Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz dabadab #104 üzenetére

    "Viszont az a "piszkos" áram még mindig tisztább, mint ahogy a belsőégésű motorok működnek."
    Egész pontosan mire gondolsz? Egy gőzturbinával működő hőerőmű, emlékeim szerint max. 48% hatásfokú körüli, de akkor már a legjobb technikát alkalmazzák. Általánosságban ez jóval alacsonyabb, inkább 40% körül érték rémlik.
    Egy modern személygépkocsi megközelíti a 40% vagy meg is haladja ezt az energiahatékonyságot. (Igaz ezek már a legújabb fejlesztések. Ha a magyar autók átlagéletkorát vesszük figyelembe, akkor ez az átlag inkább a 25% körüli értékhez tendál. De még mindig költség és energiahatékonyabbnak tűnik egy modern, kis köbcentis autót venni, mint elektromosat. Mi kis dieselünk el van pl. 3,5-4,5 literrel (ugye ez fogyasztás kb. 18-23kWh/100km EV energiaigényéhez hasonló) és max 5,5-6 litert, de akkor már óra szerint 160-al repülünk autópályán és közben ugyan úgy nem igényli a költséges nagy karbantartásokat, ahogy egy EV sem igazán.)
    A logisztika/infrastruktúra energiaigénye/vesztesége gondolom nagyobb befolyással van a teljesen energiamérlegre. Hogy nagy feszültségű vezetékeken vagy az üzemanyag ellátáson van-e nagyobb veszteség arról még nem olvastam. Ellenben a nyers olaj feldolgozására így is úgy is szükség van, hiszen számtalan területen hasznosítjuk a termékeit.

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák