- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
"Itt a tavasz szele, és a nyúlpörkölt hihi, haha, huhu, hehe..."
Új hozzászólás Aktív témák
-
s7evcsenko
addikt
"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
air
nagyúr
válasz s7evcsenko #52151 üzenetére
Megvolt, köszi.
Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
-
Smoker84
tag
Üdv,valakinek eladó digitális fényképezö gépe Pécsett ?
-
rnrn
tag
válasz Smoker84 #52153 üzenetére
FUJI S5600?
Keveset használtuk, minden tartozékával + tatyóval. XD-ből 2 gigás van hozzá, ha jól eml.
Legyen 19.990.- az i.ár. / aztán lehet, h megbánom, mert nagyon szerettük... / -
rnrn
tag
Jön a tél! Állítólag...
Szóval 4 db 175/65/r14-es téli gumira vevő lennék, ha esetleg van nektek, vagy ismerősi körötökben ilyen eladó. Olyat keresek igazából, ami nagyon jó állapotban van, 90% körüli. Pl. v.ki eladta az autóját, de a friss téli gumikat nem adta vele és csak áll a garázsban... Értitek...
Köszi! -
Sir Riccio
addikt
Gyűjtik a fát az indiánok?
Amúgy Tesco-ban szokott lenni akcióban Debica (azt hiszem) azt dicsérni szokták. Nekem is kell majd valami, de téli gumiból csak újat veszek. (Paranoia power.)Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
nagyúr
válasz Sir Riccio #52156 üzenetére
Téliből én Nokian-t preferálom, mert a finnek nem csak gyártják a téli gumit, hanem használják is.
Nokian WR D3 ráadásul "C" üzemanyag fogyasztással és "C" nedves tapadással dicsekedhet, cserébe hangos."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
blaca83
őstag
válasz Dluinet #52157 üzenetére
Azt hallottam Én is a Nokian-ról, hogy az árához képest jó minőség, de kicsit hangos..!
Ha jól emlékszem az elmúlt években a Continental WinterContact szériája szerepelt nagyon jól, de ár/érték arányban nem tudom megéri-e az árát illetve, hogy mennyivel drágább a többinél.
A technika eszköz. Egy gép. Amely nem ad semmit, és nem vesz el semmit. Az ember az, aki a technikával rombol vagy épít.
-
endib
tag
Továbbra is eladó kerékpár
-
Exian
őstag
válasz Sir Riccio #52156 üzenetére
3 éve mi is vettünk a Tescoban nyárigumi szettet, de aztán amikor elvittük a gumishoz felrakatni, ő azt mondta, hogy ilyen szart ne rakjunk fel, vigyük vissza. Visszavittük, persze nem vették vissza a Tacskóban, pedig még az igazgatónál is "könyörögtünk", úgyhogy végül fel lett szereltetve (nem is volt olcsó, 10-11k /db körül volt a mi méretünkben). Végeredmény: még sosem volt ilyen jó gumim, igaz, az autót már eladtuk, de még mindig szuper állapotban volt mind a négy, 3 évnyi nonstop használat és kb. 30-40e km után (ami azt jelenti, hogy télen is ezekkel mentem... khm...), szóval annyira nem biztos, hogy szarok ezek a Tescos gumik sem, nekem tényleg jó tapasztalatom volt vele. Ezt ecsetelte az igazgató is, hogy még ő is vett a kocsijára (persze valszeg ez csak marketing kamuduma volt), és hogy szerinte teljesen jó. Tényleg jók voltak, na. Nem csúszkáltak, nem koptak (csak amennyire normális).
Minerva fantázianévre hallgattak a gumik amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
hattrickuser
tag
-
Jadro
veterán
Normál használat mellett lehet hogy elég, de ha valami történik életet menthet a rendes minőség. Gondolok itt megcsúszásra, féktávolságra, irányíthatóságra. Ezeknél már nem olyan sokkal drágábban lehet olyan gumit is venni, aminek "neve" is van. Szerintem ezen nem érdemes spórolni.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
nesa
veterán
válasz Sir Riccio #52156 üzenetére
Igazabol en oda jutottam hogy nincsis ertelme teli nyari valtasnak, telen nyaron teli nem kell nekem hogy 6 eveg jolegyen egy garnitura, szepen kopjon el 3-4 ev alatt mert a 3 eves teligumi mar oregnek szamit tavaj volt az elso teligumis nyari szezonom semmi extrem kopas nemvolt es szerintem meg nalam is kibir 1 garinitura teli 4 evet ezis nagyon sok, atlag 18.000km alatt nemigen futok egy evbe de volt 20 felett is, te nemhiszem hogy ennyit belefogsz tenni.
[ Szerkesztve ]
-
Bla82
tag
Ha már téli gumi akkor nekem lenne eladó Hankook Winter i*cept RS 175/70R13 4db gumim. Újonnan vásárolt, 2 telet használt, kevés kilométerrel és javítva nem volt. Méretváltás miatt eladó. Akit érdekelne PÜ-ben jelezze és képeket is ott adok ha valaki kéri de szerintem élőben jobb megnézni. Árban meg 7k/db-ra gondoltam, de mindent meghallgatok.
Csere/beszámítás is mehet 1155-ös 7-es szériás olcsó garis lapra és/vagy i5-i7 Ivy Bridge garis procira.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz blaca83 #52170 üzenetére
Ezuton zarom atemat reszemrol de hidd el jobban tapad nyaron is mint egy kikemenyedett nyarigumi ilyenem is volt mikor meg vegyesbe hasznaltam oket egszercsak feltunt hogy nagyon konnyeden elforognak a kerekek(nyaron szarazon) ill nagyon hamar megis csusznak, egy leduletesseb kifordulasnal ugy elporogtek mintha valami izom auto lenne peddig csak 1,9 szivo D ekkor pattantak le a nyariak es raktam vissza a telit nemkicsit jobblett a fekhatas es a kerekek se porognek el.
Szerintem ez amit csinalok meg mindig jobb mint telen a 6-7 eves teligumi, gondolkoztam 4 evszakoson is de telen nemtudom mennyire jo.
Hogy megerje a csereberelni kene menni evi 50-60k kilometert.
-
NGA
addikt
Teszt alapján a nyári gumiabroncs használata 0,5 l/100 km kevesebb üzemanyag használatot jelent a téli gumiabroncssal szemben, ami egy éves értékre vetítve, mondjuk évi 18-20000 km esetén, 30-40 liter üzemanyag megtakarítást jelent, ami kb 15e Ft. 3 év alatt ez 45000 Ft-ot jelent.
Azaz fele annyi idő alatt elkoptattam a téligumit (6 év a normál élettartama a guminak), és elköltöttem egy garnitúra olcsóbb nyári gumi árát.
Baromira megéri.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
4 éve használok Hankook Icebear téli gumit télen-nyáron az egyik autón. Ezzel leginkább városban járunk (minden nap viszont), nagyon ritkán megyünk városon kívülre. Most tart ott, hogy idén télre veszek egy új garnitúrát, ha úgy tűni kemény lesz a tél. Télen tökéletes (mondjuk ez egyértelmű), nyáron nagyon csendes és a fékút sem nőtt extrém módon. Olyat választottam téliből ami jól szerepelt a vizes teszten. Persze nyáron (ami 30 fok feletti hőmérsékletet jelent) óvatosabban használom. A felülete még kiváló, csak azért gondolkodom a cserén, mert mint utánakérdeztem a nyári használat során kimegy belőle a téli gumikhoz adott adalékanyag, ami nem engedi télen bekeményedni, így tényleg egyre merevebb lesz telente. Ettől viszont egyre jobb lesz nyaranta Ha nem kéne vele hegyen-völgyön menni ebben a városban, még 2 évet bírna télen. Eddig ugye megspóroltam összesen 8 kerékváltás árát és 13k volt darabja.
A másik autón azért nem használnám így, amivel autópályán szoktunk menni legtöbbször. Olyan sebességnél már túl puha lenne a nagy melegben, de aki ritkán megy messze a várostól és tud észnél lenni, annak megoldás lehet. Inkább mint a nyári télen-nyáron.
-
őstag
Már amennyiben robot vagy, és mindig optimálisan használod a gumit, akkor fél liter esetleg, ha hiszel a teszteknek. Én ezekben nem hiszek, főleg, hogy sima úton, de inkább laborban kreált eredmények. Tökéletesen beállított autóval, fix sebességnél stb. Ha ez a fél liter számít, akkor a légkondi is butaság?
-
Exian
őstag
Há' milyen ótó az? Az enyém majd' a dupláját eszi, mondjuk van is benne erő ha kell (akkor többet is benyel), viszont még 5-ben is érezhető, használható gyorsító ereje van még emelkedőn is, ami 1-1 "muszáj" előzésnél nem hátrány.
SZERK.: mármint a hosszútávos 4.5L-en akadt meg a szemem, amúgy az enyém sem extrém, szinte full városi használattal vagyok most 7L körüli átlagon, talán 2-3szor mentem vele egyhuzamban 50km körüli távot városon kívül. A lényeg az, hogy 1000km-t mentem el 70L anyaggal.
[ Szerkesztve ]
-
NGA
addikt
Lehet csak én vagyok ennyire nyuszi, de a családom és jómagam élete többet ér mint 1 garnitura nyári gumi. Júniusig nekem is fent volt a téligumi, mert sajnos nem volt lehetőségem a nyári gumit felrakni. Érezhetően rosszabb volt menet közben az autó, kanyarban vagy fékezéskor érezni lehetett, hogy a lágy, puha anyag miatt az 50-60 fokos aszfalton nem megfelelő az úttartás. Nekem egy Golf TDI van, most a nyárigumikkal vegyesben 4,5 liter a fogyasztás, télen meg 4,9 liter volt. Mivel 2 hetente mindig ugyannál a kútnál (OMV - plaza) teletankolok, igy hajszálra pontosan tudom a fogyasztási értékeket. 30e km-t megyek egy évben.
Én nem rakatom fel-le, hanem vettem az autóhoz egy BBS gyári alufelni garniturát, ami az itt elhangzottakkal ellentétben könnyebb, mint az acélfelni, merevebb is. Erre rakattam fel a nyári gumikat, és a gyári acélfelnikre meg a téligumik maradtak. Amikor cserélni kell, akkor ezt saját magam is meg tudom ejteni. Igy nincs szerelési költség.
Én senkinek nem ajánlom, hogy téli gumival járjon nyáron, mert egy végignyarazott téligumi már közel sem olyan jó télen, mint az, amit csak télen használnak.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
Áhá Hát az más tészta, az enyém az egy tipikusan benzintemető autó. De mondjuk még mindig jobb, mint az ezelőtti autóm, ami még nyáron is beette már a végefelé a 10L anyagot vagy többet, de hát szétvolt hullva a motorja. És cserébe nem is ment Abban alig volt 45-50 ló, ehhez képest a mostani autóm az versenyautó És kevesebbet eszik...
-
blaca83
őstag
Hiába a sok teszt meg a leírások és a magyarázat, úgysem hiszi el...
@nesa :
Mindenki a saját hibájából tanul és tényleg nem is kívánok még véletlenül sem senkinek rosszat, DE nehogy egyszer az "igazságügyi szakértő mondja ki", hogy nyári gumival megálltál volna.!!!Akkor már késő!
A technika eszköz. Egy gép. Amely nem ad semmit, és nem vesz el semmit. Az ember az, aki a technikával rombol vagy épít.
-
Szpájki
tag
Egy TDI-s elmeséli kalandját a VTEC-el
mi michelin alpin téligumit használunk, előtte dunlop wintersport m3 volt, azt hittem hogy az jó.. aztán felkerül előre a 2 alpin, akkor bmwket megszégyenítő módon csúszkáltam a plázaparkolóban. mióta hátul is alpin van, azóta nem tudtam csúszkálni.. nyárinak nankang ns2 volt, most barum nemtudom mi van, 2 ezerrel drágább, de megéri, anno volt egy már ernyedni kezdett pilotsport, na az brutálisan jó volt még, viszont annyi pénzt szerintem nem ér.[ Szerkesztve ]
A srácokra nem hatnak a számítógépes játékok. Ha ránk hatott volna a PacMan akkor most sötét termekben tablettákat rágnánk, miközben elektronikus zene dübörög.
-
Exian
őstag
Nekem most ugye 1 hónapja "új" autóm van, téli-nyári gumi szettel vettem (nyári az könnyűfém felnin, téli az sima lemezfelnin), vegyesen goodyear és michelin, de sajna mindkét garnitúra sztem 1 éven belül cserés lesz, ami nagy érvágás lesz pénztárcaügyilag
Télinek most vajon mit lenne érdemes venni 14-es felnire?
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
-
blaca83
őstag
A középkategóriában téli gumiból ha nem akarsz rá sokat költeni akkor a Kleber szerintem jó választás lehet.
Ami drágább sokkal és nagyon jól szerepel a teszteken az pedig a Continental WinterContact.
A technika eszköz. Egy gép. Amely nem ad semmit, és nem vesz el semmit. Az ember az, aki a technikával rombol vagy épít.
-
s7evcsenko
addikt
Ha már téli gumi...
Hol érdemes venni gumit? Van valami hely, ahol jó árakkal dolgoznak?
205/55 R16 méretben...Más:
Nem tud valaki olyan helyről itt Pécsen, ahol árulnak héliummal töltött lufikat mindenféle formában?"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
Exian
őstag
Igazából majd arra leszek kíváncsi, hogy hosszabb úton mennyi lesz (mondjuk egyhuzamban 400-500km). Úgy még nem volt alkalmam/lehetőségem tesztelni. A 7L az nagyrészt város, mondjuk úgy 70/30 arányban. Amúgy a 7L is sok, ha úgy vesszük, de ha meg az autó teljesítményét nézzük, akkor máris nem olyan sok. Az előző autómhoz képest tényleg ég és föld, én eddig mindig, nyomatékosan és határozottan az erős autók ellen voltam, vagyis nem ellen, hanem egyszerűen azt mondtam mindig, hogy "áhh, nekem nem kell erősebb autó, elég nekem az enyém is". Aztán most, amióta meg van ez, rájövök, hogy azért nem mindegy... ahol az előző autómmal dombon fel már 3-ban sem tudtam felmenni, vissza kellett pakolnom 2-be, ott most lazán felmegyek 4-ben, ha kellően felgyorsítok, akkor 5ben is Egyik kedvenc példám erre, amerre sokat járunk mert anyósomék laknak arra felé, az a Tenkesnél az emelkedő Harkány/Siklós előtt... na, ott a FAsztrám, 3ban nagyon kínkeservesen is alig ment már fel és ilyen 50-60-al max, de úgy, hogy már kitapostam a belét, ott ez most 4ben röhögve, de még 5-ben is fel tud menni és nem 60-al és még gyorsulni is képes 5-ben is... Az első meglepetés épp itt ért, amikor először mentünk anyósékhoz és jöttünk visszafele... De hát nem csoda, papírszerint több, mint a duplája a paci a motorban, a gyakorlatban szerintem még több a különbség. Így érzésre.
A másik hely, ami "napi szintű" tapasztalat, mert arra felé van a kertünk, az Kővágószőlős felé a felvezető út, ami azért nem egyenes pálya... ott szintén az volt, hogy az Astrácska 4ben ugyan felment, de már szana és széjjel kellett pörgetni, ezzel meg 5ben nagyon laza és kellemes fordulaton felkúszik. Szóval ennyit megér nekem a 7L fogyi, főleg, hogy az Astra mindemellett a 10L-t is bekajálta, de hogy hova ment el a benzin... valószínűleg égetlenül távozott a motor falán, vagy én nem tudom
[ Szerkesztve ]
-
NGA
addikt
Azt az emelkedőt nagyon birom :-)
A TDI-vel eleve 5-ben megyek fel nekifutás nélkül, mert 1800-nál a turbo miatt úgy megindul, mint akit seggberúgtak. Az emelkedő közepén már elérem vele a 110-et. Balatonalmádinál, és Oroszlónál is van hasonló, de szép finoman elengedem a mögöttem arcoskodókat, majd megindulok. Hát elég sok embernek okozott meglepetést a TDI :-) -
Nekem Barum Polaris a téli, Hankook Optimo a nyári. Átlagos használatra megfelelnek.
Téli gumit nyárn én sem támogatom. Akkor inkább a 4 évszakos, de az nem igazám frankó télen. Első 1-2 évben jó még, utána nem.
Mutogatni való hater díszpinty
-
FuckeR19
senior tag
Szélvédőjavításban jártas fórumtag van köztünk?
Sikerült beszereznem egy szép kis felverődést a szélvédőmre ezt szeretném javíttatni de fogalmam nicns mennyibe fáj majd.
Neten megtaláltam őket, valakinek van tapasztalata velük?hirdetéseim: tiny.cc/prohardver -------és------- tiny.cc/aprod
-
nbl2
senior tag
válasz s7evcsenko #52187 üzenetére
Üszögi út és nagykozári út kereszteződésénél van egy gumis, én mindig ott vettem a premium gumijaimat nagyon jó áron, és a használtat is beszámolja ha van.
Never give up!
-
Sir Riccio
addikt
Egyszer mentem májusban kb. három hetet huszonx fokokban téligumival, sírt, csúszott, hangos volt. Véleményem szerint ugyanolyan felelőtlenség nyáron télivel menni mint fordítva. Nem véletlen lett kitalálva, mondjuk én általában sietek nekem ezért sem mindegy, de akkor is.
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
rnrn
tag
Különböző okokból kb. 50 ezer km-t mentem nyáron téli gumival. Az a tapasztalatom, hogy -- persze saját felelősségre -- a fiatal, téli használatra már többet nem szánt télivel egy nyarat el lehet autókázni. Volt fent 8-10 éves téli is nyárra, azt nem szerettem, de 3-4 éves sztem még bevállalható a fentebb ismertetett korlátokkal/kockázatokkal. Egyébként a fogyasztás nálam egy decit sem változott a télivel nyáron!
----------
Kőfelverődés: nekem az Uránvárosi Tacsó/Kika parkolójában javították. Valami 500 Ft-ra emlékszem. Nem sokat bírt, talán fél évet. Aztán újra kijavították, az sem bírta tovább pár hónapnál. Most nincs betömve a sérülés már vagy egy éve. Nem repsi, hanem pontszerű (kráter).
-----------
SportsDirect: rendeljünk majd? Van igény? Vagy várjuk meg a köv. havi fizut? Priviben egyelőre csak a jelentkezéseket küldjétek meg.
-----------
Fogyasztás: vsz a használat típusa nagyon bekorlátozza a lehetőségeket, de azért a szokásos dolgokat ha betartja az ember, 10-15%-ot lehet spórolni: megfelelő guminyomás, köv. távolság tartása, forg. ritmusának tartása, motorfékezés, adott esetben motor leállítása piros lámpánál, felesleges súlyok kipakolása, kövér gázos gyorsítások kerülése. Én a gyári érték alá tudtam 1 literrel letornászni a fogyit. 5,3-5,8 benyából. Mivel LPG-vel járok, ráadásul 190-200 Ft-os horvát gázzal, a 6,7 literes LPG átlagom magyar benzinre vissza osztva: 3,2-3,3 lityi/100 km. Nekem ez nagyon megéri, mert sokat autózom, a beépítés ára hamar visszajött, azóta pedig elég jó áron tudok autózni. Ha v.ki esetleg LPG-n gondolkozik, szívesen segítek megtalálni a legjobb döntést...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sorozatok
- Elektromos cigaretta 🔞
- Windows 11
- EAFC 24
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gaming notebook topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia