- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- MIUI / HyperOS topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Android szakmai topik
- Realme GT 2 - aláírjuk
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
adorjant
senior tag
válasz marositech #92771 üzenetére
Ha 5w olajjal szervizelték,és nem 30e kilométerenként, akkor az már kiindulási alapnak jó
-
adorjant
senior tag
válasz marositech #92775 üzenetére
Igen. Persze az 5w-40 sem teszi tönkre, a hozzáértő szerelők "10w-40 kell bele mert már régi autó" viszont annál inkább
[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
Hali!
Ha már ennyire szerelünk,meghallgatnátok,hogy ez a kerregő hang mi lehet? Én a hosszbordás feszítőtől hallom,de több fül többet hall [link]
X10XE,hidegen-melegen kb ugyanígy szól. -
adorjant
senior tag
válasz Carlytoo #94633 üzenetére
Csak follow-up, mégis a feszítő zajolt, elég nehéz volt kicserélni,mert pont rátakar a motortartó bak a csavarjára,szóval megvolt a hétvégi program
De mostmár csend van,és nem néznek rám csúnyán az utcán sem,hogy vajon most hullik szét a motor,vagy két másodperc múlva[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
válasz kinghaxor #94694 üzenetére
Valóban tipikus trafóhibának tűnik, Hitachi gyártmányról még nem hallottam,biztos az van benne?
Én Valeot vagy Delphit tennék bele (enyémben a gyári az Valeo volt,majd ugyanaz is került bele),egyúttal a gyertyákat is meg kellene nézni, valamint én a MAF-ra is rálesnék, vagy legalább a kábelét lehúznám,hogy anélkül hogy működik a motor. -
adorjant
senior tag
válasz asvald #94808 üzenetére
Az olajfogyasztás nagyon nehéz kérdés, egyrészt ugye korral-kilométerrel jár, másrészt a használt olaj is nagyban befolyásolja.
Nekem 300e km van a Z18XE-ben,és van olyan olaj,amiből megeszik két litert olajcserék között,meg van amiből néhány deci tűnik el ugyanennyi idő alatt.
Mind a két 1.8 jó motor egyébként, ennyi idősen már lehet tudni,mire kell figyelni.
2.2 nem a legjobb választás, a lánc önmagában jó lenne,de ennél a motornál pont hogy azzal is kell foglalkozni... Én anno néztem olyan B Zafirát,amiben 86e kilométer volt, és 50nél cserélték benne... De ezekről a problémákról netszerte olvashatsz eleget. -
adorjant
senior tag
válasz Drughi #96034 üzenetére
Ez a csipegetés akkora hülyeség amúgy. Jó eséllyel eleve csak a szelepfedélben szakadt el a membrán, csak a szerelők még mindig nem jutottak el egy ilyen 10-15 éves autónak a műszaki szintjére
De egyébként meg bármelyik eheti az olajat, főleg ha betartották a gyári olajcsere periódusokat... -
adorjant
senior tag
válasz odorgg #97722 üzenetére
Z motoroknál az alapjárati hibák 99%-ban az EGR-től fakadnak,alapjárati motor sincs bennük. Ilyenkor annyit tudsz tenni,hogy lehúzod az EGR csatlakozóját, így lesz hibajelzés, de legalább a motor nem próbálkozik arrafelé bármit is tenni, és nem fog leállni a motor
Ha már mindenkinél furcsaságok történnek, megosztom én is az én történetemet, hátha van valakinek ötlete:
2007 Zafira Z18XER, vészprogramra kapcsolt, főtengely hibás jel.
Szervízben megnézik, főtengely jeladó csere, hiba ugyanaz. Kicserélik a vezérműtengelyeknél is a jeladókat, továbbra sincs javulás.
Biztosan kábelköteg hiba, megnézik a vezetékeket, természetesen semmi hiba sehol.
Vezérlés is jó,okoskerekek,stb is rendben,1-2 éve cserélve.
A munkálatok folyamán lekerült a hosszbordás szíj,és jött a meglepetés: nincs hiba,tökéletesen üzemel a motor! Na, biztosan a generátor,csere egy másik használtra teszt gyanánt: ugyanúgy megvan a hiba...
Nézzük akkor generátor nélkül,klímával: ugyanúgy rossz.
Végül arra jutottak,hogy amint terhelést kap a főtengely ezen vége,előjön a hiba,szóval itt lesz a gond. Lehet el van törve/repedve (1.8 szívó,odébbállni nem bír,nemhogy főtengelyt törni). Levették a kartert, természetesen semmi hiba nem látszik...
Utolsó lehetőségként most váltó le, és megnézzük, nem-e a póluskeréknél van-e valami rendellenesség...Igazából nekem hihetetlennek tűnik ez az egész, anyagfáradás miatt persze lehetne sérült a főtengely,de akkor az mindig okozná a hibát,plusz szépen cibálná magával a motor belét is,nem?
A leírtak tükrében van valakinek ötlete, mit lenne még érdemes ellenőrizni?[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
válasz mohabá 007 #97729 üzenetére
Próbálták így is, valamint felemelve is, nem tapasztaltak hibát elmondásuk alapján.
Vezérlés rendben.
Első körben az is felmerült,hogy a főtengely ékszíjtárcsa lötyög, vagy hasonló, és az okozna valamit, de az is áll, mint a cövek... Ergo az volt a fő gyanú, hogy a főtengely két vége nem ugyanúgy mozog.
170e kilométer van az autóban egyébként, szóval nem kellene romon lennie egy családi autónak, ráadásul többnyire országúton és autópályán használom, szóval optimálisak az üzemeltetési körülmények...@nyemi: erről nincs infóm, szerintem nézték, mert egy villamossági, és egy autószerelő van ráállítva a projektre, de jó ötlet, utánajárok, köszi!
-
adorjant
senior tag
válasz adorjant #97724 üzenetére
Csak hogy más is okuljon a dologból, úgy fest, meglett a hiba oka...
Lekerült a sebességváltó, és egyből szemet szúrt a hiba:
Eredetileg valóban főtengely jeladó hiba történhetett, és a kiszedésekor, vagy a javítás közben a rögzítő csavar és annak környezete eltört. Ez a főtengely szimmeringen van, tehát egy szimmering cserével meg lehetne oldani. Hát persze, majd emiatt leveszem a váltót, még mit nem, gondolhatta a szerelő, aki okosba' VISSZARAGASZTOTTA A DARABOKAT, majd szépen betette oda az új szenzort. Persze sokáig nem maradt egyben ez az "alkotás", így a szenzor több millimétert tudott mozogni a helyén, ami így nyilván ki tudja milyen jeleket vett a póluskerékről és továbbított a motorvezérlőnek...
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!
Van ilyen? Tényleg erre tart a világ?Most rakják össze, a rengeteg tesztelés és próbálkozás, és a váltó le-fel szerelése, és persze a járulékos költségekbe (ha már lent van, váltóolajcsere, generátor csapágy,stb.) bele sem merek gondolni, pláne a hiba okának tükrében...
[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
válasz zgospel #98028 üzenetére
Nem tudom ez mennyire általános, de az én B Zafirámon is ilyen a jobb első fényszóró, pedig nem volt törve És netszerte ahogy olvasgatom, másnál is megesik. Van aki azt mondja, azt az oldalt jobban tűzi a nap
@mephi: Az adás-vételhez csak annyit szólnék hozzá, hogy ha teheted, akkor Z16XER vagy Z18XER legyen, sokkal mozgékonyabbak a sima 1.6-hoz képest, pedig alul még ezek is lófüttyök igazából a korábbi Opel 16V motorokkal összevetve.
Rákölteni mindegyikre kell már ebben a korban, de persze azt valamennyire ki tudod szűrni, hogy mikor szállsz fel a vonatra. -
adorjant
senior tag
Én is nagyon nézegettem pár éve az Antara-Captiva párost, és engem is nagyon lebeszéltek, merthogy sok minden csak gyáriként kapható, értelemszerűen aranyáron. Karosszériaelemek szintén. A motorok sem minden utcasarkon ismertek. Azért bontott cucc már jobban van hozzá, mint évekkel ezelőtt.
Viszont, pl az Outlander, amiket én is szintén néztem anno, japán mivoltukból fakadóan szintén baromi drága minden, ha nem a standard dolgokról van szó... Márpedig ebben a korban már mindennel számolni kell.
Azzal is egyetértek, hogy inkább olyanra költsön az ember, amire szívesebben teszi.
-
adorjant
senior tag
válasz Tothgera30 #99050 üzenetére
Szokásos XER dolgokra lehet készülni, szelepfedél membrán, a változó vezérlés alkatrészeiből biztosan jut olyan, amit majd neked kellene cserélni
Egyébként a szokásos CIM modul hiba, kábelszakadás az ajtóban, amire számíthatsz.
Váltó sajnos elég rövid, igen, így tudják lendületben tartani ezeket a fordulatra éhes motorokat. -
adorjant
senior tag
válasz jozsohaver #99486 üzenetére
Milyen olajjal használod? Az is okozhatja.
-
adorjant
senior tag
válasz wrongduke #100342 üzenetére
Szerintem maga a kezelőpanel ment tönkre. Nekem 2002-es G Astra digitje csinálta ugyanezt. Bontóból vettem másikat,szimplán kicseréltem,és kész. A tiednek is ugyanazok a gombjai,csak a keret másabb,szóval kis szerencsével nem kell kifejezetten Corsa panelt keresned, de ennek járj utána azért.
-
adorjant
senior tag
válasz Tamagocsi123 #104796 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen