Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Nekem is előjött pár, motoros emlék. Az "A"-s jogsim 21 éves, kismotorjogsim hárommal több. 14-15 évesen lett meg az első mocim, egy Simson S51B. Király voltam vele, legtöbb havernak Verhovinája, Rigája, vagy S50-es, esetleg 51N (Fojtott, index nélküli) Simsonja volt. Máig csodálkozom, mit kibírtak azok a simsonok, kis tuninggal vitték a 75km/h sebességet, és mindig tökiggázzal közlekedve 20e. km után csak csörgött kissé a motor, de még 50-nél is egyben volt (később tapasztaltam, az ETZ-ket 20-30e. Km után már furatni kellett). Pár esés, egyéb tapasztalat után katonaság alatt vettem egy TS 250-es MZ-t, négysebességest. Állat gép volt, 80-nál harmadikat kapcsolva kavicsos úton még "kapart", párszor majdnem leestem.... Sajnos rengeteg gond volt vele, a főtengelyszimeringnél megette a váltóolajat, melegedett, és be is állt párszor.... Meguntam, eladtam. Következett egy vadiúj (25 E. forint volt) ETZ 150-es. Ez sem vált be, az első szériás tirisztoros gyújtásos TZ volt, be is szart hamar a gyújtás, megszakítóssá visszaalakították. Ötödikbe semmi ereje nem volt, és annyit evett, mint egy zsiguli. Panaszkodtam, kaptam cserére jogosító igazolást, de nem cseréltem, a pénzt kértem vissza. Ekkor már a család Trabantját hajtottam, de egyszercsak belefutottam egy pajtában álló MZ TS 125-ös gépbe, párszáz km volt benne. Komolyan mondom, motorikusan jobb volt, mint az ETZ 125-ösök, többet kibírt! Kritikus pont az elektromos rendszer volt, a 6V-os dinamó, meg a fesszabályzó kevés volt az akkor bejövő nappali világításhoz. Szerettem, bár elég öreguras gép volt, mikor megnősültem, utána hamarosan eladtam, már 100kg voltam, szélben már alig ment negyedikben. AZóta is fáj a szívem mocira, csak sajnos másra kell az a kis zsé.....De majd talán egyszer. :) :B :K

    Mod: Érdeklődve figyelem a hamvaiból feltámadó magyar motorkerékpárgyártást, remélem aki ezt a topikot csak olvassa már mondja is magában, mire leírnám: Pannónia! Apámnak a T5-ösére emlékezem, 70' es évek végén eladta, akkor még nem szóltam neki, hogy ne adja el 500 forintért. (Sajnos). Ha megfizethető áron piacra dobnának egy mocit, még talán a családot hitelbe is belerángatnám.... ;) :B

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Shkiz0 #22 üzenetére

    Nagyon jól néz ki a mocid. Pedig emléxem rá, hogy ezeket a gépeket nehéz volt ilyen állapotban tartani..... A karburátor körül mindig olajos volt, illetve a berúgókar/sebváltó csonkjánál is szivárgott az olaj. Sárvédőket hamar megkapta a rozsda, fényezés hamar mattult...akku körül mindig rohadt, rozsdásodott a lemez. Hiába, szocialista ipar. Látom a hátsó telók kétszemélyre vannak állítva.

    Pár éve majdnem sikerült szert tenni egy 120km-t (!) futott, piros 125-ös ETZ-re, rendőrségnél árusították ki a használt mocikat. CSak lecsúsztam a licitről.

    Mod: Megnéztem a képeket amiket linkeltél. Egy kérdés: Hogy csinálod, hogy a kipufogókönyök nincs megkékülve-lilulva..? Nekem akárhány motorom volt, nyáron hosszabb úton kissé meghajtva már belilult a könyök....

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli bácsi

    őstag

    HA már összejövünk itt a topikban páran, akik kapcsolatba kerülünk régebbi motorokkal, valamit szeretnék megkérdezni. Amíg motorjaim voltak, többször került sor felújításra, főleg a 125-ös TS MZ-hez volt több hengerem, volt amelyiket többször is felfúrattam. Olyan felújított motor, ami közel járt volna a gyárihoz, soha nem sikerült. Általában a fúrt henger, és hozzávaló dugóval összerakva a gépet csörgött, teljesítménye mindig kevesebb volt, mint a gyári. Ha nem így volt, akkor meg mindig be akart sülni, és melegedett.... SZóval csak azt szeretném megtudni, hogy én voltam mindig ilyen peches a fúrásokkal, vagy általános dolog, hogy a fúrt hengerrel nem sikerül tökéletesen a felújítás?

Új hozzászólás Aktív témák