Hirdetés
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #5653 üzenetére
Nem szentségtörés, enyémben is volt korábban 5W30 vagy 5W40 (nem emlékszem pontosan), de 0W20-szal gurultak le a gyártósorról, szerintem ez vagy a 0W30 a legjobb nekik. Egyéb előírás csak annyi van, hogy legyen “fuel economy” és legalább API SL, így azért sok minden megfelelhet.
A Shell, amit az előbb szúrtam be, az is SN és C2/C3.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #5655 üzenetére
Régi fejlesztés ide vagy oda, szerintem nem indokolt emiatt az 5W-s olaj, hiszen akkor már a gyárból is azzal jött volna, mert ahhoz tervezték volna. És az esetleges magasabb futásteljesítmény miatt sem tartom szükségesnek a magasabb viszkozitást. Persze lehet használni ezzel is komolyabb károsodás nélkül, de semmi hátránya nincs a 0-snak vele szemben, inkább csak előnyére válik.
Amúgy ja, én félévente cserélem, sok a városi rövidtáv, erre ez az előírás.
-
tboldi
nagyúr
válasz K Norbi #5668 üzenetére
A többiek ilyet bezzeg sose linkelnek.
Be is írok mindnek egy karót az ellenőrzőbe.Nálam marha sokat látnál. Egyrészt van ott egy lyuggatott lemez, ami némileg akadályoz, másrészt a vezérműlánc fölött van a nyílás, nem a vezérműtengely fölött.
-
tboldi
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5722 üzenetére
Nem tudom, hogy mi jó az autódnak, nem ismerem a VW-k lelkivilágát, viszont a Motultól nem kell félni, nagyon messze van az alsó polctól. Én a győri Olajcentrumtól szoktam venni, ők fent vannak a gyártó oldalán is mint hivatalos viszonteladók.
Azt meg, hogy melyik kiszerelést érdemes, szerintem meg is válaszoltad magadnak.
-
tboldi
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5731 üzenetére
Nálam a Jazz-ben Motul, Shell és Mobil volt eddig, de egyikkel sem éreztem soha hangosabbnak.
Viszont friss töltettel mindig halkabb, mint a leeresztés előtt.Illetve a szelephézag szorosabbra állítása után szintén halkabb lett. De ez nálad nem játszik, szinte biztos, hogy a tiéd hidrotőkés.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Zizmand #5757 üzenetére
L13A1-es Jazzekhez is kétféle légszűrő létezik, egy majdnem négyzet alakú, meg egy hosszabb verzió. Utóbbi 2002-től '05-ig, előbbi meg '05-től '08-ig volt használatos.
Hogy miért tervezték át a légszűrőházat, franc tudja.
De szerintem is kár rugózni rajta, azt kell venni, amelyik évjáratban is passzol. -
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5763 üzenetére
Ahol szoktam venni (meg az olajat is), ott csak 3200.
Mondjuk a leírás kicsit szegényes.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5765 üzenetére
Azt nem is néztem.
Habár a Mann katalógusa nekem nem is hozza a /3-at, ezért nem is kerestem soha.De én nem gondolnám, hogy az a 0,5 mm sokat számítana, szerintem a /3 is jó lesz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #5814 üzenetére
Nekem az van most fent Honda-féle kékben (15400-RBA-F01). Tetszik, hogy a szűrőpapír cikkcakkos, így nagyobb a felülete, és hogy a belső fémrács furatai nagyobbak, mint az ezelőtt használt Mann-nál. [link]
Viszont a "sima" Purflux szűrőkkel kapcsolatban olvastam már 1-2 esetről, hogy szétesett, míg a Hondának gyártott daraboknál egy ilyennel sem találkoztam - valószínűleg a japánok komolyabb minőségbiztosítást követelnek meg.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz SirRasor #5831 üzenetére
Egyébként ha ilyen keveset fut az autó, arra nincs szigorúbb periódus megadva?
Nálam is csak 6-7000 km megy bele évente, jórészt városi rövidtávok vannak, és erre a Honda az alap periódus megfelezését írja elő.Viszont 1 valamit még nem értek. Ha többet számít az olajnál az életkor, akkor miért km-ben adják meg?
Mert egyszerre van fizikai és kémiai degradáció is, felhasználásfüggő, melyik kerül túlsúlyba. Nálam pl. a sok rövidtávozással a kémiai lesz nagyobb a belekerülő benzin miatt, míg apumnál, aki napi ingázásra használja az autóját (évi ~25k km) és indítástól leállításig 40-50 km-t is megtesz, inkább a fizikai lesz jelentősebb.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nyilván nem, de előnyösebb a kisebb.
szerk.: A gyári ajánlások.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Mondjuk az, hogy valamelyik márka gyári beszállító, nem jelenti azt, hogy az aftermarket piacra szánt termékeik is ugyanolyan jók. Az autógyárak jellemzően magasabb minőségbiztosítást követelnek meg.
Jó példa erre a Purflux, az LS350 típusú szűrőjük kapcsán nem egy esettel találkoztam, hogy egyszerűen szétesett a belseje, míg a Honda-féle verziójáról (15400-RBA-F01) soha nem olvastam ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Csak a Purfluxba ástam bele magam, mert Hondám van, és a japánoknak ez a cég az európai beszállítója, náluk igenis látszik ez a különbség a fórumozó szerelők tapasztalatai szerint (külföldiek szerint is). Még a magyar Jazz FB-csoportban is van egy szerelő, aki csak a gyárira esküszik a korábbi negatív élmények miatt.
-
tboldi
nagyúr
A gyári 15400-RBA-F01 jobb minőségű a hosszútávú tapasztalatok szerint, mint az utángyártott LS350.
A gyárin csak a fenti cikkszám szerepel, meg a Purflux logó, az LS350-en viszont nincs Honda felirat, csupán a fizikai méreteik és szerkezetük alapján tekinthetők ekvivalensnek - meg a cross reference szerint, de az meg nem egészen mérvadó, hiszen más márkák más kinézetű szűrői is szerepelhetnek helyettesítőként. Illetve van egy pici különbség, a tömítőgyűrű profilja, de szerintem ez már csak részletkérdés.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
K Norbi kedvéért.
Amúgy a gyári Suzuki olajszűrő Mahle-gyártmány. [kép]
Ja, és a Shell olaj 2019. novemberi.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Suzuki gyári olajok és egyéb Ecstar termékek, ha valakinek szüksége lenne rá.
-
tboldi
nagyúr
Jó esetben az adatlapból, amit jó esetben a gyártó oldalán találsz meg. De nem mindig teszik közzé ezt a dokumentumot, és ha igen, akkor sem mindig írnak bele minden adatot.
szerk.: Motulnál pl. a piros szöveg alatt találsz olyat, hogy műszaki adatlap. [link]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Még nem néztem meg, de gondoltam, témába vág:
-
tboldi
nagyúr
válasz erik365 #6276 üzenetére
"...az emberek 90% ha jobb minőségű szűrőt keres akkor Mann-t vásárol. Ennyivel jobb a Mann mint egy Mahle/Purflux?"
Szerintem ez egy jó példa a német minőség sztereotípiájára. Ha rá van írva, hogy Dajcsland, akkor csakis jó lehet. (Vagy nem.)
Amúgy a Purfluxról már olvastam itt-ott panaszokat, hogy szétesik a belseje, viszont a Hondának gyártott szűrőikről még soha.
És a Mahléval sincs semmi baj, legalábis nekem, a Suzukira azt szoktam tenni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz K Norbi #6290 üzenetére
Én most már csak gyári olajszűrőket veszek, Hondához a Purflux gyártja (4400 Ft), Suzukihoz meg a Mahle (
23002600 Ft).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz polonic #6294 üzenetére
Nálam a légszűrő csereszabatos K&N, a pollen meg Mann Frecious Plus. Utóbbiból nem is érdemes gyárit vennem, az csak sima papír, még csak nem is aktívszenes.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #6298 üzenetére
Én még mindig nem néztem meg.
-
tboldi
nagyúr
válasz K Norbi #6300 üzenetére
Most vettem észre, hogy szerkesztetted a hsz-ed.
Gond nem volt szerencsére, csak szimpatikusabb. A gyári Hondának puhább és másabb profilú a gumigyűrűje, valamint a belső fémrácson (vagy minek nevezzem?) több a lyuk, mint mondjuk a Mann-ban, kevésbé akadályozza az áramlást.
A Suzukihoz meg azért veszek gyárit, mert semmivel nem drágább, mint az utángyártottak.
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- DXRacer használt szék eladó
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest