Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • padre71

    tag

    válasz zoli03 #26 üzenetére

    Köszönöm a pontosítást, valóban a 7500 Ft nem csak a munkadíjat, hanem a küllők és a két felniszalag árát is tartalmazta.

    Köszönöm mindenkinek a dicsérő szavakat és az építő jellegű észrevételeket. Néhány felvetésre reagálnék röviden:

    - A kormány markolat látom nem mindenkinek nyerte el a tetszését. :) Az az igazság, hogy nem igazán találtam kék színben normális markolatot, a kínálatból még ez volt a legvállalhatóbb kinézetű. Egy picit meg szerettem volna törni a fekete kormány egyszínűségét, ezért gondoltam színes markolatra. A hétköznapi használatban viszont nagyon nem praktikus, annak ellenére hogy a legtöbbet kesztyűben bringázom, nagyon gyorsan koszolódik, minden meglátszódik rajta. Érik bennem a gondolat, hogy engedve e "nagy társadalmi nyomásnak" :D lecserélem valami fekete színű markolatra. Azon legalább nem látszódik rögtön a kosz.

    - A másik ami szintén többeknek nem tetszett, az a műanyag pedál volt. Jogosan, nekem sem ez a végleges elképzelésem, de egyelőre csak erre futotta. A cseréje tervbe van véve, várom a szeptemberi fizetést. :)

    - A kerekek természetesen kaptak küllőprizmát is, csak a fotók elkészültéig nem akartam felrakni. Azok nélkül szebb a bringa, azt akartam így maradjon meg az utókor számára. :K Egyébként minden kötelező tartozékkal fel van szerelve.

    - Építeni annak érdemes, akinek egyúttal hobbija is a bringa bütykölése. Aki csak használja, nincsenek szerszámai, nincs minimális szerelési tapasztalata, annak talán érdemesebb kivárni egy jobb akciót és megvenni a gyári garanciás gépet.

    Köszönöm még egyszer mindenkinek, hogy elolvasta az élménybeszámolómat! Aki pedig kedvet kapott az építéshez, annak jó szerelést és sok türelmet hozzá! :))

  • padre71

    tag

    válasz zoli03 #46 üzenetére

    Jól összefoglaltad a árúházi-minőségibb bringa közötti különséget. Egyet értek veled minden pontban. :K

    Az áruházi bringákkal kapcsolatban nekem is az a tapasztalatom, hogy a legtöbbjük gyenge pontja a váltókar, a váltók és a hajtás. A legtöbb esetben az olcsó és rossz minőségű váltókart és a váltót nem igazán lehet jól beállítani, pontatlanok, könnyen tönkre mennek. Van ugyan váltó, de nem lehet használni. A hajtás esetében a lánctányér már új korában is szabályos nyolcast ír le, a hajtókarban a pedál pedig a menetet darálja szét. Ha a javítások költségeit hozzáadnánk a vételárhoz, akkor kiderül, hogy azért a pénzért lehetett volna venni egy jobb minőségűt is és elkerrülhető lett volna a sok bosszankodás.

    A vázak közt is van minőségi különbség természetesen, de az igazi különbséget a minőségi alkatrészek ára okozza. Ha el szeretnéd kerülni a folyamatos bosszankodást, hogy most éppen ez vagy az ment tönkre a bicikliden, akkor érdemesebb egy kicsit többet rászánni. És máris ott tartól, hogy a 80-100 ezer forint körüli bringákat nézegeted.

    Egy szűkebb réteg számára a bringa nem csak egyszerű eszköz, hanem élményforrás is. Akkor is teker, ha nincs különösebb célja, csak élvezi a szabadságot. Azért, hogy ez az élmény minél tökéletesebb legyen, hajlandó is áldozni rá, pénztárcájához mérten. Hobbi, ami pénzbe kerül de közben sok örömet is okoz.

  • MaxTorque

    tag

    válasz zoli03 #134 üzenetére

    Milyen vázméret az ideális átlagos testmérethez? 26"-nál elég nagy a választék, ahogy hirtelen szétnéztem. Egy értelmes trekking vázzal, nem gagyi első villával néha vadulhatok padkák környékén? Illetve gondolom egy dupla falú felni is elkéne. És elnézést, hogy értetlen vagyok, de kusza még nekem a biciklizés ilyen mélységekben.

  • ivana

    Ármester

    válasz zoli03 #137 üzenetére

    Teleszkóp felesleges városba, duplafalú felni és bármilyen külső jó.

Új hozzászólás Aktív témák