Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bone123

    HÁZIGAZDA

    válasz Stard72 #6 üzenetére

    Most is kívülről kap az autó környezeti infókat, és ma is kommunikálnak egymással a járművek: féklámpa, index, megkülönböztető jelzés, sziréna, duda, karjelzések, közelgő járművek stb. – egyszerűen csak az ember interpretálja a dolgot, és nincs elméleti akadálya, hogy ugyanezt a szenzorszett gyorsabban és pontosabban tegye.

    Ha az utakon csak a legjobb 1% vezetne tökéletes figyelemmel és szabályossággal, két szem, két fül és ami köztük van valószínűleg elég lenne a balesetek többségének eliminálására, ergo nem biztos, hogy szükség van további szenzorinformációkra. Ezek ugyanis egymásnák ellent mondhatnak, lehetnek pontatlanok vagy hardverhibásak, és persze ott a beépítés és fenntartás extra költsége és karbonlábnyoma.

    Az is gond lehet, ha az autók és az úthálózat fele használ extra szenzorokat, a fele meg nem, mert akkor az önvezető kódnak mindjárt kétféle infókörnyezetben kell operálnia, megosztva a fejlesztői fókuszt is. Eséllyel jobb 100%-ban a meglévő, szemre (és fülre) tervezett közlekedésre optimalizálni – ettől még a jármű megkaphatja az időjárási (szél, ónos eső stb.) és forgalmi adatokat (baleset, elterelés, kátyú stb.).

Új hozzászólás Aktív témák