Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Timer

    veterán

    válasz MaCS_70 #46 üzenetére

    Az első két példád tökéletes illusztrációja annak, miért keltem ki az első hozzászólásomban magamból, és miért állítottam azt, hogy szerintem NINCS helye az iskolai életben egy közösségi oldalnak. Erőszakosan rád nyomják idővel, ha akarod, ha nem. Ez tekinthető diszkriminációnak is, amire a kedves szülők és a porontyaik is sz@arhatnak, az iskolának és a tanárnak viszont kifejezetten tilos. Minden iskolában van valamilyen szintű informatikus, üzemeltessen belsős honlapot, és ott osszák meg a tancik a tananyagot és iskolai híreket, extra információkat. Ha nem tud összeütni egy Joomla weboldalt akár egy informatika tanár is, adja vissza a papírját, és köpjön a tükörre. A diákok meg talán meg tudnak már nyitni egy weboldalt a facse mellett is. Ha holnap a Tanárnéni kitalálja (netán az osztály 2-3 menője), hogy a FB már sz@r, és legyen inkább iMessage meg iCloud, akkor mindenki vesz majd ájfónt a gyereknek, mert most épp ott zajlik az élet? Hagyjuk már.

    A harmadik példád meg arra jó, hogy bizonyítsa, mennyire kockázatos, hogy egyetlen szolgáltatásra építenek az emberek mindent az életükben. Ha ez megszűnne, mi lenne, senki nem menne kirándulni, vagy mi? Diszkrimináció, szintén. Persze, igazad van, az illető nem halna bele egy FB proilba, mint ahogyan Ti sem, hogy dobjatok neki egy nullforintos SMS-t, ha akció van. Mindegy, ez már szubjektív értékrend, vedd úgy, hogy csak egy megjegyzés volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz janeszgol #50 üzenetére

    Nem vettem észre, hogy a gyerekek nagyon "szenvednének". :N De egyébként a szülői lét meg pont erről szól, vannak elveid, ami alapján kitalálod, hogy hogy neveled a gyerekeket, és csak 20-30 év múlva derül ki, hogy jól csináltad-e vagy sem. Nekem is volt amikor "szenvedtem" (legalábbis azt gondoltam) gyerekkoromban, de azután az élet bebizonyította, hogy még is jól csinálták a szüleim.

    Mindenesetre, amit látok az osztálytársaikon, akiknek megvan engedve szabadon a filmezés/gaming/internet/facebook/viber/anyámkínja, hogy olyan hülyék és szocializálatlanok, mint a s***, akkor úgy gondolom, hogy jól döntöttünk, hogy az ilyen dolgokat kizárjuk az életü(n)kből.

    10 éves kortól okosteló? 11 éves koruk után (amikor felsősök lettek) kaptak egyáltalán telefont (sima "butát", SMS-t írni és telefonálni az is megfelelő). Okosteló, majd középiskolában, amikor már remélhetőleg valamennyire felelősen tudják azt használni.

    #51 Timer: szinte minden szavaddal egyetértek. :R

    [ Szerkesztve ]

    "War does not determine who is right - only who is left."

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Lord Myn #49 üzenetére

    "Az olyan baráti társaság amelyik meg azért hagyna ki minket egy kirándulásból/buliból, mert nincs FB profilunk, arra meg nekünk nincs szükségünk, hiszen szerencsére még mindig megvannak a "kőkorszaki" eszközök (telefon, SMS, email), amin lehet."

    Na,ez fontos! Te milyen alapon várod el a baráti társaságtól, hogy Veled külön foglalkozzanak. Ez én történetemben egyébként megtették, az illetőt nem hagyták ki semmiből, csak becsúszott egy hiba.

    Történetesen ennek az egy embernek a tájékoztatása, bevonása sokkal több erőfeszítést igényelt, mint a többieké összesen. Mindenki egy felületen érintkezett a többiekkel, nála külön kellett nézni az emailt, átlinkelgetni -- holott ő ezt az egészet egyszeri pár perc alatt megoldhatta volna. Ehelyett elvárta a többiektől, hogy az ő hisztije miatt rá folyamatosan külön figyeljenek.

    Ha informatikus vagy, pontosan tudhatod, hogy egy izolált, csak egy zárt csoportba tartozó, beállított Facebook-fiók azért nem egy nagy tragédia.

    A gyerekeknél is azt tartom a legfájóbb pontnak, hogy a gyerkőc kimaradt egy csomó lehetőségből. Ő a baráti kommunikáció nagy részét csak hiányosan ismerte, mindig lemaradásban volt a többiekhez képest. Még a mindennapos iskolai meneteket is úgy kezdte, hogy reggelenként nem értette, hogy miről beszélgetnek az osztálytársai, és akkor a tanulmányi dolgokról még nem is beszéltem.
    Szünidő alatt mindez napról napra hatványozottan érvényesül. Nem akarta őt senki sem kiközösíteni, de az ő Facebook-mentessége olyan erőfeszítést igényelt a többiek részéről, amit egyrészt nem volt joga elvárni, másrészt pedig teljesíthetetlen. Egy 10-14 éves gyerek éppen kezdi élvezni a közösség élményét, nem várható el tőle, hogy külön figyeljen oda, áldozzon idő, figyelmet, élményt valakire, akinek nincs különösebb oka arra, hogy ezt elvárja.
    Az osztályban egyébként volt (van?) egy sérül gyerek is. Ő más fronton igényel külön figyelmet, amit viszont maradéktalanul meg is kap, baromi jó fej vele az osztály. Neki erre ugyanis önhibáján kívül van szüksége, megérdemli (és meg is hálálja) a segítséget.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Timer #51 üzenetére

    A közösségi oldal az iskolától függetlenül is megvan, szinte minden gyerek használja.

    Az iskola, pedagógus részéről ez úgy néz ki, hogy van egy tényleg jól használható, a gyerekek által használt és szeretett megoldás, ami készen van -- mégis miért ne használja azt ős is?
    Az iskolák a kötelező kapcsolattartást általában szerintem teljesítik. A Facebook ehhez képest egy plusz, de mivel a nagyon nagy többség használja, a kimaradóknak automatikusan hátrányt jelent. Tulajdonképpen megemeli az igényszintet.

    Sok iskolában van egészen profi belső rendszer, amit egy-egy lelkes pedagógus vagy szülő összedobott, ezek nagy része helyett mégis a Facebookot használják a gyerekek -- teljesen érthető módon.
    Miért szórakozzon az iskolai közösségi oldallal, ha egyszer ott a Facebook, amivel az iskolán kívüli barátaival is kapcsolatban lehet?

    Általában nem erőszakosan nyomják a Facebookot, hanem egészen egyszerűen az tör utat magának, mert a gyerekek és a tanárok számára is többet nyújt, minimális erőfeszítés árán, ráadásul sokkal többre is jó.

    Tudomásul kell venni, hogy egy kommunikációs eszköz egyik legfőbb értéke az, hogy hányan használják. Ha mindeni használja, az brutális előny. Hiába jobb a kisebb. A kicsiknek specializált esetben van létjogosultságuk, ami akár az iskola is lehetne, de erre csak nagyon szűk körben alkalmas.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Timer

    veterán

    válasz MaCS_70 #54 üzenetére

    "Általában nem erőszakosan nyomják a Facebookot, hanem egészen egyszerűen az tör utat magának, mert a gyerekek és a tanárok számára is többet nyújt, minimális erőfeszítés árán, ráadásul sokkal többre is jó."

    Ugyanazt érzem ebben, ahogyan az MS is kizárólagosságot szerzett az oktatásban. Még egyszer kérdem, szerinted ez így rendben van? Jó az, hogy nyílt forrású, szabadon és ingyenesen használható megoldások (lásd fórum motorok, CMS-ek, email, RSS, stb...) helyett 1 azaz 1 darab (már most sem teljesen) ingyenes megoldára áll rá mindenki, mégpedig láthatóan hosszú távra? Szerintem nem. De addig nem zavar(na), ameddig van helyette alternatíva legalább az iskolák és egyéb közintézmények részéről. Ha nincs (márpedig nincs, ebben Te magad is ellentmondásba keveredsz önmagaddal, hiszen állítólag van, de már nem használják, tehát a gyakorlatban az már nincs), akkor baj van. Ne szolgáltassuk már ki minden adatunkat önként, és ne neveljük már rá kapásból az ifjúságot is az olyan dolgokra, amik kényelmesek ugyan, de tudjuk, hogy az adatainkkal fizetünk végül ezért. Szerintem! ;)

    Én ezt hívom tudatos felhasználói magatartásnak. Lehet, hogy önszopatásnak tűnik, de van egy távlati cél, amiért talán megéri kicsit kényelmetlenebbül élni.

    [ Szerkesztve ]

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Timer #55 üzenetére

    A MS esete más, mivel ők valóban bevásárolták magukat az oktatásba, őket nem alulról választották.

    Nem hiszem, hogy ellentmondásba kerültem volna önmagammal, szerintem teljesen konzisztens az álláspontom, bár a helyzet nyilvánvalóan komplex.

    A monopóliumok ritkán jók, de vannak legalábbis részleges kivételek. A kommunikáció tipikusan ilyen. Gyakran nem a legjobb a legjobb, hanem az, amelyiken a legtöbb embert el tudom érni.

    A Facebook ilyen, ráadásul senki sem akarta bevezetni, alulról került bele a rendszerbe.

    Szeretni én sem szeretem, gyűlölöm a felületét és számos működési elvét, meg persze azt, hogy kiszolgáltatott helyzetben vagyok vele szemben -- viszont durván az élvezője vagyok. Akkor is az lennék, ha nem kényszerülnék rá a használatára. Oktatásban. Olyan helyzetben, amikor van egy céleszköz, ami elvben pont a tanulmányaim támogatására szolgál, a hasznos információcsere 95%-a mégis a Facebookon történik -- felnőtt emberek között.

    "De addig nem zavar(na), ameddig van helyette alternatíva legalább az iskolák és egyéb közintézmények részéről. Ha nincs (márpedig nincs, ebben Te magad is ellentmondásba keveredsz önmagaddal, hiszen állítólag van, de már nem használják, tehát a gyakorlatban az már nincs)."
    Nincs itt semmilyen ellentmondás. VAN saját oktatásban használt rendszer, csak éppen nem versenyképes a Facebookal szemben. Még úgy sem, hogy hivatalosan ezt kell használni. Amire kell, használják is, de a Facebook hozzá képest jelent a diákok számára olyan versenyelőnyt és élvezeti értéket, ami tulajdonképpen nélkülözhetetlenné teszi.

    De hamarosan végez egy tanár ismerősöm, megkérdezem, hogy hogyan fest ez ma a gyakorlatban.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Timer

    veterán

    válasz MaCS_70 #56 üzenetére

    Énúgy tudom, nincs arra államilag előírt elektronikus felület, ahol anyagokat lehetne cserélni. Sok helyen tárolnak Coospace-en infókat, de ennyi.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz MaCS_70 #56 üzenetére

    "De hamarosan végez egy tanár ismerősöm, megkérdezem, hogy hogyan fest ez ma a gyakorlatban."

    Beszéltem vele, bár elég röviden.

    A lényeg:

    A "központi" rendszer a hivatalos kapcsolattartó közeg, de elég gyenge mind minőségben, mind funkciókban.

    Az iskolának van egy saját fejlesztésű rendszere, ami megfelelően működik is. A tanárok ezen keresztül küldik ki az információt a tanulóknak, és bár elvben tökéletesen alkalmas az iskolán belüli kapcsolattartásra, a tapasztalat az, hogy a diákok nem használják, ha ide felkerül valami anyag vagy információ, azonnal viszik át a Faceookra és az érdemi tevékenység már ott folyik. Vagy az Instagramon, Twitteren...

    Az osztályoknak jellemzően több zárt csoportjuk van, ha egy tanár nem akarja magát szívatni, részt vesz abban, amibe beengedik, illetve eleve azzal indít, hogy létrehoz egyet.

    Mindig van pár szülő, aki ellenzi, nem engedi a Facebookot (Twittert, sít.), amiből származnak is súrlódások, mert azt azért megkövetelik, hogy a gyerekük ezek nélkül is kapjon meg minden olyan információt, amit a többiek ezeken keresztül küldözgetnek.

    Két éve állítólag volt valami nagy felbuzdulás egy iskolákra kialakított közösségi rendszerre, de országosan pár száz diák csatlakozott csak hozzá.

    Hát, ennyit tudtam meg öt percben.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Timer #57 üzenetére

    De hát pont eere milyen jó a Facebook!

    Azt nem tudom, hogy a Krétának van-e erre megoldása, de hogy ha van is, nem használják.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Reggie0

    félisten

    válasz MaCS_70 #53 üzenetére

    De egy tragedia, mert egy olyan szerzodesbe kenyszeritenek valakit egy nagyvallattal, ahol egy csomo szemelyes adatat ki kell adnia es megfigyelik. Ez sokkal nagyobb kar az egyennek, mint a tobbieknek a plusz idoraforditas ha alternativat kell hasznalni.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Reggie0 #60 üzenetére

    milyen valós adatokat kell megadni egy kizárolag a haverokkal kapcsolattartásra fentartott FB fiók regisztrálásánáűl?

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Reggie0 #60 üzenetére

    Nem kényszerít senki senki mást semmire. Mindenki maga dönt a saját ügyeiben, azt is, hogy milyen adatokat tüntet fel magáról nyilvánosan.
    Amikor valaki a gyerekét szívatja, az már más kérdés.

    Egyébként én voltam olyan helyzetben, hogy felhagytam a kapcsolattartással, amikor az a többség döntése alapján átkerült a Facebookra. Én döntöttem így, nem is nyavalyogtam miatta.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • kenwood

    veterán

    Nekem nincs facebookom,es kizarolag a discoveryt meg a spektrumot nezem rajta :DDD

    Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

  • csiby222

    aktív tag

    Teljesen felesleges itt vitázni, hogy mennyire szükséges a facebook vagy mennyire nem az emberek egy dolog miatt használják legfőképpen az a messenger része amit facebook profil nélkül is lehet használni.

    Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

  • Reggie0

    félisten

    válasz MaCS_70 #62 üzenetére

    Dehogynem, az egy burkolt kenyszerites az iskola reszerol, ha a facebookot hasznalja. Azt meg nem te dontod el, hogy a honlapokon kereszul mit figyel meg rolad a facebook es mit ad el mas cegeknek, hiaba nem publikus.

    Egy kotelezo allami intezmeny latogatasa kapcsan a facebook valasztasa kicsit mas kerdes, mint a maganeletedben a konyvklubbos haverjaid hogy dontenek.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Timer #39 üzenetére

    és képzeld, ha meg nincs áram, akkor meg... akkor meg.... semmi sincs... őrültség, hogy a fejlett civilizáció 100%-ban erre alapoz és a sok hülye nem rakat fel magának napelemeket, házi atomreaktort és nem hoz lépre levlistákat hogy feltalálja a hidegfúziót. vagy költözik egy önellátó gazdaságba vagy veszi fel az amish hitet.

  • Reggie0

    félisten

    válasz #95590400 #67 üzenetére

    Szoval ha nem elerheto a facebook, akkor jon a szolgaltato es facebook-generatorra bekoti az utcat? Esetleg az ivovizhez is hasonlithatnad, az is hasonloan demagog lehetne. Jo hogy nem az allammal hasonlitod ossze, az is megszunhet feletted, megsem megy kettos allampolgarnak az emberek joresze.

    [ Szerkesztve ]

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Reggie0 #66 üzenetére

    De mégis mit kellene tennie az adott iskolának?

    A jelen esetben éppen van is használható saját rendszer, de a diákok helyette inkább a Facebookot használják, ami mellékesen vélhetően azért jobb is. Hol itt a burkolt kényszerítés?

    Ettől függetlenül, pont a diákok választása alapján nélkülözhetetlen a Facebook. Ha húsz gyerek a Facebookot használná, a maradék öt nem sokra menne kizárólag az iskolaival.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Reggie0

    félisten

    válasz MaCS_70 #69 üzenetére

    Ha az iskola csak a sajatot hasznalja, akkor a diak is az fogja, mert mashol nem lesz ott az infomacio. Azaz ott lesz, onszorgalombol, csak az mar sajat felelosegre megy.
    Erdekes modon nalunk az osztaly nagyresze meg IRCelt vagy chat.hu-ra jart, megsem ott jottek az ertesitesek.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Timer #39 üzenetére

    Van azért egy nagy különbség: ha a Facebook szűnne meg egyik napról a másikra, az kellemetlen lenne a használóinak, de nagyon gyorsan találnának másik megoldást. Ha maga az internet múlna el, az már érdekesebb kérdés.

    De a nagy kérdés most nem az, hogy kell-e Facebook, legyen vagy ne legyen. Arról van szó, hogy van, és a nem használata milyen hátrányt jelent, szabad-e a választás.

    De arról nincs szó, hogy normális ember erre alapozná az életét.

    MaCS

    [ Szerkesztve ]

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Reggie0 #70 üzenetére

    De hát pont azt írtam le, hogy maga a tanár mondta, hogy nem így van!

    Ő kommunikál a saját rendszeren, a diákok meg áttérnek ezzel a Facebookra. Persze lehet, hogy megy a kommunikáció visszafele a hivatalos csatornán is, mégis, az a diák, aki nem facebookozik, kimarad a lényegből, a valódi közösségi együttműködésből.

    Persze, megvannak a tanáros csoportok is, de az igazi élet a privát diákcsoportban megy, amiből viszont komoly gáz kimaradni.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Reggie0 #68 üzenetére

    olyannyira volt demagóg, mint amire válaszoltam, ha nem esett le... :U
    feleslegesnek tartom ezt a mindmeghalunk, meg megöli az intelligencsiát, meg világvége színvonalat és picsogást, amit produkáltok ezzel kapcsolatosan.
    a mostani digitális helyzetben kb. annyira káros és kikerülhetetlen meg kötelező, mint a freemail.hu volt annak idején-

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Reggie0 #65 üzenetére

    a regisztált nevem Tök Ödön a mailcimem pedig odon.tok.2001@gmail.com

    Légyszives azonosíts be IRL :)

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz arnyekxxx #74 üzenetére

    Mondjuk simán beazonosítható vagy az ismerettségi köröd által... :U (Ha meg nincs ismerettségi köröd sem, akkor minek van FB profilod...?)

    "War does not determine who is right - only who is left."

  • #19482368

    törölt tag

    Az a baj, hogy a facebook, Messenger, sajnos napjaink része lett. Akinek van kis iskolás korú gyermeke, valószínűleg szembesült azzal, ha kell, ha nem, de muszáj használnia. Mert ezen a platformon megy a kommunikáció szülők, és tanárok között sok esetben. A magam nevében, elitélem a használatát. De mivel nincs más opció, amit mindenki ismer, minden készüléken lehet is használni, addig ez van. Alapvetően erről az iskoláknak kellene gondoskodniuk. de..... ha az is úgy működne mint az E-napló akkor... Mindegy talán mindegy is …

    Szintén a magam nevében, nagyon kevés a kiszabott büntetés. Sajnos, a büntetés mértéke, és az esetlegesen okozott károk nem arányosak. Ugye, alapvetően bűncselekményről van szó, és igen, sajna a mai fiatal kis csipaszok, nagyon nincsennek tisztában azzal, mit is csinálnak valójában. Nem tudják, vagy akarják felmérni ennek a tevékenységnek a súlyát. Jó vicc, gondolják magukban, még ha sokszor nem is tudatosan. De valójában ez nem így van. Én biztos hogy drasztikusabb büntetést szankcionálnák, na nem azért, mert érintett lennék, vagy éppen az elkövetővel lenne bármi problémám. Sokkal inkább elrettentő példaként.

    Ami a munkahelyi részét illeti. Sok szakember, IT vezető már a kezdetek kezdetén eleve tiltották. Pont az elégedetlen munkavállalók miatt, vagy éppen az elbocsátott dühös munkavállalók miatt. Mert ugye édes a bosszú..
    Szóval, jobb helyeken, eleve tiltják, és inkább saját belső chat felületet biztosítanak. Tudom, nem mindenhol. De ez lenne a normális. És igen, sajna ott járunk, hogy a munka és család kezd összeolvadni. De ez nem csak a Messenger hibája, sokkal inkább a Home Office alkalmazása. Az érzés, amikor szabadságon vagy és a főnököd rád ír privát Messengeren, hogy tudom hogy szabin vagy, de lépj már fel a rendszerre mert... kissé bicska nyitogató. Sajna, ez a mai gyors kommunikáció átka, hogy nincs magánélet. És nem tartjuk be, az alapvető írott, íratlan szabályokat.

    Plusz ehhez hozzá jön vérpistike hülye gyerek okosságai, az érzés megfizethetetlen :D

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz #19482368 #76 üzenetére

    Az a baj, hogy a facebook, Messenger, sajnos napjaink része lett. Akinek van kis iskolás korú gyermeke, valószínűleg szembesült azzal, ha kell, ha nem, de muszáj használnia.

    Pont erről értekeztünk az előzőekben, hogy nem, nem muszáj! Két iskolás korú tizenéves gyerekem van és az iskola NEM kötelezhet rá, hogy legyen FB fióku(n)k. (Nem is lesz... :N )

    "War does not determine who is right - only who is left."

  • #19482368

    törölt tag

    válasz Lord Myn #77 üzenetére

    Ebben teljesen igazad, senki nem kötelezhet a használatára.
    De előjön egy mérleg.
    Messenger használata= Gyors kommunikáció, gyors, információ csere többi szülővel, Tanítókkal, legyen az elmulasztott, hanyagul bejelölt H.F, vagy éppen problémás esetek megbeszélése a másik szülővel.

    Nincs Messenger= Lassan eljutó információ, probléma megoldás elhúzódása. Telefonos megkeresés, a problémák elhárításában, vagy éppen a megfelelő H.F megtudásában. Szükség esetén több szülő telefonos megkeresése, ami akár jelentősen meg tudja növelni a családi kiadásokat.

    Tehát nagy vonalakban 2 opciód van, a technológia ellen fordulsz, ami úgy mutatkozik meg, hogy elhatárolódsz annak rendszeres használatától, ezáltal későn, lassabban kapod meg azokat az információkat, amik szükségesek. Mivel sok dologról le tudsz maradni, ez a szülői munkaközöségnek is fel fog tűnni, és ezáltal könnyen elfordulhatnak kellemetlen pillanatok.

    Vagy elfogadod, mert nincs más opciód. Cserébe napi szinten pittyog sokszor felesleges információ áradat miatt. A kommunikációs eszközödet kiteszed különböző vér pistike hülye gyerekek okosságainak. Cserébe napra kész információval vagy ellátva mi történik valójában az iskolában, miért lett 4-es vagy 4,5 a dolgozat. stb...

    Nincs jó megoldás, illetve az, hogy vesszenek a vér Pisikék, és igenis legyen keményen szankcionálva az illyen jellegű vissza élések.

  • #95590400

    törölt tag

    válasz #19482368 #78 üzenetére

    még hozzátennék annyit, amit az egyik ismerősöm mondott évekkel ezelőtt, hogy kitűnő elektronikus nyomkövető és póráz tud lenni a tizenéves gyerekéhez, ha odafigyel erre a környezetre is. persze nem olyan módon kell, mint utólag tették a Searching c. filmben... ami egyébként tökéletes példázata a mai közösségi és egyéb virtuális jelenléttel és kommunikációval terhelt világunknak.

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz #19482368 #78 üzenetére

    Cserébe napi szinten pittyog sokszor felesleges információ áradat miatt. A kommunikációs eszközödet kiteszed különböző vér pistike hülye gyerekek okosságainak.

    Na, ez az egyik ok a 100-ból, amiért nem... De tudod mit, inkább jusson el kicsit lassabban az információ, eddig is túléltük, ezután is túl fogjuk...

    (Különben is, annyira utálom, ezt az mesterségesen felgyorsult világot, amikor muszáj az információnak még a fénynél is gyorsabban eljutni hozzád, mert különben lemaradsz, kimaradsz, elmaradsz, stb. Azután meg csodálkoznak, hogy 40+ évesen szívroham, meg rák, meg stroke. Szóval, kösz, nem. De ez már egy másik történet...)

    "War does not determine who is right - only who is left."

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Lord Myn #77 üzenetére

    Valóban nem kötelezhet rá, csak éppen könnyen jelenthet hátrányt a hiánya.

    Ez a kapcsolattartási lehetőség egy extra, nem része a kötelező oktatási szolgáltatásnak.

    Azt hiszem, erről már eleget írtam.

    Az pedig, hogy a világ felgyorsult, tény. Ha meg tudod oldani az életedet, illetve meg tudod oldani, hogy a gyerekeid életét ne cseszd el az elején, úgy, hogy nem tartasz lépést, ügyes és szerencsés vagy.

    Az a srác is így gondolkozott, aki lemaradt az utazásról.

    Csak ami nagyon fontos: ha ezt vállaltad, akkor utólag nincs alapod arra, hogy panaszkodj, ha hátrány ér miatta!
    Anno a csoporttárs először nálunk is úgy döntött, hogy nem facebookozik. Megszívta. Vernyogott egy sort, aztán feliratkozott.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Lord Myn #80 üzenetére

    Amúgy csak egy tipp, tapasztalat alapján: nagyjából a kamaszkoruk kezdetére (13 éves kor körülre saccolom) a gyermekeidnek, ha csak nem válnak reménytelenül kitaszítottá (de akkor ez lesz a legkisebb gondod) LESZ már fb profiljuk. Vagy úgy, hogy tudsz róla, vagy úgy hogy nem. :K
    Saját véleményem:
    Nekem is van, nem kér enni, elolvasom rajta a szerepjátékos csoportban lévő posztokat, és az iskolai életet hihetetlen módon megkönnyíti, lévén nem tudok folyton 8-16 között bent lebzselni a suliban infókért, meg nem is fogok vadidegen szülőket hívogatni, hogy figyu mi történik az iskolában :D

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Timer

    veterán

    válasz MaCS_70 #69 üzenetére

    "Hol itt a burkolt kényszerítés?"

    Hát ez az, a példádban éppen ennek a hiánya okoz gondot. Az iskolának kellene gondoskodnia "A" rendszerről, ha csak egyetlen ilyen lehet, és valóban nem akarja eltűrni és tétlenül nézni, hogy esetleg néhányan diszkriminálódnak (például nincs otthon net, nincs mobil, tiltják a facebbokot otthon, stb.) Ennyi erővel használjunk facebookot ÁNYK helyett is, mert Micike a könyvelő azzal jobban boldogul, és megy telefonról is.

    Nem életszerű, de célszerű lenne kierőszakolni, hogy csak a "hivatalos" iskolai rendszerbe lehessen közérdekű adatokat feltölteni, és akkor nem sérülne senki joga, csak a manapság oly sokra tartott felhasználói élmény.

    Gondolkodtam ma munkába menet, és az jutott eszmbe, hogy jó hasonlat a gyalogos és az autós forgalom esete. Értem én, hogy mindenki facebbokot használ, értem én, hogy sokak szerint az a legjobb mindenben és mindenre, de ennyi erővel a gyalogost soha ne engedje át a lámpa az úton, mert ezzel akadályozza az autósok haladását, pedig autóval gyorsabb is, kényelmesebb is utazni, mint kutyagolva. Erre a felvetésre sem lehet az a válasz,hogy a f@szért nem jár autóval mindenki. Szerintem.

  • #19482368

    törölt tag

    válasz Timer #83 üzenetére

    hm….
    Azért kezeljük helyén. A Facebook, Facebook Messenger alapvetően nem arra való, hogy az iskola dolgait ott beszéljék meg a szülők, tanárok.

    Ez egy kényszer helyzet, ami valójában senkinek nem jó!!! Se a tanítóknak, se a szülőknek. De mivel nincs egy erre dedikált program, központilag, Államilag támogatott, elfogadott, karban tartott stb.. ami mondjuk hasonlít az E-napló-hoz, vagy esetleg az E-naplóba bele integrálnának egy ilyen felületet, addig rá vannak kényszerülve mint a szülők, mint a tanítók a Facebook Messenger használatára. Mert ezt mindenki ismeri, használja, de legalább halott róla. És ezért megy ezen a kommunikáció. A Kényszert én így értelmezem.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Timer #83 üzenetére

    Tisztán gondolatkísérletként:

    Szerinted mekkora botrány lenne abból, ha egy iskola bejelentené, hogy a diákjainak, sőt, a szülőknek is tilos az iskolai felületen kívül tartaniuk a kapcsolatot iskolai ügyekben?

    Az autós/gyalogos példa meg szerintem elvi hibás, bár Csömörön volt rá egy érdekes kísérlet... :)

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz MaCS_70 #81 üzenetére

    Ha meg tudod oldani az életedet, illetve meg tudod oldani, hogy a gyerekeid életét ne cseszd el az elején, úgy, hogy nem tartasz lépést, ügyes és szerencsés vagy.

    Kösz, igyekszem... ;)

    Csak ami nagyon fontos: ha ezt vállaltad, akkor utólag nincs alapod arra, hogy panaszkodj, ha hátrány ér miatta!

    Ezzel tisztában vagyok, de nem is jellemző rám.

    (#82) Hintalow:

    12 és 14 évesek a gyermekeim, a kisebbiknek nincs se számítógépe/se okostelefonja, a nagyobbiknak is csak számítógépe van, de szülői felügyelet alatt van a fiókja, minden lépését tudom, ha csinált volna fb fiókot, hidd el tudnék arról is. (Másfelől meg elég meggyőzően tudok előadást tartani a közösségi média veszélyeiről az ő nyelvükön is).

    Az utolsó bekezdésnél nem egyértelmű, hogy szülőként vagy diákként írtad, de én sem szoktam vadidegen szülőket hívni, hanem ha valami nem világos, akkor valamelyik osztálytársát hívja fel a gyermek és tőle megkérdezi.

    "War does not determine who is right - only who is left."

  • Timer

    veterán

    válasz MaCS_70 #85 üzenetére

    "Szerinted mekkora botrány lenne abból, ha egy iskola bejelentené, hogy a diákjainak, sőt, a szülőknek is tilos az iskolai felületen kívül tartaniuk a kapcsolatot iskolai ügyekben?"

    Nem mindegy? Adózni se népszerű, mégis kell, és mindenki elfogadja, aki nem, az meg... az gázszerelő. A kapcsolatot mindenki ott tartja, ahol akarja, de a tanárnéni ne facséra tolja már fel CSAK az anyagot, és ne CSAK ott értesítse a diákokat közérdekű dolgokról, könyörgöm! Tolja fel mindkét helyre, mindenki boldog, end of story.

    Az autós hasonlattal mi a gond? Közlekedés tekintetében a gyaloglás az alap, az autózás extra. Azt írtad, senkinek nincs joga más idejéből elvenni, csak mert nem használ egy adott lehetőséget. Tehát, ha én átmegyek a zebrán, korlátozom az autósok életét, rablom az idejüket, stb... Erre az aspektusra gondoltam.

    [ Szerkesztve ]

  • Reggie0

    félisten

    válasz arnyekxxx #74 üzenetére

    Es legalis hamis nevvel online szerzodest kotni?

    (#78) k.feri80: Miert kene telefonalni? Lehet sms-t vagy emailt kuldeni. Utobbi meg jobb is, mint a facebook messengere, ha dokumentumokat is meg kell osztani.

    [ Szerkesztve ]

  • MaCS_70

    félisten

    És hogy valami durvát is írjak, egy éppen futó történet, most mesélték:

    Általános iskola, ahol a szülők (!!!) tartják a kapcsolatot Facebookon. Az egyik anyukának elég sok szabadideje lehet, meg a hírek szerint szereti a saját elképzeléseit ráerőltetni a környezetére, meg van benne némi rendészhajlam is. Szóval a kedves anyuka gyanúsan jól informált, nyilvánvalóan nézegeti a többiek Facebookfiókját. Ily módon el is jutott odáig, hogy az egyik osztálytárs családja szerinte a jó erkölccsel összeegyeztethetetlen életmódot él. Ehhez egyébként alaposabban kellett kutakodnia, mert ismerős ismerősének a profilján jutott vissza az adott család egy másik, álneves fiókjáig, szóval mélységi felderítést végzett.

    Most éppen áll a balhé, a kedves anyuka nagy csinnadrattával tiltakozik, és bár érthetetlen, hogy pontosan mit is akar, már a felderített család több gyereke is reflektorfénybe került, továbbá a kedves anyuka azt is követeli, hogy a felderített szülőtől az iskola többé ne fogadjon el támogatást, mert ha igen, akkor ő szünteti be az iskolának nyújtott segítséget.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • #19482368

    törölt tag

    válasz Reggie0 #88 üzenetére

    Ja, jogos, akkor is ezt preferálják a szülők. És nem tudsz vele mit kezdeni.
    De én jobbat tudok. Úgy hívják üzenő füzet. Vagy havonta szülői, probléma esetén rendkívüli szülői. :D
    Sok lehetőség van, és mégis ezt használják a szülők. ( Sajnos )

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #19482368 #91 üzenetére

    A :D ugye az off-line módszerekre vonatkozott?

    Saját tapasztalat, bár szerencsére nem iskolai:

    Van egy egyesületem, amiben kb. 25/25 aktív/passzív kapcsolat van.

    Majdnem húsz évig levelezőlistáztunk, mielőtt végre belement a társaság a Facebookba. Szűk két év alatt beállt egy olyan egyensúly, hogy a kommunikáció 90-95%-a megy a Facebookon, a maradék (általában az, amit én kiemelten fontosnak és/vagy bizalmasnak tartok) mailen.
    Drasztikusan javult a működésünk! Sokkal több hasznos információt osztanak meg egymással a tagok, és a személyes kapcsolatok is sokkal intenzívebbek lettek. Azonnal több lett a személyes találkozás, gyakorlatilag így lett valódi értelme az egésznek.

    Azt sajnálom, hogy ehhez a Facebook kellett (mert utálom, és sokan voltak ezzel így), de más megoldás egyszerűen nem működött.

    Egy karácsonyi összejövetelen mondta az egyik idős tagunk, hogy ha eleve így kezdtünk volna (mármint multifunkciós közösségi oldallal), tizenöt éve tartottunk volna ott, mint most. És ebben egyet kell vele értenem.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • #95590400

    törölt tag

    mondjuk az e-napló, meg e-órarendben jelenleg az sem megoldott, hogy felkerüljenek dolgozatok időpontjai. persze, a gyerek beírogatja vagy nem a mindenféle füzetbe, aztán vagy ott van, vagy nem.
    hogy nyitnának pl. egy google közös kalendárt? na, azt legkevésbé, meg hogy ott is írogasson? írja le a gyerek... 8 évesen pl.

    az meg annyira tipikus elavult netes kocka, hogy igenis az iskola biztosítson felületet mindehhez, mint a cégeknél (aha, mert ugye erre lesz pénz? ti melyik országban és mikor éltek?)
    esetleg a tanár írjon körímélt... vicces.
    ehelyett az van, hogy fészen pl. 11 éveseknek osztály fészbúk csoport, gyerekekkel-tanárokkal-szülőkkel közösen.
    beírod, hogy ki tudná lefényképezni hiányzás esetén a napi anyagot, mit vettek, mikor miből lesz számonkérés, és a dolog megoldódik. meg most tényleg, influenzás gyerekhez másik gyereket küldeni? :D
    meg úgy elképzelem, hogy a gyerekek email írogatnak majd egymásnak, vagy épp a tanár küldözget köríméleket, sms-eket egymást között, pénzért...
    sírjuk vissza rögtön a telefonhírmondót meg a szikratávírót is. esetleg a füstjeleket. instant üzenetküldés van jelenleg már.
    facebook nélkül is lehet, meg ezzel együtt is digitális analfabétákat, meg nomádokat nevelni, sőt, jelenleg ezt is teszik...
    nem ezt a felületet kellene pro és kontra számonkérni szülőktől, iskolától, tanároktól, meg leszabályozni, hogy ki milyen csatornán kommunikálhat és mivel... ez abszurd. hanem hogy mit és hogyan lehet és kell beleilleszteni és mikortól a digitális világunkból.
    olyan szinten elmaradott, ellenben legalább túlkompenzáló az oktatási rendszer, hogy nem a face-től, messengertől kellene félni...
    gyerekek, ma az őszibarackfáról fogunk tanulni. tankönyvi sematikus rajz, ilyen színű a kérge, meg hogy a meszes mittoménmilyen talajt kedvelik, és mikor kell metszeni... ötödikben, 11 éves gyerekeknek???? agyam eldobtam múlt héten emiatt...
    jahogy google keresés? nézd, van rajta képkeresés, kattintasz rá és látod, hogy mennyi kép, milyen a termése? tesója a sárgabarack, ettél már lekvárban, ugye. na, látod, mit készítenek belőle, hol termelik, hogy néz ki egy gyümölcsös... miből alakult ki, jó rég óta képezi az étrendet. ááh, minek, meszes talaj meg mikor metszik... az fontos és számonkérendő a 11 éves csírától. meg persze róma bukása évszámra pontosan. és fontos, hogy a határ limes-nek legyen megemlítve abban a tetves tankönyvben és számonkérésben. ez is fontosch.
    wikipédia? esetleg felsőben házi dolgozat megírása alternatív forrásokból... az internet mint olyan??? na, ilyet eddig még csak waldorfban láttam.
    tanulják számteken a gyerekek hogy periféria (a gyerek már meg sem kérdezi, ez milyen szó, csak magoltatják vele) meg egér, meg számítógép részei, merevlemez, billentyűzet, numerikus rész (gyerek magoltatva, úgy hízik a baromfi), egér, 10+ éves képekkel, miközben otthon röhögve nézik a jutyúbot meg tolják adott esetben a játékot.
    mik vannak helyette még, porosodó etáblák?

    ha nincs messenger, facebook, lesz helyette más. megsúgom, jó darabig nem lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • #19482368

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #92 üzenetére

    A fene tudja, nem vagyok facebook ellenes, de nem is használom szívesen.
    Én is jó pár klubnak voltam, vagyok hol aktív, hol passzív tagja. De egyik környezetben se a facebook hozta meg a jó dolgokat. Sokkal inkább a kötetlen programok. Amibe belefér a kockulás és a sörözés is.
    De a legjobban a közös élmények, és a csapat szellem.
    A facebook számomra egy idő után inkább kellemetlen, mint jó dolog. Igaz erről nem maga a szolgáltatás tehet, sokkal inkább a közösség tagjai. Akik időnként el, el feledkeznek magukról. És felelőtlen kijelentéseket írnak, mondanak. Amiket persze megbánnak utána, de az már … Eső után köpönyeg, ahogy tartja is a mondás.Ugyan ez a tapasztalatom a facebook Messenger-ről is. Vannak olyan emberek, akik simán 23:00, hajnal 1,2 kor is képesek valami baromságot írni. Ami alapvetően teljesen jelentéktelen, és várhatna magára.
    Tehát nem maga a szolgáltatás hibája, sokkal inkább emberi tényezők, amik miatt nélkülözőm.
    Amióta nem használom, telefonról is töröltem, nyugalom béke. :D

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #95590400 #93 üzenetére

    Egy kis érdekesség: lassan 8 éve, hogy 8-10 éves gyerekektől tudtam meg idetelepített brit-amerikai iskolában, hogy az email már elavult, ciki, azt csak a felnőttek használják... (vö. szikratávíró... :) )

    Mondjuk a karórára is hallottam ilyet, hasonló iskolában -- mert single function device...

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Dr. Romano

    veterán

    válasz #19482368 #94 üzenetére

    Én sem vagyok nagy fb hívő, de elég hasznos nekem az apró miatt és mivel sokan használják az elmúlt időszakban több dolgot adtam el fb-n mint ph aprón és jófogáson együttvéve.

    Nálam nem is mutat más bejegyzéseket csak az aprókat, megy egy két csoportot amire fel vagyok iratkozva, az ismerősök baromságai mind le vannak tiltva, így szerencsére nem tudom ki mint evett/szrt aznap :D

    Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #19482368 #94 üzenetére

    Esetemben nem éppen programorientált szervezetről van szó, tehát nem a közös tevékenység lenne a lényeg. Azt valóban nem pótolja a Facebook, nálunk viszont tényleg összehozta azokat az embereket, akik az ország-világ különböző pontjairól jelentkeznek be.

    Az elv szerintem jó, az emberek különbözőek, a Facebook vezetői politikája, gyakorlata vérlázító. Megtehetik, mert nincs általános konkurenciája, és tulajdonképpen mi, a felhasználók akartuk így...

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Reggie0

    félisten

    válasz #95590400 #93 üzenetére

    Egyaltalan nem. Ez arrol szol, hogy belekenyszerithetnek egy olyan szerzodesbe/szolgaltatasba amit nem akarsz magadtol megkotni, plane, hogy az ellenertek amivel fizetsz nem penz, hanem a szemelyes adataid.

    [ Szerkesztve ]

  • #19482368

    törölt tag

    válasz #95590400 #93 üzenetére

    Észre se vetted, hogy milyen szépen körbe írtad a problémát.
    Tehát, először is kezeljük külön a problémákat.

    Kommunikáció: Nem a facebook, és facebook Messenger nem arra való, hogy az iskola, vagy a szülők azon beszéljék meg a problémákat. Igen, nagyon jól látod, a Digitális jólét programba bele kellene férjen egy ilyen irányú fejlesztés. Az E-napló jó dolog, és vannak hibái. sajnos. De talán, ha folyamatosan fejlesztik, simán bele férne egy ilyen irányú fejlesztés.

    Oktatás minősége: Teljes mértékben igazad van, sok a probléma vele. Elavult, sok felesleges információ ami a gyerekeknek oktatnak. A Magyar oktatási rendszer alapvetően kihívásokkal küszködik.

    Hogy hol élünk? Ahol te, csak próbáljuk felvázolni mi is lenne az ideális megoldás, az iskola, és szülők közti kommunikációra. Hogy nem várhajuk el az iskolától a fejlesztéseket? Lassan olyan szintre megy ez az igénytelen, kapitalista pöcegödör gondolkodás, hogy olyan mély szintre süllyedünk, hogy a Péknek se kell megsütni a kenyeret, mert szegény pék nehogy már ott izzadjon a kemence mellet. Na meg egyáltalán ezt mégis milyen alapon várjuk el tőle? És egyébként is, ki tudja mi mindent tesz bele :D . Ugye milyen vicces? Mert szerintem közel se. De lassan elérjük ezt a szintet is. :D

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #95 üzenetére

    igen, az email manapság úgy járt mint nálunk a levél. én még tanultam iskolában, sőt kellett osztálytársnak küldeni, szépen postán keresztül, még tán a középiskolában is kellett hivatalos levelet írni valami iskola témában..
    ez a sors se jutott az e-mailnek, amit ma már szinte hivatalos kapcsolattartásra használunk, meg webes rendelésre :D.
    a gyerek spec annyit tud róla, hogy az emailcímével kell regisztrálni, meg elfelejtett jelszót oda kér. de különben nem nyitja meg.
    a hétvégén teljesen összezavarodott, hogy miből lesz számonkérés, és hogy a végén beszéltek róla, me voltak valami példák is, de azt már nem írta a füzetbe. 10 percet tud max egyfolytában koncentrálni, ha nem érdekli a dolog. na ez pont olyan óra, ami nem érdekelte.
    de a dóri úgy látta, leírta. nosza, írjon be a fész csoportba. de háthogy mit írjon akkor. őt nem érdekli a fészbúk, és a messengert is utálja, azt se szokta olvasni, ha valaki küld valamit. és tényleg, a nagyanyja ráírt 1 hete, de meg sem nyitotta.
    írja be az anyu. nem, te írod be. de mit írjon? mondok a csírának nekijje: szia dóri. minek? mit minek? minek írjon sziát. mondom mer' köszönni szokás. minek? itt éreztem, hogy ez egy hosszú beszélgetés lesz... :DDD eljutunk oda, hogy megbeszéljük, hogy szia dóri (miután tisztáztuk még azt is, hogy dóri tök bunkó vele, elveszi a dolgait a padról, mikor hátrafordul, majd hozzávágja, a múltkor a tesin direkt kiütötte a kezéből a kosárlabdát. és hogy tudja, hogy ez a lányoknál az jelenti hogy tetszik neki, és hogy ez az a dóri aki az év elején került az osztályba, de szerinte a dóri csak egyszerűen bunkó, és kész. meg hogy a lányok hülyék meg egyébként is, mikor ülhet oda folytatni a legós játékot???)
    eljutunk oda, hogy szia dóri, nem tudnád elküldeni mit írtál le az óra végén, miből lesz dolgozat. szóban. és hogy kedvesnek köll lenni, meg alap a megszólítás elé, ezért kell ez szia dóri, meg épp szívességet kérsz. közben már azért Jules halk hangját hallom, hogy mondd mégeccer, hogy minek, ha mered bzmg)
    elvonul, visszajön 5 perc múlva, kiderül, addig jutott, hogy szia dóri.
    és most akkor tilcsukbeja messengertet? :DDD

Új hozzászólás Aktív témák