- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz #56573440 #46 üzenetére
Ezt a hozzáállást nem nagyon értem.
Musk folyamatosan olyasmikkel próbálkozik, amiket más még nem nagyon csinált.
Törvényszerű, hogy ezeknek egy jó része egyáltalán nem, vagy nem úgy és nem akkorra valósul meg, ahogy azt az elején elképzelték - ezen tök felesleges általánosságban rugózni (nyilván más az, aki az adott projektben érintett, pl. az LVCCL esetén a vegasiak komoly pénzügyi biztosítékokat kértek és kaptak), mert ez így működik.Ami viszont nem magától értetődő, az az, hogy ezeknek a projektnek egy része viszont sikeresen zárul, felmutatható, komoly eredményekkel.
Érted, amikor Edison az izzóhoz keresett megfelelő szálat, akkor - saját bevallása szerint - végigpróbált legalább hatezer különféle anyagot, amiből 5999 nem működött, az egyik viszont igen. Ezek után elég furcsa lenne azon röhögni, hogy milyen béna volt, hogy 5999 alkalommal mellényúlt, nem?
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #51 üzenetére
Nem is tudom, hogy a hatosagot bele kellene-e ebbe keverni, hiszen a cryptopenzek eseten a legelso erve mindig az a tamogatoinak, hogy bankokon, orszagokon felul allo fuggetlen valami
Hogy mondjam... a hatóságokat viszonylag kevéssé érdekli, hogy lelkes kriptotitánok hogyan vélekednek a témáról, ők azért simán szabályozzák a kereskedelmét.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #56573440 #54 üzenetére
a folyamatosan veszteséges elektromos autózás
Ezért lenne jó, ha nem gazdasági analfabéta újságírók közlései alapján tájékozódnál.
(FYI: az autógyártás köszöni szépen, nyereséges, csak azt a pénzt (meg plusz a befektetőktől bevont pénzeket) nem kiveszik, hanem a folyamatos bővülésbe fektetik.)technikai szinten semmi újat nem prezentáló akkumulátorok
O RLY?
de pl az egész alaptézis, miszerint jelentősen olcsóbb újra felhasználni a fokozatot pl hazugság
O RLY?
Bocs, de amikor jól láthatóan tényszerű hülyeségeket mondasz, akkor felmerül a kérdés, hogy ha ennyire érdekel a dolog, akkor miért nem nézel legalább minimálisan utána.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #57 üzenetére
De Edison nem közvetítette a Youtubeon/Facebookon/TikTokon/Instagramon/ Twitteren/Vkontaktén/Beidoun a sikertelen kísérleteit.
Leginkább azért, mert nem volt, amúgy Edison jóval nagyobb médiabohóc volt a maga korában, mint Musk.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz #56573440 #65 üzenetére
Tehát azt mondod, hogy úgy, hogy rettenetes tempóban építenek új gyárakat, és még így is nullszaldó közelében van a cég, az azt jelenti, hogy a gyártás veszteséges?...
De itt van egy ennél azért valamivel mélyebbre menő elemzés, pl: [link]
Akkor most te lépsz, és megmutatod, hogy hazugság, hogy az újrafelhasználható első fokozat olcsóbbá teszi a kilövéseket.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Van is az a dolog, hogy tizenéve azt hazudja a Musk, hogy mostmáraztánténylegcsakkétháromév és megvan az áttörés az akksitechnológiában.
Nem tudom, hogy egészen konkrétan mire gondolsz, de nézz rá erre:
(És az autógyártók közül jelenleg is a Teslának kerül a legkevesebbe az akku kWh-ja)
DRM is theft
-
dabadab
titán
Továbbra is az elektromos autózást nem a Tesla(Musk), hanem a Kaliforniai törvényhozás pörgette fel
Az nagyon kevés lett volna hozzá, ha nincsenek olyan elektromos autók, amiket meg is vesznek az emberek, akkor az autógyártók kilobbizták volna, hogy mégsem.
Nézd meg a Teslán kívüli elektromos autókat: az EV-1 - Leaf tengely, béna, rettenetesen ronda, kicsi, kis aksis és emellé baromi drága autók. Nem nagyon van olyan ember, aki ezt tényleg meg akarná venni.
Ehhez képest a Tesla azzal kezdte, hogy ha egy elektromos autó drága és nem nagyon praktikus, akkor olyan szegmensben kellene indítani, ahol a többi autós is ugyanilyen,.
Aztán szépen mentek lefele, ahogy egyre jobban ment nekik a gyártás és a költségek leszorítása és olyan dolgokat is adtak, amiket mások egyáltalán nem: OTA frissítések, amik ráadásul rendszeresek és hasznosak voltak, a világ legjobb töréstesztjei na meg komoly menetteljesítmény emellé, ja, és nekiálltak kiépíteni a Supercharger hálózatot is.
Ha nincs a Tesla, akkor maradt volna a maszatolás a hibridekkel, olyan csodálatos gépekkel, mint a Lexus RX 450h.Bár akkor feltenném a kérdést, hogy ha a Tesla Model S 100kW-s aksija ~15e$ akkor az autóban mi 72e$?
Nahát, van hasznuk az autógyártáson!?...
A diagrammon egyébként átlagárak vannak, az teljesen biztos, hogy a Nissannak annak idején ennél kevesebbe került a Leaf aksija.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Aprósólyom #111 üzenetére
Egy modern személygépkocsi megközelíti a 40% vagy meg is haladja ezt az energiahatékonyságot
Hát, újkorában, laboratóriumi körülmények között, bemelegedve, ideális fordulatszámon, ideális terhelésen, a hajtáslánc vesztesége nélkül esetleg elképzelhető egy modern dízelmotornál.
Aztán megnézed, hogy a valóságban mit teljesít és mindjárt nagyon másképp néz ki a dolog.Ha az ember megnézi a valós fogyasztásokat mondjuk a spritmonitoron nagyjából hasonló autóknál (pl BMW 3 meg Tesla Model 3), akkor az látszik, hogy egy liter benzin kb. 2,5 kWh elektromosságnak felel meg.
Egy liter benzin kb. 30k BTU, ennyiből egy szénerőmű kb. 3 kWh-t, egy gázerőmű meg 3,7 kWh-t állít elő (olajerőművek meg valahol a kettő között), az átviteli veszteség meg néhány százalék (ha magyar adatokat nézel, ott 15% is lehet, mivel ott az erőművek bruttó áramtermelését nézik, a fenti adatok viszont már a nettóak), de még így is jobb a kihozatal valamivel.
És akkor még ott van az is, hogy a belsőégésű motorok 95+ %-ban fosszilis üzemanyaggal mennek (a benzineseknél a hozzáadott etanol segít valamit), a villamoserőműveknél azért ennél sokkal jobb a helyzet, ráadásul mindezt véletlenül sem a sűrűn lakott városok közepén pöfögik ki.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #56573440 #114 üzenetére
Az a bajom vele ami a theranos, a waterseer, solar roadways
Akiket itt felsoroltál, azoknak közös jellemzője, hogy soha, semmit nem produkáltak ígéreteken kívül, sőt, kifejezetten kamuk voltak.
Musk meg gyakorlatilag egymaga építette fel az elektromos autók piacát ÉS hozott nagyon radikális költségcsökkentést az űrhajózásban.
Tényleg baromi elvakultnak kell lenned ahhoz, hogy ezeket ignoráld és nagyon-nagyon akarnod kell ezt.
Ha az egyik hajtómű csak egy kicsit szarodik be, meghal mindenki a fedélzeten és a landolási helyen
Már megint sikerült kifejezetten nem igazat írnod.
Mondhatni, folyamatosan hazudsz, mert máshogy nem nagyon sikerül alátámasztanod a mondanivalódat.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #118 üzenetére
Meg a sikertelen landolások mostanában olyan első fokozatoknál jönnek elő, amik a sokadik útjukon voltak és a SpaceX-nek ez teljesen belefér - ha egy hatodik küldetésén lévő első fokozat megmakkan landoláskor (miután a küldetést amúgy sikeresen teljesítette) az nem olyan nagy gond, a redundancia is ennek megfelelő - ahogy a Starshipnél másként néz ki a landolás fontossága meg a redundancia is (a hat Raptor fele is bőven elég a landoláshoz).
DRM is theft
-
dabadab
titán
Tehát annak, hogy EV kvóták vannak, semmi köze az EV eladások fellendüléséhez
Tök jó, hogy olyasmit adsz a számba, amit nem mondtam.
Persze, az állami segítség nagyon jól jött, csak az önmagában nem lett volna elég.
Nézd meg mondjuk Norvégiát: az elektromos autókra vonatkozó kedvezményeket szinte mind a kilencvenes években hozták meg. Ennek ellenére csak akkor kezdtek a derék norvégok komolyan elektromos autókat venni, amikor megjelent a Tesla.Vagy Kalifornia: az első, 1990-es nekifutásnál azt találták ki, hogy 2003-ra az eladott autók 10%-a elektromos legyen. Spoiler: nem jött össze. Ott is akkor kezdtek elektromos autókat venni (és nem általában elektromos autókat, hanem konkrétan Teslákat), amikor a Tesla kijött az S-sel.
Kellett a Tesla ahhoz, hogy olyan elektromos autókat gyártson, amiket tényleg meg is akar venni valaki.
Nagyon vicces továbbra is hogy a Teslákról mint olcsó és elérhető EV-kről beszélünk
Én biztosan nem, legalábbis abszolútértékben.
De pl. a Model 3 az nagyjából annyiba kerül, mint egy BMW 3er, a kategóriájából nem lóg ki.Aha a Model 3 panel gepjei talán 3.-ra sikerült festés, a a ronda és igénytelen belső mellé, párosul egy dupla vagy majdnem dupla ár
Tök jó, hogy a legobskurusabb felhasználói panaszokat is fel tudod mondani, de az valahogy kimarad nálad, hogy az általános kép az, hogy a userek szerint baromi jó autó.
Érted, az ilyen baromkodásaid miatt látszik, hogy nem a tények alapján próbálsz meg érvelni, hanem az előítéleteidhez próbálod meg összeválogatni a tényeket.Ja hát ha full béta SW-vel adsz ki egy autót és menet közben oldod meg és találod ki a megoldásokat ja, hasznos a OTA.
Ezt úgy mondod, mintha másoknál nem lenne gond a szoftverrel, nem kellene frissíteni, csak ott el kell menni a szervízbe. Ráadásul azok tényleg csak bugfixek szoktak lenni (rosszabb esetben ki is vesznek feature-öket).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #198 üzenetére
Ha 30 milliárd dollár a vagyona, akkor miért vesz ki minden negyedévben 250 - 300 millió dollárt a Teslából
Biztos, hogy itt nem a részvényopciókról beszélsz?
DRM is theft
-
dabadab
titán
A Spring listaáron is csak 6,5 millió, mindenféle támogatás nélkül, viszont áfával meg egyéb adókkal súlyosbítva, és a kínai ár is csak úgy jön ki, hogy abban már benne van a támogatás is (ami a 6,5 millióból is lejön majd) illetve ahogy valaki felvetette a kommentek között, a Renault-nak van battery leasing programja, szóval lehet, hogy a kínai változat árában az akku nincs is benne.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #260 üzenetére
Nem bizos, hogy ezt a dotkomos párhuzamot akarod erőltetni, ugyanis az akkori alapfeltevés (miszerint az internet lesz a Next Big Thing, ami alaposan át fogja rendezni az életünket és amivel sok pénzt lehet keresni) teljesen jogos és megalapozott volt és be is jött, a probléma azzal volt, hogy elég sok befektető nem nézte meg túlzottan, hogy kinek adja a pénzét vagy irreálisan optimistán értékelték a helyzetet - de az internet nem dőlt be és olyan, rengeteg pénzt kereső cégek nőttek ki belőle, mint az Amazon, a Google meg a Facebook.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #284 üzenetére
Hát érted, az nem nagyon meggyőző, ha érvként random, hypekonferenciákról beszámoló blogposztokat idézel és az első konkrét kérdésnél kihátrálsz
Ez is egy kétéves poszt, akkor nagyon ment a blockchain hype, ami aztán azóta elég látványosan elült, mert folyamatosan azt látták, hogy bármire próbálják meg alkalmazni, arra létezik már valami sokkal jobb megoldás.DRM is theft
-
dabadab
titán
Én?
Most komolyan, azt kértem, hogy mutassatok egy valós blockchainfelhasználást, ami nem cryptopénz.
És ez komoly kérdés, mert annak idején figyeltem, hogy mi lesz a technológiából és azt láttam, hogy leginkább semmi, mert a kezdeti lelkesedés nagyon gyorsan elpárolgott, eredményt meg semmit sem láttam.
DRM is theft
-
dabadab
titán
És hogy jön ide a Ripple? Ott pont a distributed trust marad ki, vannak megbízhatóank ítélt szerverek, azok validálják a tranzakciókat, pont, mint a hagyományos megoldásoknál és pont emiatt tud gond nélkül elketyegni.
#298 vicze1: minek kellett volna utánanézni? Az összes distributed trust rendszer zabálja az erőforrásokat.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
A Ripple abban az értelemben, ahogy itt mindenki használja, nem blockchain, mivel hiányzik belőle a distributed trust, pontosan az, amitől decentralizált lesz az egész.
Anélkül meg marad az, hogy adat + digitális aláírás, ami azért nem az a hihetetlenül nagy újdonság.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Trollok komolyan
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Xbox Series X|S
- Politika
- Milyen egeret válasszak?
- Vallás
- További aktív témák...
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC