- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz adalbert1 #11 üzenetére
Panel és régi társasaházas övezetbe a parkolóba kell rakni 16A-es töltőket (ami fizetős) így az adó része is megoldható - lakosságnak - (38 ft-os áramot simán adhat ott a szolgáltató 50-60-80 Ft / kWh-ért) ... egy éjszaka 16A-rel 150 km-t tudna tölteni 1-1 autó körülbelül...
Áram kérdés:
- napi 40 km körül megy az átlag magyar így ezt kell tudni tölteni ...
- 3,6m autó van (ha csak a személyautókat nézzük)
- ha minden autót nézünk az itthon napi 144 m km
- téli fogyasztással (20 kWh / 100km) ez napi körülbelül 30 GWh áram (5-10%-ot raktam rá a fogyasztásra szállítási veszteségként)
- nyári fogyasztással (15 kWh / 100km) 23 GWh áram (5-10%-ot raktam rá a fogyasztásra szállítási veszteségként)
tehát ha fenti igaz lenne, hogy összes autó elektromos és el tudnánk osztani 24 órára a fogyasztást akkor óránkénti plusz:
- télen 1,25 GWh termelés kellene
- nyáron 1 GWh termelés kellene
ezek a hazai teljes áram fogyasztási csúcshoz képest (7 GWh) 17% plusz jelentene maximum... 7 GWh-t jelenlegi hálózat ki tud szolgálni és átlag 4-6 GWh között megy a fogyasztás
szép, de a valóság:
- még szebb mert 100%-os elektromos autó átállás várhatóan 2045-2050 között lesz itthon (átlag 15 éves autókkal járunk és még 5-7 évig simán lehet kapni benzines diesel hidrid autókat)
- rosszabb ennyire szépen - mint fent számítottam nem lehet elosztani a töltést bár sok ember sok időben elszórva fog tölteni lesznek csúcsok amik sajnos pont a mostani csúcsokra fognak rakódni (este hazaérők)
Elég sokat számolgattam már ezt a töltős dolgot elvileg a jelenlegi hazai termelés (ebben paks2 megvalósulásával és paks1 bezárásával számolva) 30% elektromos autót bír el biztonsággal.