- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- MIUI / HyperOS topik
- Magisk
- Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G31 - inflációkövetés
- Mobil flották
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
Hirdetés
-
Fejlesztői videón az inZOI, a Krafton életszimulátora
gp A látvány továbbra is lenyűgöző, a gépigényre még mindig nem merünk gondolni.
-
Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
ph Az amerikai cég legfrissebb szériája kétféle méretben választható, és fél évtizedes jótállással kecsegteti leendő gazdáit.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JanR
addikt
Tudom milyen autoja van, azert is irtam, hogy ez a 3 hengeres csoda a budos eletbe nem megy 200-al
Persze nem ugyan az a benzin es a diesel, de azt ne mondjak mar, hogy egy feleannyi hengeres es egy harmad annyi cm3-s benzin eszik annyit mint egy diesel. Vicc. Na de be is fejeztem az offolast, mert nem errol szol a topic.
Annyi, hogy mielott megkapnak, nekem is opelem van, de ezt a fogyasztast nagyon-nagyon sokallom.
-
osztraksajt
őstag
Hidd el én se ma szereztem a jogsit, és már addigra beautóztam egész Európát mikor még az S merciben is nagyobbfajta csodának számított az 1 dines becker navigáció.
Nem vitatom hogy van aki jobban tájékozódik tőlem, de attól még nem érzem magam a többmillió kilométerrel a jobb lábamban gyakorlatlan sofőrnek.
De hozhatnám példának az újabban elburjánzó olasz autópálya határolókat ahol ugyancsak figyelni kell mint a vett malac hogy jó sávba húzódj és jó felé menj, ott aztán figyelheted a táblákat, annyira van kb kitáblázva mint mondjuk Sopronban Kisvárda. Van természetesen "célszerszám" navigációm, majd egy évtizedig csak olyat használtam illetve a céges autóban most is azt használom, és pontosan tudom mi a különbség a kettő között mind kényelemben mind képességben. Azt is tudom micsoda felára van egy gyárinak a szélvédőre cuppanthatóhoz képest, és nem tagadom újonnan én is aludnék rá egy párat hogy kell-e nekem, de a technikai és használati fölényét eszem ágában sincs megkérdőjelezni.
-
Fkris
őstag
+1,
Gastra 6,5 el elvan vegyesen, max 7, és az 16 szelep 1.4, 2006os modell...."...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
Bog
HÁZIGAZDA
Nagyon sok hasznos feedback jött eddig is, köszönjük. Egy csomó dologra jobban rámegyünk a következő anyagban (ami lehet BMW i3, DS 4, vagy Leaf), az is jó, hogy olvasott a cikk és sok a komment, tudjuk mutatni a többi autógyártóknak, hogy megéri nekik is ezzel foglalkozniuk.
Higgyétek el, hogy nem az Astra az első autó, amit próbáltunk, már december óta ütjük ezt a témát. De ez nem olyan triviális, mint a telefonokkal, ráadásul olyan területre tévedtünk, ami láthatóan maguknak a gyártóknak is új és egy csomó dolgot ők is tőlünk tudnak meg. Nagyon azt érezzük, hogy ez az autóipar egyik fontos szolgáltatása lesz nagyon hamar és nagyon érdekes, hogy miképp próbálnak ennek megfelelni, mert egyáltalán nem olyan egyértelmű számukra sem, hogy melyik szabvány, platform és megoldás hogyan és mivel működik és a vásárlóiknak kell tudniuk támogatást adni.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Cannabis7
senior tag
az ikonok méretét nem befolyásolja, nem 4kra gondoltam, de egy full hd, vagy legalább hd lehetne, 7"-on az 1024*768 azért elég low budget érzéset kelthet, pár $-a került volna egy jobb kijelzőt, persze egy autónál nem ez a fő szempont csak na, idegesít amikor apróságon spórol egy gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
Audison77
csendes tag
Nagyon jó a téma!
Egykét gyakorlati kérdés:
Ha az app-ot már feltelepítettem és újra csatlakoztatom, automatikusan indul a rendszer?
/vagy a telefonon is mindig indítani kell az app-ot?/
Ha igen, az utoljára hallgatott zene vagy rádió indul-e?
A kezdőképernyőn a zene gomb alá, más app-ot is be lehet rakni? pl. tuneIn
A zene lejátszásánál a telefon, vagy a fejegység végzi a konvertálást? /értsd dac funkció/ -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Audison77 #57 üzenetére
Első kérdésre a válasz, hogy akkor indul automatikusan, ha kábeles csatlakozás történik (Androidnál ez enm kötelező, iOS-nél igen).
A playlistet a telefonból szinkronizálja, tehát igen, ott vannak az előzőleg hallgatott számok.
A kezdőképernyőn azért van további ikonoknak hely, mert mindkét platform ad API-t ahhoz, hogy a fejesztő autós appot rakjon össze. Aki megcsinálja, annak ott az ikonja, ilyen mondjuk a Spotify. De állítólag a Waze is gőzerővel dolgozik ezen.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Cannabis7 #56 üzenetére
Erre pedig az a válasz, hogy nem ezen spórolnak, hanem egy autó fejlesztése átlag 4 év. Valamikor specifikálják a hardvert és akkor a beszállító megkapja a megrendelést és ez marhára sokkal hamarabb van, mint amikor a kocsit kitolják a kiállításra, eljut a szalonba és te mondjuk 2 év múlva megveszed. Ennyi idő alatt simán elavulnak az ilyen dolgok. Ráadásul mondjuk a kijelzőt sem lehet csak úgy cserélni mondjuk gyártás előtt, hogy srácok, legyen akkor HD, mert mögötte a hardver az lehet, hogy nem tudja normális sebességgel meghajtani és az interfészt sem ehhez programozták. Nem csoda, hogy ennyire le vannak maradva az autógyárak, a modularitás fogalmát hírből sem ismerik, a műszerfal egy nagy, egybefröccsöntött plasztik.
Nekem az lenne a dologra a megoldásom, hogy szabvány kéne legyen a hely mérete és a csatlakozók típusa, aztán mindenki vehetne kábé egy olyan tabletet oda, amilyet akar. De erre várhatunk még, mondjuk a jelenlegi tempót nézve úgy 15 évet...
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
osztraksajt
őstag
Mondjuk ez a rendszer működött pár évvel ezelőttig a szabvány 1-2 dines fejegységekkel.
Én is most azon sakkozom hogyan lehetne az Accordomba egy navigációt hegeszteni ami belesimul a műszerfalba, mivel egy speciális 10 csatornás erősítő van a csomagtartóban amibe digitális jel+vezérlés megy remek "teljesen szabványos" 2,5 ohmos hangszórókkal, így cserélhetek szó szerint mindent, aminek valahogy be is kéne férni a régi helyére...
-
Kapanyél
őstag
Lehet, hogy komplexebb, de az új okostelefonos applukációk és hardverek sem ragadtak meg a Destinator meg a 16 holdas Royaltek szintjén. Egy alagútban a Google Maps vagy a Waze is simán átmegy, hogy megy a térkép alatta (akkor is, ha beszól, hogy épp nem lát műholdakat).
És az egész beépített kütyü kakit sem ér, ha helyette inkábba a Waze-t használja a user.
Nem mindenki tud Google Maps-es Audit venni.Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!
-
Fkris
őstag
Akkor miért nem "normális" motort tesznek bele, h kevesebbet egyen, és ne pörögje magát halálra 10év alatt?
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
őstag
válasz osztraksajt #60 üzenetére
ugyanerre gondoltam én is, hogy totál kipusztultak az 1-2din-e fejegység helyek, és a gyártók teljesen egyedi beépítéseket használnak.
Kicsit régebben legalább 2din-es lyuk volt a gyári fejegység burkolata mögött, és egy plasztik beépítőkerettel orvosolni lehetett a problémát.
Az a baj hogy egy autó életciklusa 10-20 év, míg egy telefoné, vagy ilyesmié úgy 5-ben maximalizálódik, és utána elavulttá válik. Külön kéne választani a kettőt, és csak egy szabványos interfész kéne az autóba. -
Audison77
csendes tag
Tehát androidnál, az app indításával indul a rendszer,vagy a bluetooth csatlakozásával?
Azért feszegetem, mert próbálkoztam ilyesmivel, és nem zökkenő mentes általában a dolog, főleg a hagyományos - beülök elfordítom a kulcsot és szól a rádióhoz képest.
Androidnál ha vezetékkel csatlakoztatom akkor is bluetooth-on keresztül megy a zene?
/csak mert az eleve gatya minőség, talán ha aptx-es, de a gyár rendszerleírásoknál nem írnak róla, hogy használnák ezt a kodeket/
Köszönöm az eddigi válaszokat![ Szerkesztve ]
-
dionaea
őstag
Valahogy a beépített táblagép annyira nem jó ötlet, főleg ha nehezen lehet kivenni a kocsiból. De kiváncsi lennék hogy oldják meg mások. Nekem most 7 col van tartón ami az autóhoz készült, olyan helyen ami nem takar ki. Pl annál prosztóbb nincs is, mikor a táblagép kitakarja a szélvédő felét. Ráadásul kresz szerint büntethet is érte a rendőr
A töltő kérdés is érdekes mert pl fut 3 app egyszerre, waze, zene lejátszó, esetleg kis ablakban torque akkor a töltő épphogy csak szinten tartja, bár nem mindig.
-
Kapanyél
őstag
Jól látom, hogy a tesztelt rádió egy alaptípus, nem a prémium nagy kijelzős okos változat?
Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Audison77 #64 üzenetére
Androidnál elég hülyén van, mert a képet és a funkcionalitást az Android Auto viszi át, az audio pedig BT-n megy. Általában úgy zajlik a dolog, hogy beülsz a kocsiba, behajintod a kesztyűtartóba a telefonod, ott beledugod a kábelt, a Bluetooth pedig megy magától.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Clever0
senior tag
Mert a mostani fogyasztási szabványok szerint a kicsi turbó kevesebbet fogyaszt és ezért kevesebb a károsanyag kibocsátása is. Ha a szabványok közeledni fognak a köznapi használati szokásokhoz, akkor már nem lesz értelmük. Szerintem. Kicsit hasonló a helyzet a dízeleknél is, bár, ha komolyan vennék az egészségkárosító hatást, akkor be kellene őket tiltani. Elég csak egy ilyen után araszolni a dugóban.
-
Audison77
csendes tag
Most értettem meg, nem jó így a rendszer a zene rész miatt.
Egyébként sejtettem, de reménykedtem, hogy digitálisan kiteszi a zene jelét a fejegység felé és ott végzi a dac a konvertálást.Android 5.0 miatt reménykedtem, mert ettől felfele lehet külső dacot használni és igen minőségi dolgokat lehet egy bármilyen tab-ból vagy tellóból is kicsalogatni.
Köszi még egyszer a válaszokat, további jó munkát kívánok.
Szaba -
Daywalker
addikt
Kicsit trollkodnék, ugyanis konkrétan ezt az autót vezettem, ami a cikkben van, és a ~450 km alatt, amit mentem vele 5,4-es átlaggal jártam meg. Városon kívül nagypapásan 4,8 tartható, de akkor tényleg a nagymama is leelőz bicajjal, ha előzget az ember, halad vele rendesen (90-110), akkor 5,2. Városban 5,4-re felkúszik azért. Minden a lábtól függ, de lehet vele spórolósan menni. Amúgy meg 0-100-ra ~10 mp alatt ér fel, ami nem rossz egy ezrestől. Ja és nem pörög hülyére, 130-nál 3000 fordulatot tesz meg a főtengely. Gyakorlatilag az autó 1500-tól használható, igaz nem indul meg azonnal, ha odalépsz neki, kis idő míg összeszedi magát, de városban bőven elég. 2500 felett már dinamikus, 5000 felett pedig elfogy, ott érdemes elváltani. Tehát nem forog sokat.
runner 125: Itthon az autohifi piac halott. Vannak páran, akik építgetnek, de aki komolyba gondolkodik, az kevés van, a többség nem is ért hozzá, nem is akar, csak szóljon valami.
cigam: Nem hifitesztet írtak a srácok. És magáról az autóról írtak pár mondatot, ami igazán nem baj...
A rádióról sok fotót nem lehetett csinálni, kb. van és kész (sajnos ki se cserélhető). A kijelzőn a szokásos mély-magas beállítás érhető el, illetve lehet valami térbeli hangbeállítást csinálni, hogy hova pozicionálja a hangot, de ez kb. balansz tekergetés, semmi időkorrekció vagy ilyesmi. Hallgatható és egyben felejthető kategória, túltolt, de nem mélyláda szintű (tehát nem minőségi) mélyekkel, így csodát ne várjon az ember (ezt úgy mondom, hogy a saját kocsimban rendes aktív rendszer van, alpine fejjel, procival, ajtó zajcsillapítással, tehát van némi fogalmam arról, hogy kéne szólnia egy normálisabb összeállításnak).[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Sebhelyes
senior tag
Kihangosítva egyébként kimondottan jó a hangminőség,
Na ennek van a legkisebb jelentősége, az összes panelproli félkézzel fogva a telefonba ugat "vezetés" közben így is, úgy is.
-
mumk1
addikt
Nekem 2 éve működik egy fixen beépített Nexus 7-es, sim kártyával megtámogatva egy Mitsubishi L200-ba. Kapott egy beépített 3A-es tápot ami vidáman tölti, az OBDII-es csatlakozóra vettem egy BT-s olvasót ami teljes diagnosztikát tud menet közben a Torque Pro appal. Helyben tudok hibakódot kiolvasni/törölni, de ha éppen az érdekel hogy hány báron tölt a turbó, vagy hány fokos a töltő levegő, akkor azt is látom.
Csináltam kisebb átalakításokat, gyújtáson automatikusan bekapcsol, levéve kikapcsol.
A fejhallgató kimenet kábelesen köt rá a fejegységre így a hang is megoldott.
Nekem ennél több nem kell egy autóba, sőt igazából azt tartom jó autónak, ami olyan vezetési élményt, motor hangot ad, ahol még a rádió is csak egy zavaró marhaság.http://www.flickr.com/photos/airsmile/ --------- http://www.fotovesely.com/sk/kontakt/
-
petipetya
nagyúr
Köszi a tesztet, hiánypótló volt ez így magyar nyelven, hogy az Apple, Android és a gyári rendszer is be lett mutatva.
A felbontást mindenképpen meg kell említeni. Szerintem szükség lenne a nagyobb felbontásra, illetve ennek személyre szabására. Mondom ezt úgy, hogy nem vezetek autót, úgyhogy a tévedés jogát fenntartom.
Az Apple és Android felületen sok a fehér szín. Ez nem zavaró az esti vezetés alatt? Nem lehet sötét témát beállítani? Esetleg napszak szerint ez lehetne automatikus is.
"nincs rá lezsóidő"
-
HaZse
őstag
Először nagyon meghökkentem, hogy a MA-n egy AUTÓ van terítéken. Nekem ezek a tapicskolós multimédiás gyári fejegységek a vezetésről veszi el a figyelmet. Itt sokan és a cikkben is panaszkodnak a felbontásra.
Ugyan miért kell ide hiper-szuper felbontás? Pl. a navigációk, amiket lehet kapni, azok is megállnak a 800x600-as felbontásban. Sőt nekem a Garminom 5"-os 480x272-t tud. Ez azért jó, mert nem kell bele olyan nagy erőforrás a kijelző meghajtására.
A bemutató videóban is látszott, hogy az apple telefonnak összekötve mekkora szünet van egy-egy parancs kiadásánál. Szerintem ez a kössük össze a telefont az autó rendszerével felesleges egy dolog. A telefon legyen telefon és a BT-n keresztül a fejegység tudja kezelni a hívásokat. (lehalkítja a zenét/navigációt), majd a beszélgetés végén visszateszi azt a képernyőt, ami a hívás előtt volt.
Itt sokan azon panaszkodnak - jogosan - hogy a gyártók az eredeti 2DIN szabványtól teljesen eltértek. Az ilyen fejegységeknek az alkatrészei még mindig 2DIN-esek, de az előlapot más annyira megnagyították, hogy egy fejegység csere után (mondjuk a gyári mezei MP3-as fejegység helyett egy navis cucc kerül bele), akkor a tulajdonos kénytelen venni egy kocsi specifikus adaptert.
És szerintem egy autóba ha mégis tapis fejegység van benne, akkor oda bőven jó a rezisztív kijelző, mint egy kapacitív kijelző, mert a rezisztív kijelzpnél legalább van némi visszajelzés.
Pont úgy élek, ahogy gépelek - gyorsan, sok hibával. // A bejelentkezés nem egyenlő hogy a privátot olvasom is! // Civis Pacem Parabellum
-
bdlackoo
tag
-
Burt1793
veterán
Szerintem ez a kijelző sincs 800*600 pixelnél többel megáldva, de nem is kell.
Teszthez: Engem is érdekelne, hogy milyen rendszer van az egyes autó típusokban vagy, hogy milyen ügyeskedéseket engednek meg.
Nálunk vw golf van, tavalyi, abban is van kijelző, 800*480-as szerintem, 8 colos. Bele lehet pakolni akár 2 terrás sd kártyát. Raktam bele egy 128 gigásat tele zenével, 16000 szám, tökéletes, gyors.
A navi is szuper, nincs szükség telefonra, ez az autó nem is tud ilyen kijelző megosztást, telefon rész van, oda be is húzza a kontaktokat, lehet kedvencek listát csinálni stb.
Az új Honda jazz-ben (és gondolom a többi hondában) sima droidra van ráhúzva egy plusz felület, 4-es android van az idei jazz rendszerén is, érdemes lenne egy olyan letesztelni (a beállítások menű is stock droid pl). -
AMD Power
titán
Köszönjük ezt a nem mindennapi tesztet. Várjuk a következőt.
Opel!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Burt1793
veterán
válasz AMD Power #82 üzenetére
Tudja már ezt a golf is, ami 3 éves lassan, ebben annyi meglepő volt számomra, hogy magyar a felület. A Passat már tud magyarul. Ez a telefont kábellel kocsihoz kötés a mindennapi használatban nem valós általában. Hacsak nem a kocsiban tölti az ember a telefont.
Bluetooth mindig be van kapcsolva a telefonon, kocsi rákapcsol és mehet róla zene és a telefonálás, ennyi kell, nem fogsz kábelezni. Sőt, a prémium autókban ülők általában a fülükhöz tartva telefonálnak a kocsiban, miközben biztosan tudnának a kihangosítóval is. Nekik még az az egyszeri beállítás is nehézkes. -
cigam
félisten
A magyar nyelv engem is meglepett. Pedig ha jól emlékszem nem emelte ki az írás. Vagy ez ma már mindenhol alap?
Nem kockáztam ki a videót, de tényleg volt benne fura rövidítés az autó kezelése menükben?
A sw frissítésről sem esett szó. Lesz, nem lesz milyen gyakran...
Adnak hozzá útmutatót? Magyarul? Mennyire részletes, érthető? Esetleg jár hozzá külön oktatás?[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Burt1793
veterán
A VW-hez adtak magyar leírást (a központi rendszerhez is külön), a szalonban is végigmutogatta az értékesítő a dolgokat. Aki tudja kezelni a mai kütyüket, az az autóval is elboldogul ebben a kategóriában. Én is láttam furcsa fordításokat, pl a rádióállomás keresésekor, de nagyon minimális, teljesen érthető a magyar felület szerintem. A frissítés jó kérdés, olajcserekor frissítik gondolom a márkaszervizben.
Persze vannak típusok, amikben van wifi modul, így otthon is tud frissülni, mint a telefonok OTA móddal. -
bambano
titán
"Magyar nyelven nem igazán léteznek olyan cikkek" vagy csak nem láttad őket.
" futóművekről vagy változó szelepvezérlésről írjunk": elöl MacPherson, hátul Watt rudas felfüggesztése van. A mekkferzon kb. a legolcsóbban kivitelezhető első felfüggesztés, a watt rudas meg egy hajszállal jobb, mint a g astra sima hátsó hídja. szóval sok szép dolog van ebben az astrában, csak egy nincs: rendes motor."nem váltottunk profilt" mint az ítékafé meg az űber
"Tisztán látszik egyébként, hogy az autógyártók nincsenek felkészülve a gyakran frissülő Android és iOS rendszerekre, egészen egyszerűen nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy a felhasználók egy okostelefon segítségével jobb navigációs rendszert kaphatnak, mint amiket az autókba építve találhatnak" gondolom azért nincsenek rá felkészülve, mert nem kapnak. a gmap navigálásra egy ócskavas. az autók közül jó sokban meg igo utód van.
szerk: "egy háromhengeres, 1 literes motorral szerelt Astrát kaptunk" mondtam...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
azért, mert az autóipar teljesen más idődimenziókban működik, mint a mobiltelefon. ott nem lehet azt a baromságot megtenni, mint pl. samsung galaxyknál, hogy mire meg tudnád venni, elavul, olyan gyorsan pörgetik a "fejlesztést". Az autóiparban évekig fejlesztenek egy autót, 6-8 éves modellciklusok vannak. Amikor elkezdték az astrát fejleszteni, még menő volt a 7 collon 800x600 és itt nincs ripsz-ropsz upgrade.
(#19) ben5001: "kifejezetten élvezem azt, hogy az autómban van bluetooth telefonos kihangosító": nekem régen drótos kihangosítóm volt. nagyságrendekkel jobb cucc volt, mint bármi.
(#30) osztraksajt: emelkedő előtt időben szól az automata váltónak, hogy ne kapcsoljon fel, kanyarodás előtt beállítja a kanyarfényszórót, stb.
(#32) Mr. Q "Az is teszt, csak negatív.": nem akarnak busszal járni
(#54) Bog: nektek nagy haver az NNG, miért nem mentek oda egy kis fejtágításra?
"az autógyárak, a modularitás fogalmát hírből sem ismerik" ilyet azért ne mondj. csak nekik nem a 7 coll a modularitás. majd ha úgy hozza a jó sorsod, hogy beleülhetsz egy kormánymű gyártói tesztautóba, és helyben beleprogramoznak neked egy csomó autót, akkor rájössz, hogy sokkal modulárisabbak, mint bárki.
a cikk egyébként indulásnak szerintem jó, majd kifutja magát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Bog
HÁZIGAZDA
"Magyar nyelven nem igazán léteznek olyan cikkek" vagy csak nem láttad őket. Link(ek)?
gondolom azért nincsenek rá felkészülve, mert nem kapnak. a gmap navigálásra egy ócskavas. az autók közül jó sokban meg igo utód van. néha azért tök hasznos lenne, ha esetleg alátámasztanál néhány fellengzős kinyilatkoztatást. mondjuk tessék: miért ócskavas a maps?
nektek nagy haver az NNG, miért nem mentek oda egy kis fejtágításra? Semennyire nem haver. Csináltunk velük két interjút várjál csak... 11 év alatt. Megint csak ideköhhentesz egy állítást, aminek semmi alapja nincs. Igazából gyűlölöm az ilyet.
"az autógyárak, a modularitás fogalmát hírből sem ismerik" ilyet azért ne mondj. csak nekik nem a 7 coll a modularitás. majd ha úgy hozza a jó sorsod, hogy beleülhetsz egy kormánymű gyártói tesztautóba, és helyben beleprogramoznak neked egy csomó autót, akkor rájössz, hogy sokkal modulárisabbak, mint bárki. Az enduser tojik rá, hogy egy tesztautóba kik és mi a lószart programoznak fel, ha akarnak. A modularitás hiánya tök nyilvánvalóan a fedélzeti infotainment rendszer örökkön-örökké fix és változtathatatlan kialakítására vonatkozott, lévén a cikk és a fórum is erről szól, nem pedig kormánymű gyártói tesztautókról.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Fejvadi
nagyúr
Ez egy nagyon jó kis cikk. Köszi, tetszett.
-
bambano
titán
2 teszt, 49 hír. nem idegenek, az biztos.
[link]
a totalcarosok minden komolyabb autótesztjükben részletesen írtak a szórakoztató cuccokról is, most nem keresem elő, nagyon sok cikkben téma volt ez is."A modularitás hiánya tök nyilvánvalóan a fedélzeti infotainment rendszer örökkön-örökké fix és változtathatatlan kialakítására vonatkozott, lévén a cikk és a fórum is erről szól, nem pedig kormánymű gyártói tesztautókról.": oké, tehát az, hogy pl. a vectrában volt vagy 6 féle infotaintment rendszer, vagy egy bmw-ben, merciben az információs rendszeren keresztül kezelheted a légrugót, ha van, a tolatókamerákat, ha vannak, az ilyen-olyan klímát, lehet benne navigáció, ha van, a navigációt rakhatod a sofőr előtti lcd kijelzőre vagy a hudra, ha van, lehet alap hifid, vagy bose vagy harman & kardon, stb. tehát ez nem moduláris? az, hogy az általad tesztelt astra árlistáján15 tételt lehet variálni a szórakoztató rendszerben, az nem moduláris? választhatsz analóg rádiót vagy digitálisat. kétféle kijelzőt. sima rádiót, vagy az általad tesztelt intelilinekset. navival vagy anélkül. ez nem moduláris?
oké, legyen igazad, az, hogy egy autóipari beszállító szállítja ugyanazt a kormányművet sok autóba, ugyanazt a váltót sok autóba, hogy a fóccvágennél egy motorsorozat van az összes márkához, hogy azonos alaplemezre építenek egy rakás autót (lásd: 4-es golf/bora/audi/octavia) stb. ezek mind azt mutatják, hogy az autók nem modulárisak (nem).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gianni85
veterán
Na az előző ocsmány corsa/astra vonal után egy felüdülés ez az új modell.
-
petipetya
nagyúr
Tényleg lassúnak tűnik az Apple, de az Android megoldása is. Számomra a gyári is annak tűnt, ha a kezemben lévő Androidos, illetve más kezében lévő IOS-es telóhoz viszonyítom.
Gondolom, idővel majd csiszolni fognak rajta. Ám az is lehet, hogy mire megtennék (Bog említette, hogy 4 évente fejlesztenek), addigra már jóval fejlettebb technológia lesz az alapja ennek (5G-s közvetlen csatlakozás a netre), és így a jelenlegivel nincs értelme foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
"nincs rá lezsóidő"
-
7Heads Drago
veterán
Ha a tv re 42 collra elég a full hd akkor alig pár collos kijelzőre minek? Ha nem lenne ez a pixelmánia lényegesen jobbak lennének az akkuidők is. Még jó hogy az én telom engedi a kisebb felbontást is.
A cikkre: az ötlet jó, csak nem vágom miért mentek bele az egyéb dolgokba. Sztem csak a multimédiás, kihangosítós vonalat kénne tesztelni, nem azt hogy milyen a motor meg a felszereltség. Az ilyen sztem csak ront rajta. Mármint a cikken.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
ben5001
tag
válasz Sebhelyes #74 üzenetére
Úgy láttam, hogy jellemzően olyan autókban "vagiznak" félkezes telefonálással, amik nem pont a panelrpolik "vásárlói kosarába" tartoznak, viszont egészen biztosan van bennük BT kihangosító: BMW-X5, Audi Q7, VW Touareg, Nissan Murano ...
Esetleg az lehet még, hogy akkora ostoba tulok barmok, hogy nem tudják beállítani a BT-kapcsolatot. Hmmm.... Igen... Valószínű... -
tevike
senior tag
Kerestem a teszt vegen a kulonosen ajanlott plecsnit vagy egy tetszettet, de nem talaltam
- NO PAIN ~ NO GAIN -
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ja, hát ennyi erővel nagy haver a Xiaomi is.
A totalcarosok PONT nem írnak a telefonos összeköttetésről. Tényleg, plíz, lécci, vedd már észre, hogy itt pont arról van szó, hogy nálunk minden platform megvan a szerkesztőségben, mirrorlink meg ami csak felmerülhet és ki tudjuk tesztelni, hogy mivel működik és mivel nem. De mondok egy példát, figyelj: pont az Opel vett X darab iPhone-t csak arra, hogy amikor valakinek adnak tesztautót, akkor egy almás telefont adhassanak hozzá az újságírónak, hogy ne a saját telefonját kelljen izélgetni, meg lehet, hogy nincs is okostelefonja egyáltalán. Pont azért, hogy írhasson a fedélzeti rendszerről. Tudod, hogy hányan éltek a mindenkinek felkínált lehetőséggel? SENKI.
De te láthatóan mindent jobban tudsz, viszont képtelen voltál linkelni magyar anyagot arról, hogy CarPlay és Android Auto.Oké, moduláris. Egészen addig, amíg le nem gyártják, mert onnantól totál mozdíthatatlan és cserélhetetlen az összes modul.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bardoczy
csendes tag
-
Bog
HÁZIGAZDA
Eddig ezt fejtegettem, nem értem a kérdést. Konfigurálsz magadnak egy autót valamilyen belső kijelzővel és tudással, aztán az a következő 20 évben, amíg az autó gurul pont ugyanolyan kijelzővel és tudással marad ott. Nem cseréled a hardvert, a legtöbb esetben a szoftvert sem. Nem kérhetsz új funkciókat, nem fog növekedni az USB csatin érkező áramerősség akkor sem, ha akarod, nem nyílnak új kommunikációs lehetőségek, satöbbi.
Korábban többen írták, hogy pont ezért volt jó az 1-2 dines rádiós csati, mert a júzer olyan fejegységet rakott be, amilyet csak akart.
A szoftver adott esetben majd frissülhet, ha az autógyártónak lesz érdeke ezzel pöcsölni, mert mondjuk a júzerek verik az asztalt, mert azt látják, hogy a Teslánál frissül. De hogy OTA módon történjen ez, azt még évekig várhatjuk.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u