Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #622 üzenetére

    "tehát meghazudtolod az nvidiát, és a komplett szakmát, amihez nem értesz."
    A kartyak bejelelentesekor es azutan is ezt mondta az Nvidia. Addig nem volt lehetseges a real time RT-s jatek GPU-m. De ugyanezt mondta a "szakma" akiket te linkeltel es az osszes errol szolo cikk, ez az egesz 2018 utan kezdotott.
    En nem oktatok ki semmit, epp azt mondom amit ok is allitanak es ahogy tortent.

    "a számodra RT játékok, mivel minden héten újradefiniálod, mi számított épp RT-nek."
    Meg mindenki szamara RT jatekok. A media, a fejlesztok es hardver gyartok szerinti RT.
    En real time RT-rol beszeltem GPU-n. Ujradefinialni te probaltad olyan terelesekkel, hogy idehoztal CPU-s Ray Castingot meg Cone Tracinget, Global Illuminationt probaltad real time RT-nek eladni. En vegig egy dologrol beszeltem.

    "Leírtam már az elején, nem a HW volt előbb, hanem a software"
    Csak nem a RayTracing temaban. Akkor meg a konzolokrol es jatekfejlesztesekrol beszeltel, hogy az el nem keszilt jatekok hogy befolyasoljak a kovetkezo konzol generaciot, ami persze nincs igy (hiszen true next gen jatekok csak a konzolok megjelenese utan jonnek evekkel) es hogy nincs exkluziv PC jatek, amit persze szinten megcafoltunk, mert hatalmas marhasag (Star Citizen).

    "ezt próbáltad görcsösen megcáfoglni az RT-vel"
    Nem kellett gorcsosen, egyertelmu hogy a real time RT-s jatekok csak a 2018 utan megjeleno GPU-k miatt volt lehetseges.

    "azt már 10 éve használják, RT-t renderelnek vagy 30 éve"
    Igen sokszor probaltad nekunk megmagyarazni az RT fogalmat, csak koze nem volt a vitahoz, mert annak letezeset senki nem kerdojelezte meg. Neked az lett volna a feladatod, hogy real time RT-s jatekot mutass be 2018 elottrol ami GPUn fut. Kaptunk minden mast, filmeket meg Githubos projekteket, csak peldat nem.

    "csak ha csokorba kötsz pár kw-nyi HW-t"
    Az RTX Quadrok utan ez mar nem kotelezo (az egyik filmes peldadban 288 CPU renderelt nem tudom hany oran at, amit kivaltottak par Quadroval) illetve otthon barkinek elerheto 2018 ota eros GPU, amivel futtathatoak a real time RT-s jatekok.
    Tehat nem, nem kell par KW-nyi hardver. A 4090 se fogyaszt ennyit, 450W megall.

    "az első GPU jóval a 3d-s gyorsítók után jelent meg"
    Es ez miben cafolja meg azt a tenyt, hogy eros GPU kellett a real time RT futtatasahoz jatekokban? Sehogy. Megint csak terelsz.

    "Nem kötelező a számítógépbe, nincs is mindegyikben."
    Persze hogy nem kotelezo, ha nem akarsz real time RT-s jatekokkal jatszani PC-n.

    "még mindig nem tudod mit is csinál az RT mag, igaz?... sebaj."
    Meg mindig nem hiszed el, hogy a Ray Tracing es a Cone Tracing nem ugyanaz? ... sebaj.
    Nem kell am nekem hinned, tobb forrasbol van idezve, persze megprobalhatod cafolni, tereles helyett.

    "ami természetesen ugyanolyan értelmetlenség, mint az összes többi amit eddig összehordtál."
    Ertelmetlen akkor lenne, ha hoztal volna 2018 elottrol real time RT-s jatekot amig GPU-n fut.
    Addig ez teny.
    Osszehordtam, olyasmikre gondolsz mint a filmek, RayCasting es mas irrelevans dolgok idekeverese? Az te voltal. En egy darab *random PC jatek store* linket kertem 2018 elottrol.
    Nem kaptunk, csak meseket es terelest.

    "ami az nvidia szerint nem így van, hisz kiadták 2016-ban a RT-s árnyék modult, 2013-ban demózták az RTRT"
    Ami hardveren futott. Ezekrol a jatekokrol kaphatok linket? Steam jobb lenne de van mindenhez regem. Megegyszer, en elhiszem hogy letezett RT 2018 elott, csak nem errol van szo.

    "komolyan, ha nem értesz hozzá, de ennyire nem, akkor miért?"
    Ebben mi nem igaz? A PC-n levo 3 hardvergyarto DXR-t hasznal, az Xbox is (majd a Vulkan RT is tamogatva volt) a kivetel a Sony, nekik sajat API van RT-re.

    "nem, csak te ezt a kettőt ismered, még pc-n is több van"
    Az RT-s jatekok ezt a kettot hasznaljak tobbsegeben. Azt hittem legalább minimálisan, érintőlegesen van valami rálátásod az iparra.

    "tehát az nvidia hazudik, jó tudni."
    Nem hazudik, az elso real time RT-t kepes kartyak bejelentese ota az Nvida es a fejlesztok is ezt mondjak.

    "igen, bármelyikben, ahol nem fix fények voltak realtime GI-al, ott jó eséllyel találkozhattál vele."
    Real time GI nem egyenlo real time RayTracinggel. Szoval sajnos ezekkel csak 2018 utan lehetett talalkozni. Erdekes hogy linkelni nem tudtal most sem, csak terelsz hogy keressem meg en, amit te allitottal hogy letezik.

    "kb 2004 körül még dolgoztam az EA által később felvásárolt RenderWare engine-el"
    Megneztem az ezzel keszult jatekok listajat: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_RenderWare_games
    Ezekben egyikben sincs real time Ray Tracing GPU-n, de szerintem meg CPU-s sem.

    "Tehát a realtime GI nem realtime, ezt is megtudhattuk"
    A real time GI real time, de nem real time RayTracing. Mar tobbszor is leirtam, de ujfent csak terelsz. Egy szoval nem irtam, hogy a real time GI nem real time.

    "ez lassan jobb, mint egy kabaré"
    A legjobb az lenne ha lenne egy pelda 2018 elotti real time RT-t hasznalo jatekra GPU-n.
    De igen a kabared sem rossz, el vagyunk.

    "igen, az nvidia olyan játékokba is beleerőltette, ahova nem lett volna rá szükség."
    Na vegre egyetertesz es bevallod, hogy elotte nem volt real time RT-s jatek GPU-n, ahhoz kellettek a hardverek elobb.
    Ha mar mindenki lathatja, hogy te is ezt mondtad elotte.

    "Ahova meg volt, ott eddig is használták, de a marketing nagy úr. ""
    Ahova meg volt, az nem volt real time RT GPU-n.
    Hasznaltak a tereleseid alanyait, CPU-n: RC, CT esatobbi.

    "fény és árnyék is volt, hogy valmiféle sugárkövetéssel ment,"
    Igen valamifele trukkozesek es mas technikak voltak, csak nem Ray Tracing real time.
    Arra 2018 utani hardverekre varni kellett.

Új hozzászólás Aktív témák