- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
válasz Declare #53848 üzenetére
"erezni a nyomatekot, gyorsulast....nekem ez bejön. Ettöl meg a 0-100at nem futja gyorsabban, de levezetesebb vezetni...persze ha ismeri az ember, hol van a turbolyuk, teljesitmeny hatar stb."
ez pont így igaz a szívóbenyára is (meg minden másra). Ha ismered hogy mettől meddig meg hogy, akkor ha meg kell meg is fog ba***ódni a turbós kis genya azonos lóerővel
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #53848 üzenetére
" nincs ilyen hogy kis turbo, meg nagy turbo"
Ó hoho hát hogy a viharba ne lenne? Van, és méghozzá minél, nagyobb annál nagyobb szivóteljesítményt képest leadni.Én egyébként, akár off-topic, akár nem, nagyon szivesen beszélgetek veled, vagy a többiekkel ilyen témákról, mert én sem tudhatok mindent, én nem azért irkálok mert "majd én megmondom a tutit", és nem értetlenkedem, hanem szerintem mindenki a maga módján érvekkel, tényekkel, tapasztalatokkal, kifejti az álláspontját az adott témához. Én legalábbis mindig jókat mosolygok, és szívesen irkálom a magam álláspontját az adott témában, és nyilván sok esetben tanulok is, bővítem az ismereteim.
Bár nem hinném hogy annak veszed, de tényleg ne bvszogatásnak vedd ha "vitázunk" én szimplán kötetlen eszmecserének fogom fel
-
w333
félisten
válasz haddent #53849 üzenetére
Pontosan ahogy mondod ... borzasztóan rövid váltó + kis erő amit ráadásul nagyon kevés ideig tart, így olyan mint egy játékautó !
Öreg szívó 8 szelepes benzines ilyen mélyről jövő hosszan tartó nyomatékot tud ... Link, úgy hogy 2-s fokozatban 110 -nél megsem erőlteti magát !
Ugyan ez a szívó 8 szelepes egy turbóval Link 40km/h -tól 140km/h -ig !
Na ilyet egy kisebb köbcentis TSi soha nem fog tudni
szerk.
Csak egy orosz B Vectra tulajdonos ... Link
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Declare
őstag
Ja hogy a Te autod az hidegen is ugyan annyit fogyaszt, ugyan ugy viselkedik, mint üzemmelegen?....csuda egy masinad van hallod-e szerintem azert skandinav területek auto kepviseleteinek dobj egy mailt erröl es holnaptol a 100 leggazdagabb magyar köze fogsz tartozni
Nekem hidegen az alapjarat 0,6 l7 nemtommit ir, melegen 0,2-0,3 , de a pillanatnyi fogyasztasi ertekek is magasabbak es az alapjarat is. Hivhatjuk szivatonak vagy akarminek, nem vagyok autoszerelö nekem az autoba a "benzin" az üzemanyagot jelent, a szivato, meg amit leirtam fent.
A többihez azert nem szolok hozza mert megigertem de baromira nem ertek egyet veletek....csak annyit mondok szamok.....innentöl lehet magyarazni, hogy az a 180 loerö az nem ugyan az a 180 loerö, csak nem ertem minek
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #53854 üzenetére
"180 loerö az nem ugyan az a 180 loerö"
az a baj ezzel, hogy pont Te mondtad még anno pár hónapja amikor ugyanilyen vitta jött elő, hogy hiába X lóerős két autó, a tádé az jobb mert turbó. Hiába mondhattam én, hogy ha X teljesítmény van mögötte, hótmindegy hogy honnan jön. Én ehhez továbbra is tartom magam, elhiszem, hogy leadja azt a teljesítményt. Csak egy fostaliga, semmi élvezet nincs abban, hogy az elején nem indul meg mert az ESP nem engedi meg nem is tudna, vége meg nincs, vagyis hogy olyan hamar van, hogy nagyon Hiába tud elvileg pörögni 6-7 ezret az is, sose fog, mert 4 nél lehal az a kis kakaóscsigácska amit rákentek Na, jó, hagyjuk tényleg. A lényeg, hogy mindenféle motort meg lehet és meg kell szokni, ha kiismered akkor onnantól mindegyikkel el lehet verni a másikat
AMD Power
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #53856 üzenetére
Az a baj, hogy mindenki, mindent, mindennel összemos.
Leirom akkor, mit gondoltam mindig is:
Az hogy hogy megy az autod, annnak semmi köze a ccm hez. Semmi. 0. Zero. Az, hogy hogy gyorsul, hogy megy az a nyomatek/loerö/teljesitmeny görbe es auto sulya. Az 1.2 tsi 110 loval ugyanugy fogja megfutni kb a 0-100 at, mint a te 1.6 od 110 loval, csak a tsi egy rugalmasabb vezetesi elmenyt ad, mert ha odalepsz neki huz a nyomatek miatt. Szoval ha be kell ugrani forgalomba valahova, nyomsz egy köveret es beugrik....a szivo benzin viszont nem csinal semmit, amig nem kapcsolgatsz.
Ez a kis "sz@rozas" meg elettartam azert vicces, mert keressetek vissza itt a forumon is volt nem is egyszer 2xxezer km es igazi joöreg megbizhato szivobenzin astra, amit motorgeneralozni kellett....a masik meg, hogy az 1.2 szivo astrat nem kis fostalicskazza senki, meg az 1.4 szivobenzint sem....azok jok....de ha van rakötve egy turbo, ami mondjuk 150-200k km enekent jelent(het) egy 150 ezeres kiadast, akkor az egesz szarfostalicska.....erdekesen gondolkodtok azert....vagy en
Ertem en, hogy mindenki a sajatjat favorizalja, de azert legyünk mar kicsit önkritikusabbak
-
haddent
addikt
válasz Declare #53857 üzenetére
Mihez képest? Én 1.6 -ot vezettem életemben először (F Astra), és amikor oda került a sor, egy elsődleges kitétel volt: 1.6 alá biztos, hogy nem. De örülök is, hogy nem egyet hoztunk el a 10 db egymás mellett álló, Opel márkakereskedésben beszámított 1.4 TSI golfokból Mindegy, ez egyéni vélemény meg "vallás", szerintem igenis az 1.2 szívó is kis fűnyíró, 1.4 ha már nagyon muszáj.., 1.6 elmegy, de hidd el, ha lehetne 2 alá, de inkább 2.5-3 alá nem mennék. Szóval köbcentiben (sem) fogok visszalépni soha semmi pénzért, majd inkább járok 20+ éves roncsokkal köszönöm szépen
F_Gergely nézzzoda direkt belinkelni az egyik all-time favoritom a mocsok sunyi Ezen biztos nem 2 centis csiga van
-
titán
válasz Declare #53854 üzenetére
Arrol volt szo, hogy hidegen, gyakori rovid utakon, varosban sem fogyaszt tobbet, mint melegen. A tobbit a te fantaziad tette hozza.
De meg mindig nem irtad miert fogyasztana tobbet a dizel hidegen. Benzinesnel tudjuk, hogy benzin-levego kevereket surit, amibol a benzin egy resze kicsapodik a hideg hengerfalra, emiatt dusabb keverek szukseges a hideg motornak, ez okozza a magasabb fogyasztast hideg motor eseten. A dizel levegot surit, ebbe a forro es nagynyomasu levegobe fecskendezi a gazolajat, utobbi a forro levegotol felmelegedve meggyullad. Itt nincs az a jelenseg, mint a benzinesnel. Szoval?
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
válasz Declare #53857 üzenetére
Ismét megcáfolom ... bocsi
csak a tsi egy rugalmasabb vezetesi elmenyt ad, mert ha odalepsz neki huz a nyomatek miatt
Meddig ? 1-2mp aztán válthatsz mert lefüstöl a motor !
Szoval ha be kell ugrani forgalomba valahova, nyomsz egy köveret es beugrik
Ezt is javítanám, nem így van ... a helyes válasz az hogy nyomsz egy kövéret elszámolsz 3 -ig (addig az elektronika szépen kényelmesen eldönti hogy te mit szeretnél) aztán történik valami ha történik, de általában semmi nem szokott történni mivel az elektronika leszabályozza az autót hogy ne nyírd ki a turbót és a motort és közben még a környezetvédelmemet és fogyasztást is kordában tartja !
Szerk.
1.2 TSi -t ne hasonlíts egy 1.6i szívó 20 éves technológiához mert h*lyeség ... hasonlíts össze egy egykorú 1.4TSi és egy sima szívó 1.4i -t és meglátod hogy kb. semmivel sem érződik erősebbnek
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
haddent
addikt
Lehet, hogy én vagyok a hülye, de a dízel egész véletlenül nem a (túl) nagy kompressziótól robban be?
w333 ugyanezeket akartam írni, hogy amikor az 1.4TSI 130 lóerős próbálkozik akkor általában nagyon rosszul szokott járni velem, de már inkább nem feszítettem tovább a húrt
Lauda igen, de a lényeg azon van, hogy a már keveréket még tovább paszírozza, és akkor a nyomás, hogy attól robban be. Nem pedig a forró levegő hőmérsékletét átvéve, a melegítéstől, én próbáltam dízelt porlasztva begyújtani meg mindenhogy és semmi nem történik. Az óriási kompresszión van a hangsúly, és szerintem nem ezt írtad. De nem kötekedés akart lenni
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz haddent #53862 üzenetére
A dizel levegot surit, ebbe a forro es nagynyomasu levegobe fecskendezi a gazolajat,
Vagy ugy erthetobb, hogy nagy mertekben osszesuritett? Tulajdonkeppen attol, hogy mocskosul osszesuriti a levegot, az felmelegszik. hiaba lenne nagyon osszesuritve, attol nem gyulladna be a gazolaj. Kell egy gyulladasi homerseklet, hogy a gazolaj erre fel tudjon melegedni es magatol be tudjon gyulladni.
szerk: nezopont kerdese. nem a nagy nyomastol gyullad be. Attol gyullad be, hogy forro a levego. Az egeshez kell oxigen, egheto anyag es gyulladasi homerseklet. A levego viszont attol lesz forro, hogy jol ossze van suritve.
szerk: hidegen azert nem indul el izzitas nelkul, mert nem melegszik fel a levego rendesen, holott a suritesi viszony ugyan annyi. Ezert kell a levegot elomelegiteni.
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
válasz haddent #53862 üzenetére
1.4TSI 130 lóerős próbálkozik akkor általában nagyon rosszul szokott járni velem
Ezek a kis TSi motorok nem gyorsulásra lettek kitalálva, csak azért léteznek ilyen autók mert valamivel kevesebbet fogyasztanak és környezetkímélőbb !
Amcsik csinálják jól : 6.2 V8 Hemi, minek ide turbó ?
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
haddent
addikt
Ennyi, pontosan Nyilván egy ilyet tankolni már nem igazi leányálom, de szerintem egy jó 2-3 literest még lehet értelmesen vezetni, én azt gondolom.
Ja jut eszembe, 8 szelepes F Astra amivel itt többen eljártok ilyen 5-6 lityóból, hát nálam nem jött ki több belőle teli tankra, mint a H -ból, kb. 500 max 600 km
-
w333
félisten
válasz haddent #53865 üzenetére
Nagyon jó az az autó ... fogyasztás ide vagy oda !
Élőben kb. akkora mint egy nagy Audi A8, pedig csak egy Coupe !
Távirányítóról működik az autó indítása 1:05 -tő látszik, illetve ha a fekete kulcsot viszed magaddal akkor laza 500 LE, ha viszont a piros kulcsot akkor 700 LE +
Egy ilyet eltudnék viselni főleg azért mert itthon nagyon kevés van belőle az utakon ... és semmivel sem drágább a fenntartása mint pl egy M5 vagy valami komolyabb német autó, amiből itthon már annyi van hogy lassan népautó
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
gban
Közösségépítő
válasz AMD Power #53855 üzenetére
Dízel - benzin, turbó - nem turbó témához:
Valóban már ugyanazokat a gyenge pontokat belepakolják a benzinesbe, így ez a faktor kilőve.
Viszont korábban is elég drágák voltak a dízelhez a cuccok a benzineshez képest, és azért voltak extra cuccok a szívódízelnél is amik ha tönkrementek, igen sokba kerültek (porlasztócsúcs, meg ki tudja még mik).
De ez mindegy is, a lényeg: véleményem szerint azért drágább, meg romlandóbb egy dízel (ha drágább és romlandóbb), mert ha jól tudom, nagyobb nyomáson dolgozik jóval, mint a benzines. Szerintem.
Jól tudom, hogy nagyobb a nyomás mindenhol, befecskendezésnél, meg sűrítéskor is?
Szóval én úgy gondolom, ez az egyik alapvető eltérés, ami mellett mindegy hogy van-e kettőstömegű vagy nincs, alapvetően meghatározza az eltérő működést és meghibásodási okokat, jelenségeket.Véleménynyilvánítás: észrevetted, hogy a "kis igényűek" általában toleránsak, és nem akarják meggyőzni a más preferenciájúakat, csak az kap mindig, mindenhol (az egész PH-n, nem konkrétan a topicra értem), aki meg tud elégedni kevesebbel is? Előbbi réteg miért nem mondja soha hogy hogy lehetsz ekkora marha hogy nagyot / erőset / benzinfalót / régit / újat / drágát / kéket, nem pirosat veszel? És az utóbbiak miért akarják mindig meggyőzni az előbbieket hogy ha mást preferálnak mint ők, akkor csak idióták lehetnek? Láttál már olyat, hogy á, hülye vagy, fele olyan erős / drága / gyors is elég? És az ellenkezőjét?
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
dave0825
őstag
válasz F_Gergely #53844 üzenetére
Köszi, és valaki használ kör alakút, vagy csak a gyári szögletest? Láttam, hogy lehet venni gömbölyűt is, csak nem tudom, hogy ér-e valamit. Egyébként ebayen láttam, az meg nem E-betűs, úgyhogy az nem kell, de biztos lehet venni nálunk is.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
titán
Igazibol ez a porlaszto/csucs is nagyban urban legend, nagyon ritka ez a hiba, foleg ha normalis uzemanyaggal jar az ember. 3-500 ezer km-tol az orok eletig elmennek. Egy 100 lovas 1.7 cdti-hez amugy 30 rugo egy csucs, ha van kedvezmenyed meg olcsobb. Nezd meg a benzinesben addig hanyszor cserelsz gyertyat. Es azt biztosan kell, csucsokat meg jo esellyel sohasem. 98 ota dizellel jarok es egyetlen ceges es sajat automban nem csereltem meg csucsokat. Ceges ducatokban 800-1 millio km-nel a gyari csucsokkal futottak.
A dizelmotor joval erosebb, tartosabb anyagokbol epul fel, eppen a nagyobb igenybevetel miatt. Ezert utobbi nem csokkenti az elettartamat, sot. Azonban a vetelaron ez erosen meglatszik. Nem ritka a fel/1/1.5 millioval magasabb vetelar uj auto vasarlasakor.
[ Szerkesztve ]
-
steve1021
csendes tag
Na sziasztok!
Sikerült megtalálni az általam keresett Vectrat(bár nem fekete),de tetszik szerelőm is jóváhagyta úgyhogy minden OK!
Gondoltam megosztom veletek is:[ Szerkesztve ]
A chiliszósz nem más, mint határozott fellépésű ketchup
-
gban
Közösségépítő
Igen, egyértelműen nem lehet általánosítani, lehet prémiumban is "azonnal" elhalálozó motor, és alsó kategóriában is tartós konstrukció. Lásd 1-2 BMW illetve 1-2 francia dízel.
De gondolom sok múlik a használaton is, pl. nem csoda hogy volt kollégám 1.5 talán turbós dízelje bőven 150k előtt drága mulatság lett, városon belül használta, 3-4 km reggel, 3-4 km este, dinamikusan kergetvePostázást nem vállalok.
-
beg
veterán
válasz steve1021 #53871 üzenetére
Jó ez ebben a színben is, a feketét naponta lehet birizgálni mókusszőr ecsettel
Egy ilyen anyahajó kellene nekem is ha kinőnénk a G-t.You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
steve1021
csendes tag
Vettem nem én hoztam be.Tulaj intézi benne volt az árban.
Még most csinálják a papírmunkát (redszám Kpm vizsga stb).
De a szerelőm szerint jó vétel.Magánszemélytől vettem magának hozta be,de nincsen rá szüksége céges autót kapott közben és feleslegessé vált neki.
Abba nem tud valaki segíteni,hogy ilyenkor is kell átírást fizetni?
Szerelő magyarázta,hogy mivel nincsen rajta műszaki ezért kell írni egy meghatalmazást és papiron olyan mintha én hoztam volna be és akkor úgy csinálják a papírokat,hogy már az én nevemre kerül.beg :meglátjuk remélem nem fog rajta meglátszani minden kosz.
w333.köszönöm[ Szerkesztve ]
A chiliszósz nem más, mint határozott fellépésű ketchup
-
F_Gergely
őstag
Ma masodjara jartam ugy, hogy kanyarodni akartam de kover gazzal, es berangatott az auto igen kemenyen... Ertsd: keresztezodesben allok, latom beferek kover gaz es kanyarodas. Erre beremeg mint allat. Ilyet meg sose csinalt, de nem is tudom behatarolni mitol lehet, sarga lampa nem gyulladt ki. Lehet ez az EGR-tol? Benzines lenne azt mondom AC pumpa de ez dizel. Ha adagolo hiba lenne kijonne mas esetben is , pl gyorsitaskor. De csak allohelyzetbol kanyarodva kover gazzal.
Az meg hulyeseg lehet gondolom hogy a teli gumi annyira tapad hogy a kerek nem tud elporogni, es emiatt remeg be az auto?! -
-
beg
veterán
válasz steve1021 #53880 üzenetére
Hátsó ülések felől? Ott ki tudsz pakolni.
Nosztalgia ON
A trabantban elfordult a vezető oldali zárbetét. Azon kívül csak a csomagtartón volt kulcs hely (junioroknak: gyárilag 2 zárbetét volt a 3 nyíláson). Csomagtartó nyit, 10-es kulcs elő, Hátsó ülések ki (nem ám kallantyú, és dől), majd 187cm-el, 100kg-al be, előrenyúl a belső nyitóra, majd beszorulás miatt megfordultam !!!, és úgy másztam ki belőle. Mindez benzinkúton. Azt a fejet, mikor meglátták, hogy mekkora benga állat jön ki belőle
Nosztalgia OFFSzóval ha már egy valami nyílik, onnantól beférsz pakolni a javításig.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
steve1021
csendes tag
válasz diablo1984 #53886 üzenetére
Köszike!Remélem beválik fogyasztásra én is kiváncsi leszek.Sokan mondják,hogy arra tuti nem lesz panasz
A chiliszósz nem más, mint határozott fellépésű ketchup
-
Petyyyyy
addikt
-
Petyyyyy
addikt
El is felejtettem: csereakkura végre rámértünk feltöltés és 9 nap szabadban állás után. A 680-as indítóáramból most 550-et tudott, műszer szerint príma - szerintem is. Ez a rész letudva.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
Abban tudtok segíteni hogy a Swift (2005-2010) kereke (15"-185-ös) a H Astrára (2005-1,4-Essential) jók-e? Köszönöm :-) -
Declare
őstag
Nem tudom, mitöl fogyaszt többet, nem vagyok autoszerelö mint mondtam. Mindenesetre a fogyasztasokon latszik, az alapjaraton latszik es a skandinav orszagokban, nem veletlenül vannak elektromos motorfütök a parkolokban....ezen kivül a sok hötagulastol jobban hasznalodnak az alkatreszek, illetve hidegen, a nem tökeletes kenes miatt jobban kopik a motor.
De megegyszer irom, legyel nagyon nagyon boldog, hogy Neked hidegen-melegen ugyan ugy viselkedik az auto es nem ervenyesek a fizika szabalyai. Tovabbi szep es jo autokazast kivanok!
-
titán
válasz Declare #53891 üzenetére
A dizel elotoltest szabalyoz hidegen, tehat elobb fecskendezi a gazolajat, ettol is van kicsit kopogosabb hangjuk hidegen. Emiatt nem fogyaszt tobbet, mint melegen. Anno a szivodizel passatomnal meg kezzel kellett ezt mukodtetni az utasterbol. Meghuztal kifele egy kart, ami egy bowdennel volt osszekotve az adagolo elotoltes szabalyzojaval. Miutan beindult, par masodperc utan ezt visszanyomhattad.
Az elektromos motorfutok a kenyelem es motorkimelet miatt vannak beepitve, nem a fogyasztas csokkentese miatt.
illetve hidegen, a nem tökeletes kenes miatt jobban kopik a motor.
Igy van!
De megegyszer irom, legyel nagyon nagyon boldog, hogy Neked hidegen-melegen ugyan ugy viselkedik az auto es nem ervenyesek a fizika szabalyai.
Koszi a megjegyzest, apro gond, hogy en ilyet sehol nem irtam le.
Tovabbi szep es jo autokazast kivanok!
Neked is viszont!
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
[link] , de bizonyara, Neked van igazad (gugli elsö talalt kb)
mondanam, hogy csinalok videot a hidegen inditott dizelemnel, hogy lasd, hogy hidegen 0,7-1,0l/h az üzemanyag felhasznalas alapjaraton, melegen, meg 0,2l/h körül van....de gondolom felesleges jah es ez 1.7 cdti disel H astra
(#53894) Lauda ok
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Declare #53893 üzenetére
Tudok jobbat is ha gazzal futesz: [ Háztartási Gázfogyasztás Csökkentő Mágnes]
A várható megtakarítás a gázkészülék típusától és műszaki állapotától függően akár 10-18%!
Ennyit arrol, hogy ilyen oldalakon ki mit ir le.
Amugy felesleges errol tobbet beszelni, Neked tobbet fogyaszt, nekem meg nem, sluszpassz.
Amugy ha igaz lenne amit ir neked a computer, akkor hidegen 4-5-szor annyi gazolaj kerulne a motorba? Es az hova lesz mar bocsanat? Te is lathatod ha belegondolsz, hogy fassagot ir ki.
szerk hideginditas utan amugy azert is fogyaszthat tobbet a motor, mert tolti vissza a generator az akkuba az inditashoz/izzitashoz elhasznalt energiat, ami jopar loerot levesz a motorrol, igy annak a stabil alapjarathoz tobb gazolajra van szuksege.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Nincs baj a cafolattal, csak nem igy van. Privibe linkelek majd egy ket grafikont, lesd meg
1.4 szivot az 5000 es fordulaton leadott 75 loval es kb 110Nm nyomatekkal akarjuk összehasonlitani az 1.4 tsivel, ami 5000-6000 ig 122 lovat produkal es 1400-4000 ig leadja a 200Nm nyomatekat ? eg es föld röviden
Nincs baj, ha szeretitek a szivot, vegyetek, hasznaljatok örömmel, csak valotlanokat ne irjatok pls. Nekünk volt 1.4 sszivo majd 1.6 sziv majd 1.4 TSI .... az 1.4 tsi nekem kategoriakkal elvezetesebb, jobb motor, dinamikusabb es jobban fogyaszt többi majd privibe
-
F_Gergely
őstag
Kicsit hozzászólok én is, bár autószerelői végzettségem (még) nincs.
Teljesen mindegy dizel vagy benzin, hideg motornál többet fogyaszt az autó, de ezt ne úgy értsd, hogy beindítod és hopp eltűnik 1-2-3 liter, hanem a pillanatnyi értéket levetitve 100 km/literes fogyasztásra már szembetűnő tehát mondjuk normál esetben ez lenne 5 liter, felmehet akár 9 literre is.
Az ok az, hogy mikor beindítod az autót, az emelt fordulaton fog ketyegni, benzines és dízel egyaránt, akkor is ha izzít elötte az autó. Mivel magasabb a fordulat, többet fogyaszt mint normál esetben. Nincs megfelelő olajnyomás, az olaj hideg-rideg, nyúlós takony nem folyékony. (ezért szoktak télen 5W olajat önteni dízelbe 10W helyett, az hidegen nem annyira sűrű). Ha mész az autóval (hideg motorrol beszélünk), főleg dizelnél (az újabb tipusoknál lehet már van erre valami elektronikai megoldás hogy ne érezd), nem úgy megy mint meleg motornál. Erőtlenebb az autó, nyúlós a vezetési élmény, nem úgy "gyorsul" teljesen más a karakterisztikája. És ahogy kezd üzemmeleggé válni, úgy kezd egyre dinamikusabb lenni. Ez szintén rátesz a fogyasztásra, mert több üzemanyag kell neki ugyan ahhoz a teljesítményhez, mint üzemmeleg motornál.A motor kopogása azért van mert hidegindításkor elnyúló égéssel, kopogva járnak, a nagy gyulladási késedelem miatt az égési csúcsnyomás hirtelen épül fel, ezt tetézi a hideg olaj rosszabb szivattyúzhatósága és rosszabb kenés.
Dízel és dízel üzemű autó közötti is hatalmas különbségek lehetnek hiszen nem mindegy milyen rendszert használ az autó pl commonrail, PD, vagy hagyományos "manuális" adagolós.
(#53894) Lauda:
hideginditas utan amugy azert is fogyaszthat tobbet a motor, mert tolti vissza a generator az akkuba az inditashoz/izzitashoz elhasznalt energiat, ami jopar loerot levesz a motorrol, igy annak a stabil alapjarathoz tobb gazolajra van szuksege.Ez igy hatalmas nagy hülyeség, már elnézést. A generátor folyamatosan tölt, fixen, nincs olyan hogy kevesebbet vagy többet. Régi autóknál volt igaz hogy alacsonyabb fordulaton kevesebbet töltött és a fordulat emelésével ez az érték nőtt. Nincs ilyen! Sőt olyan sincs, hogy hidegen többet tölt az autó melegen meg kevesebbet! Ez nem elektronikusan vezérelt töltés, így az érték FIX se több se kevesebb.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz F_Gergely #53896 üzenetére
Koszi amit hozzatettel, reszben egyet is ertek, reszben mas a velemenyem.
En dizelem -20-ban hidegen es +35-ben uzemi homersekleten is 850-es alapjaraton ketyereg. Az olaj surusege miatt valoban novekedne a fogyasztas, mivel nehezebb a szivattyunak athajtani a jaratokon, emiatt ez is plusz energiat emeszt fel. Azonban nalam es egy gondosabb vezetonel ez nem fog jelentkezni, mer hidegen eleve kimeletesebben hajtom.
A motor kopogása azért van mert hidegindításkor elnyúló égéssel, kopogva járnak, a nagy gyulladási késedelem miatt az égési csúcsnyomás hirtelen épül fel, ezt tetézi a hideg olaj rosszabb szivattyúzhatósága és rosszabb kenés.
Igy van, szinten okos gondolat. Emiatt is kemenyebben jar es a mar emlitett korabbi fecskendezesi ido miatt is egyuttveve.
Dízel és dízel üzemű autó közötti is hatalmas különbségek lehetnek hiszen nem mindegy milyen rendszert használ az autó pl commonrail, PD, vagy hagyományos "manuális" adagolós.
Egyetertek ebben.
Ez igy hatalmas nagy hülyeség, már elnézést. A generátor folyamatosan tölt, fixen, nincs olyan hogy kevesebbet vagy többet. Régi autóknál volt igaz hogy alacsonyabb fordulaton kevesebbet töltött és a fordulat emelésével ez az érték nőtt. Nincs ilyen! Sőt olyan sincs, hogy hidegen többet tölt az autó melegen meg kevesebbet! Ez nem elektronikusan vezérelt töltés, így az érték FIX se több se kevesebb.
Ezt nem jol tudod. A generator akkor tolt, amikor arra szukseg van. Mikor elinditod a motort, akkor egy ideig tolti vissza az elhasznalt energiat, majd megszunik a toltes es szinte "uresen forog" a generator, nem kap gerjesztoaramot, igy nem terheli a motort sem. Probald csak ki, melegen jarasd a motort, majd kapcsold be a tompitottat majd a refit. Nem is ertem ha folyamatosan 100A-al toltene, akkor azt megis hova toltene? Gondolkodj kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
En dizelem -20-ban hidegen es +35-ben uzemi homersekleten is 850-es alapjaraton ketyereg.
Ez egy videofelvételt is megérne. Erősen kétlem, hogy volna olyan dízel (vagy akár benzines), ami az indítást követő 1-2 percben ne magasabb alapjáraton ketyegne.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
titán
válasz Petyyyyy #53899 üzenetére
Elso 1-2 perc max, akkor 900 korul jar, utana beall a megszokottra.
(#53901) F_Gergely Kerdezz meg egy autovillamossagi szakembert, vagy ahol javitottak a generatorodat, hogy a generator allando toltoarammal tolt-e? En erre nem irok mar tobbet. Ha meghibasodik a fesszabalyzo, ami szabalyozza a generator gerjesztoaramat es allandoan gerjeszti a generatort, ami meg tolt mint az allat, akkor ki is nyirja az akkut, gyakran szo szerint megforralja az akkumulatort, mivel az nem tudja felvenni a toltest. De mondom kerdezz meg egy szakembert errol.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs