Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz #80439296 #34 üzenetére

    Feltételezem ő a legnagyobb terhelést a 80as-90es években kapta (szabad dohányzás a tömegközlekedésen, az autóállomány fele kétütemű trabi-wartburg kategória), azóta azért változott egy kicsit a helyzet, főleg Ny-EU-ban. Ahogy a dohányost se egy-két évvel a dohányzás elkezdése után gyűri le a tüdőrák, úgy most a 10-30évvel ezelőtti légszennyezésből származó szutyok hatását láthatjuk.

    Ja, és ahogy többször elhangzott, nem feltétlen a közlekedés a főbűnös: a nitrogénoxidokat a gázfűtés is bőven dönti magából, a szintén durva részecskeszennyezést meg a ny-EU-ban nagyon divatos fűtőolaj(!), keleten pedig a kazánba dobott szemét (egyébként a szén is).

    Én a törvényhozók helyében azt csinálnám, hogy amíg nincs 100%-ban életképes alternatíva, addig egy VALÓS EUR5-6-szintet tennék kötelezővé mindenkinek, ha kell, átalakítással, a "tuningot", katalizátorkiszerelést és hasonló tuskóságokat pedig szigorúan, letöltdendővel büntetném. Ennek ma kb egyetlen elemét se láthatjuk, se az átalakíttatás kérdése nincs megoldva (hja, fizess 3000EUR-t ÉS még a marhadrága adókból se adnak kedvezményt) és a tuningot se büntetik. Bezzeg ha egyszer véletlen mezőgazdasági használatra szánt piros dízelt tankolsz, azonnal nyakoncsípnek - avagy pár EUR adóbevétel sokkal fontosabb az államnak, mint a polgárok egészsége.

    [ Szerkesztve ]

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

Új hozzászólás Aktív témák