Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nostrum

    tag

    válasz Zoli bácsi #17 üzenetére

    KÉP

    Na képzeld, egy ilyen áll az egyik ügyfelemnél (gépeket szervízelek és rakok össze maszekban) aki mellesleg jó ismerősöm is... övé volt mindíg is, újonnan vette, és kemény 6000 km van benne... még az eredeti abroncsok vannak rajta...

    Komolyan gondolkodtam rajta... mekkora király ez a motor... :)

    [ Szerkesztve ]

    In space, no one can hear you scream...

  • Shkiz0

    nagyúr

    válasz Zoli bácsi #17 üzenetére

    Az én kis drágaságom:

    Annó a motorozás számomra azzal kezdődött hogy nagyapám babettáján feláltam a tankhoz ő az ülésen űlt, de én voltam a sofőr. Aztan kicsit mikor nagyobb lettem, már magamban "száguldoztam" vele. Aztan középsuli elején vettem egy simsont. A helyi faluban egy ismerőstől olcsón sikerült megvenni (30K 2001-ben) igaz 3éve már a megyfa alatt időzött, de gyári festés gyári gumik voltak rajta, szal megkímélt volt. kezdetekben voltak hiányosságok, kellett rá pár apróság, de nagyon szerettem azt a motort, és 3.-ban 75 volt a vége, mindenféle tuning nélkül. Bejártam vele ungot-berget, annak ellenére hogy nem volt jogsim. Egyszer aztán egy volt osztálytársam aki kicsit tehetősebb volt, vett egy ETZ-125-öst. Mikor ráültem egyből tudtam, egy ilyen kell nekem. Ekkor döntöttem úgy hogy eladom a simsonomat. mivel a simonoknak még mai is jó ára van, sikerült eladom annyiért amennyiért tudtam venni egy 150-es ETZ-t. hogy miért ezt? Nem volt rossz állapotban, és egyik ismerős válltig állította, hogy el tudja intézni hogy visszaírják 125-ösre mivel elvileg ugye ezt még A1 jogsival nem lehet vezetni. Ezzel is motorozgattam, bár ezzel azért jogsi nélkül nem mertem annyira messze menni mert még csak át se volt iratva. Ekkor már folyamatban volt az A1 jogsim megszerzése. Jogsi meg is lett, természetesen kiderült hogy nem lehet visszaparpírozni. Hiába volt motorom, papíron mégse volt. Ekkor döntöttem úgy hogy veszek egy üzemképtelen de papíros 125-öst, és kettőből lesz egy. Így is lett. Mai napig ez van meg. Nagyon a szívemhez nött, rengeteg km tettem már bele, és volt hogy télen is a 15cm-es hóban is muszáj voltam vele közlekedni a szomszéd faluig, hogy eljussak a suliba. De én is tapasztalom amit te is említettél, hogy sajnos tényleg nagyon hamar furatni kell. Arról nem is beszélve, hogy szinte fél évente kell cserélnem a kuplung láncot is, mivel annyira "jó" minőségűek a mai alkatrészek. Legutóbb már a lada 2soros vezérműláncából tettem rá egy megfelelő méretű darabot, mert ezzel nincs semmi gond. Elől a gyári 14-es fogaskerék helyett kapott 16-ost, így már nem olyan pörgős, viszont kevesebbet eszik, és az utazó sebesség is megnőtt 70-80km/h ra, és a fordulat is csökkent. sokan mondták még a megvétele elött hogy jó motor csak sokat kell szerelni. Nos ebből én semmit se tapasztaltam, nagyon keveset kell rákölteni, eléggé strapabíró, és annak ellenére hogy szeretem elengedni a csuklómat, még sose hagyott cserben sehol sem! 6év alatt egszer sem állt le alattam, meghibásodás miatt, csak 1-2x mikor elszámoltam, magam vagy elfelejtettem tankolni és kifogyott a benya :)
    Szeretnék venni nagyobbat, a jövőben, de azt hiszem hogy a kis tézé meg fog maradni, nem adom el.

    Itt van pár kép a mociról.

    [ Szerkesztve ]

    Új hardverek számlával, garanciával érd PM.

  • nostrum

    tag

    válasz Zoli bácsi #30 üzenetére

    Nem tudom hogy akkoriban is volt e a henger belső felén valami speckó réteg mint ma a GilNiSil vagy NiCaSil, de ha igen, akkor annak elvékonyodása vagy eltávolítása gondot okozhatott.. ha fúrásról és nem egyszerű hónolásról beszélünk... ráadásul ,egy léghűtött motornál minden milliméter számíthat a melegedés szempontjából...

    De nem tudom, igazából sokan sikeresen tuningolták a régebbi gépeket fúrással. Talán csak nem volt utána normálisan hozzákarburálva. És gondolom erősebb hajtókar és hajtókarcsapágy sem ártott volna hozzá...

    In space, no one can hear you scream...

  • Shkiz0

    nagyúr

    válasz Zoli bácsi #29 üzenetére

    amiket leírtál mind így van :)
    karburátornál sajnos azért tiszta dzsuva mind mert még ha a megfelelő benzin szint alatt is van kicsivel beállítva hírtelen fékezéskor kilöttyen belőle a benzinm, mivel elöl a csonk alatt van a tulfolyó nyílás. A berugókarnál szintén szivárog kicsit az olaj de nem vészes. akkus dolog szintúgy megvan. :)
    Az hogy miért nem kék nem tudom, pedig hajtva van rendesen :)

    [ Szerkesztve ]

    Új hardverek számlával, garanciával érd PM.

Új hozzászólás Aktív témák