Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    A kerékpár árak sokszor váltanak ki heves vitákat, főleg az e-bike árak. Először is tisztázzuk, a magas ár nem e-bike sajátosság! Felső kategóriákban az analóg verzió semmivel sem olcsóbb mint az E meghajtású, ezt azért érdemes leszögezni, mielőtt elindul a hiszti! Sokan azért rökönyödnek meg a magas árakon, mert a pedelec meghajtású kerékpárok elterjedése miatt kezdtek el egyáltalán a kerékpárokkal foglalkozni, így vált érdekessé és most találkozott sok ember először felső kategóriás kerékpár alkatrészekkel, de ez nem azt jelenti, hogy 10-15 éve nem volt kerékpár teló vagy váz 500 ezerért. Egy felső kategóriás E-MTB esetében az elektromos rendszer ára, töredéke a kerékpár többi alkatrészének árához képest! Nagyjából 600-800 ezer egy top kategóriás pedelec rendszer, ami ezen felül van az mind a kerékpár többi alkatrésze! Tehát egy 2-3 milliós bringa árának csak egy szelete a pedelec rendszer! Azt megértem, hogy sokan furcsállják, hogy még is mi kerül annyiba egy karbon vázon, karbon kereken, vagy egy csúcs Fox teleszkópon, mert anyagmennyiségben nem sok az egész. Viszont abba senki nem gondol bele, hogy a karbon gyártás költsége brutál magas. Én dolgoztam karbon gyártó üzemben, nem is akárhol, Saltzburgban a carbo Tech-nél! Gyártottunk Sport motorhoz karbon vázat is, 2007-ben volt 5 millió egy ilyen váz! Akkor miről beszélünk? Lehet, hogy a Fox telóban nem sok anyag van, meg a kerékpárban úgy általában véve, de ennek a motorhoz képest elenyésző tömegnek brutális terhelést kell kibírnia (egy csúcs Enduro teló 2kg alatt van, és ki kell bírnia azt is ha egy 100 kilós ember 20 métert ugrat vele és ezt akár megcsinálja 20-szor egymás után)! Meg lehet próbálni olcsóbban felső kategóriás kerékpárt gyártani. Ahhoz, hogy valami értékelhetőt tegyünk le az asztalra, prémium szinten, nagyon komoly erőforrások kellenek. Csak egy karbon alkatrész negatív szerszáma sok milliós tétel! Rengeteg tesztelés kell, sok mérnök, versneyzők és maga a karbon gyártás körülményei iszonyatos költségeket generálnak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez nem biznisz és sajnálni kéne a kerékpár ipart, de azért nem úgy van az, ahogy azt átlag józsi elképzeli. Nyilván van rajta haszon, senki se szerelemből dolgozik kizárólag, de nem úgy van haszon, hogy a 3 milliós bringát lehetne 1 millióért is adni. Egy átlag Yamaha 400-as robogó is megvan 2,5 millió, hiába tömegre nagyobb, ma már az egy kiforrott technika, nem úgy van, mint egy mai pedelec, amit folyamatosan fejlesztenek, csak az elmúlt 10 évet érdemes visszanézni pedelec fronton! A Motorok már a 80-as évek végén, 90-es évek elején, nagyon komoly szinten voltak!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák