Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ezekiell

    veterán

    válasz k-adi #19 üzenetére

    pontosan, ennyi

    Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k-adi #19 üzenetére

    Abszolút, én tök szívesen látom a rivalizálást a gyártók/cégcsoportok között, mert a belsőégésű motoroknál a Skyactive-X kivételével semmiféle innováció nincs már csak a sok marhaság, amiről már előre tudod, hogy ez 5-6 éves korában nagyon fog fájni mikor a szervizes elcsukló hangon felolvassa az árajánlatot.

    Csak azt nagyon sokan nem veszik figyelembe, hogy a világ legértékesebb autópiaca ma már a kínai, ahol helyi márkákkal kell konkurálni. A kínai autóipar lényegében nem is létezett soha és most irdatlan összegek mennek abba, hogy az elektromos autókra épülő iparukat felhúzzák, olyan mennyiségű kínai gyártású elektromos autó cserél gazdát náluk, ami nyugati fejjel felfogni is nehéz, ezek pedig idővel rá fognak szabadulni az európai és amerikai piacokra, pont mint a telefonjaik.

    A Tesla és a hagyományos nyugati/japán autógyárak valójában egy csónakban eveznek. Ezzel ők is teljesen tisztában vannak. Ezért nem szeretem azt a narratívát, hogy a piaci törésvonal a Tesla és a német/japán autógyárak között van. Sokkal inkább Kína és a világ többi része között.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k-adi #31 üzenetére

    Mondjuk az ár tényező miatt, egy elektromos autót leginkább az akkumulátor drágít meg, aminek elszenveded az amortizációját. Ha nem kell megvenned az egészet és csak akkor veszed bérbe a nagyobb csomagot, mikor tényleg szükséged van rá, akkor az egész buli sokkal olcsóbban kijöhet.

    Az akkumulátor bérlés pedig már most is létező dolog és most is anyagi okai vannak, például Renault autókon van olyan, hogy nem kell megvenned a szalonban az akkut, kifizetve ezzel helyben a tetemes felárat, hanem ráérsz bérelni egy bizonyos havidíjért. Ezért van az, hogy nyugatról behozott Zoé-kon ellenőrizni kell, hogy az eladó tulajdonában van-e az akkumulátor, mert a gyártó le tudja távolról tiltani.

    A logisztikáról meg annyit, hogy jelenleg a járműállomány 1%-át sem teszik ki az elektromos autók, mégis forgalmasabb időszakokban várni kell a töltőoszlopra. Ezt is ki kell építeni, ez is logisztikai kérdés. Az egésznek a működése felhasználói oldalról meg alig különbözne az autó megtankolásától, miközben lenne ~100km saját tartalékod a saját akkumulátoroddal. A szilárdtest akkumulátort már amúgy 20 éve ígérik az orákulumok (értsd: céges PR és marketing babák) és semmi garancia arra, hogy nem kell neki újabb 20 év még. Ezeket elvileg már gyorsan lehet tölteni, olcsóbb lesz gyártani és nagyobb lesz a fajlagos kapacitása. De addig mi lesz?

    Mi van ha a jelenlegi 1%-ról hirtelen 10%-ra ugrik a járműállomány, de egyszerűen megoldhatatlan lesz az, hogy ezeket az autókat tölteni lehessen kígyózó sorok és tetemes várakozási idők nélkül? Szerintem az elektromosoké a jövő, de egy ilyen jövő villámgyorsan visszavetné ezt a piacot újabb évtizedekkel. Ami jelenleg zajlik, az egy szabadesés ejtőernyő nélkül, amiben influencerek (lásd: Handrás) mantrázzák, hogy vegyen mindenki elektromosat és ne aggódjon a töltőhálózat miatt, miközben ez jelenleg csak egy pávatánc, ha véletlenül több elektromos autó fogyna, mint ahogyan a hálózat épül, akkor kialakulnak azok a képek, mint az USA-ban, hogy hálaadás meg karácsony környékén akár 1-2-3 órát is várakoznod kell a töltőoszlopra. Otthon tölteni meg az tudja, akinek ehhez a feltételek adottak.

  • Ezekiell

    veterán

    válasz k-adi #33 üzenetére

    A töltőpontok nem arra vannak, hogy 0-ról 80-100ra feltöltsed a kocsid

    Ez nem igaz ilyen általánosan. Egy autópálya mellett Supercharger vagy Ionity pontosan arra való, hogy tolj egy 10-80at. Persze a városban a kis töltők nem arra valók.

    Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k-adi #33 üzenetére

    "A töltőpontok nem arra vannak, hogy 0-ról 80-100ra feltöltsed a kocsid, csak mindenki ezt hiszi."

    A cserélhető akkunak nagy távolságok megtételekor lenne jelentősége, a beépített 100-150 km-es hatótávra elég akku pedig a városi kavargást, ingázást teljesen jól lefedi, ettől az autó is sokkal olcsóbb, elhasználódás esetén pedig sokkal kisebb befektetés cserélni és negyed annyi idő alatt feltölthető, így városban is kevesebb ideig foglalsz helyet a töltőponton.

    "Viszont azt se csinálhatod, hogy a nagy aksisokat kitiltod a töltőpontokról, hogy a kicsiknek legyen hely és akkor hátha gyorsabb a sor"

    Nem kell a kitiltósdi, semmi ilyesmiről nem volt szó. Az átlag ember megy évente 16 ezer kilométert, aki ennél többet az majd marad a belsőégésű mellett vagy neki már megéri a nagy hatótávú akku csomagot is megvenni.

    De ugye ez mind elmélet csupán, hiszen a gyártóknak nem érdeke ez, vedd meg a nagy akkucsomagot, ha elhasználtad vegyél új kocsit mert gazdasági totálkár, meg egyébként is ahány gyártó, annyiféle szabvány.

Új hozzászólás Aktív témák