Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nullpoint

    senior tag

    válasz t72killer #14 üzenetére

    Még mindig az az egyik nagy félelmem a villanyautóval kapcsolatban, hogy télen mi van ha véletlen bekerülsz egy olyan dugóba ahol konkrétan megáll a forgalom órákra. Volt erre már példa.

    Nem hiszem hogy -20fok-ban egy ilyen autó sokáig be tudja fűteni az utasteret.
    Akkor fagyjon halálra az ember? Jó tudom majd a vezér küld sms-t hogy üljél át a melletted álló bmw-be :D

    A károsanyagkibocsájtásról annyit hogy nekem euro3, de egy bmw x6-os amikor gyorsul egyet lámpától-lámpáig akkor 15másodperc alatt kiokádja az én egész napi károsanyagomat....

    Emellett azt is vegyük figyelembe hogy a katalizátortól a legtöbb autót az "autószerelők" szabadítják meg, a tulaj tudta nélkül, hogy aztán értékesíthessék a benne lévő nemesfém tartalom miatt....

    Pár éve egy cimborám volt műszaki vizsgán az akkor 28 éves 100-as skodájával.
    Utána érkezett egy 4 éves (azt hiszem akkor kell az újonnan forgalomba helyezett autókat műszaki felülvizsgálatra vinni) Suzuki akármi.
    Érdekes módon a pár éves autó nem tudta az előírást teljesíteni és a haveromat kérték meg hogy álljon már oda a skodrival, és az ő kocsijának a kipufogójába tették a szondát és azzal már megvoltak a megfelelő értékek.
    Ezzel együtt is ha szmogriadó van ő már nem jöhet be a városba azzal a kocsival. Korrekt, nemde?

    Lehetne némi igazságosság is, például ha én olyan fejlesztést csinálok az autómon amitől környezetbarátabb lesz akkor igenis kapjon már jobb besorolást.

    Persze tudjuk hogy az egész mindig arra megy ki csak hogy vegyenek új autókat az emberek. Még akkor is ha szarabbak mint a régiek. Meg a lényeg az energiafüggőség.
    Érdekes módon nem látom hogy a villanyautók tele lennének napelemezve.
    Rohadt nagy felület van amire lehetne, szerintem akár úgy is hogy akár az egyes elemek magguk lennének a napelemek, csak nem sík lap hanem a megfelelő karosszéria forma.
    Így több négyzetméternyi napelemmel gurulhatna a járgány és napos időben töltikéződhetne.

    [ Szerkesztve ]

    kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

  • Keem1

    addikt

    válasz t72killer #23 üzenetére

    El. :K

    Elolvastad, amit szerkesztettem? Összefoglalom: benzinkút = (benzinkút + naperőmű) :P

    Ne haragudj a véleményem miatt, de úgy érzem, ez az egész inkább a politikán múlik, semmint a technológia korlátain.

    [ Szerkesztve ]

  • Keem1

    addikt

    válasz t72killer #25 üzenetére

    Jó étvágyat :DDD

    Igen, ezekkel tisztában vagyok, és tudom, hogy ha az ötletem valójában még életképes is lenne (mivel nem vagyok ebben az iparágban szakember, így persze a tévedés jogát fenntartom), akkor sem várható a megvalósulás pár éven belül. Csak furcsa az, hogy ami jó és környezetbarát, az drága, vagy megvalósíthatatlan (mindegy, milyen indokból, akár politikai is).

    Induljunk ki Magyarországból, példám nem flame keltés céljából készül. Az én bruttó bérem a hazudott mondott átlagbér fölött van picivel. Nem ennyi, de egy fiktív példa legyen 500.000 Ft (bruttó). Ebből ennek a fiktív bérnek a fiktív tulajdonosa adózik, hazavisz kb. 320 ezret. Állambácsi megkap 180 ezret. De a munkáltató össz költsége a fentivel együtt olyan 600.000 Ft. Állambácsi további 100.000 Ft-ot kap. Ha elkölti a pénzt a példa munkavállalónk, 27% áfát fizet a nettó béréből (további 80 ezer állambácsi felé). Adjuk őket össze: 360 ezer forint állambácsi felé, a melós még mindig "csak" 320-at kapott, és még abból is adózott.
    Mire nem elég ez a sok adó? Ezekkel a számokkal a magyar életszínvonalnak valahol a kiskirály kategóriát kéne súrolnia, mégse teszi.

    Bocsánat, nagyon elkanyarodtunk a témától, ezt elismerem. De ahogy már céloztam rá, ugyan nem vagyok szabadságharcos, de valahogy (lehet, a munkámból kifolyólag is) kicsit nehezen viselem egyrészt a lehúzást, másrészt a környezetvédelem mesterséges korlátozását, vagy felesleges drágítását. Kicsit most a BKK e-jegy körüli mizéria is benne(m) van, még él bennem az abba a topikba írt posztom is.

    Még egyszer hangsúlyoznám: nem felesleges flame-et akarok gerjeszteni, nem is akarok politizálni, de a véleményemet ettől függetlenül fenntartom.

  • bencze

    senior tag

    válasz t72killer #14 üzenetére

    Nem tudom megítélni mennyi az ára egy tüdőráknak. Szerinted elég? Ez idegenre vagy családtagra értendő, netán magadra?

    -= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

  • bencze

    senior tag

    válasz t72killer #31 üzenetére

    Nem kell elhinned, olvass utána rengeteg anyag van a témában. De mondom ha mindenki a sajátját szívná semmi baj nem lenne, sajnos annak ellenére, hogy "ugyan mi baj lenne vele??" te is ilyen mentegetőző posztokat írsz ahelyett, hogy azt mondanád oké simán visszavezetem az utastérbe elszívjuk mi hisz úgyis ártalmatlan. Mert azt nem tudom miért kell magyarázni, hogy nem kell több millió ember meghaljon 1 városban ahhoz, hogy valami károsnak minősüljön, elég, ha ezrével halnak meg azért, mert egyesek a wc-re is pöfögve tudnak csak elmenni mert lusták.

    -= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

  • #80439296

    törölt tag

    válasz t72killer #31 üzenetére

    '2000ben, amikor a mostani emissziós szintek 2-10esét engedték meg, kipusztult tüdőrákban Budapest, München, Párizs, Berlin?'

    Igen, anyám, 2004-ben.

  • #80439296

    törölt tag

    válasz t72killer #35 üzenetére

    Ez részben igaz; de ő a dohányzás 'áldott' hatásába...
    Csak, hogy ez az emissziós 'marhaság' - hülyeségnek hangzik, de nem az - még a füstszűrőre is igaz:
    nem 20-30 évben, hanem teljes emberöltőben (50) kell gondolkodni.
    A közlekedés alap, de a gyárak undorítóan sokat nyomtak a latban.
    És van egy poénos dolog: Csernobil. Ezt valahogy mindenki elfelejti. Sajnos valódi az élmény, még visszavan ~24 év, amíg érdemben hozzá mernek nyúlni.
    Fukusima is élvezhetővé tett egy magyarországnyi területet; ott még ~50 év van a dajdajból...

    Az euro-5-6 -hoz: a valódi, ezt a besorolást teljesítő dízel cuccok teljesítmény csökkenése elképesztő:
    egy Yanmar dízel traktor motor, 1.496ccm -es alapverzióban bőven 40 LE felett tud.
    Euro 5-ben: 33.5 LE.

    Itt van a blöki elásva...

Új hozzászólás Aktív témák