- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor 90 - modellalkat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
Hirdetés
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Computex 2024: Kingston mindenhol
ph A mesterséges intelligencia futtatásához sok RAM kell – és ez nem kerüli el a Kingston figyelmét sem.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dugo_
veterán
válasz agszabv #4597 üzenetére
https://papkerekpar.hu/kerekpar-epites/
http://www.mariuszawihegesztes.hu/
Máriusznak a lelkére kell kötni, hogy szolid javítást szeretnél, mert elég drabális erősítéseket tud alkotni.
-
nagyúr
válasz agszabv #6391 üzenetére
A 25 Km/h óra korlát egy vicc
Igen, könnyű ennyivel elintézni, nekem is ez a zsigeri reakcióm, de sajnos a hazai bringás-kultúrát elnézve, egyáltalán nem alacsony a 25 (ami a gyakorlatban inkább 23-24, merthogy 20-tól már kezdi visszavenni a rásegítést).
A természetes progresszió az lenne, hogy ha kevés a 25, akkor vegyél s-pedelec-et - én azt is vettem, de sajnos a szabályozás miatt elég sok kötöttsége van, nem árt, ha az ember pontosan tudja, mibe is ugrik bele. Meg úgy fest, hogy a választék is egyre gyérebbAmúgy a 27-es átlaggal a 625-ös akksiból kivett 62km nem éppen sok - nyilván nem mindegy, mennyi start/stop van benne, de nekem ugyanekkora akksi hasonló átlagsebességgel 85-90 km-t bír (Yamaha rendszer, de alig hiszem, hogy ez lenne a fő ok). Ezt csak azért említem, mert ez pl. lehet (részben) amiatt, hogy 25-ös limitre tervezett rendszert hajtasz jelentősen gyorsabban.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz agszabv #6391 üzenetére
Azért ezzel vitatkoznék, hogy nem jobb a gen 4 bosch mint a gen 2. A gen 2-ben belső áttétel van, 2,4-es szorzóval. Lemerülve sokkal nehezebb hajtani. A kis fogaskerék zajos és gyorsan kopik, illetve a láncokat is jobban koptatja. Maga a motor is jóval nagyobb, sokkal jobb vázakat tudnak készíteni a gen 4-hez. A tömítése is jobb a gen 4-nek. Maximum a teljesítményük hasonló, amúgy mindenben jobb a gen 4.
Ezt az új divat dolgot sem értem, egy merev vázas bringát hasonlítasz egy trail fully-hoz. Ráadásul az egyik 27,5 a másik 29. Nyilván a trail fully-nak más a geometriája. Ma is lehet kapni merev vázas bringát. A probléma inkább az, hogy nagyon sok ebike felhasználó ágyúval lő verébre. Megveszik a trail, enduro gépeket, amikor elég lenne egy trekking is ahhoz a felhasználásához. Aztán felkerül a sárvédő, csomagtartó, gyerekülés, kitámasztó az enduro gépre. A tapasztaltabb montisok meg beszarnak a röhögéstől.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz agszabv #6397 üzenetére
eMTB mód már a gen 2-höz is volt, gondolom erre gondolsz mint "össze vissza szabályozás". A gen 4-nél ezen még finomítottak, de mint a neve is mutatja, ez eMTB mód, nem eTrekking mód, ezért a hegyekben jó. Bár hozzáteszem, nekem is jobban bejönnek a fix rásegítési módok, Shimano rendszereket is sokat használtam, azokon a testreszabhatóság jobb mint a Bosch-nál.
A Bosch gen 2 CX egy nagyon jó motor volt a maga idejében, sőt, megjelenésekor (2015) abszolút a legjobb volt, de aztán eljárt felette az idő. Először a Shimano lépett át rajta, aztán jött az újabb Bosch. Ma is erősnek számít, tehát trekking bringázási stílus mellett, megértem, hogy sok különbséget nem érez valaki a gen 4-hez képest. Bá azért a smart system kifinomultabb. Viszont amint alacsony rásegítésen vagy kikapcsolva kell tekerni, egyből érezni a hátrányát, illetve ha sportosabban akarsz bringázni terepen, alig találsz épkézláb bringát gen 2 motorral. Szinte kivétel nélkül mindegyiknek buta váza van, mert akkora nagy krumpli az a motor, hogy lehetetlen egy rövid láncvillás vázba beépíteni. Ezáltal az összes gen 2-es mtb úgy fordul mint egy csuklós busz.
Ha ez nem lenne elég, nagyon könnyű beáztatni, pár nagyobb sarazás az erdőben, aztán olyan hangja lesz mint egy kávédarálónak. Vagy beteszel plusz tömítést, ami már nagyjából megoldja a beázást, de akkor meg aztán tényleg alig lehet tekerni kikapcsolt állapotban, mert annyira szorul az egész hajtás. Trekkingbe még életképes, de MTB-ba ma már megmosolyogtató.
A kis lánckerék nekem 2 láncot bírt maximum, mondjuk én 90%-ban erdőben hajtottam. Nagyjából 2-3 ezrenként kuka volt, mert már darált rajta az új lánc.Az tény, hogy a gen 2-höz vannak olcsó alkatrészek, a motort is fel lehet újítani, az újabbakat már neccesebb.
10-12 évvel ez előtt még valóban problémásak voltak a 29"-es kerekű bringák, bár akkor még az ebike-ok a fasorban sem voltak. A gond az volt, hogy nem tudtak jó mtb geometriát készíteni a 29-es kerék mellé, és ezért valóban furcsa volt az irányításuk. parasztbringásan kanyarodtak, túl magasak voltak, szóval sehogy sem volt jó. Ezért is dobták be a 27,5" méretet, amolyan köztes megoldásnak. De aztán pár év alatt fejlődtek annyit, hogy egészen jól használhatóak voltak, kisebb vázakkal is. Ma pedig a 29" letarolta a piacot, mert ma már olyan tökéletesek a geometriák, hogy a 29"-et 165 cetitől 200-ig bárki tudja használni, csak a megfelelő vázméretet kell kiválasztani. Ma már az sem számít, hogy mekkora a rugóút, mert a 100mm-es XC-től a 160-170mm-es Enduron át, egészen 200+ mm-es DH gépekig, bármibe be lehet tenni a 29"-es kereket. Akinek problémája van ma egy modern 29"-es MTB kezelhetőségével, az vagy rossz vázméretet választott, vagy nem tud kerékpározni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz agszabv #6408 üzenetére
Ha letilt, akkor 90 percre kapcsol vészüzemmódba, utána megint normálisan működik. A harmadik vészüzemmód után tilt le úgy, hogy csak szervizben tudják újraindítani. És a harmadik ilyen szervizes újraindítás után végleg elalszik a motor. Vagy legalább is annyira, hogy már a szervizben sem tudják újra indítani, csak a Bosch. Igen, meg tudom javítani, mert van hozzáférésem a Bosch-hoz, van Bosch diagnostickit-em.
Jó pár tuningot beépítettem már, nekem a Volspeed V4 vált be. Ezzel még soha nem tiltott le senkinek sem, akinek beépítettem. Arra kell figyelni, hogy maximum 44km/h-ig szabad engedni, de szerintem a 35-36 is bőven elég és ez esetben kíméled a rendszert is.
-
Ijk
nagyúr
válasz agszabv #6930 üzenetére
Szvsz vidd el Bosch partner szervizbe ha van elérheő közelségben. Mágnest csekkold le mindenképp.
Én is bosszús lennék a helyedben, soha nem piszkáltál tuninggal bele, egy mágnes elmozdulás miatt tkp. büntet a rendszer elég keményen. Bosch-nak is írnék egy finom elmehettek a *-ba levelet, hogy legyen nekik minél több visszajelzés a túltolt antituning miatt.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Garanciás Ryzen 5900x eladó
- Dell Latitude E6330, 13,3" HD Kijelző, I5-3320M, 4GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Dell Latitude E6420, 14" HD+ Kijelző, I5-2540M, 4GB DDR3, 250GB HDD, Nvidia VGA, WIN 10, Számla, Gar
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD