Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz Márton #617 üzenetére

    ugyan dehogy, hisz olyan jóóól szórakozunk.. :DDD

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #620 üzenetére

    "Megfelelo GPU hardver nelkul volt lehetetlen real time RT. Ezt irtam"
    tehát meghazudtolod az nvidiát, és a komplett szakmát, amihez nem értesz.
    Én se oktatok ki egy statikust, hogy hogy kell gerendát méretezni.

    "Tehat egyertelmuen GPU-ol beszeltunk es a GPU-s RT-rol. De itt meg te is azt mondtad, hogy RT-s jatekok csak az utan jottek."
    a számodra RT játékok, mivel minden héten újradefiniálod, mi számított épp RT-nek.

    "Tehat egyertelmuen GPU-ol beszeltunk es a GPU-s RT-rol."
    Leírtam már az elején, nem a HW volt előbb, hanem a software, ezt próbáltad görcsösen megcáfoglni az RT-vel, én meg elmagyaráztam, hogy te amit RT-nek hiszel, azt már 10 éve használják, RT-t renderelnek vagy 30 éve, valódi perpixel meg nincs, csak ha csokorba kötsz pár kw-nyi HW-t, és még egy jó darabig nem is lesz, mert felesleges ostobaság az nvidia szerint is, de csak erőlködsz.

    "Erre sem szoltal semmit vagy voltal benn a beszelgetesben."
    mert kellett volna még egy frontot nyitni a másik fanatikus haveroddal, akivel karöltve trollkodtok minden AMD-s topicban.

    "GPU kellett ahhoz, hogy jojjenek az RT-s jatekok."
    nem kellett, most se kell.. az első GPU jóval a 3d-s gyorsítók után jelent meg, ráadásul ez csak egy elnevezés, amit maga az nvidia talált ki. Annyit tesz, hogy már nem csak a 3d-t és 2d-t gyorsította, hanem rászerelték a video kimenetet, és ezt elnevezték GPU-nak. Hívhatták volna bármi másnak. Nem kötelező a számítógépbe, nincs is mindegyikben. A software-ek futtatásához és megjelenítéséhez sem kötelező, így nem feltétele se a 3d-nek, se az RT-nek.

    "Nem kamuzik, csak a ketto nem ugyanaz."
    :)) még mindig nem tudod mit is csinál az RT mag, igaz?... sebaj.

    "Nem, de erre is csak annyit irok: tehat hardver volt elobb majd a szoftver."
    ami természetesen ugyanolyan értelmetlenség, mint az összes többi amit eddig összehordtál.

    "En az RTX-et irtam, mert az a hardware linup tette lehetsegesse eloszor."
    ami az nvidia szerint nem így van, hisz kiadták 2016-ban a RT-s árnyék modult, 2013-ban demózták az RTRT, és 2011-ben már futott a crytek-es RTRT-s bevilágítás, 96-ban ott volt a nintendos RT játék, de mehetünk még visszafele, mert a gyökerei még régebbiek.

    "Mi volt a bohozat? A Playstation az egyetlen ami sajat API-t hasznal, "
    :))
    komolyan, ha nem értesz hozzá, de ennyire nem, akkor miért?
    már annyira se tudlak komolyan venni, mint az elején, azt hittem legalább minimálisan, érintőlegesen van valami rálátásod az iparra.

    "addig a DXR es Vulkan RT volt. "
    nem, csak te ezt a kettőt ismered, még pc-n is több van.

    "Persze, de ez nem az jelenti, hogy 2018 elott volt real time RT-t hasznalo jatek.
    Ettol meg lehetnek limitaltak most is, es azok is. De a real time RT-s jatekok 2018 utan mar elindulhattak."
    tehát az nvidia hazudik, jó tudni.

    "Jaj es Steamen talalom a jatekot az EA vagy Ubisoft gondozasaban?"
    igen, bármelyikben, ahol nem fix fények voltak realtime GI-al, ott jó eséllyel találkozhattál vele.
    Amennyiben érdekel, hogy melyikben mit használtak, keresd meg őket, biztos el fogják árulni. :DDD Ha ott vagy, a cocacola receptet is kérd már el létszives.
    (kb 2004 körül még dolgoztam az EA által később felvásárolt RenderWare engine-el, akkor még nem tudta, hátha ez segít így az induláshoz)

    "Megoldottak hibrid modban, csak nem real time. A kulonbseget az uj hardverek hoztak, hogy ugyan hibrid modban, de az RT real time fut. Ez nem volt lehetseges elotte."
    Tehát a realtime GI nem realtime, ezt is megtudhattuk, és ezekszerint az nvidia realtime RT shadow kódja is statikus árnyékot számolt... ez lassan jobb, mint egy kabaré :DD

    ""RT-s játékok az után jöttek, hogy az nvidia befizette magát pár helyre.
    Addig senki se vesződött vele." - makkmarce

    igen, az nvidia olyan játékokba is beleerőltette, ahova nem lett volna rá szükség. Ahova meg volt, ott eddig is használták, de a marketing nagy úr. Így mindenki rohant RTX-es kártyát venni, aztán rájöttek, hogy nem dob túl sokat, ha eredetileg is realtime GI-al voltak a fények, ezért rondítottak is pár játékot, ami RTX nélkül szándékosan sz*rul lett fényelve, erre az egyik legszebb példa talán a METRO.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz PCProfessor #621 üzenetére

    fény és árnyék is volt, hogy valmiféle sugárkövetéssel ment, nem volt külön reklám hozzá, már csak azért sem, mert ez általában nem publikus, hogy mit hogy oldottak meg. Vicces is lenne, ha a frostbite, vagy a RED engine forráskódja publikus lenne, hogy nesze, így kell battlefield féle fényelést csinálni.

    Aki szakmai szemmel nézte a játékokat, próbálta kitalálni a trükköket, hogy na azt így most hogy hogy ez így ilyen gyors és szép és hogy csillan. Néha a túlmozgásosabb fejlesztők tettek ki leírást, hogy mit hogy oldottak meg, de ez a szakmán belül maradt, sohasem volt marketing termék.

    Az RTX-nél ez megváltozott, mert ott reklámozni kellett, hogy támogatva van.
    Ezt megpróbálta az nvidia a physX-nél is, de ott ez nem jött be, tehát közel se volt biztos, hogy ez be fog, de a konzolgyártóknak kapóra jött az nvidia által már bereklámozott új varázsszó, így felültek a hype vonatra. Így nem kellett új varázsszavakat megtanítani a vásárlóknak, az úgy is külön macera.
    Semmi más nincs itt se, mint egy új sampon/joghurt reklámban, kiragadnak egy szót, aztán a végletekig leegyszerűsítik a marketingesek, és vannak akik vevők rá.. mintha az előző joghurtba nem lett volna probiotikum.

    igazatok van, egy X-et utána dobhattam volna az RT után.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #624 üzenetére

    "En real time RT-rol beszeltem GPU-n."
    nem, te realtime RT-ről beszéltél RTX-en, ami most sem lehetséges normális sebességgel, és mivel nem értesz hozzá, lelkesen hangoztatsz egy marketinganyagot. Mihelyst kidobják a raszterizálót, igazad lesz. Nem dobták ki, tehát nincs igazad, nincs full RT, csak hibrid van.

    "Igen sokszor probaltad nekunk megmagyarazni az RT fogalmat, csak koze nem volt a vitahoz"
    persze, hisz azt se érted, amiről vitatkozunk.. így aztán valótlanságokat állítasz, mint a directX-el működő playstation. Azért kaptál filmeseket, mert ők használnak RT-t, más nem, és még mindig nem érted, hogy az RTX az egy egyszerű matematikai műveletet csinál, amit bármire használhatsz, de attól nem lesz full RTRT-s a játék, hogy azt használod. Még mindig ott tartunk, hogy Buster világában mindig más az értelmezése az RT-nek, válassz már egyet, mert az nem választás, hogy az az RT, ami DXR-t használ, vagy az ami kettőt pattan (ugye itt siklottál ki a dukenukemmel), vagy az az RT ami RTX-et használ, mert ez se igaz.

    "Csak nem a RayTracing temaban."
    csak de, kb 1970 óta, már az amiga 1000-ret 1987-ben is egy animált RT-s demóval mutatták be, ami szerinted nem létezett. Utána azt megcsinálták realtime-ba is, és még 2000-ben se vagyunk. A játéknak meg ott akkor a nintendos cucc, ami szerinted azért nem RT, mert nem tetszik neked a grafikája.

    "hogy nincs exkluziv PC jatek"
    ismét hazugság, sohase állítottam, hogy nincs excluzív pc-s játék,. Azt állítottam, a fejlesztők kb 99%-ának a konzol az elsődleges piac, és ha megnézed az eladásokat, rájössz, hogy az engine fejlesztések az esetek jó részében az aktuális és jövőbeli konzolgenerációhoz igazodnak.
    A starcitizen nem azért nincs konzolon, mert nem akarnák rá kitenni, hanem az üzleti model(hogy gyűjtöm a pénzt, aztán majd valami lesz), nem elfogadható se az MS-nek, se a Sonynak, se a Nintendónak. Konzolra nem vihetsz ki (jobb esetben), egy félkész játékot, ami talán majd 1x működni fog.

    "egyertelmu hogy a real time RT-s jatekok csak a 2018 utan megjeleno GPU-k miatt volt lehetseges."
    mutathatnál most már egyet legalább, ami RT, és nem raszterizálóval renderel, mert eddig olyat még nem láttam az általam linkelteken kívül.

    "Az RTX Quadrok utan ez mar nem kotelezo "
    Egy egyszerű RT-s jelenetet kb 3-4 FPS-el mozgat meg a 3090ti, ez így nem lesz túl nagy játékélmény egy openword game-ben. Nem, a quadro sem fog neked ebben túl sokat segíteni.
    Akinek volt quadro-ja, az tudja, hogy a játékok lassabbak rajtuk, mint a gamer csúcskártyákon, az A6000 egy 3080ti-t se tud lenyomni, nemhogy a 3090ti-t, nem is erre tervezték. RT-ben se tud annyit, mint a 3090ti, a jóval alacsonyabb órajel miatt.
    Igen, ha mondjuk beraksz 8-at egy gépbe, akkor már megmozdul a dolog, de ki mondta, hogy nem így van? Vagy most burkoltan azt akarod elismerni, hogy realtimeRT csak 8 GPU-s workstation-on megy? Vagy hogy a filmesek is hülyék, hisz nem hallottak a buster féle RT-ről, ami minden játékban ott van, csak ők pancserek, és ilyesmire költik a pénzüket?

    még mindig nem értem miért erőlködsz. Ez is egy szakma, én se mondom meg egy építésznek, hogy statikailag hova tegyen betonkoszorút és betonoszlopot.

    "Es ez miben cafolja meg azt a tenyt, hogy eros GPU kellett a real time RT futtatasahoz jatekokban?"
    nem kell hozzá GPU, eddig se kellett.. 3 hete még kötelező volt hozzá az RTX, 2 hete még azt adtad elő, hogy kötelező hozzá a DXR, most már kötelező a GPU? haladunk, talán még egy hét, és megérted, de még mindig ott tartunk, hogy 2018 előtt nem létezett az, ami kb 50 éve a számítógépes vizualizáció szerves része.

    "Meg mindig nem hiszed el, hogy a Ray Tracing es a Cone Tracing nem ugyanaz? ... sebaj.
    Nem kell am nekem hinned, tobb forrasbol van idezve, persze megprobalhatod cafolni, tereles helyett."
    még mindig nem értesz a szakmához, de hihetetlen nagy mellénnyel állítasz valótlanságokat.
    Itt csak te terelsz, aki szerint csak az az RT, ami az RTX marketinganyagában szerepel, semmi más.

    "Ertelmetlen akkor lenne, ha hoztal volna 2018 elottrol real time RT-s jatekot amig GPU-n fut."
    kb 2000 óta a legtöbb játék GPU-n fut, tehát volt bőven, ha hibridről beszélünk. A nintendo-ba szerintem SOC volt, és most kizártad a GPU-s feltétellel az összes jelenlegi konzolgenerációt is, mert azokban bizony nincs dedikált GPU, csak egy SOC(aminek persze van egy része, ami a grafikáért felel, ahogy minden gépben), még külön grafikus memória sincs benne.

    "Nem hazudik, az elso real time RT-t kepes kartyak bejelentese ota az Nvida es a fejlesztok is ezt mondjak."
    tehát kiadják 2016-ban a realtime RTs árnyék modult, és utána azt hazudják, hogy 2018-ig nem volt lehetséges? Megint kevered a marketinget a tényekkel. Szegény nvidia.. DXR-es kártyának írja a 1060-at is:
    https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/geforce-gtx-dxr-ray-tracing-available-now/
    és még mindig ott tartunk, hogy DXR fut ezeken a kártyákon, nem az, hogy előtte használtak e rajta RT-t, vagy hasonlót egy játék effektjeként vagy sem. A DXR csak egy software, bármely engine fejlesztő megírhatta a saját trükkjét.

    "Ahova meg volt, az nem volt real time RT GPU-n.
    Hasznaltak a tereleseid alanyait, CPU-n: RC, CT esatobbi."
    Még mindig várom az első realtimeRT-s játékot ami nem hibrid és valós RT.
    Az RTX hw nem raytracet számol, csak 1-2 egyszerű matematikai feladatot old meg, ezt a fejlesztő bármire használhatja, CT-re, PT-re, RT-re, ST-re, amire csak akarja. Mivel a marketingesek erre az egész masszára rálökték, hogy ez RT, ezért vagy most összezavarodva.
    Pontosan le van írva, hogy csak a bejárást és egy sík/sugár metszéspontot számol az RTX, ez egy pontosan ugyanolyan gyorsító, mint régen a 3d gyorsító volt. Gyorsabb lett tőle a quake? igen. Kötelező volt hozzá? hát nem.

    "Igen valamifele trukkozesek es mas technikak voltak, csak nem Ray Tracing real time.
    Arra 2018 utani hardverekre varni kellett."
    Már itt lenne az ideje, hogy mutass egy játékot, nagyon kíváncsi vagyok, ahol a pixeleket RealtimeRT-vel határozzák meg, és nem a raszterizáló. A lehetőség még mindig adott, mert eddig egyet se mutattál. Még jó, hogy az általad istenített DXR api bejelentése is így kezdődik:
    "3D Graphics is a Lie"
    Ugyanis pont erről szól a számítógépes (realtime) grafika, trükkökről, nem fogsz találni olyat, ami realtime RT-t perpixel számol, mert nem éri meg, annyira játszhatatlan vagy csúnya lenne a játék a jelenlegi játékokhoz képest.
    Gyorsabb lett az RTX-től a sugárkövetés? hát persze, kellett hozzá? nem. Gyorsabb lett a GPU-tól a 3d render? igen, kellett hozzá? nem.
    Az a baj, azt hiszed a trükköktől valami más lesz, pedig pont ez a lényege az mp3-nak, az összes video codec-nek(a RAW-on kívül), a jpeg-nek, és megannyi másnak. Úgy néz ki, mintha, úgy hallatszik, mintha. Holott mindegyik csal, köszöntelek a valóságban. A cél nem az, hogy teljesen mindent kiszámoljanak, hanem az, hogy ne vedd észre a csalást.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #626 üzenetére

    "A "full RT-t" is te keverted ide. Irtam mar, hogy aki ert hozza annak teljesen vilagos, hogy az elso real time RT-t futtato jatekok hibrid modszert alkalmaztak."
    a hibrid létezéséről se tudtál , míg nem írtam, ahogy váltig állítottad, hogy márpedig 2018-ra varázsütésre lett RT, holott előtte is volt.

    " Teljesen irrelevans, hogy hibrid vagy nem, mert ami RT-van a jatekban az 2018 utan eloszor tenyleg real time. En ezt mondtam."
    tehát akkor dukenukem az első, okés, vagy most jön a magyarázat, hogy a dukenukem nem realtime-ba futott?

    "Hazudni te hazudsz, mert ott van a hsz-emben, hogy a Sony sajat API-t hasznal."
    komolyan kabaré :))
    "Persze jott meg Radeon Rays meg az Intel megoldasa, de maguk a jatekok meg annyira nem tamogatjak. Szoval a megjelent jatekok tobbsege DXR alapu, de abban igazad van elerheto a Vulkan RT is mar parban. Ha jol tudom az Xbox tamogat DXR-t, szerintem a PS5 is mert ott is RDNA 2 van, de Vulkan RT-t 100%."
    :))

    "RT-s jatekra 2018 elott nem sikerult azota se linket kapni."
    dukenukem, beírod googleba, örülsz.
    Bármely játék, ami realtime GI map-et használ valamelyik RT megközelítéssel kb 2010 óta, hibridre jó példa.
    Bármely játék amelyik programozója megírta magának az effectet amire épp szüksége volt, de beugorhatsz az EA-hoz, vagy az UBI-hoz, Rockstarhoz, Crytek-hez, hogy ugyan dobják már át a komplett engine-t forráskóddal, mit hogy oldottak meg.

    Dukenukem engine leírás:
    "A misconception about Build is that it is a raycaster. It is not. At least most of the time. Vertices are projected first in player space and then a column/distance from POV are generated. There is an exception when sloped floors/ceiling are detected in a sector. In that case the engine uses raytracing with optimized floating-point ASM routines to find walls boundaries."
    https://fabiensanglard.net/duke3d/build_engine_internals.php

    "A Nintendos cucc nem real time RT es nem GPU-n fut."
    tehát ha az nem GPU-n fut, akkor az összes új konzol nem felel meg a te nagy realtime RT-s definiciódnak:DD tehát az új konzolok szerinted nem tudják a Buster féle RTRT-t :)
    Miért nem realtime? animáció a játék, vagy mifene?

    "Ez a szakma altal hasznalt RT. Ez a hardvergyartok es a jatek fejlesztok altal hasznalt RT."
    mi az, hogy "szakma által használt RT"
    hány RT-s programot írtál eddig? már hetek óta azt magyarázod, hogy mi RT , mi nem RT.
    Nehogy belezavarodj, most már nagyon kíváncsi vagyok, milyen RT-k is léteznek. :Y
    milyen az a "szakma által használt"? Mivel az én mostani kódomban van egy sima RT-s SSR(ami megy 1060 GTX-en is), most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy neked hogy néz ki a te szakmia RT-d, nehogy rosszul csináljam.

    "Meg mindig nem erted, hogy az RTX az egy hardver linup neve es ez volt az elso pelda amin a real time RT-s jatekok kepesek voltak futni elfogadhato sebesseggel."
    most se fut... , vagy fut, de csak annyi a különbség, hogy az RT-s effectek nagyobb felbontásban tudnak futni. Az RTX nem feltétele az RT-nek, ahogy a GPU sem a 3d-nek.

    "ismét hazugság, sohase állítottam, hogy nincs excluzív pc-s játék",
    Hazudni te hazudsz, nem tudom miert kell leegetni magadat mindenki elott:
    #320 makkmarce
    "Nincs konzoltól független AAA játék."
    "Szoval de, allitottad es rogton meg is lett cafolva PC exkluziv jatekokkal."
    mind azzal az eggyel ami azóta se létezik, csak beszedték az emberek pénzét.
    A valóság meg az, ha valahova megy befektető, az nem a PC only piacra fektet be.
    AAA játékot meg nem tudsz befektető nélkül megcsinálni, de gondolom hetente tárgyalsz ilyen projecteket.

    "En sem mondom meg mit hasznaljanak, csupan azt mondom, hogy ezt hasznaljak.
    Van erre ezer netes forras."
    igen, és 1 hét alatt építész leszel, csak most kb ott tartasz, hogy mi a különbség a vakolat és a vasbeton közt.

    "Az animalt RT-s demo nem 2018 elott megjelent jatek, ami real time RT-t hasznal GPU-n a jatekokban."
    nem tudom minek erőlteted a GPU-t, nincs szükség rá, pont ezt írtam, te meg pont amiatt erősködtél, hogy de kötelező.

    "Es? Jott erre a GPU-ra 2018 elott real time RT-t hasznalo jatek?"
    Szerinted még mindig az RTRT=DXR, vagy épp vulkan api RT része, ami persze butaság. Nem, nem jelent meg a DXR előtt DXR-es játék, de nincs is rá szükség. Az, hogy most az RTRT kapott egy keretrendszert, ami megkönnyíti a fejlesztést, és lett egy külön blokkja, attól még előtte is létezett. Jövő héten majd az AI-al játszod el ugyanezt, ha az nvidia az AI részt bereklámozza?

    "A 2016 real time RT-s modul az megjelent jatek?"
    hát persze, ahogy 2011-ben a GI-t (ami utána kb minden játékba bekerült ahova kellett), ezt is csak viccből tették ki :)

    "A szakirodalom amit linkeltem allitja, hogy a Ray Tracing es a Cone Tracing nem ugyanaz.
    Tehat a szakma allit valotlansagokat? Erre tudsz hozni forrast?
    Az RT az RT. A mukodes es az elv ugyanaz jatekokban es filmekben. A real time RT hasznalata jatekokban pedig 2018 utan volt lehetseges."
    ennyi tévedést 4 sorban :)
    A VCT egy optimalizált RT, ahogy a játékok "RT"-je is egy optimalizált RT, a filmesnek meg köze sincs a játkok RT-hez, ők pontosabb képet szeretnének, nem FPS-t, ezért tart jobb esetben is percekig számolni egy képkockát egy csokor GPU-val sokszor még mindig.

    Tehát megint oda jutottunk, hogy neked az az RT amit a marketinges mond. Arról ne is beszéljünk, hogy az RTX maggal számolhatsz VCT-t, RT-t, PT-t, akár RC-t, és a játékban NEM tudod, hogy épp mit számoltak ki, mivel mindegyiket használják, lehet, hogy a vízben tükröződés PT vagy RT, a GI meg VCT.
    A metro, ahol csak GI-ra használják az RTX-et mondjuk VCT-vel akkor most az RTRT-s játék? és a másik VCT-s ami opencl-en, vagy CPU-n fut miért is nem az? Mert te azt mondod?

    "Meg a masik kedvencem:
    ""RT-s játékok az után jöttek, hogy az nvidia befizette magát pár helyre.
    Addig senki se vesződött vele." - makkmarce"
    igen, lemaradt egy X.
    szánombánom. :R

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #628 üzenetére

    "Szoval amint mondtam, aki kicsit koveti az esemyeneket 2018 ota, annak teljesen vilagos, hogy az RT-s jatekok nem "full RT-s" jatekok"
    :)
    aranyos, ahogy terelsz, további jó szórakozást a téveszméidhez.

    "Mellesleg a Sony-n kivul semmi nem zarja ki, hogy az RDNA2 miatt ne tamogathatna a DXR-t is."
    még mindig gőzöd sincs mi micsoda, de már nem is akarom elmagyarázni, ha érdekel a téma, majd utána nézel, ha nem, akkor majd a következő topic valamelyikében győzködsz egy szerencsétlent a directx-es ps5-ről.

    "Nem real time RT, nem GPU-n fut es nem is RT. Ray Casting."
    nem sikerült egy egyszerű angol szöveget megérteni, így már tényleg értem, hogy hiába linkelek én neked bármit is, nem tudom milyen fordítót használsz, de nem működik.

    "Ugorj be te, te allitasz valamit. Nekem nem kell semmit cafolnom."
    pedig azt teszed, cáfolod a valóságot, de jól van ez így.

    "Es nem real time."
    komolyan, te ezt a szót se ismered?
    vagy google fordítóval próbálsz szakmai szövegeket lefordítani? :)

    "Vagy a GI es a real time RT kozott."
    még mindig nem tudod mi az az RT, és mit csinál az RTX és a DXR, de csak így tovább.
    most már azt mondom, elsőként egy szakmai angol tanár, utána 5 év szakmai gyakorlat, és már menni is fog, ne add fel.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #630 üzenetére

    "Az nem az en hibam, hogy nem vagy tajekozott."
    még mindig nem tudod mi az az RT, mit csinál az RTX, mi a DXR, de én nem vagyok tájékozott.

    "Utananeztem, a Sony-ban is RDNA2 van, amin mehetne a DirectX API,"
    tudjuk, a samsung mobilokon meg az iOS... csak akinek van egy minimális rálátása az iparra, az pontosan tudja, hogy nem fog, ahogy a nintendo-s konzol is hiába NVIDIA gpu-val megy, azon se a directX van, hanem saját. Az, hogy valaki megvesz egy processzort egy rendszerhez, még nem fog rajta minden futni. Persze biztos lesz, aki átkendácsolja PC-re, megír pár drivert, ami csak percenként fagy, vagy valami PS5-XBOX-os bűvészmutatványt is megejthet akár, de szándékos, hogy PC-ként pont ne működjenek, mert akkor mindenki azt venné, jóval olcsóbb, mint egy hasonló teljesítményű gamer pc.

    "A dukenukemben nincs real time RT, ami GPU-n fut, de meg CPU-n futo se."
    tehát még mindig nem sikerült lefordítani, pedig be is másoltam az ide vonatkozó részt. Szóval RT rendereli a dukenukemet, de hogy nem tud az realtime lenni? szöveges kalandjáték? vagy mifene?

    "Milyen kar hogy a fordito nem segit neked jatek linket keresni, nem baj, varunk."
    tehát nem tudsz egyetlenegy realtime RT-s játékot sem mutatni, én betettem a dukenukem-et és a nintendos red alarmot, de mivel nem érted az angolt, ezért szerinted nem azok :)
    tessék:
    dukenukem
    akár ki is próbálhatod:
    https://playclassic.games/games/first-person-shooter-dos-games-online/play-duke-nukem-3d-online/play/

    "Azt tudom, hogy a GI es az RT nem ugyanaz."
    van baj, nem kevés... Tehát még mindig nem érted.
    A GI=Global Illumination az az, hogy szórt fényelés, az RT, hogy annak 1 texeljét vagy pixelét hogy határozod meg, pl VCT-vel, vagy PT-vel vagy RT-vel. A GI nem egy "másik", az RT nem vele versenyez, vagyis tehetné, ha perpixel lenne, mint a dukenukemben, de mivel hibrid, az RTX mag csak a realtime GI texel színének meghatározásában segít, tehát a mintavételezési pontokat növelheti a fejlesztő, ami pontosabb eredményt hoz.
    Amit nem kötelező RT-vel, hanem jóval olcsóbban határozhat meg, pl VCT-vel. A VCT meg futhat CPU-n sima GPU-n és RTX-en, az RTX-el jobb lesz a felbontás, vagy épp nagyobb az FPS.
    Csinálhatod úgy is, hogy alacsonyabb felbontáson RT-t használsz, csak akkor rondább lesz, mint magasabb felbontáson PT-t, de vannak más eljárások is, amik használhatják az RTX magot, ha épp van, de nem kötelező.
    Emiatt tudták relatíve könnyen implementálni a meglévő raszter renderhez az RTX-et, mert nem feltétlen lecserélte, csak begyorsított egy addig is használt műveletet.
    Tehát nem, az RT nem a GI helyett, hanem annak csak az egyik kiszámítási módja hibrid alatt.
    Ugyanez igaz az árnyékokra, tükröződésekre, bizonyos fényekre, fénytörésre. Valamelyiknél nagyobb, valamelyiknél kisebb csalást tudnak kiváltani egy kicsit lassabb, de pontosabb csalásra. Ne legyenek illúzióid, a valódi RT az megmaradt a filmeseknek és a dukenukemnek :)
    De lehet máshogy is, pl probe-okkal megcsinálni, akkor nincs texelezés, de ez is futhatott eddig is CPU-n vagy GPU-n, ha megnézed, simán fut 1060-on is, ez is egy szép csalás:
    https://developer.nvidia.com/rtx/ray-tracing/rtxgi
    ha ügyes vagy, akkor 1:42-nél megállítod, és ott látod a különböző fényelési eljárásokat, nem1 RT van köztük, ráadásul az nvidia eljárása is skálázható, egyszerűen csökkenti a probe-ok számát, és vígan megy akár 1060-on is, de más enginekben is van lightprobe, és számolhatod bárhogy, GPU-val, CPU-val, RTX-el, tökmindegy. Max a felbontás nő, de ehhez nem kellett 2018, csak most kapott az egész egy DXR keretet az, amit már sokan használtak előtte is. Ez segítség a fejlesztőknek, de nem feltétele. És ez is csak azért nem fut mondjuk 980-on, mert az nvidia csak a 1060-at írta meg driver szinten DXR-el, de ettől még megírhatta bárki előtte is. Az AMD meg nem vacakolt vele, ő csak a 6-os szériának adott DXR támogatást.

    "2018 elott nem letezett, ehhez kellettek az eros GPU-k."
    tehát megint ott tartunk, hogy te okosabb vagy az nvidiánál.. taníts mester...
    Persze előadhatod a következő PS5-ös directx teóriádat is, de inkább nézz utána a dolgoknak.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #632 üzenetére

    "Amm, nekem vegig vilagos volt,"
    szemmel láthatólag még most sem az.

    "elso real time RT-s jatekok csak a 2018-as hardverek utan jottek,"
    a marketing mesében esetleg, a valóság más, és ez már többször is bizonyítást nyert. 2018-tól van DXR, nem RTRT. Mióta 2018-as a 1060-as kártya?

    "Nem RT rendereli a dukenukemet. "
    ismét nem sikerült értelmezni egy angol mondatot sem, pedig bemásoltam. Az, hogy nem tetszik a grafikája, nem releváns. Ráadásul nem is egy alváltozat van odaírva, hanem szó szerint: "the engine uses raytracing with optimized floating-point ASM routines"
    tudom, nehéz 3 mondatot értelmezni, de idáig eljuthattál volna.

    "En tudok, mondtam van hivatalos lista"
    ami DXR-t támogató játékok listája.
    attól még nem lesz RT-s, szóval hol vannak azok a játékok, amik tuti RT-t használnak, és nem PT-t, vagy VCT-t akár egy-egy effectnél?

    "Ahogy az sem, hogy a duke nukemben real time RT futott GPU-n"
    aranyos, ahogy ezt a hazugságodat minden kommentedben előhozod, pont azt állítottam, hogy nem kell gpu.
    Tehát a dukenukem szöveges kalandjáték volt? ezért nem realtime?
    Megint csak odáig jutottál, hogy nem értesz hozzá.

    "Epp arrol van szo, hogy kellettek ehhez a 2018 utani hardverek, mert addig jatekokban ez nem volt lehetseges RT-t real time futtatni. Ez bizonyitja azt, hogy peldat meg mindig nem kaptunk toled ilyen jatekra, csak masra terelest."
    itt csak te terelsz, mert azt se érted, hogy hogy működik.

    "Az Nvidia milyen jatekot dobott piacra, ami 2018 elott real time RT-t hasznalt GPU-n?
    Gondolom most sem lesz link."
    minek? úgy se érted se az angolt, se azt, hogy mit látsz.
    neked annyi az RT, hogy csillog és 2018 után jelent meg, az, hogy hogy épül fel technológiailag számodra teljesen irreleváns, ha nincs bent a kedvenc marketing anyagodban a játék neve(magyarul a DirectX DXR-es listában), számodra az nem az. A pókember sincs benn. A sonynak azért elhiszed, hogy az az? DXR nélkül? biztoscsalnak.
    Igen, még mindig arról van szó, hogy RT lett a varászszó a marketing osztályon, de te nem tudsz elvonatkoztatni a reklámoktól.

    "Irtam is az elso ilyen jatekot, a Battlefield V-ot."
    miben?, mert RT-ben biztos, hogy nem.
    Az első DXR-es (amiről még mindig azt hiszed, hogy az maga az RT),
    vagy az első RTX támogatott, de nem az első RTRT-t használó.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #634 üzenetére

    "Te hoztal ide minden irrelevans es nem RT-rol szolo hasonlatokat, szoval szemmel lathatoan egyertelmu mindenki szamara, hogy neked nem vilagos."
    Nem érted még mindig az egészet, sajnálatos, és egyben mókás.

    "Nem a marketing mesekben, hanem kezzel foghato es aktualisan jatszhato jatekok szemelyeben. "
    szövegértelmezés? te DXR-es játékokat reklámozol, és annak pontosan mi köze is van az RT-hez ami egy eljárás? csak annyi, hogy DXR-el is megvalósítható, de nem feltétele.

    "Ez a valosag, elotte nem jott ki olyan jatek, ami real time RT-t alkalmazott volna GPU-n."
    te már csak tudod, hisz szerinted az nvidia hazudik

    "Csak hogy nem real time teszi ezt GPU-n"
    miért hazudsz, mikor pont azt mondtam, hogy még GPU se kell hozzá, nem is feltétele, és nincs is összefüggésben hogy mi RT és mi nem, semmi köze hozzá.

    "Miota real time RT-t hasznalo jatek a 1060 kartya?"
    látod ezért nem érdemes neked linkelni semmit se.. betettem az NVIDIA anyagát, ott van benne feketén fehéren, el se olvastad. Bizony, az nvidia megírta a DXR supportot 1060-ra, és ezért fut rajta a DXR-rel használt RT-s bevilágítás. Köszöntelek a valóságban. A DXR csak azért jött létre, hogy összefogja az egészet egy keretbe, tucatjával használtak addig is RT-s megoldásokat, csak így egyszerűbb fejleszteni, és nem kell mindenre külön.

    "Azt mar halkan jegyzem meg, hogy ez a motor leirasa, nem a jateke."
    te jóságos ég... :DD :DDD :))

    "Nekem es mindenki masnak az iparban a real time RT ugyanaz"
    maradjunk annyiban, hogy gőzöd sincs erről az iparról

    ""RTX-s játékok az után jöttek, hogy az nvidia befizette magát pár helyre.
    Addig senki se vesződött vele." - makkmarce"
    mondtam, lemaradt az X

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #636 üzenetére

    "A mokas az, hogy te keverted itt az RT-t mindennel heteken keresztul"
    és nem érted..
    nem tudod mi az az RT, csak olvastál egy marketing anyagot :)
    halvány gőzöd sincs arról, hogy épül fel egy játék, és végtelen nagy butaságokat hozol fel, közben még a bálványaidat is lehazugozod, hogy igazad legyen :)
    Mivel kb olyan messze vagy ettől az egésztől, mintha beszélnék a transzformációs mátrixokról, de közben nem tudnád, hogy mi a 4 alapművelet a matekban, tehát az alapok hiányoznak, szóval további jó szórakozást kívánok, nehogy tanulj valamit, reménytelen eset vagy.

    "Senki nem beszelt DXR supportrol gtx 1060-ra."
    még mindig nem nézted meg a linket, sebaj, ne is tedd, nehogy összezavarjon

    "Mas erv esetleg?"
    nem kell.. olyan szinten gőzöd sincs az egészről, hogy felesleges tovább vitázni, ahogy fentebb említettem.. vitatkozhatnák akár a quaternionok szükségességéről a 3d transzformáció világában, de közben nem tudsz összeadni sem. Azt hittem legalább annyira tájékozott vagy, hogy egy játék nagyobb elemeit ismered, megérted, ha már ilyen mélységekig próbálsz belemenni, de még a játékokról szóló cikkeket is csak valami google fordító szintjén látod.

    "Addig senki nem veszodott az RTX-el? Ennek semmi ertelme."
    nem, hanem megrendelés miatt pénzért betették oda is, ahova felesleges, de ezt már párszor elmondtam.

    "Kar erolkodni. ;)"
    hát , neked kár, alap dolgok hiányoznak, és egyre nagyobb butaságokat irkálsz, a lemaradásod sajnos nagy, és tanulásra se vagy hajlandó.
    Csak az a meglepő, hogy az elején el tudtad játszani, hogy mintha értenél hozzá, olyan magabiztossággal állítottál dolgokat, de most már egyértelmű, hogy nem az iparban dolgozol, még egy gamer újságíró szintjét se ütöd meg, és a tanulásra se mutatsz hajlandóságot.
    Ez majd segít nekem is a továbbiakban, ha a fórumokban újra elkezdesz trollkodni, ne foglalkozzak vele :DDD

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #638 üzenetére

    köszönöm, de már meggyőztél, hogy nem értesz hozzá, nem kell tovább győzködnöd :R

    Kb olyan vagy, mint aki egy kardiológusnak akarja elmondani, hogy hogy működik a szív, de a házipatika és a Joy magazin cikkeiből informálódik, és a latin kifejezéseket google fordítóval lefordítja :)

    nagyon mókás vagy, csodálom a magabiztosságodat :DDD

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #640 üzenetére

    mondom, már meggyőztél, ne erőlködj.
    Tudod, mikor minden második cikk alá lelkesen beszólogattok az embereknek, és rátok hagyják, az nem azért van, mert igazatok van, hanem azért, mert megunták, hogy olyanokkal vitázzanak, akik az alapokat se ismerik, nemhogy a szakmát.
    Ilyen szempontból ők jóval okosabbak nálam, mert én meg leálltam itt szájkaratézni egy feketeöves trollal.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #642 üzenetére

    aranyos ez a királyi többes, kik?
    Itt csak te tévedtél, mert nem értesz a szakmához, közben teljes mellszélességgel állítasz teljesen légből kapott butaságokat.
    Még mindig maradt a javaslatom, egy szakmai angol tanfolyam, meg utána egy játékfejlesztési szakmai alapok kurzus, és akkor megérted azt, amit linkelnek neked. Talán akkor megvilágosodik, hogy a játékmotornak mi köze a játékhoz.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #644 üzenetére

    A legszomorúbb az, hogy nem érted amit leírok, és összevissza keversz mindent. se a játékok felépítését, se működésükről fogalmad sincs, szakmai angolt nem ismered, tanulásra teljesen képtelen vagy.
    Szólj majd, ha tudsz mutatni 1 darab full RT-s játékot, mert eddig csak én mutattam. Az, hogy a DXR support listát nézegeted, az nem visz előrébb.
    Kár, hogy laikusként, mikor nem fogod fel, hogy mit mond egy szakmabeli, akkor szokás szerint csak kinyilatkoztatsz, néha kisebb, néha nagyobb butaságokat és azt hiszed, hogy ettől igazad lesz.
    Kb olyan ez, mikor egy fizikusnak próbálnád elmagyarázni az örökmozgót, amit a YT-on láttál, nem, a fizikus nem ért az örökmozgóhoz, csak tudja, hogy nincs, de te hajthatatlan vagy.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák