Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • f4lcon

    őstag

    válasz yle_greg #7579 üzenetére

    2 dologban soha nem fogja utolérni a mechanikus fék a hidraulikusat és egyik sem a fékhatás:
    - a mechanikus rendszernél a fékkarban van egy rugó, meg a fékben is van egy rugó, különben nem megy vissza a fékbetét a helyére. folyamatos fékezés esetén (nem 3mp) az ujjad állandóan ez ellen a rugóerő ellen dolgozik. ez észrevehetően fárasztó hosszú távon. a hidraulikussal nincs ilyen gond
    - a másik az "önbeállóság" azaz a fékbetét kopásának a kiegyenlítése: a hidraulikus fékben ha kopik a betét, akkor megy egy kis olaj a túlfolyóból a rendszerbe és a nyomáspont ugyan ott marad. a mechanikusnál a kopásnak utána kell állítani (jellemzően a féknyergen egy csavarral, szerencsésebb esetben kézzel, lásd Avid BB széria) és ezt nem lehet megúszni, folyamatosan figyelni kell rá.

    szóval bár fékerőben lehet ugyanolyan egy mechanikus, mint egy alap hidraulikus, mégis összességében a hidraulikus jobb választás* főleg mert a jó mechanikus jó fékkarral, jó bowdenezéssel már MT200 ár felett van.

    *kivéve azokat az extrém eseteket, ahol a júzer attól a szinte alig bekövetkező esettől tart, hogy a civilizációtól órákra akkorát esik, hogy elszakad a fékcső és elfolyik az olaj, és akkor jaj mi lesz. ennek a hibának az előfordulása azonban szerintem azon embereknél is egy milliomod százalék, akik tényleg bringáznak a civilizációtól órákra. mindenki másnál meg felesleges aggodalom, egy kiszakadt külsőnek szignifikánsan nagyobb az esélye, mint ennek, és azzal se lehet tovább menni.

    [ Szerkesztve ]

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

Új hozzászólás Aktív témák