- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android szakmai topik
- Yettel topik
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Mobil flották
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vodkaboy22
addikt
-
AmunRa
aktív tag
Nem szeretném én senki kedvét elvenni. Jó és szép dolgokat lehet csinálni és mindig lelkesítő, hogy amit alkotunk, az elkezd működni.
Én nem szakadok el, most is forrasztok éppen, bár ez munka és nem hobbi.
Az utóbbi 10 év alatt egy házra valót összeforrasztottam! Esténként és hétvégéken. -
fkosa
tag
A CD lejátszó stabilizálásán már én is gondolkodtam, de tény, hogy csinálják (a hagyományos lemezjátszónál egyértelmű). Arra tudok gondolni, hogy - és ez szintén tény - az elektonika fizikai rezgése hallható zajokat okoz (audiofil erősítőket szoktak rezgés-csillapítani).
Autóerősítőkben azért kell emelni a tápfeszt, mert másképp fizikailag nem lehet több teljesítményt kivenni (P=U^2/R=(12/2/1,44)V^2/4ohm=4W!!!!!!!!! - nem számolva a veszteségekkel). Ennek két módja van:
1. hidas kimenet (a feszültség effektív értéke 2x-ződik, tehát a teljesítmény 4x4W, maximum)
2. kapcsolóüzemű tápegység (nem láttam még "sima" diódás feszültségsokszorozót autóerősítőben) - most nem mennék bele, ez miért kell.
A 230VAC részben egyet értek. Ha valaki nem tudja, hogy "hű-de-nagyon-veszélyes", ne kezdjen bele. -
mr_ricsi
veterán
"Lehet már bontott ki egy rezsót. Ez se sokkal bonyolultabb: egy kábel, biztosíték, kapcsoló majd 2 szál a trafóra. Utána ezt a részét letakarhatja egy cipősdobozzal. Nem kell túlozni!"
A trafón sem csak 2 drót van, és biztitartóból is van olyan, amiben nem egészséges feszültség alatt biztit cserélni.
És itt a cikkben nincs is pontos recept a tápról, mert egyik példa sem az erősítőhöz való. Ezért a lelkes amatőrnek valamennyire kísérleteznie kell."Az értelmetlen, a párbaválogatást a munkapont környékén kell végezni. Az pedig (Curve Tracer) qrva drága!"
Ha elkészült a táp, akkor csak három ellenállás kell hozzá, és egy multiméter.
De ha a digit multiméterben lévőt használnám, a semminél az jobb eredményt adna."Miért? Milyen az? Hallható?"
Elméletileg "fehérzaj" keletkezik, és annak van hallható része, de igazad van, a végtranyó zaja már nincs tovább erősítve, önmagában pedig 470 K-nél elenyésző a teljesítmény."Vagy lendkerék volt RPM stabilizálásra? Nem volt elég a PLL vagy digitális vezérlés?"
Audiofil körökben nem elég egyenletes a digitális szabályozás, hanem a nagy tömegű lendkerékre esküsznek. (Ezt mi sosem fogjuk megérteni, de mindegy.)
Olvastam olyat is, hogy a lemezt úgy szívják hozzá a lendkerékhez, mert az úgy mégjobb.Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
válasz Lompos48 #119 üzenetére
Hát én is így voltam ezzel annak idején.
Mivel a CD esetén nem közvetlen a lemezről lejövő jel hordozza az információt, annak a torzulásai nem hatnak a belőle kiszedett audiora. Max. ugye, ha bitveszteség van, és a hibajavító nem tud korrigálni, meg ha több komplett minta veszik el.Gondoljunk bele, az audio CD mechanika ugyanaz, mint a CD-ROM, illetve elektronikailag is hasonló áramkör szedi le a jelet a lemezről -> ha torzulna a kimenőjel, akkor a CD-ROM nem működne Az persze más kérdés, hogy a kommersz CD játszókban milyen DAC, meg utána mi található kimenő erősítő címén (ha van benne)
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
KMT
addikt
válasz Lompos48 #109 üzenetére
"Előre olvassa, majd egy kvarccal szabályozott ritmusban 44.1kB/s frekvenciás PCM-ben "játssza le"."
Ezt meg hol hallottad?
(#120) hcl:
Nem ugyanaz a CDA, mint a CD-ROM. Nagyon nem mindegy, hogy az előbbit valós időben kell lejátszani, míg "adat" esetén van idő olvasgatni."Mivel a CD esetén nem közvetlen a lemezről lejövő jel hordozza az információt, annak a torzulásai nem hatnak a belőle kiszedett audiora."
Mi hordozza az információt?
(#125) fkosa:
"túlmintavételeznek (magyarul előre beolvasnak x másodpercet, akár többször is)"Ne keverjük a túlmintavételezést a puffereléssel.
-
vodkaboy22
addikt
válasz Lompos48 #141 üzenetére
http://www.iis.it/s_formazione_en.asp
Nézz utána per pill csak egy sor láttam micro bounded electronics. De ott voltam igen egy tanulmányi út keretében nagyon sok mindennel foglalkoztak hegesztésen kivül ugye hegesztés és rokon technologiák
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
válasz Lompos48 #158 üzenetére
Tungsram-nal? voltam ott is igen roppant erdekes volt es mivel voltam a Telwin gyarban is lattam roppant erdekes dolgokat is. Hogyan lesz sima szaggatott negyszogjelbol 200A hegeszto aram (ac tig gep). Vagy hogyan kell cosfi 85os gepet csinalni 6,5 kw teljesitmeny felvetel mellett .
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #223 üzenetére
Eddigi erősítőim többségén van ilyen gomb, csak pl. tone defeat a neve, vagy egy kapcsoló, hogy tone off. Ezzel kiiktatják a hang útjából a hangszínszabályzókat.
A loudness tényleg nem hülyeség, de ha nem jól állítják be, akkor meg túl erős basszust csinál, van egy ilyen Nordmende erősítőm is, ott jobban tetszett a hangzás kikapcsolt ludness és ráadott mély hangok mellett. Igaz, ez az erősítő nem túl nagy, de meglehetősen biccós hangszórókat hajt meg, amik eléggé kiemelik a mélyeket.
Hangszín szabályzót meg erősítője válogatja, valamint a forrás, hogy kell-e. Pl. aki mp3-at hallgat és az nem 320kBit/s-es, akkor 16-18kHz körül vág (bitráta függő a vágási pont), ott jól jön, ha rá lehet még adni a magast. No persze mp3-at csak akkor hallgat az ember, ha más formában nem beszerezhető az a zene...
Egyébként a csöveknél jutottam arra, hogy ott abszolút nem kell hangszínszabályzó, mert natúr hangzása alázza a tranyós erősítőimet. Majd megint csinálok egy rendes összehasonlító videó, ott majd lehet hallani amit mondok.
Olyan tiszta és erős magasak vannak, amit nem is gondolna az ember, a kimenő trafó nem lineáris frekvenciafüggése miatt .[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #226 üzenetére
Hiába a natúr hangzás ha a natúr fül annyira tökéletlen. - és mégis jobbnak érzi a fül.
És mi majd hallgatjuk internetről alaplapi hangkártyával? És véleményt alkotunk... - nem tudok mit csinálni, nincs mérő mikrofonom. Ellenben így is hallatszódni fog a különbség, csak fel kell kapcsolni YT-t 720P-be.
Húúú! Sakkor mi van a fidelity-vel? - akkor építs egy OTL csövest. Általános nézet szerint a cső és a kimenő együtt hozza létre azt, amit "csöves" hangzásnak hívnak.
agressiv: igen, csak gyakran a hangerő a minőség rovására megy a koncerten. Remek, mikor országos hírű (vagy hírhedt, mint jelen esetben a Rózsaszín Pitbull a rockmaratonon) zenekar koncertjén nem értem az éneket, annyira átmegy torzba.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
agressiv
addikt
válasz Lompos48 #226 üzenetére
Még valami: Ki kellene találni egy olyan kütyüt, ami az audiogramm alapján (digitális formában, kártyon vagy pendrive-on beadagolva) automatikusan állítsa a korrekciókat.
A Meier sound kitalálta már és a valós idejű korrekciót is. Fanatikusok szerint kétes eredménnyel
Hát még a borz.....
-
agressiv
addikt
válasz Lompos48 #242 üzenetére
Ohh én kérek elnézést. Régebben sokat töpiztem ilyesmin, de sehol sem találtam egyszerű kapcsolást, csak olyasmit, ahol mikrokontrollerrel kell vezérelni a dac-ot ahoz meg nem értek, max kimeneteket tudok vezérelni ez viszont nem igényel semmilyen vezérlést, csak rádugod a koaxot és szól.
[ Szerkesztve ]
Hát még a borz.....
-
vodkaboy22
addikt
válasz Lompos48 #256 üzenetére
Wima egy márka különben fólia kondi
De szerintem ha van az embereknek korrekt fülük akkor úgy is saját tapasztalataikra fognak támaszkodni melyik kondi milyen felállásban tetszik nekik.
Én kezdek a minél több kicsatoló felé hajlani (szerintem szebb basszus) persze nem 2 farad..
De arra tudok tippelni, hogy a hangfalak impedanciája eléggé lecsökken 20-40 Hz környékén és ezért kell a több kapacitás.
A párhuzamos felállásnak meg sok indoka vagy ellen indoka lehet. Van egy olyan érzésem, hogy az ESR csökkenése az egyik és a nagyon gyér vékonyka kondi lábak a másik. Ugyebár ha kondiig remek 1.5mm réz kábel fut és ott találkozik egy 0.8-as vacak alu lábbal + forrasztás ha nem elég szép. Szóval javít a több láb (felületi áram sűrűség ugye a vezető felületén fut az áram többnyire) több láb>> több felület kisebb impedancia.Mindig javítom magam... Áhh meg kell tanulnom pontosan írni.
[ Szerkesztve ]
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
válasz Lompos48 #259 üzenetére
Ezért mondom, hogy mindenkinek saját tapasztalata / füle legyen a mérvadó
Én próbálgattam, forrasztottam, cserélgettem és olvasgattam a témában és ez lett a legjobb DE persze lehet tévedek lehet csak placebo vagy hasonló mégis ezt hallgatom.Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
-
bkercso
nagyúr
válasz Lompos48 #292 üzenetére
Az 0,1% zárt hurokban mért, az RMAA programmal.
A silány opának a hangja silány. Sokszor a slew-rate (V/us) érték mérvadó, de azért ennél bonyolultabb egy opa.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
agressiv
addikt
válasz Lompos48 #292 üzenetére
Tessék ez is egy mért eredmény.
Egy silány műveleti erősítőnél melyik az a paraméter, ami silánnyá teszi?
Ezt komolyan kérdezed? KA4556 Nagy áramű műveleti erősítő amit például a az xfiűrtechnika kártyákra is raknak a maai napig. front kimenetre. Iszonyatos zaj. modulációs torzítás, a harmonikus torzítása nem vészes és így tovább.
És hallhatóan iszonyat rossz hang egy komolyabb opamp-hoz képest.Hát még a borz.....
-
agressiv
addikt
válasz Lompos48 #295 üzenetére
És valóban a spektrum analízátorok és egyéb ilyen mérő berendezések nagyon drágák és ahhoz képest pontatlanok, viszont a digitális technika hódít és azt lássuk be, hogy a torzítás mérés mindössze abból áll, hogy egy kb. 0dB hangerejű színusz mellett mekkora amplítudójuak a felharmonkusok és ez nem olyan bonyolult dolog. Ott van a grafikon és láthatod is, hogy nagyon alacsony a felharmónikus amplítúdója és azt is láthatod, hogy még csak beszűrődő zaj sincs a szerkezetben, pedig azt is lehet ám látni rajta, ha egy inverter indul be, konkrétan megjelenik a zavaró 47KHz-es jel, mert nagy mintavételezésnél, még azt a frekvenciatartományt is lehet mérni.
Valamikor gyártottam, mértem, jellemeztem ilyen vackokat napi feladatként.
Jó móka lehetett. Nálam az első paraméter ami nagyon fontos az a zaj, és egy drágább műveleti erősítő bizony nagyon elveri a kommersz már 20 éves őskori leleteket, de fontos lehet még a jel követési sebesség (slew rate asszem ) és a be, illetve kimeneti offset feszültség, drift és így tovább és a leges legfontosabb az a szubjektív hangja egy ilyesminek, mert gondolom nem mondok újat, ha két azonos paraméterű is lehet teljesen más hangú. Például az OPA műveleti erősítők nagyon drágák, nagyon jó paraméterekkel rendelkeznek, sokak szerint az az isten, de van aki azt mondja, hogy a hangja az nagy l...sz. Én a MAX412-re gerjedtem rá nagyon, már az erősítőmben is azok vannak és óriási különbség van hangban például egy NE5532-höz ami szintén népszerű típus.
Persze. De ne rohanj oly dühösen
Bocsánat nem szándékos volt, de iszonyatosan fáj a fejem már 3 napja és haverom csaját is csúnyán leoltottam, sírás lett a vége
Én csak egy példát kértem egyetlen paraméterre ami abban az adatlapban szerepel, amit minden szakember használ és okozza a panaszolt jelenségeket, vagy ami alapján jobbat választasz. Valamikor gyártottam, mértem, jellemeztem ilyen vackokat napi feladatként.
És hogy tényleg legyen egy példa. Számomra a legfontosabb a zaj mértéke. sokak szerint a slew rate-en múlik minden, de én még nem vettem észre, hogy az annyira befolyásolná egy műveleti erősítő hangját, mert alacsony feszültségen dolgozik, egy hangkártyán például nem 15V-okat kell követnie, max 2-3V-ot, viszont ha nagyon alacsony a berendezés saját zajszintje nagyon jó dolgok szoktak kisülni, főleg nagy hangerőn.
És az ára, ha jó drága, akkor rossz nem lehet, de minden ilyesminek az adatlapján rajta van, hogy mire ajánlják és egyszerűen meghallgatom. Ha tetszik megtartom és veszek még párat.[ Szerkesztve ]
Hát még a borz.....
-
agressiv
addikt
válasz Lompos48 #297 üzenetére
fokozatok közötti kapacitív csatolás esetén elhanyagolható
Igen ez a másik hülye szokásom, hogy ahol lehet ezt elhagyom, és végül megjelenika 100mV DC az erősítő kimenetén. A másik amit észrevettem konkrétan a dirftel kapcsolatban, hogy nagyságrendekkel alacsonyabb értékeket írnak mint amit én tapasztaltam, persze valószínüleg ez az én hibám, vagy a kapcsolásé, de nem véletlenül figyelek ezekre oda.
Ezt nem boncolgatnám. Mindenki másra esküszik, saját tapasztalatok vagy átvett vélemények alapján.
Ez így van, csak azért írtam, mert kérdezted.
Ez így majdnem jó. De nem elég az árat figyelni. Valamikor az IC lábai aranyozva voltak, belül aranyszálakat használtak, kerámia tokot használtak. Ugyanaz az LM101 volt benne, csak kissé mostohább körülményekre. Nem folytatom az árakkal.
Az ár persze inkább poén volt, de valamiféle összefüggés azért van, de én is találtam egy 800Ft-os AD műveleti erősítőt ami csodát művelt.
Az aranyozás meg tipikusan egy olyan dolog, hogy döntse el ember fia, hogy van e valami gyakorlati hallható haszna, vagy éppen csak sznobság.Ez addig igaz, amíg észrevesszük, hogy a felharmonikusokat nem egy rendes analóg spektrumanalízissal végezzük, hanem a hangkártyában található hangkártya A/D konverterének digitális mintavételezéséből matematikai hókuszpókuszokkal kapjuk meg. Jó a hódítás, de csak a csajok esetében van értelme, máshol lehet kompromisszum.
Megmondom őszintén azért, hiszek az ilyesmiben, mert tényleg ez az egyetlen része az egész elektronikának és audiotechnikának ami valóban a papírformát hozza. A TDA 1524 doksijában 0.3%-ot írnak például és tényleg azt is mértem, a hangkártyának 0.004-et írnak és megint csak azt mértem (THD-N).
Az utóbbi időben elkezdtem hangszórók TS adatait is mérni és az is olyan dolog, hogy nagyon pontosan és vért izzadva kell csinálni ahoz, hogy az elmélet és a gyakorlat passzoljon. Ma már sikerült bármilyen hangszórót megmérek és csinálok hozzá dobozt, de az első próbálkozások siralmasak voltak.
Végül annyit, hogy én egy falusi parasztgyerek vagyok, nem vagyok villamosmérnök stb. és ha van valami amiben tévedek akkor nyudgodtan javíts ki, ezért is vagyunk itt.
Hát még a borz.....
-
bkercso
nagyúr
válasz Lompos48 #295 üzenetére
A Texasnál vajon hogyan mérnek 0,00008%-okat? Nem azért drágák ezek a készülékek, mert laborba valók, kalibrálhatók, hosszú élettartamúak stb.? Mi a baj a DAC-kal és a Fourier transzformációval, talán hibásan tudjuk csak kiszámolni? Tényleg érdekelne a válasz...
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen