- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Android szakmai topik
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
MotoGP 24 - Íme a launch trailer
gp A motorverseny rajongói ismét nyeregbe pattanhatnak, hogy izgalmas versenyeken vegyenek részt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
Engem inkább a fapadosabb elektromos autók érdekelnének, 2-3 millió, de bővíthető 50km hatotavval, kizárólag városba. Elég lenne ehhez egy 10kWh akksi is, kics, könnyű kasztnival. Persze egy használt leaf sem sokkal drágább már, annyit meg elmegy az is. 10 milliót nem ér egyik sem.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Csak az egymilliós benzines elektromos megfelelője 3 millió lesz. 4-5 milliós leaf árából meg veszel egy jó 2-3 milliós benzinest, és lesz annyi az az 1-2 millió üzemanyagra, amivel a leaf nagyon sokáig kergeti a benzinest megterulesben, nem beszélve hogy azt nem 100-150km-enkent kell toltogetni.
Ráadásul egy benzinesben pont a hajtaslanc ami legtovább bírja, kis szerencsével.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Egy szívó benzin motor nagyon kis valoszinuseggel megy tönkre, a váltó-kuplung már inkább. Nem gondolom hogy egy elektromos autó osszessegeben sokkal megbízhatóbb lenne.
Üzemanyaggal lehetne nagyot fogni, de ahhoz még 4-5 millás használt géppel is évi 30-40 ezret kellene futni hogy megerje. Namost egy ilyen 100-150km-es hatotavval azért bravúr évi 10-15 ezernél többet produkálni. Ha meg 10 év alatt érsz a megterulesre, akkor megette a fene a kompromisszumokkal az egészet./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
7l fogyasztással 15e km, kb. 420 ezer üzemanyagkoltseg, 400ft benzinarral. 15kw/100km kb 100 ezer ft 15e km-re. Kb. 7 év a megterules, persze kell olajcsere, legszuro csere évente, nagy jóindulattal mondjunk 6 évet. Annyit hibáztam hogy nekem kb 10e km az éves futás, ott jött ki a 10 év. És ezt még úgy számoltam hogy "csak" 2 millió a differencia, ennél meg inkább több szokott lenni.
Meg persze jó lenne tudni hogy ami most tud 100-150km-t 5-10 év múlva mennyit tud majd az akksival./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nem szoktam álló autó motorját járatni, főleg nem amikor pakolok be. De lámpánál is leállítom hosszabb pirosnál. Szóval pont a saját füstömet szívom legkevésbé. A 20 éves kormoló dízelek, teherautók, buszok adnak igazán jó löketet a városoknak, meg amikor télen elkezdenek a szeméttel a szegényebb negyedek fűteni.
Értem én hogy óvjuk a városi levegőt, de jelenleg a kis benzinesek leváltása annyit jelentene neki mintha erdőtűznél odaállnék lehugyozni az egyik fát./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Milyen hasznos nyomaték? Valahol elveszik a motor nyomatéka?
Áttétel nyilván kell, belövik mondjuk 160km/h-ra a maximális kimenő fordulatszámot. Innentől ha a városban lassú gurulással elindulsz akkor is ugyanakkora a nyomaték mint max fordulaton a pályán.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Igen, elméletben nem egyenletes a villanymotor hatasfoka, de pár százalékos különbségekrol beszélünk a legkisebb és a legnagyobb fordulat között, ami miatt a kutya nem épít váltót az autóba, egyébként is többet elvinne mint amit hozna.
Váltó a belső egesu motor miatt kell, aminek 500-as fordulat alatt nincs nyomatéka, elektromos motor fordulatszámat meg kb a forma1-es autók tudják.
A fogyasztásban nem tévededsz, a súrlódás miatt exponencialisan nő a szükséges teljesítmény a sebesség függvényében. Autópályan egy átlagos elektromos a relatíve kis akku kapacitás miatt labdába sem rúg a belső egesuvel szemben. Nem is látom értelmét hogy ezen a téren versenyezzen vele./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nem értem a problémád. 160-nál átlagosan 60kW elektromos teljesítményt vesz fel a motor, akkor a fogyasztása 60kWh. Elektromos fogyasztást kWh-ban adnak meg, de ha úgy tetszik 37,5kW/100km, ha ezzel könnyebb valamit számolni, mint mondjuk a költséget ami kb 1800Ft/100km (20% veszteséggel számolva, 40Ft/kWh).
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Proxmox VE
- Futás, futópályák
- Politika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Navi 31 alapokon nyugvó VGA-óriás, ezúttal XFX köntösben
- Háború Izraelben
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- További aktív témák...
- Szinte új T14 Gen 4 Ryzen 7 Pro 7840U 32GB RAM (forr.) 1TB NVMe Samsung SSD 4G LTE 2026.12.20 GAR
- Vostro 3590 15.6" FHD i5-10210U Radeon 610 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- IPhone 11 64GB gyári független ÚJ Product Red 90 nap Apple garancia
- Iceriver Kaspa Miner 4TH - eladó!
- Cooler Master Elite HÁZ +DVD lejátszó, tápegység, venti - ELADÓ! 6.990.-