bicóval, jellemzően ki akartak lapítani. Mióta ~1-1,5m-rel beljebb megyek, 3-4 alkalommal próbálkoztak az elmúlt cirka 1500Km alatt. Ebből 3x épp robogós és igencsak bunkó módon.Üdv. V. Körte
-
Peter13
senior tag
válasz arnyekxxx #143 üzenetére
Én is csatlakozom azokhoz, akik szerint a 45 km-re folytott robogó az életveszély kategória. Saját tapasztalat szerint a következőket kellett elfelejtenem az útvonaltervezés során: Váci út, Hungária, Hegyalja út, a hidak túlynomó többsége, Buda emelkedősebb részei (nem nagy dolgokra gondolok, csak mondjuk a Margit körüttól felfele bármi). De jobb volt lendületből venni a felüljárók többségét is (Keleti/Nyugati Pályaudvar, Nyugati felüljáró vagy BAH csomópont pl). Pár napig használtam csak (motoros futárként dolgoztam anno, kölcsönbe kaptam a cégtől amíg a nagy gépet javították), és konkrétan halálféltem. Az út külső része sok esetben kritikán aluli, kis kerekű géppel meg egyenesen rémálom...ha nem akarok tojástáncot, beljebb megyek, de ott letolnak: nem egy, nem kettő, nem három, hanem folyamatosan, amint lehet persze megint kimegyek a szélére, ahol szintén letolnak, csak kisebb ívben. Sorry, nekem nagyon nehéz lesz megmagyarázni hogy "dehát a KRESZ szerint"...a márványlap alól meg hiába ismételgetem makacsul hogy nekem mennyire de nagyon igazam van...
Kell az a 60-70. Nem azért mert mindig és mindenhol annyival kell/lehet menni (persze hogy nem, ez ökörség), hanem hogy ahol lehet (és emiatt kell is), ott is biztonságosan tudjak haladni.
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."