- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondjuk az ár tényező miatt, egy elektromos autót leginkább az akkumulátor drágít meg, aminek elszenveded az amortizációját. Ha nem kell megvenned az egészet és csak akkor veszed bérbe a nagyobb csomagot, mikor tényleg szükséged van rá, akkor az egész buli sokkal olcsóbban kijöhet.
Az akkumulátor bérlés pedig már most is létező dolog és most is anyagi okai vannak, például Renault autókon van olyan, hogy nem kell megvenned a szalonban az akkut, kifizetve ezzel helyben a tetemes felárat, hanem ráérsz bérelni egy bizonyos havidíjért. Ezért van az, hogy nyugatról behozott Zoé-kon ellenőrizni kell, hogy az eladó tulajdonában van-e az akkumulátor, mert a gyártó le tudja távolról tiltani.
A logisztikáról meg annyit, hogy jelenleg a járműállomány 1%-át sem teszik ki az elektromos autók, mégis forgalmasabb időszakokban várni kell a töltőoszlopra. Ezt is ki kell építeni, ez is logisztikai kérdés. Az egésznek a működése felhasználói oldalról meg alig különbözne az autó megtankolásától, miközben lenne ~100km saját tartalékod a saját akkumulátoroddal. A szilárdtest akkumulátort már amúgy 20 éve ígérik az orákulumok (értsd: céges PR és marketing babák) és semmi garancia arra, hogy nem kell neki újabb 20 év még. Ezeket elvileg már gyorsan lehet tölteni, olcsóbb lesz gyártani és nagyobb lesz a fajlagos kapacitása. De addig mi lesz?
Mi van ha a jelenlegi 1%-ról hirtelen 10%-ra ugrik a járműállomány, de egyszerűen megoldhatatlan lesz az, hogy ezeket az autókat tölteni lehessen kígyózó sorok és tetemes várakozási idők nélkül? Szerintem az elektromosoké a jövő, de egy ilyen jövő villámgyorsan visszavetné ezt a piacot újabb évtizedekkel. Ami jelenleg zajlik, az egy szabadesés ejtőernyő nélkül, amiben influencerek (lásd: Handrás) mantrázzák, hogy vegyen mindenki elektromosat és ne aggódjon a töltőhálózat miatt, miközben ez jelenleg csak egy pávatánc, ha véletlenül több elektromos autó fogyna, mint ahogyan a hálózat épül, akkor kialakulnak azok a képek, mint az USA-ban, hogy hálaadás meg karácsony környékén akár 1-2-3 órát is várakoznod kell a töltőoszlopra. Otthon tölteni meg az tudja, akinek ehhez a feltételek adottak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest