- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
a./ fogy az olaj a kocsiból
b./ nem megfelelő minőségű olaj van benne.#8589: az alumínium egy olyan, nem túl gyakori fém, aminek az oxidja egybefüggő réteget alkot. Ezért nem "rozsdál". Kevés anyagról tudom elképzelni, hogy pont az alumíniumot teszi tönkre, mást nem. Más kérdés, hogy ettől még érdemes megbízható helyről fagyállót venni, mert nem csak az alumínium tönkretétele lehet az egyetlen hiba, amit okoz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A fékrásegítő úgy működik, hogy van egy nagy pneumatikus dugattyú a fékmunkahengeren, ahova bevezetik a motor szívásából eredő vákuumot. Amikor a motor szív és nyitva van a fékrásegítő szelepe, akkor a rásegítőből is szívja a levegőt, aminek a mechanikus része együtt dolgozik a fékpedállal, rásegít a pedálra a nagyobb fékolaj nyomás érdekében.
Ha ki van szakadva ott valami, akkor a rásegítőn keresztül tetszőleges mennyiségű fals levegőt tud szívni a motor, amit a légtömegmérő nem érzékel, ezért nem tudja hozzá befecskendezni a szükséges mennyiségű benzint és megáll a motor.
Ha nem megy 86 fok fölé menet közben a hőfok, akkor termosztátot kellene cserélni. Álló helyzetben sokallom a 106 fokot...
#8680: szerintem a fagyállótól nem lesz nagyon más a víz fajhője, ezért nem kellene, hogy más hőfokra álljon be a motor, amikor több a fagyálló benne. A túl hideg motor viszont nem jó, mert romlik a keverékképzés és a benzin gázosodása, romlik a kipufogó gáz tisztasága, a katalizátor, meg nem tom még mi.
#8684: nem emlékszem, dízeled van vagy benzines, a benzinest néha 5000-es fordulat fölé kell kergetni, pár percre. Én ezt csak harmadikban tudom megtenni
#8689: egyszer vezettem két literes, 8 szelepes A vectrát. egész becsületesen ment. az 1.6-os astra csak nagyobb sebességeken lesz érdekes, városban jobb a 2.0 8V.
#8694: a tempomat a leghatékonyabb dolog traffi ellen. egyszer beállítod, akkor az annyi és a fogyasztásra is jó hatással van.
#8695: ez a motor az egyetlen, amihez kapaszkodnom kell
#8696: a signum eleje totál vectra, minden tekintetben, csak a kombi alaplemezére készül és hátul szándékosan 2 személyes, ezért böszme sok hely van benne. Nekem annyira nem jött be.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Foglalt név #8714 üzenetére
kilométerkő, stopper
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #9322 üzenetére
mert mindkét fajtát 8-8.5 mm-es profilmélységgel árulják új korában, a nyárit 1.5mm-ig koptathatod, a télit meg 4-nél illik cserélni. ergo az egyikről 6.5mm-t lehet lekoptatni, a másikról meg 4-et.
#9321: gyengébbek kedvéért: ha azért tart tovább a téligumi, mert kevesebbet mész, akkor ugyanazon időszak alatt nyárival is kevesebbet mentél volna....
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Winner_hun #9327 üzenetére
én nem fogalmaznék így, hogy 1 év, két év, volt olyan év, hogy 55 Mm-t mentem, idén meg ehhez képest semmit se...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Winner_hun #9336 üzenetére
Az ezer kilométer nem szabványos, helyette a millió méter a szabványos si mértékegység. Merthogy az alapegység a méter, a kilo a kilométerből már egy si szorzó, amiből nem szoktunk kettőt rakni egymás mellé.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #9331 üzenetére
Ez a lényegesen mérsékeltebb tempó matematikailag két módon jöhet létre:
- nyáron nagyon sokkal többel mész, mint a szabályos
- télen nem mész annyival, amennyivel lehetne.Kérdezem: MIÉRT?
Hint: pl. tegnap a 17 fokos jóslat nem jött be, az ország egyes részein 20 fok fölött volt a hőmérséklet. 20 fokban, ha süt a nap, miért ne mennél annyival, amennyivel egyébként a kresz engedi?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #9344 üzenetére
Az a víz, ami ezeken az utakon előfordulhat, nulla fok alatt fagy csak meg, néha nem is kevéssel. -4 -- -5 fok környékén. Ha száraz az út, süt a nap, 0-5 fok között van, akkor nem nagyon van józan indok arra, hogy ne menj annyival, amennyivel szabad.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Nem hiszem, hogy bármi mással érdemes foglalkozni...
Az 1.6-os benzines g astra a világból kivisz. a kasztni horganyzott, ha nem törték meg, 10 évesen nem rozsdál, csak egy helyen: a benzin betöltő nyílás környékén. Ekkora motorral normálisan megy. A motorolajból meg minden autó fogyaszt, az az optimális, ha két szerviz között kibírja utántöltés nélkül.Családban két g meg egy f astra van, szeretjük őket.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #9384 üzenetére
És ez sok? mondjuk egy hasonló tömegű átlagos autóval összevetve? 2.5 évig jártam vw borával előtte, a vectra nagyjából ugyanannyit fogasztott, mint a bora. Nem katalógus szerint, hanem a kúton otthagyott lóvé szerint mérve.
A fogyasztásával kapcsolatos hiedelmek rendszerint tévesnek bizonyulnak.
És nem is 248 a végeEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #9393 üzenetére
Az, hogyha ugyanúgy hajtod, mint az 1.6-os fóccvágent, akkor nagyjából ugyanannyit eszik, van, hogy a fóccvágen az iszákosabb. Pedig 400 kilóval nehezebb. Arról meg ne is beszéljünk , hogyha kifejezetten nem ugyanúgy akarod hajtani, akkor mi van...
A bora messze kilógott a saját fogyasztási normáiból, a vectra meg belefér, van, hogy kevesebb is. Pesten, ha nem fogsz ki sok dugót, 10-11 liter, max 12. Országúton 90-nél tempomattal 6.5-7. Sztrádán is 9 alatt marad jócskán.
Ha nem kell sietni, városban nem kell 2000 fölé engedni a fordulatszámot. Közben mennek melletted az ilyen 1.0 meg 1.4 tjet meg hasonló fűnyírók, a magas fordulattól sivít, mint az állat... én meg röhögök 1700-on. Meg jönnek az ilyen 1.7-1.9 cdti motorok, amik addig mennek, amíg azokat váltani nem kell. utána már nem oszt, nem szoroz. Hiába van elvileg nyomatéka, ha nagyon szűk fordulatszámtartományban érdemes csak használni. Lássunk már egy cdti-től egy 30-180 sprintet egy telitalpas gázzal....
És ha elkezded a fogócskát egy dízellel, az is elkezdi beszörpölni a maga 8-10-12 literjét városban... Azok is csak addig takarékosak, amíg sík úton tempomat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Úgy látom, a sorok között olvasás nem megy.
Tehát az egy (és itt igen nagy hangsúly van az egy jelzőn) telitalpas 30-180 sprinttel azt akartam bemutatni, hogy a dízeleknek annyira kicsi az értelmesen használható fordulaszámtartománya, szemben egy normális benzinessel, hogy hiába van nagy nyomatéka a motornak, ha nem tudod kihasználni. Mert én 30-nál berakom 3.-ba, ekkor hajszállal 1000 alatt forog a motor, megpadlózom, és 180 fölött szabályoz le. A benzines ennyivel rugalmasabb. Te meg végigválthatod a 6 fokozatból 4-et, és akkor már elveszíted a nyomatékfölényed.Mondjuk azt a nyomatékfölényt veszíted el, ami az alap cdti motorban nincs is benne, csak a buheráltakban van 10-15% plusz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
10 liter... ha már a szélsőségekkel akarunk hencegni: nekem 28l/100 km volt a csúcsom. Ráadásul ezt nem is száguldozás közben mértem, hanem egy 3 órás pesti dugóban Amikor másfélszer annyi idő kijutni a Deák tér környékéről az m3-as elejére, mint onnan Debrecenbe
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
nem, nem nem és nem.
amit én mondtam, az nem telitalpas, hanem EGY telitalpas gyorsulás, egyszer lenyomott gázpedál, értelemszerűen váltás nélkül. A dízeled kb. harmadakkora fordulatszámtartományban használható, mint a benzines. ennyi. de akinek olvasás közben szavak kihullanak, az nem fogja érteni a különbséget.visszatérve az eredeti témához, egyben a magam részéről le is zárva:
az az állítás, hogy a sok köbcentis benzines autót, amelyet ugyanolyan stílusban vezetnek, mint a kevesebb köbcentiseket, drága fenntartani a másikhoz képest, nem igaz.és lehet, hogy neked csak 4-5 liter gázolajat eszik a szekér (ami kicsit bátor kijelentés autópálya tempónál meg akkora száguldozásokkor, ami itt elhangzott), de amennyivel kevesebbért tankolsz kilométerre számítva, annyival vagy még többel drágább megvenni a dízelt és rizikózol egy-két vaskosabb szervizszámlát is. Ha egyszer sem üt be semmi krach, akkor hajszálnyival olcsóbban úszod meg a dízelt, ha beüt, akkor borult a költségvetés.
Én nem vagyok elég gazdag a dízelhez.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A szélvédőnek és a két első oldalablaknak eredeti áteresztő képességűnek kell maradnia. Arról lehetne vitázni, hogy a hátsó ablaknak is, mert régen az volt a szokás, hogyha van két külső tükör, akkor befalazhatod.
Én is vizsgáztam már fóliásan, mondjuk az enyém meglehetősen szolidan van behúzva. Beállt a vizsgabiztos egy koromfeketére fóliázott merdzsóval, én már meg se szólalok... át is ment simán, mindenféle okoskodás nélkül.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A szerelő ismerősök szerint monroe a legalja a lengéscsillapítóknak, ez a "soha olyat még az ellenség autójába se" kategória.
A Sachsot jónak tartják, de nekem valahogy mindig Kenobi tábornok szálíltja, úgyhogy 3 próbálkozás után többet nem lesz az autómban olyan, bilstein vagy koni lesz, akkor is, ha aranyárban adják. Mert az olcsó miatt gumit cserélni az sokkal többe van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Daywalker #9590 üzenetére
Vagy amikor megmérik, akkor nem jól mérnek valamit... nem tudom. Amikor a gyári telót kivették, annak orrán-száján dőlt az olaj, az egyértelmű volt, hogy csereérett.
Utána berakták azt a sachs telót, ami a gyári adatbázis rendelési száma szerint kell bele, megmérték, hát nem volt valami csúcs. Pár hónap alatt eljutott odáig a frissen berakott gyári teló, hogy a mérés szerint megint csereérett lett, ezt nem értettem. Mármint azt, hogy egy kb. 150 ezret futott első teló a mérés szerint sokkal jobb állapotban volt, mint egy 30 ezret futó hátsó. Akkor gariban cserélték. Amit beraktak, az megint szétment, legalábbis a mérés szerint. Ezt már nem cserélték gariban, de nem volt kedvem rájukborítani az asztalt, pedig szerintem fogyasztóvédelmes az ügy. Nost bent van ez a harmadik, de amikor legutóbb mérték, ez is halál közeli állapotban volt. Én meg egyre inkább azt hiszem, hogy nem jól mérik és ennek az lehet az oka, hogy a vectrának gyárilag elb.szott keréknyomás értékei vannak, úgyhogy lehet, hogy pattog a méréskor az autó.
Nem tudom, egyszer nagyon ráérek, leengedem a gumikat és megméretem úgy.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
abból ritka hülye érzés fog kikerekedni, ha nem egyformán fáradnak a telók...
egyébként ahogy gumiból is a jobbat hátra kell tenni, szerintem telóból is. tehát ha éppen 5k-n akarsz spórolni, akkor a sachs megy hátra, a kyb meg előre.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Minden üzemanyagban gyárilag van injektortisztító meg mindenféle más adalék is. Ha olyat öntesz bele pluszban, amivel nem akad össze, akkor csak pénzkidobás. Ritka, szélsőséges esetben előfordulhat, hogy a két tisztító adalék üti egymást, akkor képződhet lepedék vagy más káros anyag a motorban, ami bajt okoz. De ez ma már nem gyakori, mert ilyen szempontból is tesztelik az adalékokat.
Szóval felesleges.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz milomi #10258 üzenetére
Ja, ha nem gyári alkatrészek vannak a motorban és magasabb a nyomás, akkor magasabb kompressziótűrésű benzint kell használni...
viszont a sima gyári állapotú, de régi, koszosabb motorokba nem javasolt a carrera 100 meg a vpower racing, mert kénoldó adalék van benne és az öreg, kopott motorból ha kioldja a lerakódott ként, akkor rosszabbul fog menni a motor.
A másik, hogy a nagyon prémium üzemanyagok kicsit más sebességgel égnek, ezért nem feltétlenül optimális időpontban gyújt a gyújtás. Én próbáltam molos, shelles meg labanc prémiumot is, nekem látványosan rosszabbul ment vele az autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
szedjem elő, hogy pontosan mennyi volt a benzinesben a gyertyacsere? ne kamuzzunk már, pár ezer forint a gyertya darabja, nem 120.
ha leírod a szerződésben, hogy porlasztócsúcs csere kötelező, akkor nem rejtett hiba. de a többség ezt nem fogja megtenni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #TOTTI #10303 üzenetére
".és még van egy dolog ami miatt nem szabad biztosító egyesületnél kötni.. de nem merem elmondani itt a forumon..": nyugodtan mondhatod: nem biztosító hanem egyesület. a tagoknak pótbefizetést lehet elrendelni, ha a vagyon nem fedezi a kárigényeket.
egyébként ha nem akarják megtalálni a hangfelvételeket, akkor mondd meg nekik, hogy feljelented őket a pszaf-nél és a fogyasztóvédelemnél, és ha ettől sem lesz meg a felvétel, akkor tedd is meg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #TOTTI #10373 üzenetére
A turbólyuk a gázpedál betaposása és a turbó üzemi fordulatra pörgése között eltelt idő. Vagyis poroszkálsz alacsony fordulaton, amikor nincs elég kipufogógáz, hogy megforgassa a turbót, majd hirtelen gyorsítani kellene és padlózol. Akkor a motor rögtön több levegőt kezd szívni, mert kinyit a fojtószelep, de kell egy kis idő, amíg a több levegő átér a motoron és kipufogó gázként megjelenik a turbinán, majd a turbina a nagyobb kipufogógáz nyomás hatására felpörög. Ez a turbólyuk.
Ha megnő, később indul meg a motor.
(#10356): nem, nem lesz erősebb. szerintem semennyivel sem, de 1-2 lóerő esetleg lehet.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Egy majdnem off:
Mennek az őrültek oldtimert venni Egy insignia hurcolja a mentőakciót. A legjobb szappanopera, amit mostanában hallottam
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz _seth_ #10655 üzenetére
" Ja, és hoppá. Mivel ez a sötétkék Insignia, nem a fehér, ami nálunk volt, így evidens, hogy ez az Opel sajtósának saját autója. Respect."
Na itt kezdődik a pr... hajrá opel
Még lehet, hogy szerveznek egy fogadóbizottságot Hegyeshalomba azért azt megnézném, ahogy a sok tc őrült vasárnap este konvojban, dudálva mint állat, kíséri pestre a pontont
és itt: "Csikós Zsolti! Rontombontom! Mikor lesz már kompon ponton? " végleg ledobta mára az agyam az ékszíjat
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest