- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4052 üzenetére
Alapesetben 20k km/1 év, fokozott igénybevétel esetén 10k km/6 hónap. Mivel főként városban használom rövid távokon és sok hidegindítással, a fokozott igénybevételes periódus a mérvadó, és ezt felezem, mert mindkét km-t soknak találom wannabe autószerelő szemmel nézve.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Új cuccok megrendelve:
- 4x1 liter Motul 8100 Eco-nergy 0W30
- Mann W610/6
- K&N 33-2359 (mert kell a póver!)Terveim szerint jövő hétvégén olajcsere, a légszűrő viszont csak nov. 12-e körül jön meg, addig az marad a régi.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Suhanckorú vagyok.
Amúgy a külföldi Jazz/Fit fórumokon és FB csoportokban szinte mindenki javulásról számolt be a gázreakciót illetően. Ez a legnagyobb bajom az autóval, éppenséggel ma is lefulladtam vele egy emelkedőn való elindulás során. Egyszerre szoktam nyomni a gázt és engedni a kuplungot, de mire elkezd fogni, a motor még nem pörög fel.
A WagonR-en tanultam meg vezetni, ott majdhogynem instant a gázreakció, mert egyrészt bowdenes a fojtószelep, másrészt kb. feleakkora a szívócsövek hossza, így jóval hamarabb is telik meg levegővel. Ezzel nem fulladok le emelkedőn.
----------------------------------------------------Olajcsere kész, még a szintellenőrzés és az elpakolás hátra van.
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4248 üzenetére
Meg gázolaj és brigéciol 1:1 arányú keveréke. Mi mindent azzal mostunk a tanfolyamon.
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolti1 #4259 üzenetére
Az majd mehet a Suzuki, vagy az "sima" autós topikba.
--------------------------------------Más: Megjött a Kéjendenn légszűrő, be is pattintottam, majd holnap tesztelem.
És ilyen lett a MANN cirka 6 hónap és 3500-4000 km után. Nem vészesen koszos, még rovarok sincsenek benne, úgyhogy eltettem tartaléknak.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Hachiko95 #4263 üzenetére
Nálam CAI-nek nem nagyon van hely (csak ha az akkumulátort a csomagtartóba száműzném), így csak a csereszabatos betét jöhetett szóba. Nagy megváltást nem várok tőle, ha a gázreakción javít, valamelyest, már elégedett leszek. A vezérlés meg faék egyszerűségű SOHC, úgyhogy...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
K&N légszűrő tapasztalatok #1
Valóban az történt, amit a külföldi Jazz és Fit fórumokon állítottak: javult a gázreakció!
Erősebbnek nem érzem (vagy csak rossz a butt dyno), de a szűrő nagyobb áteresztőképessége miatt hamarabb jut levegőhöz a motor, így élénkebb, és nem utolsó sorban használhatóbb lett az autó. Még mindig nem olyan közvetlen, mint a WagonR-ünké, de már elég közel áll hozzá. Habár szerintem ennél többet* már nemigen lehet elkövetni vele átalakítás nélkül, a léptetőmotoros fojtószelepnek így is, úgy is több idő kell, mint a bowdenesnek.
Illetve ezzel összefüggésben alacsonyabb fordulatról (1800-2000 1/min) gyorsítva hamarabb észhez tér és egyenletesebben kezd el húzni.Már réges-rég meg kellett volna vennem.
* A szűrőn kívül még: sima helyett irídium gyertyák, 100-as benzin és az EGR ledugózása (de ezt valószínűleg ki fogom szedni).
-
tboldi
nagyúr
Kb. úgy mindenhol.
Nem lenne túl nagy munka szerintem, és sokkal mutatósabb lenne.És tudom ezt a két dolgot ajánlani. Nekem van mindkettő, habár eddig csak a lavórt használtam, mert apum mindig hoz 10 L-es karnisztereket a melóhelyéről.
De amúgy könnyű vele a munka. 3 füle van, a két szemköztit megakasztjuk 2, az aknát lefedő padlóval, a harmadik alá meg keresztben egy laposvasdarab, így stabilan megáll, és nem kell vacakolni, hogy pontosan beletaláljon a kicsorgó olaj. Illetve pont akkora az átmérője, hogy az olajszűrő alá is be lehet pozicionálni közben, és egyszerre csöpöghet két helyen.(#4300) zoo8800: Ez nem i-sti fehér Honda Jazze. Ez zsolti1 Swiftje.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolti1 #4311 üzenetére
Én is kénytelen voltam teli tárcsákat venni mind a négy kerékhez, mert nincs más opció a Jazz-re sem.
Rohadtul nem bántam meg, hogy ezt választottam. Sőt, most csak továbberősödött bennem a dolog: úgy ~10 perccel ezelőtt rám kanyarodott egy kamion, a nyúlós gyári fékbetétekkel nem biztos, hogy megúszta volna az autó bal eleje.Egyébként amilyen a közlekedés itt, Mosonmagyaróváron az utóbbi időkben, csodálom, hogy még nem tört össze senki.
Csak én voltam balf@sz egy villanyoszloppal.
[kép1], [kép2][ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolti1 #4313 üzenetére
Ez sem annyira friss, 2006 januári, csak Dajcslandból jött 2015-ben, azért van N-es rendszáma.
Engem is bánt, de ha már így alakult, és visszacsinálni nem lehet, akkor próbálom kihozni belőle a lehető legjobbat. De majd csak a nyár folyamán fogom megcsináltatni rendesen, egyelőre most nem tudom nélkülözni az autót.
Hirtelen nem is tudtam piros csomiajtót szerezni, így erre az ezüstre esett a választásom a viszonylag ritka gyári spoiler miatt. A figyelmetlenségem után nem egész 24 órán belül már az enyém volt, és további ~36 órával később már újra használhatóvá vált az autó.
Az eredeti elképzelésem az volt, hogy átfényeztetem Milano redre, de félek, hogy nagyon látszana, hogy eredetileg nem az volt, úgyhogy most azt találtam ki, hogy ha szembejön egy szép állapotú piros ajtó, akkor megveszem, hogy inkább csak az esetleges árnyalatbeli különbséget kelljen korrigálni. A spoilert természetesen átszerelném, miután az is színt váltott.
Ezen kívül még a lökhárítót kell műanyagozni, meg a hátfalat kell pár mm-rel kijjebb kalapálni, mert bár záródik az ajtó egész jól, de folyamatosan úgy érzékeli, mintha nyitva lenne*, illetve a gumikéderre sem fekszik rá 100%-osan az ajtó alja azon a 10-15 centis szakaszon.* Ezzel csak az a bökkenő, hogy ha bármelyik ajtót nyitottnak érzékeli, akkor nem működik a központi zár, úgyhogy ideiglenesen lehúztam a zárszerkezetről az egyik kábelt. Most azt hiszi, hogy mindig csukva van, ezért ha a gomb megnyomása után nem nyitom ki valamelyik oldalsó ajtót és csak hátul matatok, akkor visszazár kb. 30 mp után, illetve a csomagtartó belső világítását is buktam. De tényleg csak pár mm hiányzik, hogy tökéletes legyen; bízom benne, hogy lesz még olyan, mint azelőtt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4401 üzenetére
Nyomtam rá egy upvote-ot.
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4566 üzenetére
Szabad tudni, honnan rendelted?
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4590 üzenetére
Bár Castrolt még nem vettem, de az Olajcentrum még nem okozott csalódást.
-
tboldi
nagyúr
Én maradok az Olajcentrumnál, ha át is baCnak, legalább közel van.
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4626 üzenetére
Mintha csak én állítottam volna össze a csomagot.
A G27 is az autóba kerül?
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4638 üzenetére
Én vettem Shelleset is a WagonR-hez.
-
tboldi
nagyúr
válasz chester99 #4707 üzenetére
Némelyik gyártó nem ad meg periódust, de sok igen. Nem tudom biztosan, VW-éknél hogy van, de mindenesetre érdemes, persze. Ja, és lehetőleg gyári olajat tölts bele! Ha jól tudom, a VAG autók is jobban szeretik a sajátjukat.
Nálam a Hondánál 120k km vagy 6 év a periódus, fokozott igénybevétel (pl. sok városi rövidtáv) esetén pedig 60k km vagy 3 év. Apum Suzukijánál meg 45k km-enként kell.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #4805 üzenetére
Tehát abban az egy autóban és motorban azt találtad a legjobbnak. Ebből kiindulva még nem jelenteném ki kategorikusan, hogy a legjobb márka a piacon.
Egy teljesen más autóban és motorban lehet, hogy éppen a Castrol tűnik a legrosszabbnak.
Bár a saját Honda Jazzemben még nem próbáltam, de Motullal olyan simán és csendben jár, ha be van melegedve, hogy nem hinném, hogy ennél sokkal jobbat találhatnék neki.Amúgy a 125-ös ETZ-mbe Castrol Power 1 Racing 2T olajat locsoltam, ahhoz ez vált be, előtte Repsollal jóval nehezebben indult be hűvösebb időben.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #4808 üzenetére
Csak azt felejtetted ki, hogy konkrétan milyen autóról van szó, vagyis ebben a formában úgy értelmezhető a “tapasztalataid alapján”, hogy kipróbáltad egy csomó típusban és azután vontál következtetést.
Az meg, hogy általánosan szeretik a VW-k a Castrolt, az egy másik állítás, amit el is fogadok.
-
tboldi
nagyúr
2014 óta nincs meg az ETZ, úgyhogy a többi 2T olaj megismerése nálam elmaradt.
Az MZ előtt volt egy Puch Maxi S is, abba locsoltam valami Valvoline-t is, nem volt rossz, de egy idő után valamiért befejezte a forgalmazását a helyi motoros bolt, és ekkor jött a Repsol Moto Scooter 2T. -
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #4864 üzenetére
A motoros topikban szerintem több sikerrel jársz, főleg persuader fórumtárssal.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Viszonylag meleg motornál szoktam, mert úgy könnyebben kifolyik, de nem is akarok égési sérülést szenvedni. Egy kisebb kört megyek a városban (mondjuk 3-4 km), azután kb. 60 fokos lehet az olaj, majd 5-10 perc pihenő, amíg visszafolyik. Addig elpakolom az aknát fedő deszkákat, meg előszedem a szükséges szerszámokat.
Csavart nem kötelező, de alátétet mindenképp!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Projektor topic
- Nintendo Switch
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen