- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Mobilarena
"Itt a tavasz szele, és a nyúlpörkölt hihi, haha, huhu, hehe..."
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz #16729600 #62998 üzenetére
törésteszt max 60km/h
mindenféle bisz-baszokra adják a csillagok felétszinte mindig a nagyobb tömeg nyer (a fa mindig győz)
ha képes az autó egy normális előzésre, az sokszor életet menthet
nem fogyaszt keveset a Lanos (7,5l/100km) a tömegéhez képest meg pláne nem
Nem azért vesz az ember autót hogy élőben próbáljon töréstesztet.
Van akinek nem való ilyen autó, mert neki kész öngyilkosság. 90km/h felett nem szeretnék egy ilyennel balesetet szenvedni.
20 -25 éve még majdnem minden autó rosszabbul tört, még is vezettek az emberek.
Az élethez szerencse is kell. Attól hogy jól vezetsz még jöhet egy elszabadult teherautó, akár az álló kocsiba is.
A mostani autókból szinte ki sem lehet látni az óriási A oszloptól, kereszteződésben egy gyalogost simán kitud takarni.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
fudi2002
veterán
válasz Dluinet #62996 üzenetére
1200-1300 kg-os kasznisok a nagyobb autók. Azokba 150 ló megeszi reggelire. Turbó nélküli. Amúgy meg a turbó ahol bekapcsol tartományba, no az is otthagyja...
Ez egy jó autó, de azért ne csináljunk belőle képzeletbeli vadállatot...
(#62997) newwave0507: Ühüm. Kanyarba is mersz ennyit? Nyíl egyenesben majdnem minden autó megfutja ezt a sebességet... előbb-utóbb...
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
Topikgazda
Valakit érdekel 1 Vodás fehér, hibátlan Samsung Galaxy S4 Mini 35000-ért? Ha igen dobjon 1 privit és vigye
-
#16729600
törölt tag
válasz Dluinet #63002 üzenetére
Egyetértek,csak említettem,hogy vannak akiknél mások a szempontok.Nagy autó mániás vagyok,nagy motorral,( nem baj ha sokat zabál ) szóval a dinamikus előzés is lehetséges egy nagy súlyú verdával.Nálam a fritz verda fapados,a japcsi meg papírból van,szóval csak amcsi autó jöhet szóba.És 5 éves kor után szigorúan csere.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz Dluinet #63002 üzenetére
sierra 50-70-90 latvanyos a kulonbseg ez gondolom a legtobb kocsira igaz.
-
-
newwave0507
tag
válasz fudi2002 #63003 üzenetére
Ez csak 4. Sebesség volt, és még ment volna 4ben is . Nem vadállat .. De megy rendesen , ennyi . Megteszi másik autó is , csak nem mindegy mennyi idő alatt . Nem mondtam hogy egy Ferrari , de tényleg tud menni rendesen . Kanyarban 160 ... Semmilyen autóval nem próbálnám ki .. Bár függ a kanyar mérete . De én biztos nem .. Annyit nem ér az egész .
Gondolataink saját elménk börtönébe zárnak. Félelmeink emelik egyre magasabbra a falat, melyet csak a tudatosság képes lebontani.
-
fudi2002
veterán
válasz newwave0507 #63015 üzenetére
"Kanyarban 160 ... Semmilyen autóval nem próbálnám ki .."
Ebből az derül ki, hogy nem vezettél még nagy autót. Persze mindezt ne próbáld ki az 1000kg-al...Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
newwave0507
tag
válasz fudi2002 #63017 üzenetére
Nem vezettem még nagy autót ? . Rendben .. akkor neked van igazad.. . Ezzel azt szerettem volna elmondani , hogy lehetséges , sőt.. biztos hogy be lehet venni .. egy nagyobb autóval , már a mi Renault Megane típusú autónkal is nagy esély van rá nagyobb sebességnél is , mivel alacsony , széles autó . De köszi nem .. Aki 160al szedi a kanyarokat , annak annyi esze is van .
Gondolataink saját elménk börtönébe zárnak. Félelmeink emelik egyre magasabbra a falat, melyet csak a tudatosság képes lebontani.
-
fudi2002
veterán
válasz newwave0507 #63018 üzenetére
Nem a Megane-ra gondoltam, az nem nagy autó. A nagy autó a Lexus LS 600hl, Audi A8, BMW 7 stb stb. Mondjuk súlya asszem egyik sincs 1500kg alatt... Az első konkrétan: 2430 kg
Abban viszont egyetértünk, hogy a magyar utakon nem célszerű így vezetni, de ezekkel az autókkal ezen "hülye helyzetek" is túlélhetőek, egy megane vagy hasonló autóval a tested sem találják meg a roncsok között a bozótban. Élő szövet a fémvázon...
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
newwave0507
tag
válasz fudi2002 #63019 üzenetére
Ha van esélyed ezek közül vásárolni egyet , akkor jó neked . Ezekkel elhiszem hogy lehet autókázni kanyarokban 160al , csak nem itt M.O-n . Itt profi autóval is elég a 140-150 egyenes utakon is .
Ja hát igen , meg akkor szervizeljed őket .. bár ha megvenni megtudod.. akkor biztos tudod szervizelni is .
Hát igen .. kinek a pap , kinek a paplan .. mondják erre. Itt valakinek egy Megane nem autó , én meg örültem neki hogy vehettem saját autót .
[ Szerkesztve ]
Gondolataink saját elménk börtönébe zárnak. Félelmeink emelik egyre magasabbra a falat, melyet csak a tudatosság képes lebontani.
-
fudi2002
veterán
-
aneda
aktív tag
válasz newwave0507 #63020 üzenetére
"Ja hát igen , meg akkor szervizeljed őket .. bár ha megvenni megtudod.. akkor biztos tudod szervizelni is ."
Azért ez nem mindig van ám így...
Az előbb említett típusoknál vannak nem egyszerű szervizköltségek, amik nem kifejezetten magyar fizetéshez vannak igazítva, sőt inkább úgy fogalmazok: nem fizetéshez vannak igazítva.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
fudi2002
veterán
válasz Dluinet #63023 üzenetére
Igaziból vegyes. Találkoztam középkorú embörrel is horvátból hazafele, amolyan nagy *** magyarral, aki lakott területen kívül 70, aztán falun belül és végigmasírozott 70-el úgy hogy megelőzött engem. Én fiatal vagyok még, azt hittem az idősebbeknek ennél több esze van. Nálam ez az egyik amit igenis betartok, a lakott terület, bűntudattal leélni egy életet, nem köszönöm... Múltkor pécsen belül egy öreglány simán átgyalogolt előttem az édesanyákútjánál kórház a kanyarban, zebra nuku, jeges úton -5 fokban. Szegény édesanyját verbálisan sértegetve éppen megálltam előtte, majd rámnézett s kényelmesen átcammogott előttem megvető tekintetével, hogy mégis minek is autóztam arra.. Mindíg vissza visszacseng autósoktatóm mondata: A vezetés arról szól hogy másokra figyelsz folyamatosan.Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
newwave0507
tag
-
fudi2002
veterán
válasz newwave0507 #63026 üzenetére
Nem hasonlítjuk, hanem képzavarod volt a "nagy autó" kifejezéssel, illetve egy kijelentés hogy 160-al nem lehet autózni kanyarban, onnan jutottunk ide.
Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
TRob1
veterán
Tudod erre mit mondanak: Akinek majomra telik, teljen banánra is.
(#63027) fudi2002:
Lehetni biztosan lehet megfelelő autóval. De az szerintem úgy barom ahogy van, aki országúton 160-nal autókázik kanyarban (na nem mintha az egyenesben annyira normális lenne).Amúgy túlélésre itt van neked egy 2 ajtós dög: [link]
[ Szerkesztve ]
¤ R'n'R ¤
-
-
newwave0507
tag
válasz newwave0507 #63026 üzenetére
Vegyél egy Hummert az nagy autó , meg autókázzál 160al a kanyarokban magyarországon főleg , akkor majd rájösz mi a képzavar ..
Gondolataink saját elménk börtönébe zárnak. Félelmeink emelik egyre magasabbra a falat, melyet csak a tudatosság képes lebontani.
-
-
aneda
aktív tag
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Meg a lassan hajtókra is. Szombat délután közúton mentem egy autó után Pécs felé, tartotta a 90-et. Viszont egyszer csak belassult 60-70 -re és onnantól kezdve azt tartotta a totál üres úton, mindenkit rákényszerítve az előzésre. Érthetetlen...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
válasz CPT.Pirk #63037 üzenetére
Előzésre nem lehet kényszeríteni. Nem tart pisztolyt a fejedhez senki.
OK, ha tudod, előzd meg, de ne beláthatatlan kanyarban, stb... Dombtető előtt, ahogy szoktak... Az is benne van ám, amellett, hogy nem szabad feltartani, hogy előzést körültekintően kell kivitelezni.
Az ilyen belassulás LOL, biztos felhívták, a majom meg kézből telefonált.Illetve pl. OK, személyautó feltart; traktor, teherautó, beláthatatlan helyeken? Negyvennel? Érdemesebb gondolkodni.
Mutogatni való hater díszpinty
-
air
nagyúr
válasz CPT.Pirk #63037 üzenetére
Nem kötelező 90-nel menni. Az a maximális megengedett.
Ha valaki 60-70-nél érzi magát biztonságban, miért ne mehetne annyival?
Ez nem feltartás. Ha tudod, előzd meg! Persze biztonságosan, másokat nem veszélyeztetve, a szabályok betartásával.Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
-
De, indokolatlanul akadályozni sem szabad azt, aki a szabályokat betartva közlekedik. A 160-nal haladót nem tartod fel, mert ő nem létezik, viszont amúgy meg az út- és látási viszonyoknak megfelelően. Jó idő, tiszta út -> az engedélyezett közelében kéne.
Mutogatni való hater díszpinty
-
fudi2002
veterán
-
air
nagyúr
"De, indokolatlanul akadályozni sem szabad azt, aki a szabályokat betartva közlekedik."
Aki 70-nel megy lakott területen kívül, az is a szabályokat betartva közlekedik.
90km/h a legnagyobb megengedett sebesség. Annyival mész amennyivel jólesik. Hogy ez mást zavar és ezért előznie kell enyhén szólva is ostobaság.
Semmit nem kell.Bizonyos helyeken forgalomszabályozási szempontból előírnak kötelező legkisebb sebességet. Pl. kaptatón a gyorsító sávban min. 50-et. Kör alakú tábla, kék alapon, fehér számmal. Na, ez kötelező érvényű. De ahol nincs ilyen, ott nekem ne toljon- és ne villogjon le a tahó paraszt, ha 10 km/h-val lassabban megyek mint a megengedett legnagyobb sebesség.
"Jó idő, tiszta út -> az engedélyezett közelében kéne."
Mi az, hogy az engedélyezett közelében kéne? Ezt hol írja elő a KRESZ? Pontosan mennyire a közelében?
Ha 5km/h-val megyek lassabban az még oké, de ha 6-10-zel az már nem?Sajnos Magyarországon a közlekedési kultúra (is) a béka valaga alatt van.
[ Szerkesztve ]
Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
-
nagyúr
válasz Janoska26 #63043 üzenetére
Mi az hogy szokták, meg általában, meg egy tulok?
A fele ember mindig 65-tel hajt rajta.
Nem kell feloldó tábla, az első kereszteződés feloldja a korlátozást. (például a Háromszögi út)"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Topikgazda
válasz Dluinet #63045 üzenetére
A tulok az aki értetlenkedik és 65-el megy ahol lehetne 90-el is. Én a város felől mondom, ahogy elhagyod Nagyárpádot ott van 1 70-es tábla és a 2. kanyarban ott van az ami feloldja, na ezt nem szokták észrevenni a jóképességűek és mennek tovább nyugodtan a maguk kis tempójában. Ami alapjában véve nem zavarna, de sajna nagyon nehéz ott előzni.
-
ugyeletes
tag
Helló mindenkibe!
Nekem a kedvencem az, amikor belső sávban mennek tetűlassan pl. az 58-ason a városon kívül.
És egy kis rekláááám:
Srácok, szabadítsatok meg quadcoptertől.
Fotózd le a szomszédot -
#16729600
törölt tag
2 sávos útnál a tötymörgők persze szigorúan középen mennek,le nem húzódnának az út szélére.Valamint én egy bizonyos életkor felett elkaszálnám a jogsikat. Anyósom pld vak/süket/menni is alig tud,de azért vezet.Reakcióideje tragikus, elharapja a kormányt,de bezzeg a Suzukiját le nem tenné...Jóban vagyok az öreglánnyal,de egy időzített bomba az utakon
[ Szerkesztve ]
-
M_AND_Ms
addikt
"Annyival mész amennyivel jólesik. "
"Sajnos Magyarországon a közlekedési kultúra (is) a béka valaga alatt van."
Pont ezen állítások miatt van ott, ahol van. A közlekedésben való viselkedés, nem jólesés kérdése.A közlekedési kultúrának az is része, hogy felveszem a forgalom ritmusát és kiszámíthatóan viselkedem (nem pedig a pillanatnyi érzelmi állapotom szerint)!
Ez nem kresz szabály, mégis aki nem így tesz, az növeli a balesetveszélyt. Annak idején az én oktatóm ezt nagyon belém sulykolta. Például, ha főútvonalról lekanyarodok egy szűk mellékutcába, ott akkor nem megyek ötvennel, pedig a szabály szerint lehet. Ha meg kikanyarodok négysávos főútra, ott meg nem megyek negyvennel, pedig szabály szerint azt is lehet.Aki, már haladt egy igazán nagyváros bevezető 5-6 sávos autópályáján együtt a forgalommal 120-szal, az tudja mennyire fontos erre figyelni. Ott ha valaki csak úgy lelassul 90-re, akkor nem is tudja mennyire megnöveli a balesetveszélyt akár 3-400 méterrel hátrébb, ahol összeadódnak a kis fékezések és már egy nagyobb blokkolásra is szükség lehet ahhoz, hogy ne menjenek egymásba. Persze tudom, követési távolság, mert bármikor lehet olyan esemény, amikor 90-re kell visszalassítani. De mégis, nem kell feleslegesen a veszélyt növelni... csak azért mert "...annyival mész amennyivel jólesik. "
[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Exian
őstag
válasz M_AND_Ms #63049 üzenetére
Ezzel egyet kell értenem. Aki az "Annyival mész amennyivel jólesik" elv szerint közlekedik, hát... balesetveszély forrása lehet, mert úgy is lesznek, akik előznek. Persze akadnak vadbarmok, akik akkor is csakazért is előznek, ha 130-al mész sima főúton, ahol 90-el lehetne, de ha meg 60-al vagy 70-el, akkor lényegesen többen fognak beérni, majd előzni, ami mindig magában hordozza a balesetveszélyt.
Én sem szoktam száguldozni, ha nem muszáj, ha épp üres az út, akkor van, hogy beállok 70-80-ra oszt' jó'van (főleg, ha gyerekek elaludtak útközben és ráérünk odaérni), de ha látom, hogy jönnek mögöttem és csak azért ér utol/tol le mindenki, mert nem 90-el megyek, akkor azért gyorsítok.
Szerintem messze veszélyesebb az, amikor valaki így tötymörög az úton, mint ha megy a max. megengedettel vagy akár egy icipicit felette...
És most egy közhely, de ha még Suzuki is az előttem sétálgató autó és kalapos a sofőr, akkor duplán kapaszkodok a kormányba, sőt még a feleségemet is megkérem, hogy markoljon bele ő is
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Ubuntu Linux
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Facebook és Messenger
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Milyen autót vegyek?
- Ford topik
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Samsung QLED The Frame TV 2024 (ajándék The Music Frame)
- Lenovo X270 i5 / FHD IPS / 8Gb / 256Gb SSD / kamera / HDMI / Win10 Pro
- Intel Xeon Gold 5119T (LGA3647), Intel Pentium G3250 és Intel Pentium G3220 (LGA1150) processzorok
- BenQ GW2255 Full HD monitor
- Synology E10G21-F2 Kétportos 10 GbE SFP+ bővítőkártya