Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bone123

    HÁZIGAZDA

    válasz moleculez #11 üzenetére

    Nem ritka, hogy egy használt Tesla drágábban megy el az eredeti vételárnál, és hosszútávon is remekül tartják az értéküket, lást a Roadstert vagy a korai Model S-t. A használatban lévő személyautók átlagéletkora amúgy 12 év (IHS Markit Research), és ezek rendre belső égésű motorosok, rengeteg mozgó-, kopó- és kiégő alkatrésszel. Egy villanyautó egyszerűbb konstrukció, kevesebb komponensből áll, nincs belső égésű és kipufogórendszer, az elektromos motor közvetlenül adja le a teljesítményt, hosszabb az élettartama és a regen miatt a fékek is tovább bírják.

    Természetesen egy rakás szenzor, chip, kijelző stb. meghibásodhat, ez viszont általánosan igaz mindenféle hajtásra és márkára egy technológiával telepakolt jármű esetében. Az Opel valóban szép múltra tekint vissza a belső égésű motorok történetében, aztán kipróbálták magukat a villanyautók között, és akkumulátortüzek miatt az Ampera-E-t visszahívták. A lényeg: más műfaj a villanyautó, és húsz év múlva alighanem a piaci térkép is teljesen másmilyen lesz. Fogyasztóként reméljük, hogy megbízhatóbb, hosszabb élettartamú járművekkel.

  • SzunaP

    csendes tag

    válasz moleculez #11 üzenetére

    Ma már az Opel sem több pajzán gondolatnál - sajnos. :W De a Tesla nem tudni hova jut, bár én is szkeptikus vagyok.

  • axioma

    veterán

    válasz moleculez #14 üzenetére

    Erdekes, en pont forditva gondolkodom. Aki autogyartasbol jon, annak az a jo, ha minel kevesbe ter el az auto, minel inkabb a mar meglevo vasarlobazisnak tud eladni, aki me'g hisz abban hogy autot a multban megszokottaknak megfeleloen kell csinalni.
    De a Tesla - most eltekintve attol, hogy nem engedhetem meg magamnak - pont abban jobb, ami az autogyarakat nem erdekli (tech innovacio), es azert szokas szidni ami meg engem nem erdekel (illesztesek, "premium erzet"). Nyilvan amig nem nyerek nagyot a lotton, marad az ion...
    Egyebkent en az onvezetesbol boven megelegednek azzal, ha az en hibazasaimat kijavitana (figyelmeztet, mind1). Peldaul szarul parkolok, ezt ma egyre tobb auto tudja mar, persze nem az en arszinvonalomon, de letezik. A tesla meg a menet kozbeni odafigyelest is tudja, nem tudok benezni jobbkezest vagy rosszul felmerni hogy nem ferek be a kozeledo auto elott (nyilvan azt, biztonsag javara tevedek, csak kozben mogottem mar dudalnak hogy miert nem megyek, ha szerintuk mar jo lett volna - nem rendszeres, de azert letezo). Azert az Ampera vezetestamogatoja halalra csipogja magat mar attol, mert a kanyarodo ut mellett ott all egy auto, be se log a savba, de jajj kozeledunk, utkozesveszely... jo, ez 13-as ampera, de na. Nem komplex hanem darabonkenti elemzest ad, lehet 25-fele alrendszert venni (jellemzoen 18 kulonbozo cegtol), az me'g nem fog egysegge osszeallni - nem annak keszult.
    Aztan persze tevedhetek barmiben, de en igy latom. Persze nekem az auto A-bol B-be, es inkabb kicsi legyen, kinezet meg utolso elotti a sorban (de csak mert ott me'g van ami igen, a borules meg hatarozottan nem), csak ha lehet ne suv legyen.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz moleculez #22 üzenetére

    "az elektromos autozás más"

    Valójában nem más. A hajtáslánc az autó egy kis része, nem ebben van a nagy autógyártók valódi tudása.

    "nagy autógyártók évekig nem tudták kitalálni mi legyen a kezelőfelülettel, designnal, mert a meglévőt akarták átgyúrni."

    Ez hülyeség. Nézd vissza mondjuk a BMW vagy a Merci utóbbi 25 évét. Egy folyamatos, konzekvens fejlődést fogsz látni.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Új hozzászólás Aktív témák