- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kiszivárgott reklámanyagok a Samsung Galaxy S25-ről
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Fotó mutatja a OnePlus Open 2 karcsúságát
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #28 üzenetére
En hasznalnam, ha adnanak De ugye az atlag vasarlo se tudja hasznalni elotte, csak nyeletik vele a marketingdumat, es nem, a tesztvezetes nevu 5 perc nyugis helyen mert feltik az autot me'g ugy is hogy tripla arra bebiztositjak magukat az nem segit semmit.
Azert megjegyzem, egyaltalan nem biztos, hogy az lenne a velemenyem az egyes elteresekrol, ami neked. Nekem jo az mp3, nem fogsz arrol meggyozni, hogy a tomoritetlen zene 10x meretu file-okkal 100x aru cuccokon hallgatva a minimum ahol lehet letezni...
Nem, nem szoktam csak az egyik fel javara donteni szimpatiabol, nezd meg hogy kivalasztott cuccoknal is megirom a hatranyokat (telo, bankszamla, most igy hirtelen ahol nemregiben is irtam).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #26 üzenetére
Mondjuk az nem hit, hogy latom a ketfele rendszer kozotti alapveto kulonbseget informatikus (na jo, inkabb mat.kus) szemmel. Ami informacio nincs meg, azt nem lehet felhasznalni, ami megvan, azt lehet, max. nem teszik.
El nem tudok kepzelni olyan jovot, ahol ugy 6-8 ev mulva a 10 evesek kozul nem a tesla a legjobb vetel _nekem_.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #23 üzenetére
OK, lehet hogy nem tudja a jobbkezest [passz, en nem ultem benne], de elhiszem h tudni fogja. Az Opelrol stb. sokkal kevesbe, olyan mint a gyogyitas, egy szakorvos szervenkent vs. teljes ember vizsgalata.
Bimbamoljon, amikor gond van, de ugy hogy feltetelezi hogy tartom a savot. Bonusz: lekanyarodik jobbra a jarmu elottem, mire odaerek nem lesz ott, akkor se kene nyafognia, ezt gyanitom most me'g tuti a tesla is bejelzi. Foleg mert lehet h gyalog v mas akadaly miatt nem tudja elhagyni a savot.
Amugy amig nincs penzem ujra, mind1, mert a 10 ev koruli autok ezt eleve nem tudjak. Majd 6-8 ev mulva lesz kerdes, melyik hasznaltat vegyem, es itt megint nem az fog nyerni amelyik 4 ev utan szarik a kocsira, annyit nem mond a szakszerviz h mennyi pluszt fog kerni kgfb(!) javitasert, szoftvert meg kb. csak me'g benabbra korlatozas erdekeben cserelnek [kerdezz par outlander tulajt az elotte-utana hatotavjaikrol], satobbi... ugyhogy olyan auto kell ahol nem a kocsi aranak tobb egesz szazalekaban merheto a kotelezo szerviz evente, es tesznek ugy mintha ok tennenek szivesseget egy 3 eve 20M-ert vett bmw javitasaert [idopontra erkezo ugyfel leultet, egy ora mulva akire mondtak h varjon koszonessel el megy mellette haza...][ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz moleculez #22 üzenetére
"az elektromos autozás más"
Valójában nem más. A hajtáslánc az autó egy kis része, nem ebben van a nagy autógyártók valódi tudása.
"nagy autógyártók évekig nem tudták kitalálni mi legyen a kezelőfelülettel, designnal, mert a meglévőt akarták átgyúrni."
Ez hülyeség. Nézd vissza mondjuk a BMW vagy a Merci utóbbi 25 évét. Egy folyamatos, konzekvens fejlődést fogsz látni.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
Oké. Ez például egy totális tévedés
"A tesla meg a menet kozbeni odafigyelest is tudja, nem tudok benezni jobbkezest vagy rosszul felmerni hogy nem ferek be a kozeledo auto elott"
Nem tud ilyet. Ha az ampera idegesített akkor az Autopilottol agyfaszt kapnál, mert az állandóan bimbammol.
Az autógyáraknál alap a technológiai innováció, a fejlődés folyamatos.
Az illesztési hézag meg nem azért érdekes mert szép vagy csúnya, hanem a gyártó általános műszaki színvonalát tükrözi. Ha már a látható helyeken ennyire igénytelenek, akkor gondolhatod mi van ott ahol nem látod.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
moleculez
veterán
Attól függ honnan nézzük a dolgot: benzines autót a tradicionális autógyártók azért tudnak gyártani. Van benne rutin, technológia a végketekig optimalizálták a gyártást, ellátóláncot, sőt a hajtásláncot is.
Azonban az elektromos autozás más, és a Tesla nem onnan kezdte, hogy oké autot azt tudunk gyártani, hanem a nulláról kezdtek tervezni. Ennek meg van az az előnye, hogy nem kötötte őket a már meglévő anyag/technológia. És ez a hátránya is. Illesztési, összeszerelési, csupa apró hibák, kinek mi. Azt is lehet látni, hogy a piac sok évvel később tud csak érdemi választ adni rá. A nagy autógyártók évekig nem tudták kitalálni mi legyen a kezelőfelülettel, designnal, mert a meglévőt akarták átgyúrni.
Ez kb olyan, mint anno a mobilpiacot ahogy felforgatta az Apple az iPhonenal. Persze tökéletes megoldás nincs, én mindent az igenyeimhez vásárolok, szóval nekem úgy jön ki a matek, hogy egyelőre marad a kis benzines. De bármikor váltanék elektromosra.[ Szerkesztve ]
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #20 üzenetére
Nem is mondtam, en csak user vagyok, aki azt latja h hagyomanyos marka csak co2-kvota miatt gyart elektromost, azt is annyit hogy kb. csak a csokosok kapnak, es csak a szuper-premium szegmensben [na jo, Dacia nem olyan, csak nincs az se, vasarlo-szivato a szerzodesuk, es me'g hulyeseget is beszelnek a toltesrol].
Szoval engem nem gyoztek meg. Az autogyar tomegeket kell meggyozzon, nem hozzaertoket, nem? -
axioma
veterán
válasz moleculez #14 üzenetére
Erdekes, en pont forditva gondolkodom. Aki autogyartasbol jon, annak az a jo, ha minel kevesbe ter el az auto, minel inkabb a mar meglevo vasarlobazisnak tud eladni, aki me'g hisz abban hogy autot a multban megszokottaknak megfeleloen kell csinalni.
De a Tesla - most eltekintve attol, hogy nem engedhetem meg magamnak - pont abban jobb, ami az autogyarakat nem erdekli (tech innovacio), es azert szokas szidni ami meg engem nem erdekel (illesztesek, "premium erzet"). Nyilvan amig nem nyerek nagyot a lotton, marad az ion...
Egyebkent en az onvezetesbol boven megelegednek azzal, ha az en hibazasaimat kijavitana (figyelmeztet, mind1). Peldaul szarul parkolok, ezt ma egyre tobb auto tudja mar, persze nem az en arszinvonalomon, de letezik. A tesla meg a menet kozbeni odafigyelest is tudja, nem tudok benezni jobbkezest vagy rosszul felmerni hogy nem ferek be a kozeledo auto elott (nyilvan azt, biztonsag javara tevedek, csak kozben mogottem mar dudalnak hogy miert nem megyek, ha szerintuk mar jo lett volna - nem rendszeres, de azert letezo). Azert az Ampera vezetestamogatoja halalra csipogja magat mar attol, mert a kanyarodo ut mellett ott all egy auto, be se log a savba, de jajj kozeledunk, utkozesveszely... jo, ez 13-as ampera, de na. Nem komplex hanem darabonkenti elemzest ad, lehet 25-fele alrendszert venni (jellemzoen 18 kulonbozo cegtol), az me'g nem fog egysegge osszeallni - nem annak keszult.
Aztan persze tevedhetek barmiben, de en igy latom. Persze nekem az auto A-bol B-be, es inkabb kicsi legyen, kinezet meg utolso elotti a sorban (de csak mert ott me'g van ami igen, a borules meg hatarozottan nem), csak ha lehet ne suv legyen. -
vicze
félisten
Megesik ha nincs nagy használt piac. A model S egy elég ritka autó ráadásul 3 verziója van. Rájön erre hogy kvázi kapni nem lehet, ezért megy fel a használt ár. Utolsó negyedévben 2e db S/X kelt el szóval a kereslet is borzasztóan alacsony rá.
Model 3 azért megy drágábban mert 8hónap a várólista, így az azonnali vásár többet ér. Scalperek kvázi.
[ Szerkesztve ]
-
Bone123
HÁZIGAZDA
válasz Shadowbull #13 üzenetére
https://electrek.co/2021/10/14/tesla-model-3-is-best-selling-used-car-sells-for-higher-price-than-new/
https://observer.com/2021/07/tesla-model3-used-car-price-surge-chip-shortage/
https://insideevs.com/features/517579/tesla-model3-used-prices/
-
moleculez
veterán
Akksi elöregedés kérdése? Mert ugye egy 10 éves akksi felújítása gondolom nem 2 forint. És ez a "jól tartott" használt árra jön rá, avagy egyre közelebb vagyok árban egy újhoz. Miért vegyek használtat? A villanyautók használtpiaca pont emiatt érdekes terep. Az Opel meg onnan jött nekem, hogy egy belsőégésűs autóban jártas cég csinálja azt amiben jó, vs Tesla, -akik gyak. egy AI cég (Elon mondta, nem én) akik autóba is (szeretnék) rakni a terméküket- akik most tanulnak autót gyártani. És ez meg is látszik rajta sajnos. Az viszont elvitathatatlan, hogy rommá optimalizálálják a gyártást, nagyon innovatívak ilyen téren, de hosszú meg az út.
Amúgy nagyon drukkolok a villanyaautozasnak, ha holnap akármilyen autot vehetnék az valszeg Tesla lenne, de ezeket nem tudom figyelmen kívül hagyni.Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
Bone123
HÁZIGAZDA
válasz moleculez #11 üzenetére
Nem ritka, hogy egy használt Tesla drágábban megy el az eredeti vételárnál, és hosszútávon is remekül tartják az értéküket, lást a Roadstert vagy a korai Model S-t. A használatban lévő személyautók átlagéletkora amúgy 12 év (IHS Markit Research), és ezek rendre belső égésű motorosok, rengeteg mozgó-, kopó- és kiégő alkatrésszel. Egy villanyautó egyszerűbb konstrukció, kevesebb komponensből áll, nincs belső égésű és kipufogórendszer, az elektromos motor közvetlenül adja le a teljesítményt, hosszabb az élettartama és a regen miatt a fékek is tovább bírják.
Természetesen egy rakás szenzor, chip, kijelző stb. meghibásodhat, ez viszont általánosan igaz mindenféle hajtásra és márkára egy technológiával telepakolt jármű esetében. Az Opel valóban szép múltra tekint vissza a belső égésű motorok történetében, aztán kipróbálták magukat a villanyautók között, és akkumulátortüzek miatt az Ampera-E-t visszahívták. A lényeg: más műfaj a villanyautó, és húsz év múlva alighanem a piaci térkép is teljesen másmilyen lesz. Fogyasztóként reméljük, hogy megbízhatóbb, hosszabb élettartamú járművekkel.
-
moleculez
veterán
válasz gyurica úr #9 üzenetére
Sztem ennek a hasznlatpiaca megáll majd 10 évnél. Az sztem nem lesz h 20+ éves ótó teljesen jól teszi a dolgát. Ráadásul, egy ma 20 éves Opelt 2001ben gyártotta egy olyan cég aki már akkor autókat gyártott mikor Musk nagyapja pajzán gondolat sem volt. És ez nagyon nem mindegy.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
Plug Life
senior tag
Elon bá’ szereti alábecsülni a problémákat, és évekkel korábbra ígérni dolgokat...
-
gyurica úr
tag
Oké, én nem értek hozzá csak érdeklődő laikus vagyok, de végülis a lényeg, hogy az 5-6-7-x éves hw-k mennyire lesznek üzembiztosak, mennyire tudják az érkező adatokat felhasználni az eredeti céljaikra, milyen sebességgel, stb. Vagy mire ezeket az önvezető képességet "teljesen" elérik akkor akár 10 évesek is lesznek és nem hiszem hogy megfelelő állapotban lesznek, így pont ez volt a ki nem mondott kérdésem, hogy "Ki fizeti a révészt?"
Illetve egy nagy kérdés, ha ezek 10+ évesek lesznek akkor milyen értékcsökkenést fognak elszenvedni, vagyis aki megveszi használtan annak mi mindent kell majd cserélnie sima és "tervezett" elavulás miatt és mennyiért...
-
Bone123
HÁZIGAZDA
Most is kívülről kap az autó környezeti infókat, és ma is kommunikálnak egymással a járművek: féklámpa, index, megkülönböztető jelzés, sziréna, duda, karjelzések, közelgő járművek stb. – egyszerűen csak az ember interpretálja a dolgot, és nincs elméleti akadálya, hogy ugyanezt a szenzorszett gyorsabban és pontosabban tegye.
Ha az utakon csak a legjobb 1% vezetne tökéletes figyelemmel és szabályossággal, két szem, két fül és ami köztük van valószínűleg elég lenne a balesetek többségének eliminálására, ergo nem biztos, hogy szükség van további szenzorinformációkra. Ezek ugyanis egymásnák ellent mondhatnak, lehetnek pontatlanok vagy hardverhibásak, és persze ott a beépítés és fenntartás extra költsége és karbonlábnyoma.
Az is gond lehet, ha az autók és az úthálózat fele használ extra szenzorokat, a fele meg nem, mert akkor az önvezető kódnak mindjárt kétféle infókörnyezetben kell operálnia, megosztva a fejlesztői fókuszt is. Eséllyel jobb 100%-ban a meglévő, szemre (és fülre) tervezett közlekedésre optimalizálni – ettől még a jármű megkaphatja az időjárási (szél, ónos eső stb.) és forgalmi adatokat (baleset, elterelés, kátyú stb.).
-
Stard72
tag
szerintem teljes önvezetés csak ott lesz, ahol kivülről az autó kap azonnali infókat, plusz ha az autók egymással is tudnak majd kommunikálni. Az összes többi megoldásban nagyon könnyen bejön a hiba, amiért ha nem a gyártó vállalja a felelőséget, akkor sosem fogják engedni. A gyártók meg nem annyira szeretnek ilyesmiért felelősséget vállalni
-
Bone123
HÁZIGAZDA
válasz gyurica úr #2 üzenetére
Az adatrengeteget a szerverek tárolják és a tanulóprogram dolgozza fel, nem a jármű. A végcél pont az, hogy az önvezető kód a lehető legkevesebb programsorból álljon, így a legkevesebb erőforrást használja, valahol pedig "előny" a HW3 komputer számítási korlátja, mert arra sarkallja a márkát, hogy a leghatékonyabb programkóddal álljon elő. Pont erre alkalmas a neutral net training.
Amúgy nem biztos, hogy a béta ma maradéktalanul kihasználja a két FSD HW3 chip összteljesítményét. Kettő a redundancia miatt van belőle, a biztonság miatt szükséges valamilyen szintű párhuzamos működés, de megfelelő optimalizálással hatékonyabban ki lehet használni az utolsó csepp lóerőt. A HW4 ettől még sokkal nagyobb teret hagyhat a fejlődésre és a redundanciára az extra kapacitással. A legjobb kérdés az, hogy ha tényleg jobban fut rajta az FSD kód, cserélhető lesz-e rá a HW3, és ki állja a számlát.
-
Én nem fizetnék havi 100 dollárt, h nekem idétlenkedjen a városban. Ha a kocsi vezet még jobban kell figyelni (rá) mint ha én vezetnék.
Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi smart band 9 Pro Black [GPS Signal in 2-3 sec.], Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/102 kg.-- ∞ ]
-
Wesiz
tag
válasz gyurica úr #2 üzenetére
a kinyert adatok hogy lennének elavultak? inkább a hw az ami elavulhat, épp az adatok ami miatt jobb helyzetben van a tesla mint más gyártók önvezető projektjei
-
gyurica úr
tag
Számomra az a kérdés, hogy az eddig 1 millió autóba beépített, és (részben?) kihasználatlan hardware-ek mit érnek majd azzal a töméntelen mennyiségű adattal ami rájuk zúdul. Rég elavultak lehetnek.
-
Shyciii
veterán
Amíg 2-3 év alatt a panaszok ellenére képtelen a Model 3-nál használható jól törlő ablaktörlőt csinálni, addig én nem bíznék abban, hogy valaha is önvezető teslákat fog csinálni. Főleg hogy heti szinten több Tesla balesetet olvasni még mindig. Eszméletlen nagy lufira sikerült Muskot felfújni, de ez ha szétdurran, akkor az amerikának nagy érvágás lesz, mert tömegével tolták belé a pénzt annak ellenére, hogy nem tud többet felmutatni, mint más nevenincs cég, ahol üzemelnek már önvezető taxik, kisebb kamionok mindenféle nagy twitteres önreklámozások nélkül.