- Vodafone mobilszolgáltatások
- iOS alkalmazások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz bajnokpityu #25845 üzenetére
Abszolút nem ismerem a típust, de még a Kymcot is csak felületesen: mit láttál rajta amitől lefingott?
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Mattb
senior tag
Tudtok ajanlani helyet bp-n ahova szombaton (vagy akar pentek delutan) el lehet menni es megnezni par ilyen 300-400-as robogot? Vagy kereskedeseket felejtsem el?
-
Burt1793
veterán
Honda SH300-asom van (2011-es), 66 ezer km van benne (ebből 55 ezret használtam én kb), az árakat és a cuccokat ez alapján írom.
A hajtásban a szíj (20-50 ezer ft), a kúpos tárcsák (50-100 ezer ft), kuplung (30-60 ezer ft), görgők (5-20 ezer ft) a kopó alkatrészek, amik cserések lehetnek.
Nekem tavaly a véghajtásban kellett cserélni a csapágyakat, használható volt a gép, de egyre erősebben kattogott (50 ezer ft - szimmering és véghajtásolaj cserével).
Kormánycsapágy volt még egyszer cserélve, aprópénz.Motorhoz még nem kellett nyúlni, nincs is vele gond, az utóbbi időben DigitXT-vel történtek az olajcserék, hajtásgenerálok, szűrőcserék, gyertyacserék, így ezt olcsón megúsztam. Most a 66 ezrest megoldom itthon, aztán majd 72 ezernél jövök.
Motul 5100-ból 10k ft egy 4 literes, abból 2 olajcsere simán megvan.
A többi cucc nincs 10 ezer ft 6 ezer km-enként.A hátsó féktárcsa kb. 35 ezer km-t bírt, az első 45-öt. Hátulra gyári került, előre #40%-oskiskeresbárdisBrembo. A gyári jó, a Brembo kicsit hullámos. Betétből hátul gyári van, elöl valami szar, így gyenge fékezésnél enyhén cicereg. A lényeg, hogy fékre is lehet költeni, ezeknek az árát könnyű megnézni, így nem írok részleteket.
Első tompított egy hónapja égett ki (menő volt éjfélkor, amikor a szembejövő miatt le kellett kapcsolnom a refit, csak a két kis helyzetjelző világított), kemény 1300 ft volt egy H4-es izzó bele. Más elektronikai gondja nem volt.
Gumi szűk 30 ezret bír ki, nekem a Pirelli angel scooter bevált, a második szett van rajta. 50-60 ezer ft szereléssel.
Legközelebb hétfőn leszek Budapesten, ha szeretnéd, megnézheted, bár ez nem kanapérobogó, de az állapotát láthatod. Egyszer megborítottak, így a jobb oldala horzsolt, de műszaki gondja nincs.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz Micsurin #25837 üzenetére
Az alátét hiánya vajon okozhatta azt, hogy elmozdult a komplett szerkezet? Ergó kijjebb mászott a vari és a külső tárcsa is? Így nem érte el a bendix (láthatóan nem érte el a tárcsát mert a réginek csak a szélei vannak megkaparva és pont olyan hangja volt mintha csak üresen járna az önindító + minimális karistolás.) mikor meg rárúgtunk akkor meg megforgott a külső tárcsa és lekapta a tengely a fogait.
Most új csúszkák, nyomólap és külső tárcsával + 1mm-es alátéttel mintha sose lett volna vele gond, érdekes...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Mattb
senior tag
válasz csongi #25858 üzenetére
Hat, tegnap amikor raultem a 300as xcitingra akkor abban mar tisztan lattam hogy nem szeretnek nehezebb motort. Nem mondom hogy nehez volt, de eles valtas a 125-os mojito utan. Napi szinten a pesti oldal jatszik csak. Annak is csak 10-10km amikor 2 szemely, a tobbi egyedul.
[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
válasz Burt1793 #25856 üzenetére
ez a statisztika nem rossz elmeséltem az asszonynak, hogy ennyi kilométerrel már nem is nálam lesz a robogó- először örült, hogy milyen ritkán kell nagyobb szervizre számitani, aztán kigúvadt a szeme, hogy akkor milyen motorom is lesz
1 év alatt mentem kb 4600 km-t. aztán a végén lehet mégis megvárom a benzinkorszak lezárását az xmaxxal. mert ennél praktikusabb járművet most nem tudnék elképzelni. oszt' majd a végén megy a méhbe. erre még alszok azért.:)
-
vicces
addikt
válasz tigipuf #25863 üzenetére
kanadában 50 fok --- > azt mondják a klímaváltozás miatt--- > "fúj, csúnya co2 kibocsátás" ömlik mindenhonnan; vw 2035-től nem értékesít csak elektromos motorral autót. itt németországban a töltőre 900 eurót, az elektromos autóra 9900 visszatérítést kapsz.
előbb-utóbb nem lesz más úgysem.
amúgy üzemanyagot szállítok, de sok évet már nem adok ennek az ágazatnak. itt is sír a főnök, hogy egyre szarabbul megy...[ Szerkesztve ]
:)
-
Burt1793
veterán
Szerintem a Hondánál minden olcsóbb ugyanekkora ccm-n.
Azt nem írtam, hogy szíjat 18 ezrenként kell cserélni (nekem most lehet, hogy nem bír ki annyit a techpulley-val, meg hát a kopott kúpos tárcsák is jobban eszik valszeg...), a kuplung 50 ezret bírt nálam (kemény bpi használattal, sokszor a csúcsban), kúpos tárcsák eredetiek még, görgőből ez a harmadik szett.
Gumiból most van rajta fél éve a 4. szett.
Szelephézagot eddig egyszer állították, egyszer csak ellenőrizték (jó volt).
Aksiból most a 3. van benne (ami idei, Landport - 12 ezer volt, aprópénz...)
Plexi sokadik Motorolaj és szűrő után a leggyorsabban fogyó alkatrész.#25858csongi: Attól függ, én sokszor eljátszom a gondolattal, hogy egy 125-ös is elég lenne, de mostanában sokat pályázom, ott a 300-as is szar.
Ma este viszont végigmentem oda-vissza Budapesten, álom ez a gép itt. Múlt héten voltam egy balkán motoros túrán, a motorból már elegem lett (najó, szombaton megint GO), sok váltás, nagy hang stb. Ez meg csak megy nyugodtan, mindenkit lepipálva. Most értem haza, esett, de nem éreztem, hibátlan.
Sokszor vittem utast (nehezet: vele együtt 200kg-s terhelés), nem vagyok forgalmi akadály olyankor sem.#25861vicces: Nekem nagyon bevált ez a gép, szeretem. Ezután én is villanyos robogót szeretnék. Ha fixen tud 15 lóerőt (csúcsban meg mondjuk 30-at) és rendesen használva elmegy 100 km-t, akkor az már nekem jó. Egyelőre csak a BMW C evolution játszik, de az drága...
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #25865 üzenetére
Reszletekbe nem nagy a difi.
De pont annyi osszesen amitol jobb.
15Kg sulyelony melle, egy picivel jobb blokk karakterisztika.
Elol-hatul 16 kerek, keskenyebb gumival.
Ules pozicio jobb szerintem.Nem tusom miert van ilyen japan orulet. De ha valami lehajtott fos akkor mindegy lesz, ki gyartotta.
Nekem az Olasz adta a legnagyobb elvezetet a ket japan mellett.En a helyeben felulnek egy piaggio 500 ra.
Megneznem az 500 as hajtaslanc arai hogyan viszonyulnak a 300 kymcohoz vagy mas japanhoz. -
FeniX-
senior tag
válasz #50433536 #25805 üzenetére
Én is elég sokat szoktam az M0-son menni Szentendre fele, onnan meg visegrádra, igaz nekem moci van, de 250-es. Simán van, hogy nem akarom gyilkolni, és 90-el megyek a külső sávban. Néha még örülök is neki, ha valami kamion mögött mehetek, mert nem akarnak letolni és még a szelet is leveszi rólam. A megyeri híd utáni felmart résztől én is féltem, de nem rántja ki - nálam legalábbis - a kereket. Ugyanúgy lehet rajta menni, mint a sima aszfalton. A Balcsira is már vagy 3x megjártam az M7-est, szintén a 90-100as tempóval. Az unalomon kívül - lekopogom - szerencsére más bajom nem volt.
(Ja, meg hogy minden b.kúton 100-assal lehet hugyozni)Ha már ez volt a téma, engem pl. jobban zavar, hogy Dobogókőnél / Pilisszentlászló fele sok a versenyző, meg a türelmetlen autós [legtöbbje nő; ez furcsa észrevétel] és borzasztóan akarnak sietni, vagy az új autók ennyivel többet tudnak? Mindegy, mindenesetre, próbálom megtanulni, hogy minél lovagiasabban kihúzódok, és intek, hogy előzzön, már nem idegesítem magam a tükörben 2 centire a hátamba égő fényszórók miatt.
[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
Én a kamionokat/kisbuszokat nem szeretem, mert csapkod a huzatjuk. Lehet te jól a seggükben mész mögöttük azért nem érzed?
Az unalomra én vettem sisakbeszélőt és Podcasteket hallgatok. Így már jó az utazás
És érdekes, hogy az asszony is azóta gyakran hivogat. Lehet aggódik de amíg beszélünk hallja, hogy minden oké?..
Párszor már megjegyezte, hogy esős időben inkább kocsival menjek. Van, hogy amíg haza nem érek végig beszélünk. Kb fél órát.:)
-
vicces
addikt
válasz FeniX- #25869 üzenetére
nálam inkább a forgalom ami eltereli a figyelmet arról amit hallgatok
....
az xmaxnál hogy van az olajcsere, tudja valaki?
az 1000 km megvolt. azóta lett benne 4600km de még mindig nem jelez. a füzetben azt irja a yamaha, hogy először 1000km-nél jelez, majd 4000km-nél és utána 5000km-enként.
de szerintem el van írva, mert úgy lenne logikus, hogy 1000km-nél majd 4000 km múlva... és utána 5000km-enként.
és még azt nem tudom hogy itt van még az 1 éves olajcsereszabály vagy ha csak pl. másfél év múlva telik le ez a táv/5000km/ akkor elég cserélni??[ Szerkesztve ]
:)
-
pimpa1974
csendes tag
Ezt a kérdést én is fel tenném: Ki milyen idő közönként cseréli az olajat?
Most ezt tettem bele: MOTUL 7100 10W-40 4T
kb 500 km ment azóta a színe és a mennyisége sem változott az olajnak.
-
vicces
addikt
-
pimpa1974
csendes tag
Ismét sziasztok
A többször el csúsztatott kerék centírozás (inkább csak vizsgálat mert nem kellett centírozni) Megtörtént.
A gumis ember ki szedte mindkét kereket és mindegyik jó!
A vissza szerelésnél megjegyezte hogy a hátsó komplett futóművet ami tartja az a bak (motortartó)
Az kissé lóg de nem vészes, szerinte ez miatt nem szitálhat a kormány.Nos jöhetnek az ötletek: Akkor miért is szitál be a kormány?
A kormány csapágy jó,kerekek jók, akkor mi okozhat ilyesmi gondot még? -
pimpa1974
csendes tag
-
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #25875 üzenetére
Szitálás elengedett kormánnyal az még oké. pl: [link] De hogy 1 kézzel vezetni alig lehessen az már nem oké.
Lehet gumi típus, vagy a kopottsága felerősíti. Lehetnek rondább okai is. Pl balesetnél az váz vagy a telók elmentek kicsit, és az első villaszög hegyesebb lett.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #25877 üzenetére
Dobozzal nekem is így csinálja az sh, ha elengedem a kormányt. Pár másodperc után elkezd szitálni.
Nem szoktam elengedni a kormányt, motorral szoktam túrákon ezzel hülyéskedni, nagy lejtőkön nullakezezve kanyarosok. Sík úton tempomat híján az is megáll. A mai motorokkal sokan szórakoznak autópályán, tempomattal kéz nélkül. A tempomat azért is segít, mert nem bólint előre a motor. -
pimpa1974
csendes tag
válasz yodamastah #25877 üzenetére
Elengedett kormánnyal nem is akarok menni
De volt rá példa hogy 1 kézzel fogva a kormányt is éreztem hogy kezd szitálni így a másik kézzel is rá kellett fognom,
Gumi elől nem kopott,(hátul sem nagyon.szinte újak még.) Dunlop Scootsmart típus elől hátul.
baleset nyomai nincsenek, eredeti minden műanyag és sehol még javítást sem látni ami erre utalna.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #25877 üzenetére
Cbezer a dzseki újjá irányából a kis vibrációt úgy fel erősíti pl, hogy többek mondják, h 140tol kicsit szital. Triple 180-190tol csinálja. Akár ez is lehet. Nekem volt anno tekert vazu mzm, az nem szital, csak fel seggel ültem mindig rajta, és nem lehetett elengedni a kormányt.
eladó topping dac
-
Mattb
senior tag
-
pimpa1974
csendes tag
Még mindig kérdés: Ki mennyi idő közönként cserél olajat?
-
DigitXT
nagyúr
válasz pimpa1974 #25890 üzenetére
Nem az olaj eladótól kell megtudni a motor szervizintervallumát...
1500 km azért viccesen hangzik. Rakd össze, miért lenne neki jó, ha
annyiszor cserélnél olajat... Az olajszűrőt nem használó Majestyben
is 3000 km volt az intervallum, Madison szűrővel 6000. Neked 2000:
úgy látszik, ebben sincs szűrő, csak tisztogatni kell minden második
alkalommal. (Teszem hozzá, hogy szerintem úgyis mindig érdemes.) -
pimpa1974
csendes tag
válasz DigitXT #25891 üzenetére
Hali
Közben a könyvben meg néztem én is (sajnos a magyar nyelvűben az olajcserénél annyi van írva szerviz)
Az angol nyelvűnél ki silabizáltam fordító programmal a 2000 km es periódust,Amúgy a szűrő takarítás egyértelmű, ha már úgy is ki szeded mert az olajat ott ereszted le.Az eladó meg azért mondta az olajra a korábbi cserét mert szerinte a sima általános robogóba való 10w40 kellene nekem , én meg a kifejezetten sport nagy teljesítményűt vettem.Motul 7100 10w40
Állítólag ez utcai használatban egy ilyesmi gépben kevesebbet bír.
Bár én sem értem miért.Mindegy is az a pár ezer forint nem fog anyagilag taccsra vágni ha 1500 nál cserélem
Az viszont kérdés számomra hogy a gyári piros gépkönyve ami angol nyelvű az a specifikációknál ahol írja milyen gyertya kell meg méretek meg minden dolog ,ott miért 15w40 engine oil-t ír?
-
tigipuf
senior tag
válasz pimpa1974 #25892 üzenetére
Témánál vagyunk,10 perce cseréltem volna az olajat (people250),megroppant a leeresztő csavar a tömítésnél,nem fogom így visszarakni.Spiáter ,lehet kicsit túl is húztam valamikor pedig csak racsnis szárral szoktam,próbálom ésszel.Nem tudtok hazai beszerzést emberi áron (GY6)
[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
Micsurin
nagyúr
Leader és Pre-Leader ET4 mennyire tér el? Csak Leader ET4-hez találok manualt a Pre-Leader mintha nem létezne...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
pimpa1974
csendes tag
válasz tigipuf #25893 üzenetére
https://www.italmondo.hu/olajleereszto-csavar-honda-kymco-piaggio-gilera-4t-omg-t597825
https://www.mltautosbolt.hu/KYMCO-OLAJLEERESZTo-CSAVAR-RUGO-SZuRo-4T-d1575.htm?tab=description
https://robogoalkatresz.hu/kymco-olajleereszto-csavar-gy6-1596
Szerintem Google a barátod
Van minden, csak keresd
-
tigipuf
senior tag
válasz pimpa1974 #25897 üzenetére
Nem ma kezdtem már én sem, a jófogásosnak már írtam kb 2 órája .Ilyenkor csak azért kérdez itt az embe,r hátha valakinek van esetleg itt a fórumon,vagy netalán tud valami nagyon jó és gyors beszerzési helyet.Köszi szépen,hogy így keresgettél nekem ,de ha nekem a google a barátom,te meg nem ártana ha megtanulnál már linkelni!
[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
gps76
őstag
Nekem volt 2010-es R300-am, keress rá itt a fórumban a nevemre és megtalálod mivel bajlódtam. Nem rossz robogó, az enyémben 33000 körül volt mikor vettem kintről hozva, törötten. Műszakilag rendbe volt, de a variátorban kellett egy-két dolgot cserélni, mert idegesítően kopogott. 2 személlyel is 100 km/h-ig jó, de egy előzés már necces, mert 140 körül van a vége. 58000-el nem merném megvenni, mert csak egy 1 hengeres pörgős motor, aminek húzzák is, jól megy.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz nyogo83 #25732 üzenetére
Ezt a szelepet cserélni kell vagy takarítható esetleg?
Melegen még mindig be-bevillan, viszont egy vicc... ha pl felteszed támaszra és leveszed már az elég neki rá, hogy elaludjon.
Hogy lehetne megmérni a nyomást?The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- OLED TV topic
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sorozatok
- SSD kibeszélő
- Assetto Corsa Competizione
- Politika
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest